Peru veilig voor vrouw alleen?

24-04-2019 16:08 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi reizigers,

Ik wil volgende maand (heel snel al) naar Peru. Is er iemand met ervaring die daar alleen heeft rondgereisd? Enige twijfel punt voor mij is of het veilig genoeg is voor vrouw alleen. Uiteraard je gezonde verstand gebruiken en niet als een wandelende portemonnee rondlopen maar is het veilig genoeg als je je gezonde verstand aanzet voor twee weken :-P
Groetjes Griet1983
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Alle reacties Link kopieren
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... minaliteit

Vrouwelijke reizigers
De afgelopen jaren zijn er een aantal vrouwelijke toeristen verkracht in Peru. Dit kwam vooral voor in de steden Cusco en Arequipa.

Neem de volgende veiligheidsmaatregelen:

Reis (als vrouw) niet alleen, of zonder bekend mannelijk gezelschap, buiten de stad;
zoek accommodatie in een goed bekende buurt;
trek niet alleen rond in afgelegen gebieden, ook niet in het gezelschap van een gids;
let op dat er geen verdovende of bedwelmende middelen in uw drankje worden gedaan bij bezoeken aan bars en cafés;
sluit u aan bij andere reizigers als dit mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
ik hoop dat je nog geen ticket hebt geboekt?
Lorem Ipsum
Lijkt me erg onverstandig.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk verhaal lijkt me....
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben er inmiddels alweer 10 jaar geleden geweest, ook als vrouw alleen. Heel goed te doen, maar wel je gezond verstand gebruiken idd. Gewoon aansluiten bij andere reizigers, en met uitgaan alert zijn op de flinke hoeveelheden alcohol die vooral naar vrouwen vrijwel gratis worden overhandigd (Mijn ervaring in Cuzco) Dat dus binnen de perken houden en een beetje scherp blijven.

Verder excursies doen via grotere en betrouwbare bureaus. En genieten!!

Ik ben daarna zelf doorgereisd via Bolivia naar Chili en Argentinië, en vond de laatste twee ook echt aanraders. Ik voelde me daar zelf wel net wat meer op mijn gemak. Maar was een prachtige reis!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het echt prima te doen. Wel goed opletten (maar dat lijkt me logisch). Heb je wel algemene reiservaring in je eentje?
every journey starts with a single step
Nee, dus. Toch heb ik er zelfs vijf maanden gezeten als vrouw alleen, waarvan ik acht weken heb rondgetrokken, en er is mij niets gebeurd. Het gaat vaak goed, en dan heb je een ontzettend mooie reis, want Peru is een prachtig land met een heerlijke keuken, rijke geschiedenis en veel fijne mensen. Maar ik denk nooit dat je illusie moet hebben dat het "veilig" is. Ik ben voorzichtig geweest, heb bijna alles op dat lijstje ook netjes gedaan, en heb natuurlijk ook mazzel gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het echt prima te doen.
Ok is wel 10 jaar geleden.
Beetje oppassen niet snachts alleen over straat, niet in het donker gaan pinnen enz enz

Maar goed, dat doe ik in de achteraf straatjes van Rotterdam ook niet.

Ik zou 3 weken reizen, ben er uiteindelijk een jaar blijven plakken.
In mijn up
Niets gebeurt alleen vrienden voor het leven gemaakt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb het drie jaar geleden gedaan en vond het prima te doen!
Ik heb wel m'n gezonde verstand gebruikt, en misschien ook geluk gehad. Zo ben ik 's avonds niet uit gegaan, heb ik me niet alleen in de buitenwijken begeven en heb ik geen privé tours gedaan. Ik vond het een prachtig land, met mooie cultuur en heerlijke mensen!
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van me is vorig jaar geweest, nergens last van gehad.
Wat huisduif post gebeurt ook zo'n beetje dagelijks in Amsterdam...
Gewoon gezond verstand gebruiken inderdaad en gaan met die banaan!
In Arequipa is m'n camera van m'n nek gerukt. Het zou de meest veilige stad van Peru zijn. Was samen met 'n vrouwelijke reisgenoot overdag aan 't rondwandelen. Gelukkig had ik in die tijd 2 camera's bij. Het is wel mede een reden dat Zuid Amerika me niet meer trekt. Ik wil gewoon kunnen fotograferen met 'n serieuze camera en niet de sloeberige backpacker moeten uithangen om geen doelwit te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
24-04-2019 16:58
Nee, dus. Toch heb ik er zelfs vijf maanden gezeten als vrouw alleen, waarvan ik acht weken heb rondgetrokken, en er is mij niets gebeurd. Het gaat vaak goed, en dan heb je een ontzettend mooie reis, want Peru is een prachtig land met een heerlijke keuken, rijke geschiedenis en veel fijne mensen. Maar ik denk nooit dat je illusie moet hebben dat het "veilig" is. Ik ben voorzichtig geweest, heb bijna alles op dat lijstje ook netjes gedaan, en heb natuurlijk ook mazzel gehad.
Heb je daar ook cavia gegeten? Cuy
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je als vrouw naar een niet-westers lamd gaan zonder gezelschap?
Alle reacties Link kopieren
Elpis schreef:
24-04-2019 17:37
Waarom zou je als vrouw naar een niet-westers lamd gaan zonder gezelschap?
Omdat je single bent, omdat je vrienden geen vrij kunnen reizen, omdat je niet afhankelijk wilt zijn van een ander, omdat je als enige naar een bepaald land wil, omdat je graag alleen reist...
Seriously?
MissMaran schreef:
24-04-2019 17:37
Heb je daar ook cavia gegeten? Cuy
Ja! Ik had er wel moeite mee, want als kind heb ik zelf cavia's gehad. :D Maar ik zat een tijd bij een gastgezin, en wilde ook beleefd blijven.
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
24-04-2019 17:54
Ja! Ik had er wel moeite mee, want als kind heb ik zelf cavia's gehad. :D Maar ik zat een tijd bij een gastgezin, en wilde ook beleefd blijven.
Ja kan ik me voorstellen, ben wel benieuwd hoe het smaakt gek genoeg.
MissMaran schreef:
24-04-2019 17:56
Ja kan ik me voorstellen, ben wel benieuwd hoe het smaakt gek genoeg.
Een beetje als eend, misschien? Moeilijk te omschrijven! Ik was er niet weg van. Ceviche, aan de andere kant... :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Elpis schreef:
24-04-2019 17:37
Waarom zou je als vrouw naar een niet-westers lamd gaan zonder gezelschap?
Waarom niet?
Heb in mijn vrijgezellentijd naar alle windstreken gereist in mijn uppie.
summerdance wijzigde dit bericht op 24-04-2019 18:18
0.85% gewijzigd
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
24-04-2019 18:13
Een beetje als eend, misschien? Moeilijk te omschrijven! Ik was er niet weg van. Ceviche, aan de andere kant... :flirting:
De peruaanse keuken heeft ook een soort aardappelpuree, crème fraiche taart met avocado en tonijn. Die is ook echt zaaalig!
Ik ben helemaal voor alleen reizen, ook als vrouw alleen. Alleen zou ik dat persoonlijk niet zo snel doen in Peru. Gezond verstand en ook goed naar je gevoel luisteren is heel belangrijk. Voelt iets niet veilig doe het dan niet.
Alle reacties Link kopieren
6 jaar geleden heb ik ook alleen als 26 jarige blondie o.a. door Peru gereisd.
Heb me niet onveilig gevoeld.
Inderdaad gewoon je gezonde verstand gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld alleen in een hostel waar ik sliep alcohol gedronken en niet 'buiten', omdat ik me daar toch niet helemaal prettig bij zou voelen.
Moet er wel bij zeggen dat ik goed Spaans spreek, ik weet niet of je dat een beetje kan?

Verder gewoon super stoer dat je alleen gaat reizen! Je komt zat mensen tegen als je dat wilt.
Alle reacties Link kopieren
Peru is echt prima te doen alleen als je idd je gezond verstand gebruikt!
3 jaar geleden gedaan en me echt nergens onveilig gevoeld.

Ik heb gereisd met Peru Hop, soort hop on/hop off systeem voor toeristen tussen de grote/meest bezochte plaatsen. Veilig, goede touringcars en ze pikken je op bij je hostel, kunnen ook hostels voor je boeken tijdens de uren dat je in de bus zit.
Paar keer in de bus mensen ontmoet met wie we omdat we hun lieten boeken in hetzelfde hostel terecht kwamen. Erg gezellig, en dus veilig.

En zolang je hostel in het toeristische gedeelte is, is er echt geen enkel probleem. Ik zou gewoon lekker gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven