Parkeren op Schiphol of taxi?

14-12-2019 17:27 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij een vakantie van een week kan ik via het reisbureau tegen een redelijk tarief een parkeerplaats op Schiphol bijboeken. De heenvlucht is om 7 uur (dus 5 uur op Schiphol zijn), dus niet te doen met OV, ook niet vanuit het deel in Amsterdam waar ik woon. Te veel bagage om op de fiets mee naar CS te gaan voor de nachttrein.
Op de terugweg kan ik wel met de trein van Schiphol naar huis (naar het kleinere station op 2 minuten lopen van mijn huis). Wel met overstap met veel wintersportbagage op het drukke Amsterdam CS.

Wat zouden jullie kiezen? En waarom? Ik ben nog erg in dubio.

A. Een taxi boeken voor €40, lekker handig gedropt worden direct bij Departures. Op de terugweg met de trein voor een paar euro, overstap met grote tas op druk CS.

B. Parkeerplaats in buitenlucht bij Schiphol boeken voor €42,50 via dat reisbureau, daarna 15 minuten met gratis shuttle naar Schiphol (dus vroeger van huis vertrekken). Terug ook met shuttle naar parkeerplaats en daarna eigen auto naar huis. Kost natuurlijk ook een beetje benzine.
Twijfelpunten: staat auto daar wel veilig? (ik laat niks in het zicht erin zitten.) En toch 15-30 minuten vroeger op om van parkeerplaats naar luchthaven zelf te komen. :proud:

Taxi of eigen auto?

Totaal aantal stemmen: 66

A (74%)
B (26%)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik zou me laten brengen.

En anders een taxi naar het station nemen?

Of gewoon die taxi. En een taxi terug. Wat is 80 euro op een hele vakantie?
Ik zie regelmatig met mensen met skibagage op het Schipholtraject. Ook rond de spits. Ik zou het gewoon doen. Is zo’n kort stukje trein.
Alle reacties Link kopieren
Oja, daar had ik nog niet eens aan gedacht, een taxi naar Amsterdam CS en dan de nachttrein. Kan ook nog. Dank je!

Ik durf aan niemand te vragen om speciaal voor mij om 4 uur 's nachts op te staan om mij naar Schiphol te brengen! (Zou ik andersom ook niet om staan te springen.)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Is een Schipholtaxi vanaf jou 40 euro?
patsy--stone schreef:
14-12-2019 17:31
Oja, daar had ik nog niet eens aan gedacht, een taxi naar Amsterdam CS en dan de nachttrein. Kan ook nog. Dank je!

Ik durf aan niemand te vragen om speciaal voor mij om 4 uur 's nachts op te staan om mij naar Schiphol te brengen! (Zou ik andersom ook niet om staan te springen.)
Taxi van Schiphol naar CS is ook €50. Kun je net zo goed naar huis gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor het gemak van de eigen auto gaan. Scheelt niks in prijs en ook gemakkelijk op terugweg met alle spullen.
Alle reacties Link kopieren
Moet je persé naar CS? Geen ander station en dan metro of tram?

Ik heb het tegenwoordig makkelijk. Kan lopend naar het station en dan direct naar Schiphol :D

Maar ja, nu vlieg ik niet meer :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
14-12-2019 17:33
Ik zou voor het gemak van de eigen auto gaan. Scheelt niks in prijs en ook gemakkelijk op terugweg met alle spullen.
En bij terugkomst een parkeerplek zoeken :D Amsterdam is druk met parkeren.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
14-12-2019 17:32
Is een Schipholtaxi vanaf jou 40 euro?
TCA is €40.
Ik ben een beetje huiverig voor Uber.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Nitflex schreef:
14-12-2019 17:32
Taxi van Schiphol naar CS is ook €50. Kun je net zo goed naar huis gaan.
Ik bedoelde dan ook van haar huis naar CS waar ze dan die nachttrein naar Schiphol neemt.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
14-12-2019 17:34
Moet je persé naar CS? Geen ander station en dan metro of tram?

Ik heb het tegenwoordig makkelijk. Kan lopend naar het station en dan direct naar Schiphol :D

Maar ja, nu vlieg ik niet meer :rofl:
Dat gaat allemaal niet tussen 4 en 5 uur 's nachts...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Nitflex schreef:
14-12-2019 17:32
Taxi van Schiphol naar CS is ook €50. Kun je net zo goed naar huis gaan.
.
Vermoed dat Patsy taxi van huis naar CS bedoelt.

Patsy, voor familie en goede vrienden zou ik het best over hebben. Maar zelf boek ik in dit soort situaties een uber. Of vind je die net zo fout als AirBnB? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een minuut over hoeven denken. Lekker een taxi die je bij de vertrekhal afzet. Ik woon in Helmond en neem altijd een taxi naar Schiphol. Lekker voor de deur instappen met je bagage, geen gesleep, en je wordt bij de vertrekhal afgezet. Wat wil je nog meer.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
14-12-2019 17:37
Ik bedoelde dan ook van haar huis naar CS waar ze dan die nachttrein naar Schiphol neemt.
Ja dat vind ik een goed idee, ongeveer 16 euro. Ik neem 't mee in de overwegingen. :-)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik heb op uber het adres van de buren :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
14-12-2019 17:35
En bij terugkomst een parkeerplek zoeken :D Amsterdam is druk met parkeren.
Ik kom terug op een redelijk gunstig tijdstip dat er in mijn straat meestal wel plek is. En een paar minuten gewoon op straat lopen met mijn rollende bagage kan nog wel, alleen vind ik Amsterdam CS altijd wel hectisch als je meer dan alleen handbagage bij je hebt, die perrons zijn zo smal, mensen lopen als kippen zonder kop allemaal gehaast kris kras door elkaar, en de roltrappen zijn vaak net een end verderop.
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
14-12-2019 17:36
TCA is €40.
Ik ben een beetje huiverig voor Uber.
25 euro met schipholtaxi.nl
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-12-2019 17:37
Ik zou er een minuut over hoeven denken. Lekker een taxi die je bij de vertrekhal afzet. Ik woon in Helmond en neem altijd een taxi naar Schiphol. Lekker voor de deur instappen met je bagage, geen gesleep, en je wordt bij de vertrekhal afgezet. Wat wil je nog meer.
Wauw, wat kost dat?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Om 4 uur 's ochtends zou ik sowieso die taxi nemen.

Misschien dat je als je overdag terugkomt wel iemand uit je omgeving zo gek krijgt om je te komen oppikken?
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
14-12-2019 17:41
Wauw, wat kost dat?
Paar honderd euro, kan er wel af als je met vakantie gaat toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
14-12-2019 17:40
25 euro met schipholtaxi.nl
Oh die ga ik ook eens bekijken, dat scheelt wel. Alleen via de app is het die prijs zie ik. Via de website is het €60.
Wel een slechte review... https://www.trustpilot.com/review/www.schipholtaxi.nl
patsy--stone wijzigde dit bericht op 14-12-2019 17:47
5.04% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Vertrekt bus 245 al te laat? Jij woont toch bij station M?
pejeka schreef:
14-12-2019 17:43
Paar honderd euro, kan er wel af als je met vakantie gaat toch?
200 euro enkele reis? Dus 400 euro in totaal? Dat vind ik te gortig.

Ik regel meestal m'n vader of ga met de trein. Bij Eindhoven parkeer ik 'm, maar dan is de trein ruk (want die bus).

Probeer m'n tickets zo te boeken dat ik gewoon zelf met de trein kan. En als het veel geld scheelt, vraag ik voor ik boek of m'n vader me wil brengen. En bij verre reizen sowieso, want gezellig.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
14-12-2019 17:40
Ik kom terug op een redelijk gunstig tijdstip dat er in mijn straat meestal wel plek is. En een paar minuten gewoon op straat lopen met mijn rollende bagage kan nog wel, alleen vind ik Amsterdam CS altijd wel hectisch als je meer dan alleen handbagage bij je hebt, die perrons zijn zo smal, mensen lopen als kippen zonder kop allemaal gehaast kris kras door elkaar, en de roltrappen zijn vaak net een end verderop.
Neem je de lift.
Everything you see I owe to spaghetti!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven