Peuter en kleuter in de auto

21-07-2019 19:19 218 berichten
We gaan over een paar weken op vakantie, zo'n 600 km in één keer rijden met peuter en kleuter (bijna 3 en 5 jaar).

Ik twijfel over wat praktische dingen dus misschien hebben jullie tips?

Allebei eigen tablet of samen eentje? Ik wil van die houders kopen, maar één of twee dan?
Koptelefoon voor beide of niet? Laatste keer konden ze het volgens mij niet zo goed verstaan. En welke koptelefoon dan? Of maakt dat niet uit.

Jongste wordt na lang rijden nog wel es wagenziek en spuugt dan alles onder, is daar nog wat aan te doen?

Nog andere tips?
We zijn al wel eens met ze wezen vliegen en 3 a 4 uur rijden ook wel es gedaan, maar dit is toch net weer verder/anders.
klavertje-vier2019 schreef:
21-07-2019 20:16
Dreigementen heb ik nooit hoeven gebruiken. Tips die nog vóór deze vakantie gaan werken heb ik ook niet, daar is een langer traject voor nodig. Google gewoon eens op 'opvoedtips', dan vind je alle informatie die je nodig hebt over hoe je druk en/of ongewenst gedrag bij peuters en kleuters in goede banen kan leiden en kan ombuigen. Maar een toverstokje dat gedrag als speeltjes afpakken en elkaar slaan met speelgoed tijdens de vakantie in de auto opeens kan laten verdwijnen, dat bestaat helaas niet.
Ik heb heel veel opvoedboeken gelezen. Dus doe mij die linkjes is, wellicht steek ik er wat van op. Want blijkbaar heb jij er hele gehoorzame kinderen mee gecreerd.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
21-07-2019 21:10
En raamstickers lijken me top maar ze kunnen beide niet bij de ramen volgens mij...
Luisterboeken (bijvoorbeeld Jip en Janneke, mix verhaaltjes en liedjes, oud, maar vinden kinderen in mijn ervaring nog steeds leuk) ook niet ?
COtweepuntnul schreef:
21-07-2019 21:09
Ik krijg een beetje het idee dat ik heel veeleisende kinderen heb of zo. Het zijn niet echt van die knutseltypjes, zeg maar, dus die kaarten klinken leuk maar ik zie niet helemaal hoe dat nou werkt een hele dag in de auto...
Ik krijg de indruk alsof je verwacht dat ze zich geheel zelfstandig met die dingen urenlang zullen amuseren. Dat is natuurlijk niet zo.
Zoals Petita ook beschreef, zal je er zelf ook mee bezig moeten zijn om hun aandacht en interesse erbij te houden.
Alex2019 schreef:
21-07-2019 21:13
Luisterboeken (bijvoorbeeld Jip en Janneke, mix verhaaltjes en liedjes, oud, maar vinden kinderen in mijn ervaring nog steeds leuk) ook niet ?
Ja vinden ze leuk. Jongste vijf minuten, oudste tien denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het al gezegt, maar is snachts rijden geen optie? Werkt hier heel goed en lekker rustig met 2 slapende kinderen..
klavertje-vier2019 schreef:
21-07-2019 21:14
Ik krijg de indruk alsof je verwacht dat ze zich geheel zelfstandig met die dingen urenlang zullen amuseren. Dat is natuurlijk niet zo.
Zoals Petita ook beschreef, zal je er zelf ook mee bezig moeten zijn om hun aandacht en interesse erbij te houden.
Nee natuurlijk niet. Maar zoals het nu gaat moeten we ons voortdurend (elke halve minuut) ermee bemoeien en daar heb ik ook geen zin in.
deb32 schreef:
21-07-2019 21:15
Misschien is het al gezegt, maar is snachts rijden geen optie? Werkt hier heel goed en lekker rustig met 2 slapende kinderen..
Is een optie maar vinden we zelf niet relaxt. Komen we zelf gaar aan, zijn de kinderen klaarwakker...
COtweepuntnul schreef:
21-07-2019 21:10
En raamstickers lijken me top maar ze kunnen beide niet bij de ramen volgens mij...
Bruna heeft kleine setjes raamstickers met een plastic kaart erbij waar de stickers ook op kunnen. Dus bijvoorbeeld een kaart van een kasteel in een bos met herbruikbare prinsessenstickers dus. Wie bij het raam kan plakt ze daar op en wie er niet bij kan gebruikt de kaart. Is iets van 3,- of zo.

En voor wagenzieke kindjes koop van die speciale zakjes met zo’n foam-laag er in. Zodra kindje in het zakje spuugt verandert het geheel in een stevige niet-vloeibare massa. Koordje dicht trekken en klaar.

Sterkte CO. Ik heb ook twee monsters in de auto en wij gaan 1100km rijden. Maar dat de reis niet leuk is ligt aan mijn onkundige opvoedkunst lees ik net.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
21-07-2019 21:17
Is een optie maar vinden we zelf niet relaxt. Komen we zelf gaar aan, zijn de kinderen klaarwakker...
Ja, het is of het een of het ander.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
21-07-2019 21:16
Nee natuurlijk niet. Maar zoals het nu gaat moeten we ons voortdurend (elke halve minuut) ermee bemoeien en daar heb ik ook geen zin in.
Wat gebeurt er (voor ernstigs) als jullie je er niet mee bemoeien ? (moet opeens denken aan die dropjesreclame waar kinderen op de achterbank elkaar de tent uitvechten en ouders gezellig zitten te snoepen :))
COtweepuntnul schreef:
21-07-2019 20:25
En als je zegt "bedenk zelf maar wat/ over 5 min krijg je wat anders" of zoiets dan blijft ie elke tien seconden vragen en hetzelfde antwoord krijgen.
En negeren of oordopjes in vind ik ook weer zo wat.
's Nachts rijden is een goed idee, maar dat wil je niet want het is niet prettig voor jullie.
De kinderen bezighouden en amuseren is een goed idee, maar je hebt geen zin om je er steeds mee te moeten bemoeien.
De kinderen kunnen niet goed stil zitten (logisch op die leeftijd) en dat is vooral mentaal heel zwaar voor jullie.
En bovenstaande quote maakt het beeld wel een beetje compleet.

Ik denk niet dat je hele vervelende kinderen hebt, ik denk dat je er zelf meer tijd en energie in moet steken om ze te vermaken. Kinderen leren van jou hoe ze moeten spelen, dat kunnen ze lang niet allemaal vanzelf.
ShaunTheSheep schreef:
21-07-2019 21:19
Bruna heeft kleine setjes raamstickers met een plastic kaart erbij waar de stickers ook op kunnen. Dus bijvoorbeeld een kaart van een kasteel in een bos met herbruikbare prinsessenstickers dus. Wie bij het raam kan plakt ze daar op en wie er niet bij kan gebruikt de kaart. Is iets van 3,- of zo.

En voor wagenzieke kindjes koop van die speciale zakjes met zo’n foam-laag er in. Zodra kindje in het zakje spuugt verandert het geheel in een stevige niet-vloeibare massa. Koordje dicht trekken en klaar.

Sterkte CO. Ik heb ook twee monsters in de auto en wij gaan 1100km rijden. Maar dat de reis niet leuk is ligt aan mijn onkundige opvoedkunst lees ik net.
Oh, dat is een goede, misschien nog evenkopen.

Dank, jij ook succes!
klavertje-vier2019 schreef:
21-07-2019 21:25
's Nachts rijden is een goed idee, maar dat wil je niet want het is niet prettig voor jullie.
De kinderen bezighouden en amuseren is een goed idee, maar je hebt geen zin om je er steeds mee te moeten bemoeien.
De kinderen kunnen niet goed stil zitten (logisch op die leeftijd) en dat is vooral mentaal heel zwaar voor jullie.
En bovenstaande quote maakt het beeld wel een beetje compleet.

Ik denk niet dat je hele vervelende kinderen hebt, ik denk dat je er zelf meer tijd en energie in moet steken om ze te vermaken. Kinderen leren van jou hoe ze moeten spelen, dat kunnen ze lang niet allemaal vanzelf.
We zijn een soort (bijna) fulltime entertainment hoor, maar dat is niet genoeg helaas.
Je hebt een verkeerd beeld in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan blijkbaar heel goed opvoeden, lees ik hier. Die van mij waren altijd voorbeeldig in de auto. Kan ik toch maar mooi trots zijn op mezelf.

Wij hadden altijd een soort volgorde: eerst gewoon rijden en dan zoeken ze het maar even uit. Dan aandacht in de vorm van spelletjes, dan een luister cd, dan cadeautjes, dan film kijken en als laatste redmiddel volduwen met snoep. Dat werkte eigenlijk altijd wel prima.

Raamstickers, zo'n uitwisbord om op te tekenen, klei, kleurtjes en andere klein spul van de Zeeman en de Action deden het altijd goed als cadeautjes.

En verder maakte ik er nooit een drama van. Wat gebeurt er eigenlijk als je het laat gaan? Hoe lang duurt het drama dan?
Heeft iemand nog een tip voor die kleine magnetische tekenbordjes?

Heb hier gekeken bij hema, action en zeeman maar alle drie zonder succes.
Alex2019 schreef:
21-07-2019 21:21
Wat gebeurt er (voor ernstigs) als jullie je er niet mee bemoeien ? (moet opeens denken aan die dropjesreclame waar kinderen op de achterbank elkaar de tent uitvechten en ouders gezellig zitten te snoepen :))
Wordt er vooral geslagen en gejengeld (“mama/papa hij slaat me! Hij zegt dat ik vier jaar ben en geen vijf! Mamaaaaaa!!!!” En de ander “ieeehhaaaaaaahhhh!!!! Giiiiiiiiiijaaaaa!!!! Mamaaaaaaaaaaaaa ik wil nu een ijsje! Hij slaat me!!! stophouop!!! Ijsjeeeeee!!!!”)
zoiets ;-D
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 21-07-2019 21:35
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het belangrijkst is dat je jezelf voorbereid op het feit dat je ze moet vermaken. 6 uur is echt te over zien.
Such a beautiful place to be with Friends.
COtweepuntnul schreef:
21-07-2019 21:29
Je hebt een verkeerd beeld in ieder geval.
Gelukkig maar.
Ik zette alleen maar een aantal dingen die je hier zelf verteld hebt onder elkaar, die bij mij dat beeld opriepen.

Fijne vakantie
ShaunTheSheep schreef:
21-07-2019 21:34
Heeft iemand nog een tip voor die kleine magnetische tekenbordjes?

Heb hier gekeken bij hema, action en zeeman maar alle drie zonder succes.
Wij hebben ze, van nijntje en van the avengers oid geloof ik. Bol.com?
ShaunTheSheep schreef:
21-07-2019 21:34
Heeft iemand nog een tip voor die kleine magnetische tekenbordjes?

Heb hier gekeken bij hema, action en zeeman maar alle drie zonder succes.
Weet niet wanneer je vertrekt, maar anders online bestellen?
https://www.internet-toys.com/229384-jo ... Kcz_D_BwE#
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
21-07-2019 21:34
Wordt er vooral geslagen en gejengeld (“mama/papa hij slaat me! Hij zegt dat ik vier jaar ben en geen vijf! Mamaaaaaa!!!!” En de ander “ieeehhaaaaaaahhhh!!!! Giiiiiiiiiijaaaaa!!!! Mamaaaaaaaaaaaaa ik wil nu een ijsje! Hij slaat me!!! stophouop!!! Ijsjeeeeee!!!!”)
zoiets ;-D
Idee om een “muur” tussen ze te bouwen, koelbox er tussen of zo, dat ze niet bij elkaar kunnen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Maar jullie zijn dus fulltime met ze bezig in de auto? Elke minuut bij wijze van?
LoveDobby schreef:
21-07-2019 21:38
Idee om een “muur” tussen ze te bouwen, koelbox er tussen of zo, dat ze niet bij elkaar kunnen.
Hm ik zal dat eens onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
21-07-2019 21:34
Wordt er vooral geslagen en gejengeld (“mama/papa hij slaat me! Hij zegt dat ik vier jaar ben en geen vijf! Mamaaaaaa!!!!” En de ander “ieeehhaaaaaaahhhh!!!! Giiiiiiiiiijaaaaa!!!! Mamaaaaaaaaaaaaa ik wil nu een ijsje! Hij slaat me!!! stophouop!!! Ijsjeeeeee!!!!”)
zoiets ;-D
Ik zit hier heel hard te lachen, al snap ik dat dat na zoveel km niet meer lollig is. Maar een keer een tijd proberen het te negeren kan best wel es een poging waard zijn. Jengelen is niet ernstig, slaan, neem aan dat ze vanuit hun stoeltjes niet zoveel bereik hebben, dan ook niet.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
21-07-2019 21:34
Wordt er vooral geslagen en gejengeld (“mama/papa hij slaat me! Hij zegt dat ik vier jaar ben en geen vijf! Mamaaaaaa!!!!” En de ander “ieeehhaaaaaaahhhh!!!! Giiiiiiiiiijaaaaa!!!! Mamaaaaaaaaaaaaa ik wil nu een ijsje! Hij slaat me!!! stophouop!!! Ijsjeeeeee!!!!”)
zoiets ;-D
Ja, heel herkenbaar. Joh rij gewoon snachts. Die dag daarna kom je wel door hoor. En als je met z'n twee rijd kun je afwisselen en kan de ander ook nog even slapen?

Alles beter dan dat geklier met elkaar op de achterbank als je achter het stuur zit....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven