Peuter en kleuter in de auto

21-07-2019 19:19 218 berichten
We gaan over een paar weken op vakantie, zo'n 600 km in één keer rijden met peuter en kleuter (bijna 3 en 5 jaar).

Ik twijfel over wat praktische dingen dus misschien hebben jullie tips?

Allebei eigen tablet of samen eentje? Ik wil van die houders kopen, maar één of twee dan?
Koptelefoon voor beide of niet? Laatste keer konden ze het volgens mij niet zo goed verstaan. En welke koptelefoon dan? Of maakt dat niet uit.

Jongste wordt na lang rijden nog wel es wagenziek en spuugt dan alles onder, is daar nog wat aan te doen?

Nog andere tips?
We zijn al wel eens met ze wezen vliegen en 3 a 4 uur rijden ook wel es gedaan, maar dit is toch net weer verder/anders.
Alle reacties Link kopieren
Oh, deze is het wel echt trouwens. Maar dat had je vast al door :)
COtweepuntnul schreef:
30-07-2019 12:44
Wie heeft er dan hulp nodig en waarvoor?
Jij want je kan niet opvoeden :proud:

Mijn oudste zat ook nog een tijd in het tuigje van de Stokke en de jongste in dat voorzitje (die was niet zo slim te bedenken dat hij daar uit kon klimmen).

Maartje Whats, TO bedoelt niet een of ander Middeleeuws tuigjes-martelwerktuig opgelapt met stukjes Ductape of zo hoor, maar gewoon de riempjes die bij kinderstoelen horen. En die dingen zitten er niet voor niks bij. Daarnaast hebben die kinderen de leeftijd dat ze nog in die stoel zitten of er pas kort uit zijn dus zo gek is de opmerking van TO niet en ‘hulp nodig’ lijkt me een nogal flauwe opmerking dan.
anoniem_240865 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 16:38
0.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
30-07-2019 16:08
Jij want je kan niet opvoeden :proud:

Mijn oudste zat ook nog een tijd in het tuigje van de Stokke en de jongste in dat voorzitje (die was niet zo slim te bedenken dat hij daar uit kon klimmen).

Maartje, TO bedoelt niet een of ander Middeleeuws tuigjes-martelwerktuig opgelapt met stukjes Ductape of zo hoor, maar gewoon de riempjes die bij kinderstoelen horen. En die dingen zitten er niet voor niks bij. Daarnaast hebben die kinderen de leeftijd dat ze nog in die stoel zitten of er pas kort uit zijn dus zo gek is de opmerking van TO niet en ‘hulp nodig’ lijkt me een nogal flauwe opmerking dan.
Kan het zijn dat je het tegen Whats hebt? Want ik heb vandaag alleen in het dreumestopic over tuigjes gesproken. Wel van een Stokke, dat dan weer wel... ;-)
Ohja sorry Maartje! Even terug gelezen en het was inderdaad Whats.
Dat is het natuurlijk!
Al die mensen die hier schrijven hoe het bij hun in de auto prima gaat bij een lange autorit, die hebben allemaal mazzel dat ze van die ontzettend makkelijke kinderen hebben. Dat klinkt heel aannemelijk.
Goed dat jullie het even uitleggen.
Waarom geef je ze geen pilletje tegen wagenziekte? Ze slapen er ook nog eens goed op ;)

Wij hadden in het midden de koelbox, daarbovenop een tas, strips en bovenop dekens/kussens. Ze konden elkaar niet zien (zoiets als op die foto hierboven).

zo Kon de oudste op de tablet een film kijken zonder dat de jongste (die wagenziek werd) mee ging kijken.
lisa_ schreef:
30-07-2019 17:43
Waarom geef je ze geen pilletje tegen wagenziekte? Ze slapen er ook nog eens goed op ;)

Wij hadden in het midden de koelbox, daarbovenop een tas, strips en bovenop dekens/kussens. Ze konden elkaar niet zien (zoiets als op die foto hierboven).

zo Kon de oudste op de tablet een film kijken zonder dat de jongste (die wagenziek werd) mee ging kijken.
Kan dat al op die jonge leeftijd dan?

Ik geloof dat ik ze maar ga inbouwen dan ;-D
Primatour mag vanaf 2 jaar!
klavertje-vier2019 schreef:
30-07-2019 17:00
Dat is het natuurlijk!
Al die mensen die hier schrijven hoe het bij hun in de auto prima gaat bij een lange autorit, die hebben allemaal mazzel dat ze van die ontzettend makkelijke kinderen hebben. Dat klinkt heel aannemelijk.
Goed dat jullie het even uitleggen.
Dat zou toch kunnen?

Opvoeden is makkelijker met makkelijkere kinderen.
Pandax schreef:
30-07-2019 16:04
Ik zie dat je nu pas een opvoedprobleem hebt, dat heeft voor Viva begrippen toch best lang geduurd, met 8 pagina’s ;-D
:mrgreen:
COtweepuntnul schreef:
30-07-2019 18:51
Dat zou toch kunnen?

Opvoeden is makkelijker met makkelijkere kinderen.
Zeker en het is ook heel waarschijnlijk dat er zoveel meer makkelijke kinderen zijn dan die ontzettend moeilijke, goed opgevoede bloedjes waarbij het maar niet wil lukken op de achterbank.
Al die mensen zonder problemen die moeten wel makkelijke kinderen hebben.
Heel logisch.
klavertje-vier2019 schreef:
30-07-2019 18:56
Zeker en het is ook heel waarschijnlijk dat er zoveel meer makkelijke kinderen zijn dan die ontzettend moeilijke, goed opgevoede bloedjes waarbij het maar niet wil lukken op de achterbank.
Al die mensen zonder problemen die moeten wel makkelijke kinderen hebben.
Heel logisch.
Ik denk dat er wel een logica achter zit. En dat meen ik, zonder sarcasme. Dat lees ik wel in jouw post.

Sterker nog ik denk dat mijn opvoedvaardigheden beter zijn dan die van mensen wiens kinderen sneller/beter luisteren.
Helaas lijken die kinderen beter opgevoed.
Overigens denk ik dat je het niet per se heel snel ziet aan mijn kinderen want in publiek gedragen ze zich meestal niet als losgeslagen wilden.
Het kost me alleen echt enorm veel energie om ze zo in toom te houden. Dat vind ik zo jammer.

Zeker toen ze iets kleiner waren moest ik er altijd eentje "vastgezet" hebben (buggy of draagzak) omdat ik nu eenmaal niet achter twee kinderen aan kan rennen.

Ik heb één keer in de supermarkt de fout gemaakt om ze toe te zeggen dat ze beide zo'n klein karretje mochten. Afspraken gemaakt met (met name) oudste. Ja mama goed mama. Na drie seconden raceten ze beide een andere kant op. Dat werd dus jongste grijpen, karretjes terugzetten (huilbui), oudste boos wegens ook karretje inleveren want niet eerlijk. Toen heb ik ze samen in grote winkelkar gezet. Dat werkte ook niet. Dus onverrichterzake naar huis.

Lang leve de bezorgsupermarkt.
COtweepuntnul schreef:
30-07-2019 18:59
Ik denk dat er wel een logica achter zit. En dat meen ik, zonder sarcasme. Dat lees ik wel in jouw post.

Sterker nog ik denk dat mijn opvoedvaardigheden beter zijn dan die van mensen wiens kinderen sneller/beter luisteren.
Helaas lijken die kinderen beter opgevoed.
Ik snap dat opvoeden met hele drukke kinderen soms wat minder zichtbaar kan zijn.
Maar denk je niet dat al die anderen die de moeite namen je tips te geven en die geen problemen hebben op de achterbank, het wellicht (ook) goed gedaan hebben? Beetje simpel om dat weg te zetten als 'Maar die hebben gewoon makkelijke kinderen....'
Je kent mijn kinderen niet, maar geloof me... Op die leeftijd: Echt niet!
Veel tips doe je af met: Niks voor ons, zit niet lekker achterin, houden wij zelf niet zo van, kost te veel energie, mentaal zwaar voor ons...
Om dan vervolgens te verzuchten dat het echt alleen maar komt omdat jij toevallig wél moeilijke kinderen hebt?
COtweepuntnul schreef:
30-07-2019 19:03
Het kost me alleen echt enorm veel energie om ze zo in toom te houden. Dat vind ik zo jammer.
Klopt, opvoeden kost heel veel energie, dat hoort er nu eenmaal bij.
klavertje-vier2019 schreef:
30-07-2019 19:09
Ik snap dat opvoeden met hele drukke kinderen soms wat minder zichtbaar kan zijn.
Maar denk je niet dat al die anderen die de moeite namen je tips te geven en die geen problemen hebben op de achterbank, het wellicht (ook) goed gedaan hebben? Beetje simpel om dat weg te zetten als 'Maar die hebben gewoon makkelijke kinderen....'
Je kent mijn kinderen niet, maar geloof me... Op die leeftijd: Echt niet!
Veel tips doe je af met: Niks voor ons, zit niet lekker achterin, houden wij zelf niet zo van, kost te veel energie, mentaal zwaar voor ons...
Om dan vervolgens te verzuchten dat het echt alleen maar komt omdat jij toevallig wél moeilijke kinderen hebt?
Volgens mij zei ik dat niet. En ik heb alle tips gelezen hoor. Sommige zijn niet mogelijk of niet praktisch. Dat mag toch?

Beter dan een TO die helemaal niet meer reageert lijkt me.

Ik weet dat ik lastige kinderen heb (ook hele leuke en lieve overigens). En ik vind dat we ze goed opvoeden. Dat zegt niet zo veel over andermans kinderen toch?

Ik wist bvb niet dat mensen hun kinderen echt fulltime bezighouden. Dat doen wij niet. Maar daar ben ik dus over na aan het denken of ik dat zou willen. Dus het is niet dat ik er niks mee doe.
klavertje-vier2019 schreef:
30-07-2019 19:12
Klopt, opvoeden kost heel veel energie, dat hoort er nu eenmaal bij.
Voor sommige mensen (in mijn omgeving) volgens mij niet. Ik zou het ook wel eens zo rustig willen hebben.
COtweepuntnul schreef:
30-07-2019 19:13
Volgens mij zei ik dat niet. En ik heb alle tips gelezen hoor. Sommige zijn niet mogelijk of niet praktisch. Dat mag toch?

Beter dan een TO die helemaal niet meer reageert lijkt me.

Ik weet dat ik lastige kinderen heb (ook hele leuke en lieve overigens). En ik vind dat we ze goed opvoeden. Dat zegt niet zo veel over andermans kinderen toch?

Ik wist bvb niet dat mensen hun kinderen echt fulltime bezighouden. Dat doen wij niet. Maar daar ben ik dus over na aan het denken of ik dat zou willen. Dus het is niet dat ik er niks mee doe.
Mooi dat je er iets mee doet en dat je reageert is zeker prettig. Dat betekent alleen niet dat ik het ook met je eens moet zijn.
En je sneert wel in andere topics dat je blijkbaar een opvoed-probleem hebt, onder verwijzing naar dit topic.
Je hebt die dingen wel gezegd, maar het is me echt teveel moeite om al die quotes te gaan verzamelen. Loop jezelf maar even, dan kom je die uitspraken vanzelf tegen.
En dat lastige kinderen ook lieve kinderen zijn, dat weet ik maar al te goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven