Peuter en kleuter in de auto

21-07-2019 19:19 218 berichten
We gaan over een paar weken op vakantie, zo'n 600 km in één keer rijden met peuter en kleuter (bijna 3 en 5 jaar).

Ik twijfel over wat praktische dingen dus misschien hebben jullie tips?

Allebei eigen tablet of samen eentje? Ik wil van die houders kopen, maar één of twee dan?
Koptelefoon voor beide of niet? Laatste keer konden ze het volgens mij niet zo goed verstaan. En welke koptelefoon dan? Of maakt dat niet uit.

Jongste wordt na lang rijden nog wel es wagenziek en spuugt dan alles onder, is daar nog wat aan te doen?

Nog andere tips?
We zijn al wel eens met ze wezen vliegen en 3 a 4 uur rijden ook wel es gedaan, maar dit is toch net weer verder/anders.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
21-07-2019 21:39
Maar jullie zijn dus fulltime met ze bezig in de auto? Elke minuut bij wijze van?
Als ze wakker waren wel.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
21-07-2019 21:39
Hm ik zal dat eens onderzoeken.
Ja, daar dacht ik ook aan, desnoods met een kartonnen schot zodat ze elkaar niet kunnen zien. Goede kans dat ze gaan klagen daarover :)
Alle reacties Link kopieren
Alex2019 schreef:
21-07-2019 21:41
Ja, daar dacht ik ook aan, desnoods met een kartonnen schot zodat ze elkaar niet kunnen zien. Goede kans dat ze gaan klagen daarover :)
Luikje er in dan, kunnen ze winkeltje spelen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
21-07-2019 21:41
Als ze wakker waren wel.
Noem mij maar een luie moeder, maar daar zou ik echt geen zin in hebben..
Alle reacties Link kopieren
deb32 schreef:
21-07-2019 21:43
Noem mij maar een luie moeder, maar daar zou ik echt geen zin in hebben..
Ik ook, daarom reden we ‘s nachts 😂😂, nu zijn ze op de leeftijd, dat ik hen laat rijden, slaap ik wel.
lovedobby wijzigde dit bericht op 21-07-2019 21:46
14.16% gewijzigd
Such a beautiful place to be with Friends.
deb32 schreef:
21-07-2019 21:43
Noem mij maar een luie moeder, maar daar zou ik echt geen zin in hebben..
Ben bang dat ik daar ook onder val. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
21-07-2019 21:45
Ik ook, daarom reden we ‘s nachts 😂😂
Ja, voor mij ook de oplossing
LoveDobby schreef:
21-07-2019 21:45
Ik ook, daarom reden we ‘s nachts 😂😂
:mrgreen:

Ik vind dat ook een te groot risico dat ze dan ook niet slapen... want ze slapen ook vaak niet meer als we om bvb acht of negen uur s avonds ergens wegrijden.
Ik ga nog even online zoeken naar die tekenbordjes, thanks!

Aanvulling: CO die van jou lijken wel kloontjes van mijn kinderen. Zijn precies zo, als ik het zo lees.

En naast slechte opvoeding hebben mijn kinderen dus ook een luie moeder, want ik ben ook geen fulltime entertainmentfabriek in de auto. Arme kids ;-)
anoniem_240865 wijzigde dit bericht op 21-07-2019 21:49
68.45% gewijzigd
LoveDobby schreef:
21-07-2019 21:42
Luikje er in dan, kunnen ze winkeltje spelen.
Haha, dat is nog best een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen heb je twee opties: of zes uur klierende kinderen op de achterbank of tegen je zin zes uur entertainment bieden (met af en toe een paar minuten pauze als ze even zoet zijn met Jip en Janneke).

Kies de oplossing die voor jou het minst vervelend is en bijt 600km op je tanden. Veel meer zit er niet op.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
21-07-2019 21:34
Wordt er vooral geslagen en gejengeld (“mama/papa hij slaat me! Hij zegt dat ik vier jaar ben en geen vijf! Mamaaaaaa!!!!” En de ander “ieeehhaaaaaaahhhh!!!! Giiiiiiiiiijaaaaa!!!! Mamaaaaaaaaaaaaa ik wil nu een ijsje! Hij slaat me!!! stophouop!!! Ijsjeeeeee!!!!”)
zoiets ;-D
Dan zou ik misschien toch voor die oordopjes gaan, of anders een dakkoffer om ze in te leggen. Ik heb nergens in de regels gelezen dat dat ook niet mag in Frankrijk :whistle:

Komend jaar gewoon hard werken aan je opvoedtechnieken, dan gaat het volgend jaar vast beter!

Misschien dat een schoottafel nog iets kan helpen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt eens kijken of negeren van geklier werkt. Dus voor het rijden zeggen dat je niet gaat reageren op geklier. En dan het gewoon 20 minuten laten gaan. Is onwijs moeilijk want ik kon al niet tegen 1 minuut geklier. Maar ik vraag me af in hoeverre je kinderen niet gewoon klieren omdat ze weten dat dit aandacht oplevert. Niet bewust misschien, maar onbewust misschien wel.

Want ik deed ook echt niet aan continue entertainment hoor. Ik zal ook wel een luie moeder zijn dan. Maar 1200 km lang elke minuut mijn kinderen entertainen? No way zeg. Zouden ze volgens mij juist klierig van worden.
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
21-07-2019 22:07
Ik zou echt eens kijken of negeren van geklier werkt. Dus voor het rijden zeggen dat je niet gaat reageren op geklier. En dan het gewoon 20 minuten laten gaan. Is onwijs moeilijk want ik kon al niet tegen 1 minuut geklier. Maar ik vraag me af in hoeverre je kinderen niet gewoon klieren omdat ze weten dat dit aandacht oplevert. Niet bewust misschien, maar onbewust misschien wel.

Want ik deed ook echt niet aan continue entertainment hoor. Ik zal ook wel een luie moeder zijn dan. Maar 1200 km lang elke minuut mijn kinderen entertainen? No way zeg. Zouden ze volgens mij juist klierig van worden.
Zijn ze gevoelig voor beloningen? Misschien elke 20 minuten zonder geklier een sticker, en dan een beloning bij de volgende tussenstop?

Dan wel steeds als je in de auto stapt even herhalen wat jij onder geklier vind vallen, herhalen kan geen kwaad en dan is het gelijk duidelijk dat ze aan een nieuwe ronde gaan beginnen.
Smartgames/Hersenkrakers
Zoekboeken ala Waar is Wally
Magnetenboeken
DVD’s kijken i.p.v. op een tablet
Spelletje op telefoon laten spelen (Pandabus)
Tiptoi boeken
Snoep waar ze lang mee kunnen doen en dan een wedstrijdje “wie kan het langst ermee doen”
Spelletjes zoals “Ik ga op reis en neem mee...”
Samen liedjes zingen

Hier nog geen ervaring met lange autoritten (max is denk ik 350km) maar willen het volgend jaar wel proberen als het aan mij ligt (dan 4.5 en ruim 6.5)
Maartje2016 schreef:
21-07-2019 22:18
Zijn ze gevoelig voor beloningen? Misschien elke 20 minuten zonder geklier een sticker, en dan een beloning bij de volgende tussenstop?

Dan wel steeds als je in de auto stapt even herhalen wat jij onder geklier vind vallen, herhalen kan geen kwaad en dan is het gelijk duidelijk dat ze aan een nieuwe ronde gaan beginnen.
20 minuten?

Met dit type kinderen - ik ken er genoeg zo - zou ik al blij zijn met 5 à 10 minuten relatieve rust :-).

En dan mogen ze nog smoelen trekken naar elkaar.
Zolang het maar in stilte is.
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen (bijna 4 en 5) zijn super in de auto, we vergeten soms bijna dat ze achterin zitten en dat terwijl ze thuis elkaar altijd op de huid zitten en echt heel vervelend kunnen doen.

Wij maken ivm familie in buitenland lange autoritten (800-1000km) sinds hun geboorte dus ze weten niet beter, en hanteren altijd dezelfde routine: instappen, spelen/kletsen, dutje, en daarna een stop bij een speelplek om te eten en plassen. Dan weer opnieuw. Oudste is nu 5 en slaapt niet meer zoveel in de auto maar kijkt rustig naar buiten of luistert muziek.

vroeger gaven we hem voor de pauze ff de iPad maar omdat jongste daar niet tegen kan ivm wagen ziekte doen we dat niet meer, en dat gaat prima.

Sinds kort hebben ze beiden een vtech camera met mp3 functie, dus eigen muziek en koptelefoon, en daar zijn ze echt uren zoet mee. De foto functie wordt amper gebruikt, gaat hen vooral om de muziek en luisterverhalen.

Verder (misschien wel t belangrijjkste) zero tolerance voor geklier in de auto, ivm veiligheid. Toen ze kleiner waren was dat natuurlijk lastig uit te leggen maar met 3 en 5 moeten ze zich echt wel kunnen gedragen.

Ik heb ook altijd een klein cadeautje bij me voor als t echt lang duurt met files enz. en ze zich gaan vervelen, maar dat is meestal niet nodig. Zelf nemen ze meestal transformers oid mee, en we stoppen ook weleens bij de Mc, speeltje uit happy meal is ook weer goed genoeg om de volgende etappe door te komen. Succes!
nootboek wijzigde dit bericht op 21-07-2019 22:55
3.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
21-07-2019 22:31
Smartgames/Hersenkrakers
Zoekboeken ala Waar is Wally
Magnetenboeken
DVD’s kijken i.p.v. op een tablet
Spelletje op telefoon laten spelen (Pandabus)
Tiptoi boeken
Snoep waar ze lang mee kunnen doen en dan een wedstrijdje “wie kan het langst ermee doen”

Spelletjes zoals “Ik ga op reis en neem mee...”
Samen liedjes zingen

Hier nog geen ervaring met lange autoritten (max is denk ik 350km) maar willen het volgend jaar wel proberen als het aan mij ligt (dan 4.5 en ruim 6.5)
Allemaal minder handig bij wagenziekte.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet en ken je mijn vriend werkt bij ons ook wel even. Als de ouders meedoen tenminste...
Alle reacties Link kopieren
Morgen ga ik op weg naar Spanje met een manneke van 8 in de auto.
Zijn moeder en ik rijden om beurten, maar gelukkig is het een rustig ventje.
We doen een tablet, hoewel hij nog wel eens last heeft van wagenziekte. Maar een tablet gaat bij hem wel.
Wel met koptelefoon, want uren lang kinderdingen op luid volume wordt ik wat gaar van.

Verder zijn er spelletjes als autobingo, waarbij je op dingen moet letten die je onderweg ziet. Heel populair is Yellowcar, waarbij je gele auto’s moet spotten.
Als je een gele ziet roep je “Yellowcar!” en heb je een punt.
Doen we altijd, en de vreugde bij hem toen we een distributiecentrum van de Jumbo voorbij reden was enorm!
Zowel hij als zijn moeder zijn bloedfanatiek erin, dus dat is altijd leuk.

Episch was een keer in Engeland toe hij zei dat hij graag een keer een Lamborghini wilde zien. En verdomd als het niet waar was, nog geen 5 minuten later zag ik in mijn achteruitkijkspiegel een gele Lamborghini Gallardo rijden.
Hij heeft geen spiegel, dus dat was een Yellowcar voor mij!

Wij rijden in 2 dagen. Doordat een reparatie aan mijn auto wat uitloopt kunnen we pas in de middag weg, dus ik hoop tot iets onder Parijs te komen, en dan de volgende dag door te rijden naar Bilbao, waar we het eerste hotel hebben.
Heb er zin in!
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Waarom geef je bijna overal een 'ja maar' op, op de tips die worden gegeven?

Snachts rijden is geen optie zeg je, omdat jullie dan gaar zijn van niet slapen. Ik denk dat het beeld wat jij schetst met twee kinderen op de achterbank veel vermoeiender is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit achterin naast dochter (1 kind) en ik doe zelf ook wel eens een dutje bij langere rit. Dochter doet dan vaak vanzelf mee. Zij wordt rustig als ik ook rustig ben.
Alle reacties Link kopieren
Oh je vragen:

Als je een tablet doet, dan natuurlijk 2, anders krijg je gezeur dat eentje t niet goed kan zien ofzo. Wel zelfde aanbod aan filmpjes, want ze willen in de eerste instantie toch altijd hetzelfde ook al interesseert het onderwerp ze eigenlijk niet.

Twee kinderkoptelefoons met geluidsbegrenzer. Wel opletten dat hij niet te dik is/in de weg zit met de autostoel. Indien mogelijk 2 dezelfde koptelefoons, om bovengenoemde reden ;)

Kotsemmer bij de hand houden. Vanaf een jaar of 2,5 kan kind dar wel goed in mikken. Wij gebruiken een klein prullenbakje, en hebben een noodkit bij de hand met schone kleding, handschoentjes, desinfectiespul, doeken, vuilniszak etc.
nootboek wijzigde dit bericht op 21-07-2019 23:09
1.19% gewijzigd
Ik kocht voor beiden een vakantie-doe-boek. Tablets gingen mee (voor ieder 1) maar mochten ze niet de hele reis op. 1 kind wat last heeft van wagenziekte. Zodra hij last kreeg, tablet weg en raampje beetje open en naar buiten kijken. Verder auto bingo, luister cd's en spelletjes doen (man in gedachte deden wij vaak, kind kiest een persoon of bekend iemand en de anderen mogen alleen vragen stellen waar je ja of nee op kunt antwoorden).

Ze kregen bij ons bij elke stop een cadeautje, bv een speeltje voor in het zwembad, klein speelgoed of autostickers

Wij reden meestal minimaal 1000 km.

Mag ik vragen wat voor merk auto jullie hebben? Ik was namelijk als kind veel sneller misselijk in een Japanse auto en onze zoon ook.
Marnamai schreef:
21-07-2019 22:33
20 minuten?

Met dit type kinderen - ik ken er genoeg zo - zou ik al blij zijn met 5 à 10 minuten relatieve rust :-).

En dan mogen ze nog smoelen trekken naar elkaar.
Zolang het maar in stilte is.
Wat zijn mijn kinderen dan engeltjes als ik dit zo lees haha, Natuurlijk gebeurde er wel eens wat maar 1x waarschuwen en het was klaar gelukkig. Ze zijn nu al een stuk groter en vermaken zich best.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
21-07-2019 22:51
Waarom geef je bijna overal een 'ja maar' op, op de tips die worden gegeven?

Snachts rijden is geen optie zeg je, omdat jullie dan gaar zijn van niet slapen. Ik denk dat het beeld wat jij schetst met twee kinderen op de achterbank veel vermoeiender is.
‘s Nachts rijden zou bij ons wakkere kinderen op de achterbank betekenen. Als dat bij TO ook zo is, is ze alleen maar nog verder van huis; onuitgeslapen ouders achter het stuur en onuitgeslapen kinderen die toch al geen sterren in autoritten zijn op de achterbank. Fijne reis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven