Pakket versturen van Spanje naar Nederland - ervaring? tips?

20-03-2024 10:54 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort ga ik met alleen handbagage naar Spanje. Ik heb de intentie om niet te veel te kopen, maar stel... dat ik toch besluit de Spaanse economie een boost te geven... en dan?

Bij voorbaat een extra lege koffer- heen-en weer- vind ik ook een dingetje.

Ik dacht: stel dat ik teveel heb: koop ik een doos en laat ik het bezorgen op mijn thuisadres vanuit Spanje.

Iemand ervaring/tips/andere ideeën?

Bij welke verzendpartij zou ik moeten zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet wat je vraagt, maar kun je niet beter ter plekke ruimbagage bijboeken, mocht het nodig zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
20-03-2024 11:07
Niet wat je vraagt, maar kun je niet beter ter plekke ruimbagage bijboeken, mocht het nodig zijn?
Ik snap je vraag... maar dan moet ik bij voorbaat heen een lege koffer meenemen (of daar kopen).

Bedankt voor je reactie: ik overweeg de mogelijkheden. Ik had gehoopt dat iemand dit al eens eerder zou hebben gedaan ;).
Alle reacties Link kopieren Quote
Lege weekendtas meenemen en plat opgevouwen meenemen in je andere tas of koffer.
Alle reacties Link kopieren Quote
pompoenbloem schreef:
20-03-2024 11:10
Ik snap je vraag... maar dan moet ik bij voorbaat heen een lege koffer meenemen (of daar kopen).

Bedankt voor je reactie: ik overweeg de mogelijkheden. Ik had gehoopt dat iemand dit al eens eerder zou hebben gedaan ;).
Dat hoeft natuurlijk niet persé een koffer te zijn. Genoeg tassen die je leeg als klein pakketje mee kan nemen, of daar kan kopen.
En als je nu met handbagagekoffertje reist, die dan inchecken, en de andere tas als handbagage meenemen.

Pakket versturen: dat kan met Correos Express, de pakketservice van de post. Daar verkopen ze ook geschikte dozen.
Met koeriersbedrijven heb ik geen ervaring.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een shopper met een rits opvouwen en meenemen, winkelen, de tas volduwen met kleding en andere (goedverpakte) spullen, bagage bijboeken als je incheckt terugreis en tas inchecken als ruimbagage terugweg.

Een doos kan ook, wel goed dichttapen. Die hebben ze wel in Spanje.
Alle reacties Link kopieren Quote
...
Alle reacties Link kopieren Quote
In heel veel vliegtuigen mag je toch een rolkoffer en bijvoorbeeld een rugtas meenemen? Dan kom je toch denk ik wel al een heel eind met je nieuwe spullen, of zijn dat dan gelijk vier paar schoenen ofzo? Dit is nou echt iets waar ik pas over na zou denken als het zover is, eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een rugtas in maximale afmetingen voor de cabine die evt kan worden ingecheckt. Dan neem ik een grote tas mee (opgevouwen) die dan handbagage wordt.

Ik heb een grote katoenen tas van Uniqlo (model linnen tasje, maar dan groter): weegt niets, is ook niet heel comfortabel maar er kan veel in en dus heel praktisch. En ik heb een Longchamp Pliage uitritsbare weekendtas, die is wat steviger en zwaarder. Wel een investering..

En als je toch iets per post wil sturen: Vinted Go als alternatief voor waarschijnlijk dure Correos?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je bagage wil bijboeken, check dan even bij je luchtvaartmaatschappij of bijboeken voordat je heenreist goedkoper is dan als je voor de terugreis weer op de luchthaven bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
20-03-2024 13:18
In heel veel vliegtuigen mag je toch een rolkoffer en bijvoorbeeld een rugtas meenemen? Dan kom je toch denk ik wel al een heel eind met je nieuwe spullen, of zijn dat dan gelijk vier paar schoenen ofzo? Dit is nou echt iets waar ik pas over na zou denken als het zover is, eerlijk gezegd.

Neehoor, vaak 1 stuks handbagage (van bepaalde afmetingen en soms gaan de rolkoffers alsnog het ruim in) en heel soms nog iets van een handtas(je).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het slim en volgens mij ben je nog goedkoper uit ook dan bagage bijboeken (laatste keer dat ik keek was het iets van 14,50 verzenden)

Wordt je bagage nog bij je aan de deur thuisbezorgd ook ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
20-03-2024 13:18
In heel veel vliegtuigen mag je toch een rolkoffer en bijvoorbeeld een rugtas meenemen? Dan kom je toch denk ik wel al een heel eind met je nieuwe spullen, of zijn dat dan gelijk vier paar schoenen ofzo? Dit is nou echt iets waar ik pas over na zou denken als het zover is, eerlijk gezegd.

Elke luchtvaartmaatschappij heeft weer andere regels en steeds vaker moet je bijbetalen voor meer dan een enkel tasje van 40x30x20 cm. Zomaar een paar voorbeelden:

Transavia nieuw bandbagagebeleid

Vueling handbagage
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
20-03-2024 13:18
In heel veel vliegtuigen mag je toch een rolkoffer en bijvoorbeeld een rugtas meenemen? Dan kom je toch denk ik wel al een heel eind met je nieuwe spullen, of zijn dat dan gelijk vier paar schoenen ofzo? Dit is nou echt iets waar ik pas over na zou denken als het zover is, eerlijk gezegd.
Ik neem aan dat TO ook kleding etc voor tijdens de reis mee wil nemen. Dus haar handbagage zit daar waarschijnlijk vol mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze laatste vakantie vlogen we met Ryanair, voor het eerst (en het laatst) van ons leven. Wij hebben toen ook uitgerekend dat we voordeliger uit waren geweest door onze spullen als pakketje te versturen naar een afhaalpunt, dan door een koffer in te checken. We hebben het niet gedaan hoor, maar het was wel een realisatie dat pakketjes versturen goedkoper is dan koffers meenemen.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Versturen is niet heel duur vanuit Spanje naar NL, sowieso goedkoper dan bagage bijboeken volgens mij. Laatste keer dat ik een pakket stuurde was het rond de 20 kilo en betaalde iets van 30 euro. Gewoon naar het postkantoor gaan, doos kopen en volstoppen en opsturen. Het is soms goedkoper via andere aanbieders dan standaard post. Kijk eens op packlink.es en dan kan je precies zien wat je kosten en opties zijn vanuit je vakantie gebied.
Alle reacties Link kopieren Quote
MX1982 schreef:
20-03-2024 19:22
Versturen is niet heel duur vanuit Spanje naar NL, sowieso goedkoper dan bagage bijboeken volgens mij. Laatste keer dat ik een pakket stuurde was het rond de 20 kilo en betaalde iets van 30 euro. Gewoon naar het postkantoor gaan, doos kopen en volstoppen en opsturen. Het is soms goedkoper via andere aanbieders dan standaard post. Kijk eens op packlink.es en dan kan je precies zien wat je kosten en opties zijn vanuit je vakantie gebied.
Dat klopt alleen het kanwel even duren voor het in Nederland is. Zelfs als je je pakket verzekert. Dat kost 15 euro ongeveer.
Alle reacties Link kopieren Quote
MX1982 schreef:
20-03-2024 19:22
Versturen is niet heel duur vanuit Spanje naar NL, sowieso goedkoper dan bagage bijboeken volgens mij. Laatste keer dat ik een pakket stuurde was het rond de 20 kilo en betaalde iets van 30 euro. Gewoon naar het postkantoor gaan, doos kopen en volstoppen en opsturen. Het is soms goedkoper via andere aanbieders dan standaard post. Kijk eens op packlink.es en dan kan je precies zien wat je kosten en opties zijn vanuit je vakantie gebied.

Bedankt!

Voor wie niet alles heeft en gaat lezen. De link packlink.es lijkt de beste opties te geven. Ik heb al uitgezocht waar bij mij in de buurt in Spanje een brengpunt zit. Voor de zekerheid nee ik al stickers met mijn adresgegevens mee.

Over een week of 3 laat ik jullie nog weten hoe het gegaan is :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je ook al een heel plan wat je gaat kopen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, haha.

Ik ben voornemens niets extra te kopen wat niet binnen mijn handbagage past....

Maar "just in case" .. Dan heb ik straks niet het gevoel: hoe moet ik dit regelen.

Zie het allemaal met een knipoog.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven