Reis naar Japan - KLM Economy?

26-07-2024 13:04 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welke reisklasse boeken jullie voor lange vluchten?

Ik ga volgend jaar naar Japan. Ik wil het liefst vliegen met KLM want rechtstreekse vlucht.

Ik twijfel alleen welke klasse ik moet boeken. Zijn hun economy stoelen goed genoeg voor een lange vlucht?

Ik weet al wel dat ik een stoel wil aan het gangpad. Ik ben niet heel erg lang (1.68) dus extra beenruimte heb ik op zich niet nodig.

Of is Economy Comfort of Premium Comfort toch wel het extra geld waard?
Alle reacties Link kopieren Quote
11 Uur naar las Vegas heb ik gewoon economy gedaan. Ik ben 1.81m en zat bij het raam, prima te doen. De vliegtuigen op die lange vluchten zijn altijd wel ruim genoeg vind ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik boek de goedkoopste.

Toen ik terugvloog met KLM uit Japan kon ik trouwens ineens geen stoel anders dan in het midden kiezen. Toen ben ik super vroeg naar het vliegveld gegaan en kreeg ik een plaats bij de nooduitgang. Dat was wel heel chill. Vooral voor gratis. De mensen naast mij hadden daar meer dan 100 euro pp extra voor betaald.

Maar goed, toen zat er een heel orkest in het vliegtuig en die vonden dat 'pleintje' voor onze benen een leuke plek om te gaan bijkletsen met elkaar, dus dat was rete irritant. Dus in die zin, je moet gewoon geluk hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Economy is prima als je ook een beetje een normaal postuur hebt. En met jouw lengte geen probleem.

Maar wij houden wel van wat extra ruimte en boeken daarom vaak een premium comfort.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk zelf in de luchtvaart en voor de maatschappij die je voorstelt.
Momenteel zijn de vluchten naar Japan 15 (!!) uur door het omvliegen boven Rusland en omringende onrustige gebieden.

Dat is echt heel lang, daarentegen zijn de tickets door extra verbruik en langere werktijden van de crew dus ook hoger. Maar voor een reis als deze zou ik extra comfort zeker overwegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rubelientje schreef:
26-07-2024 13:26
Ik werk zelf in de luchtvaart en voor de maatschappij die je voorstelt.
Momenteel zijn de vluchten naar Japan 15 (!!) uur door het omvliegen boven Rusland en omringende onrustige gebieden.
Bij KLM staat 13h25min voor een vlucht naar Tokyo. En volgens flightstats was het de afgelopen week tussen de 12h en 12h30min.
Nog steeds lang, maar gelukkig geen 15 uur.

TO, het is maar net hoeveel geld je ervoor over hebt. Het gros van de mensen vliegt economy, dus dat overleef je echt wel. Wil je iets meer ruimte, dan kun je voor een ruimere plaats kiezen. Persoonlijk denk ik dat je pas echt een groot verschil merkt bij business.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een hogere klasse wil vliegen, zou ik premium comfort doen. Economy comfort is alleen wat meer beenruimte volgens mij. Verder dezelfde service als economy.

Wij vliegen bij zulke afstanden altijd Business class omdat je dan het beste kunt slapen, maar snap dat niet iedereen dat kan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik boek op lange vluchten BC. Maar dat is als ik zonder kind reis. Met kind boek ik op nachtvluchten comfort en overdag gewoon Economy. Wel altijd een plek bij de nooduitgang of de voorste rij. Dan neem ik zo’n opblaaskussen mee wat voor kindjes in het vliegtuig is en dan kan je toch lekker je voeten omhoog leggen.

Je kan in het vliegtuig zelf altijd bij het instappen nog wel vragen of ze plekken in de BC hebben. En boek je vaak voor 500 euro een bc stoel. Maar goed, dat moet je het dan net wel waard vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik stel me gewoon op t slechtste in - ok, niet het allerslechtste, ga er vanuit dat ik levend en gezond aankom - en dan valt gewoon economy best mee!

Ik wapen me met warme sokken, leuk boek, lekkere trui, ipad, mn eigen favoriete snacks, noise canceling headphone, oordopjes en een slaapmasker.

Zakelijk vloog ik regelmatig BC maar prive heb ik het geld er niet voor over. Ik pas prima in zo’n economy stoel en als ik er ben, is de krapte zo weer vergeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Trien31 schreef:
26-07-2024 14:52
Ik boek op lange vluchten BC. Maar dat is als ik zonder kind reis. Met kind boek ik op nachtvluchten comfort en overdag gewoon Economy. Wel altijd een plek bij de nooduitgang of de voorste rij. Dan neem ik zo’n opblaaskussen mee wat voor kindjes in het vliegtuig is en dan kan je toch lekker je voeten omhoog leggen.

Je kan in het vliegtuig zelf altijd bij het instappen nog wel vragen of ze plekken in de BC hebben. En boek je vaak voor 500 euro een bc stoel. Maar goed, dat moet je het dan net wel waard vinden.
Oprechte vraag over dat kussen: hoe blaas je dat op? En hoe kort moeten je benen zijn om ze dan omhoog te kunnen leggen. Of ben je een slangenmens?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vlieg alleen voor werk business. Het prijsverschil is me privé veel te groot, ik ga lekker economy hoor. Ben 1,78m.

Ik kijk net even, gewoon een willekeurige datum in februari, economy €590 en business €1,789. Ik ga dan echt economy. [edit: oh, je vraag naar economy vs premium comfort. Ignore me]
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 26-07-2024 16:49
47.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Die opblaasdingen mogen bij veel maatschappijen niet, dacht ik?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik boek voor vluchten langer dan 3-4 uur een stoel op de vleugel of op rij 1 met extra ruimte. Ik wordt claustrofobisch van een stoel voor mijn neus urenlang, zeker wanneer iemand ook nog naar achter komt.

Die paar tientjes per vlucht is geld waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Economy hebben wij geboekt naar Japan voor onze reis. Helaas omvliegen door alle oorlogen. Wij waren ongeveer 13,5 uur onderweg. Op de heenweg had ik nooduitgang stoelen geboekt. Terug voor mijn man nooduitgang en mezelf gangpad. Ik ben 1.72 dus prima te doen. Volgende keer zou ik premium comfort boeken, wel een smak meer geld. Maar goed met KLM zou ik geen BC vliegen. Dat geld zou ik er bij Emirates dan wel weer voor over hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou kijken voor een vlucht met overstap of layover. 15 uur in economy lijkt mij hell.
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameJean schreef:
26-07-2024 16:05
Oprechte vraag over dat kussen: hoe blaas je dat op? En hoe kort moeten je benen zijn om ze dan omhoog te kunnen leggen. Of ben je een slangenmens?
Op een stoel met extra beenruimte hoef je geen slangenmens te zijn. Hoe blaas je meestal?
Alle reacties Link kopieren Quote
FaceofOZ schreef:
26-07-2024 19:05
Op een stoel met extra beenruimte hoef je geen slangenmens te zijn. Hoe blaas je meestal?
Mag bij de nooduitgang sowieso niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
26-07-2024 19:07
Mag bij de nooduitgang sowieso niet.
Nee, maar daar mag ook geen kind zitten. Op rij 1 wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameJean schreef:
26-07-2024 16:05
Oprechte vraag over dat kussen: hoe blaas je dat op? En hoe kort moeten je benen zijn om ze dan omhoog te kunnen leggen. Of ben je een slangenmens?
Het is dit ding
https://wickwings.nl/vliegtuigbedjes/

Zoals ik zei je moet wel ergens op een voorste rij zitten. Dan leg je hem gewoon op de grond.

Die stoelen zijn meestal 40 euro bovenop het ticket en dan vind ik dat je daar wel megaveel comfort voor krijgt.

Dus als je met de dreamliner vliegt.
https://www.klm.nl/information/travel-c ... ing-787-10

Dan rij 11, 17 of 30. Al is rij 11 wel die tussenklasse tussen BC en Economy Comfort als ik het zo zie. Dus zal wel wat duurder zijn.

Wij vliegen altijd met een a330 en dan zit ik graag op stoel 31 a en b.

https://www.klm.nl/information/travel-c ... s-a330-300
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben afgelopen winter economy comfort gevlogen met KLM en dat was met kleine kinderen heel chill want priority op Schiphol.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven