Reis Costa Rica en Nicaragua

18-04-2017 20:43 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb zojuist tickets geboekt naar Costa Rica in oktober/november. We gaan een auto huren en willen ook graag Nicaragua bezoeken.

Wie weet hoe je het beste de overstap van Costa Rica naar Nicaragua kan regelen? Kun je dat met een huurauto doen? Of moet je in Nicaragua met de bus?



Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel tijd heb je precies?
Bekijk de voorwaarden van je autoverhuurder.
Waarom moeite doen als TO niet reageert..?
Ik ben met de bus gegaan, dus weet niet hoe het precies gaat met een huurauto..

Gezien hoe moeilijk ze doen bij de grenzen, zou ik eerlijk gezegd met de bus gaan...



Wat ik wel weet met grenzen in Latijns-Amerika: neem er veel tijd voor. De grens Nicaragua-Costa Rica heb ik ongeveer 5uur over gedaan (wachten en doorgestuurd worden naar het volgende loket om weer te wachten ;) ) Dit was de grens bij Penas Blancas.

Oh en ook handig: print je reisschema (vluchttijden) uit! Ze kunnen nog wel 'ns moeilijk doen als je geen bewijs op papier (dus niet op je mobiel oid) hebt wanneer je het land weer uitgaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook laten afhangen van hoeveel tijd je in totaal hebt.

En in hoeverre je van natuur houdt (als dat je hoofddoel is, blijf dan lekker in Costa Rica) of ook wat leuke stadjes, kerken, markten, muziek wilt meepikken (dan zijn Granada en León in Nicaragua erg goede opties, maar dan wel als de reistijd daar naartoe in verhouding staat tot je totale vakantietijd).
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik heb dit twee jaar geleden gedaan: super leuke combi! Costa Rica prachtige natuur en stranden, Nicaragua de mooie stadjes en het echte backpackersfeertje wat in CR juist een beetje ontbrak.

Wij hadden voor een gedeelte van de CR reis een auto gehuurd die we in 1e instantie wilden inleveren bij de grens van Nica. Uiteindelijk hebben we de auto ingeleverd in Liberia en zijn we door iemand van het verhuurbedrijf naar de grens gebracht. Super service van Vamos!

Een auto in Nica is zonde en niet nodig. De afstanden zijn relatief kort en goed te doen in busjes. Wij hebben ook redelijk wat stukken met een taxi gedaan, dat is ook goed te betalen en geeft je net wat meer vrijheid.



Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven