P en R parkeren amsterdam. Iemand ervaring?

19-03-2024 10:24 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een beetje een non-onderwerp, maar wellicht heeft iemand hier goede tips of ervaringen.

Ik reis regelmatig met twee kinderen naar Amsterdam en dat doen we eigenlijk altijd met de trein (ik woon ver van Amsterdam, denk aan Groningen qua afstand). Omdat we in het weekeinde reizen lukt dat redelijk goedkoop (ik een off-peak Holland travel ticket en de kinderen een jongeren dagkaart).

Nu moet ik echter een keer rond buiten de daluren reizen en dan wordt de reis een stuk duurder. Misschien is de auto dus ook een optie, maar ik twijfel een beetje. Ik kan in het centrum parkeren of op een P en R-terrein.

- geen van ons heeft een OV chipkaart meer, we reizen alleen nog maar met OVPay of online tickets. We moeten dus GVB tickets gaan kopen, wat weer gedoe is (niet onoverkomelijk) voor het goedkope P&Rtarief
- Amsterdam RAI en Arena zijn niet beschikbaar wegens evenementen
- ik reis noodgedwongen met de bedrijfsbus, die ongeveer 1.90 m hoog is. Doorrijhoogte 1.90 m zou moeten kunnen, maar is niet heel relaxt
- sowieso grote bus, dus krappe parkeergarages zijn niet heel relaxt/handig
- P en R kan ik niet reserveren, Q-park wel (heeft ook een goede deal, maar dus gedoe met parkeergarage waarvan ik niet weet hoe ruim de bochten zijn enzo.
- we komen vrijdagavond aan rond 18 uur. Hoe is de drukte op de parkeerterreinen dan?
- P&R Duivendrecht is ook een optie, maar ik durf er niet op te gokken dat daar nog plek is.

Ik reis zelf na een drukke en stressvolle dag op het werk, dus ik wil eigenlijk zo stressvrij mogelijk reizen/parkeren enzovoorts. Stuk met OV reizen is geen enkel probleem. Van eindeloos is krappe parkeergarages op zoek naar die laatste vrije plek met een grote bus word ik niet blij, weet ik uit ervaring.

Heeft iemand misschien een tip? Zie ik nog een logische oplossing over het hoofd? Ik neig toch naar relatief dure treintickets vanwege vermoeidheid en ontwijken van de files.
Alle reacties Link kopieren Quote
De bus in Breukelen parkeren en t laatste stukje met de trein?
Alle reacties Link kopieren Quote
Parkeren bij p en r zeeburg. Daar parkeren wij ook altijd met onze bus. Is een open parkeerterrein..
Als je reist met een ov chipkaart krijg je na afloop korting op je parkeertarief (als je in het centrum in- en uitcheckt).
Waar in het centrum moet je zijn?
Q Park Oostpoort is makkelijk aan te rijden, 2 meter hoog en daarnaast kan je de tram pakken die richting Museumplein/Leidseplein gaat.
Q park Weesperstraat is ook een optie, 195 hoog en goede verbinding met het centrum dmv de metro.
Qua autoverkeer vind ik het steeds rustiger worden in de stad (daar doet de gemeente dan ook alles aan ;-)) dus je hoeft je niet heel druk te maken dat het in de stad druk is om te rijden. Files op de snelwegen is een ander verhaal natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt ook parkeren bij het station in Weesp en vanaf daar de trein pakken
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
-Rosings- schreef:
19-03-2024 10:39
De bus in Breukelen parkeren en t laatste stukje met de trein?
Dat is ook nog een optie. Ik zie dat ze meer parkeerplaatsen hebben nu bij het station. Weet jij of er daar voldoende plek is ? Ik zou dan doordeweeks rond 17 uur aankomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stientje schreef:
19-03-2024 10:59
Waar in het centrum moet je zijn?
Q Park Oostpoort is makkelijk aan te rijden, 2 meter hoog en daarnaast kan je de tram pakken die richting Museumplein/Leidseplein gaat.
Q park Weesperstraat is ook een optie, 195 hoog en goede verbinding met het centrum dmv de metro.
Qua autoverkeer vind ik het steeds rustiger worden in de stad (daar doet de gemeente dan ook alles aan ;-)) dus je hoeft je niet heel druk te maken dat het in de stad druk is om te rijden. Files op de snelwegen is een ander verhaal natuurlijk.
Als ik in centrum parkeer zou het denk ik Oostpoort worden, die hebben een aantrekkelijk tarief. Files is vooral op de snelwegen, het is nogal een filegevoelig traject in de spits.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
19-03-2024 11:01
Je kunt ook parkeren bij het station in Weesp en vanaf daar de trein pakken
Heb ik overwogen, maar ik ben altijd een beetje bang dat het parkeerterrein vol is. We zitten best krap qua tijd (in verband met school en werk), dus ik heb ook geen zin/tijd om dan nog weer te gaan zoeken naar een alternatieve plek (ik ken mijzelf, ik word daar na een drukke dag niet vrolijker van).
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je voor 16.00 uur incheckt met een OV-chipkaart, kun je op dalurentarief reizen. Gezien de afstand zou dat zo moeten zijn.

Sluit daarvoor een NS Flex Dal Voordeel abonnement af (€ 2,50 per maand, na de eerste maand gratis opzegbaar, gratis OV-chipkaart bijgeleverd). De levertijd van het abonnement is een week.

Als je eenmaal een OV-chipkaart hebt, is dat ontzettend handig. Je kunt dan ook een Weekend Vrij abonnement afsluiten (€ 34,95 per maand voor alle weekenden en vrijdagavonden gratis reizen).
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen idee over de drukte van Breukelen.

Het leest alsof je stress krijgt/onrustig wordt van de onzekerheid die er bij komt als je met de auto gaat. Is er plek/file/kan de bus er etc. Dan zou ik met de trein gaan en relaxed aankomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laura1992 schreef:
19-03-2024 11:17
Als je voor 16.00 uur incheckt met een OV-chipkaart, kun je op dalurentarief reizen. Gezien de afstand zou dat zo moeten zijn.

Sluit daarvoor een NS Flex Dal Voordeel abonnement af (€ 2,50 per maand, na de eerste maand gratis opzegbaar, gratis OV-chipkaart bijgeleverd). De levertijd van het abonnement is een week.

Als je eenmaal een OV-chipkaart hebt, is dat ontzettend handig. Je kunt dan ook een Weekend Vrij abonnement afsluiten (€ 34,95 per maand voor alle weekenden en vrijdagavonden gratis reizen).
Klopt, die had ik vroeger. Maar sinds OVpay heb ik geen nieuwe OVchipkaart meer aangevraagd (ik heb echt een hekel aan het feit dat de OVchipkaart verloopt en ik dan altijd weer geld terug moet gaan vragen, vooral met meerdere kaarten in het gezin echt gedoe dat mij tegenstaat).
Alle reacties Link kopieren Quote
-Rosings- schreef:
19-03-2024 11:21
Geen idee over de drukte van Breukelen.

Het leest alsof je stress krijgt/onrustig wordt van de onzekerheid die er bij komt als je met de auto gaat. Is er plek/file/kan de bus er etc. Dan zou ik met de trein gaan en relaxed aankomen.
Klopt helemaal, vooral omdat het na een hele drukke week en werkdag is (en ik de volgende ochtend ook weer voor dag en dauw op reis moet voor mijn werk). Ik ken mijzelf een beetje ondertussen. Wat dat betreft is trein/tram/metro veruit de meeste relaxte optie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lento schreef:
19-03-2024 11:47
Klopt, die had ik vroeger. Maar sinds OVpay heb ik geen nieuwe OVchipkaart meer aangevraagd (ik heb echt een hekel aan het feit dat de OVchipkaart verloopt en ik dan altijd weer geld terug moet gaan vragen, vooral met meerdere kaarten in het gezin echt gedoe dat mij tegenstaat).
Met een NS Flex abonnement staat er geen saldo meer op je kaart, dus dan hoef je nooit meer geld terug te vragen. Elke maand worden je reizen achteraf van je rekening afgeschreven. Van de NS krijg je automatisch een nieuwe kaart als die verloopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laura1992 schreef:
19-03-2024 11:49
Met een NS Flex abonnement staat er geen saldo meer op je kaart, dus dan hoef je nooit meer geld terug te vragen. Elke maand worden je reizen achteraf van je rekening afgeschreven. Van de NS krijg je automatisch een nieuwe kaart als die verloopt.


Heb ik ook. Makkelijk maandelijks afschrijven en ov fiets staat er automatisch ook al op geactiveerd.

Voor GVB: daar kun je ook gewoon met je bankpas in- en uitchecken.

Verder hangt het er echt vanaf waar je zo’n beetje moet zijn / hoe dat ligt tov tramlijnen. Als je beetje in de buurt van de Noord-Zuidlijn moet zijn is die heel snel.
Alle reacties Link kopieren Quote
-Rosings- schreef:
19-03-2024 10:39
De bus in Breukelen parkeren en t laatste stukje met de trein?
of Abcoude.
Rond de avondspits komen volgens mij ook parkeerplekken vrij omdat mensen hun geparkeerde auto weer nemen richting huis
Alle reacties Link kopieren Quote
-Rosings- schreef:
19-03-2024 11:21
Geen idee over de drukte van Breukelen.

Het leest alsof je stress krijgt/onrustig wordt van de onzekerheid die er bij komt als je met de auto gaat. Is er plek/file/kan de bus er etc. Dan zou ik met de trein gaan en relaxed aankomen.
in de spits rijzen is niet altijd relaxed helaas
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
19-03-2024 12:06
in de spits rijzen is niet altijd relaxed helaas
Dat is zeker waar, ik zou zelf meer stress krijgen van de mensen in de trein en het parkeerprobleem minder stressvol vinden. Wel het meewegen waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet alle P&R’s in A’dam kun je gvb kaartjes meer kopen, je hebt dan toch een chipkaart nodig.
Zeeburg nog wel, vind ik de fijnste parkeerplaats maar is (in elk geval in het weekend) sneller vol dan sommige andere p&r’s.
Alle reacties Link kopieren Quote
-Rosings- schreef:
19-03-2024 12:08
Dat is zeker waar, ik zou zelf meer stress krijgen van de mensen in de trein en het parkeerprobleem minder stressvol vinden. Wel het meewegen waard.
Daar heb totaal geen last van. Zolang de treinen maar rijden ;-D.
Alle reacties Link kopieren Quote
P&R Zeeburg. Is open dus kan je bus sowieso kwijt en bij de automaat kun je daar gewoon een los GVB ticket kopen. En op de terugweg scan je dat GVB ticket en krijg je korting op je parkeerticket.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Laura1992 schreef:
19-03-2024 11:49
Met een NS Flex abonnement staat er geen saldo meer op je kaart, dus dan hoef je nooit meer geld terug te vragen. Elke maand worden je reizen achteraf van je rekening afgeschreven. Van de NS krijg je automatisch een nieuwe kaart als die verloopt.
Je hebt gelijk. Ik moet weer een keer over mijn OVchipkaart-irritatie heen stappen (mijn man snapt mij niet hierin).

Maar voor de komende reis gaat dat niet meer lukken.
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
19-03-2024 13:04
P&R Zeeburg. Is open dus kan je bus sowieso kwijt en bij de automaat kun je daar gewoon een los GVB ticket kopen. En op de terugweg scan je dat GVB ticket en krijg je korting op je parkeerticket.
Ah top, ik ben dol op open parkeerterreinen. Zet ik op mijn lijst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met de jongerendagkaart moet je wel om 16.00 uur op de plaats van bestemming zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
pompelmoentje schreef:
19-03-2024 12:55
Niet alle P&R’s in A’dam kun je gvb kaartjes meer kopen, je hebt dan toch een chipkaart nodig.
Zeeburg nog wel, vind ik de fijnste parkeerplaats maar is (in elk geval in het weekend) sneller vol dan sommige andere p&r’s.

Nee hoor, ze kan toch gewoon met bankpas in en uitchecken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nouschi schreef:
19-03-2024 13:19
Met de jongerendagkaart moet je wel om 16.00 uur op de plaats van bestemming zijn.
Die gaat sowieso niet lukken voor onze afspraak. Voor 16 uur in de trein ga ik ook niet redden met werk.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven