Reis buiten Europa in 2022

17-10-2021 15:56 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin weer voorzichtig na te denken over de zomer van 2022. Ik beloof mijn kinderen al 2 jaar een vakantie naar een land buiten Europa, maar door corona is het er nog niet van gekomen. Hopelijk in 2022 wel, maar het is natuurlijk nog totaal niet duidelijk naar welke landen het tegen die tijd mogelijk is te reizen. Het maakt ons eerlijk gezegd niet veel uit waar
we heen gaan, maar zien wel uit naar warmte en een heel andere cultuur. We willen met zo’n groepsreis gaan, van Djoser family of iets dergelijks. Zij verkopen gewoon reizen naar alle bestemmingen, maar ik durf nog niet zomaar alles te boeken.

Weet iemand welke verre landen er op dit moment al toegankelijk zijn? Heeft er al iemand durven boeken buiten Europa? Ik ben gevaccineerd, dochter ook, maar zoon wordt pas in juni 2022 12 jaar, dus die zal in juli/augustus waarschijnlijk nog niet volledig gevaccineerd zijn. Het moet dus ook een land zijn waar dat niet uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben privé reizen naar VS en Afrika staan voor 2022. Zakelijk boek ik wat korter voor vertrek maar verwachten we wel gewoon redelijk vrij te kunnen reizen.

Het blijft een gok, er kan een nieuwe variant komen, reisbeperkingen in een bepaald land kunnen zo opduiken. Die vaccinatieregels kunnen afgezwakt worden of weer worden aangescherpt afhankelijk van de situatie, dus daar kan je ook niet heel veel mee.

Dit jaar hebben we voor Scandinavische landen gekozen omdat daar de hele tendens van regels vrij mild is geweest. Azië zou dan weer lager op het lijstje staan omdat daar hard wordt ingegrepen bij geringe aantallen besmettingen wat er voor kan zorgen dat je in plotselinge lockdowns terecht komt.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 17-10-2021 16:15
42.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben juist onze reis naar de VS uitgesteld naar 2023. Dochter is niet gevaccineerd en kan dat ook nog niet. Ik gok het er niet op. Zijn mij nog teveel restricties en ook in bijvoorbeeld de vs zijn nog allerlei maatregelen van kracht. Als ik zo’n dure reis ga maken, wil ik ook echt zonder gedoe kunnen gaan. We kleuren nu weer langzaam roder en roder en dat heeft ook weer invloed op het reizen naar het buitenland. Is dus nu helemaal niks over te zeggen voor de volgende zomer, want dat hangt samen met hoe het gaat met besmettingen en ook hoe het in het land gaat waar je heen wil.
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt allemaal dingen waarop niemand nog weet hoe de situatie deze zomer is.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg van mijn reisverzekering bericht dat ze nu ook dekking bieden op oranje gebieden. Dan lijkt dus niets meer in de weg te staan van een verdere reis. Ik houd het volgend jaar desondanks wat dichterbij en schuif de verre reis nog een jaartje door. Dan is mijn dochter ook 18 en dat is makkelijker met groepsreizen.
Snap veel mensen niet, en al helemaal niet als ik lees liever daar naartoe want daar zijn de regels niet zo streng.
Kinderen, kunnen dus ook erg ziek worden. 1 maand geleden nog het 8 jarige dochtertje van een kennis begraven.
Waarom kan men niet wachten totdat alles milder is. Wat een egoïsme. Ik ik ik ik ik ik ik ik ik
Eerlijk schreef:
17-10-2021 16:37
Snap veel mensen niet, en al helemaal niet als ik lees liever daar naartoe want daar zijn de regels niet zo streng.
Kinderen, kunnen dus ook erg ziek worden. 1 maand geleden nog het 8 jarige dochtertje van een kennis begraven.
Waarom kan men niet wachten totdat alles milder is. Wat een egoïsme. Ik ik ik ik ik ik ik ik ik
Jouw reactie heeft niks te maken met de vraag van TO en weerspiegelt vooral je eigen frustratie. Hartstikke naar voor de dochter van je kennis maar het normale leven gaat echter “gewoon” door. Mensen maken plannen voor de toekomst. Godzijdank. Anders zou het leven wat nutteloos worden he? We leven al bijna 2 jaar zo. Niet gek dat TO ook een keer voorzichtig eens plannen wil gaan maken.

OT: hoe lang wil je weg TO?
Alle reacties Link kopieren
NweNick schreef:
17-10-2021 16:30
Je vraagt allemaal dingen waarop niemand nog weet hoe de situatie deze zomer is.
Dit. Alles wat nu open is kan dan weer gesloten zijn. Stomme vraag
KamilleT schreef:
17-10-2021 16:34
Ik kreeg van mijn reisverzekering bericht dat ze nu ook dekking bieden op oranje gebieden. Dan lijkt dus niets meer in de weg te staan van een verdere reis. Ik houd het volgend jaar desondanks wat dichterbij en schuif de verre reis nog een jaartje door. Dan is mijn dochter ook 18 en dat is makkelijker met groepsreizen.

Mag ik weten welke verzekeraar dat is? Mag ook in pb als je dat liever hebt.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
17-10-2021 17:01
Mag ik weten welke verzekeraar dat is? Mag ook in pb als je dat liever hebt.
ANWB.
KamilleT schreef:
17-10-2021 17:03
ANWB.

Ah mooi, is Allianz niet meer de enige blijkbaar. Ik ga even op de site van de ANWB neuzen, dank je :)
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
17-10-2021 16:34
Ik kreeg van mijn reisverzekering bericht dat ze nu ook dekking bieden op oranje gebieden. Dan lijkt dus niets meer in de weg te staan van een verdere reis. Ik houd het volgend jaar desondanks wat dichterbij en schuif de verre reis nog een jaartje door. Dan is mijn dochter ook 18 en dat is makkelijker met groepsreizen.
Deden de meeste reisverzekeringen al, alleen vergoeden ze dan niets als je daar corona krijgt. Dus wel handig om even goed te checken wat er in je polis staat.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
17-10-2021 17:22
Deden de meeste reisverzekeringen al, alleen vergoeden ze dan niets als je daar corona krijgt. Dus wel handig om even goed te checken wat er in je polis staat.
Ze zeiden expliciet vanaf september 2021 dus ik nam aan dat er ook echt iets gewijzigd was.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan volgende zomer naar Aruba. Daarvoor moet je wel gevaccineerd zijn.
KamilleT schreef:
17-10-2021 17:24
Ze zeiden expliciet vanaf september 2021 dus ik nam aan dat er ook echt iets gewijzigd was.
Klopt. En bij Allianz dus ook. Maakt het allemaal net wat gemakkelijker :D
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
17-10-2021 17:24
Ze zeiden expliciet vanaf september 2021 dus ik nam aan dat er ook echt iets gewijzigd was.
Dan nog is het wel handig om goed te checken ipv aan te nemen.

Mijn reisverzekering heeft in ieder geval alle oranje landen gewoon gedekt gedurende de covidperiode, met als uitzondering dat extra zorgkosten of omboeken van de vlucht ivm quarantaine maatregelen niet zouden worden vergoed.
Dopperfles schreef:
17-10-2021 16:48
Jouw reactie heeft niks te maken met de vraag van TO en weerspiegelt vooral je eigen frustratie. Hartstikke naar voor de dochter van je kennis maar het normale leven gaat echter “gewoon” door. Mensen maken plannen voor de toekomst. Godzijdank. Anders zou het leven wat nutteloos worden he? We leven al bijna 2 jaar zo. Niet gek dat TO ook een keer voorzichtig eens plannen wil gaan maken.

OT: hoe lang wil je weg TO?
Misschien is dat voor U frustratie, voor mij niet iedereen mag dien en laten wat ie wil. Vindt het nogal dom om risico's te nemen, er worden dingen aanbevolen, en niet voor de grap, wat U er dan mee doet, uw zaak. Maar kinderen daarin te betrekken, nee.
Eerlijk schreef:
17-10-2021 17:49
Misschien is dat voor U frustratie, voor mij niet iedereen mag dien en laten wat ie wil. Vindt het nogal dom om risico's te nemen, er worden dingen aanbevolen, en niet voor de grap, wat U er dan mee doet, uw zaak. Maar kinderen daarin te betrekken, nee.

Nou, van al die landen die Nederland (en België, gezien jouw ‘u’ en taalgebruik) op oranje en rood heeft staan, zijn er tig waarin je veel minder risico loopt dan thuis, hoor.
Alleen al vanwege een veel lagere bevolkingsdichtheid en soms ook strengere regels en handhaving. Dus prima dat jij thuisblijft, maar wen eraan dat anderen wel op vakantie gaan..
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 17-10-2021 17:55
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
To, het is natuurlijk nog koffiedik kijken, maar:

- Hoe lang wil je gaan?
- Wanneer?
- Budget?
- Welke interesses?
- Waar ben je geweest en vond je echt heel leuk?
- Wat spreekt je qua regio/land aan?
- Wat spreekt je absoluut niet aan?

Ik bedoel maar, als je in de zomervakantie gaat (denk gezien de leeftijden dat dát het wel wordt), dan is het op het zuidelijk halfrond nog winter... Als je niet van natuur houdt, dan is een safarireis in Kenia geen optie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
:fortune:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik las ergens dat er landen zijn waar de vaccinatie niet ouder dan 1 jaar mag zijn.
Dat betekent dat sommige mensen eerst een 3e vaccinatie moeten krijgen.
merel7 wijzigde dit bericht op 17-10-2021 18:11
1.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk schreef:
17-10-2021 16:37
Snap veel mensen niet, en al helemaal niet als ik lees liever daar naartoe want daar zijn de regels niet zo streng.
Kinderen, kunnen dus ook erg ziek worden. 1 maand geleden nog het 8 jarige dochtertje van een kennis begraven.
Waarom kan men niet wachten totdat alles milder is. Wat een egoïsme. Ik ik ik ik ik ik ik ik ik
Lekker on topic ook.
Alle reacties Link kopieren
Rocking schreef:
17-10-2021 16:49
Dit. Alles wat nu open is kan dan weer gesloten zijn. Stomme vraag
Vrij kleine kans natuurlijk gezien vaccinaties. Stomme opmerking.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk schreef:
17-10-2021 17:49
Misschien is dat voor U frustratie, voor mij niet iedereen mag dien en laten wat ie wil. Vindt het nogal dom om risico's te nemen, er worden dingen aanbevolen, en niet voor de grap, wat U er dan mee doet, uw zaak. Maar kinderen daarin te betrekken, nee.
Waar ik mijn kinderen in betrek is inderdaad mijn zaak.
Alle reacties Link kopieren
Rosa, vakantiebeurs in januari is wel leuk qua inspiratie opdoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven