Reis Noordoost-Amerika & Florida in 2019

13-07-2018 16:27 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar staat een verre reis weer op ons wensenlijstje. Waarschijnlijk wederom Amerika, dat vonden we allemaal een heel prettig land en goed zelf te bereizen.
We willen een deel van het noordoosten doen, en dan graag nog een 7-10 dagen weer relaxen in een villa in Orlando (zó goed bevallen!)

Na weer eens kletsen over wat iedereen zou willen zien (allen New York en villa Orlando, manlief Niagara Falls, de oudste walvistour en de jongste wil het Witte Huis zien), kom ik tot een volgende voorlopige route:

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen. naar Gloucester (400 km)
Dag 6: - Gloucester (Whale watching tour). En evt middagje strand.
Dag 7: - door naar Green Mountains (275 km). Evt daarna alvast stukje verder rijden
Dag 8: - Via Watkins Glen State Park naar Niagara Falls. (‘s avonds verlichte falls kijken)
Dag 9: - Niagara Falls (boottour)
Dag 10: - Stop bij Hersey’s Chocolate World en naar Lancaster (550 km)
Dag 11: - naar Amish gebied en door naar Washington (200 km)
Dag 12: - Washington
Dag 13: - Washington
Dag 14: - vlucht naar Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17 : - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

* op dag 9 na de boottocht Niagara is het misschien ook een optie om alvast stukje richting Lancaster te rijden ? Of heb ik daar nog een volle dag nodig? Of middagje zwembad?
* i.pv. via Amish/Lancaster zou ik ook nog via Shenandoah NP naar Washington kunnen rijden. Is dat een leuker plan?
* op dag 13 zou ik ook nog een vroege avondvlucht (rond 18.00-19.00 uur) al naar Orlando kunnen nemen. Dat scheelt weer een reisdag. Ik denk dat we Washington in 1,5-2 dagen wel gezien hebben. Bij de bekende bezienswaardigheden geweest zijn is voor ons voldoende. En airport DCA zit vlakbij, dus dan heb je nog tot bijv. 15.00 die dag in Washington en ben je die avond bijv. rond 23.00 uur in de villa. Dat is wel een lange dag, maar de volgende dag heb je dan niks.
* het rondje omdraaien en starten in Washington, eindigen in NY kan ook. Is dit om een of andere reden een beter plan?

Dagen en data liggen nog niet vast, dus wellicht kunnen we een dagje extra erbij vrij krijgen maar daar reken ik niet op.
Tips en adviezen welkom !!
Ook als iemand nog een leuke villa weet, met zwembad en ruim terras, jacuzzi, gamesroom en een beetje moderne inrichting voor ca. € 120,= p.n. houd ik me aanbevolen!
Na New York zou ik zsm richting een natuurgebied rijden en steden links laten liggen.
Alle reacties Link kopieren
Je moet inderdaad langs de kassa met je pas. We zijn bij OneWorld gelijk naae boven gegaan toen we aankwamen dus ik weet niet of je daar ook uitgestelde kaartjes kunt krijgen. Bij TOTR wel, daar stonden we 's ochtends in de rij en konden we pas 6 uur later naar boven.
Alle reacties Link kopieren
Oke, dank Chrissie.

Heb je een concrete tip voor een leuke natuur-tussenstop op de route NY-Rockport dan, Redbulletje?
Heb er googlemaps bijgepakt, maar ik zou dan via Green Mountain national forrest rijden ipv door dat verstedelijkte gebied.
Ik zou dat hele kustplaatsje met walvissen trouwens skippen en de tijd gebruiken om langs scenic byways en natuur richting Niagara te komen.
Alle reacties Link kopieren
Tickets voor de walvistour zijn al gekocht.
Plan is ook om ná het walvissen naar de volgende overnachting in Albany te rijden. Die dag kunnen we via (zuid) Green Mountain National Forest rijden, is de bedoeling. Al krijg ik maar geen goed beeld van wat daar precies te verwachten. We kunnen niet veel noordelijk rijden, want dat kost te veel tijd. Maar wat ik nu precies kan doen of te zien krijg in Zuid-Green Mountain Forest, geen idee eigenlijk.

De dag erna rijden we via Watkins Glen (gorge trail) naar Rochester. Afhankelijk van de tijd (en het weer) overwegen we nog een zwemstop vantevoren bij Robert H. Treman Park. Lijkt me leuk voor de kids; zwemmen bij een waterval en met duikplanken. Even afkoelen voordat we de wandeling bij Watkins gaan doen (al wil ik met het busje naar boven hoor, en naar beneden lopen).

Vervolgens gaan we weer verder naar de Niagara Falls.
Er is dus wel e.e.a. aan natuur onderweg opgenomen richting de falls.
Maar als je nog suggesties hebt, hoor ik ze graag hoor.
Ik ben daar zelf nog niet geweest, maar mijn ervaring is wel dat als je over scenic byways rijdt je vanzelf vaak mooie uitzichten of andere interessante dingen tegenkomt. Ik zie dat als je van NY zoals je nu gepland hebt richting kust rijdt, je langs Salem komt. Dát zou ik dan eerder doen dan Boston.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-07-2019 14:01
Ik ben daar zelf nog niet geweest, maar mijn ervaring is wel dat als je over scenic byways rijdt je vanzelf vaak mooie uitzichten of andere interessante dingen tegenkomt. Ik zie dat als je van NY zoals je nu gepland hebt richting kust rijdt, je langs Salem komt. Dát zou ik dan eerder doen dan Boston.
Ja ik ook. Dat lijkt me niet erg ver om. En als ik op Google maps kijk is Ny-Rockport 4,5 uur rijden en dat is nog zonder stops en verkeersdrukte meegerekend.
Je zou ook kunnen stoppen voor een eerste pauze in New Haven, daar ligt Yale university , dan door naar Salem en dan naar Rockport. Dan heb je het een beetje in stukjes verdeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ah Salem is misschien ook wel leuk inderdaad, dank voor de tip. Een heksenstad, lees ik net. Alleen is het heksenmuseum dicht op de dag dat wij er dan zouden zijn.....helaas. Is het stadje zonder dat museum ook nog de moeite waard?

Is New Haven een leuk stadje voor een break?
Wat moet ik me voorstellen bij een bezoek aan een universiteit? Nog nooit zoiets gedaan. Is dat wel leuk voor kinderen van 12/15 jaar ?
Ik vind Salem wel tot de verbeelding spreken als ik zo wat foto's van het stadje zie:
https://www.google.nl/search?q=salem+ma ... 96&bih=657
Lijkt me dan weer leuker daar doorheen te dwalen (vooral het kerkhof) dan een museum.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
08-07-2019 16:00
Ah Salem is misschien ook wel leuk inderdaad, dank voor de tip. Een heksenstad, lees ik net. Alleen is het heksenmuseum dicht op de dag dat wij er dan zouden zijn.....helaas. Is het stadje zonder dat museum ook nog de moeite waard?

Is New Haven een leuk stadje voor een break?
Wat moet ik me voorstellen bij een bezoek aan een universiteit? Nog nooit zoiets gedaan. Is dat wel leuk voor kinderen van 12/15 jaar ?
Geen idee. Ik vond het wel leuk om even bij Harvard te kijken. Je hoeft er geen uren door te brengen. Het is wel heel herkenbaar van series en films. En dat zal bij Yale ook wel zo zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie eerder in New York geweest? Als dat niet het geval is dan ben je er tekort. In 3 dagen New York zien is echt een beetje à la "Europe in a week". Normaal zou 3-4 dagen voor een stad wel voldoende zijn, maar in New York ligt dat naar mijn mening toch echt anders.
Alle reacties Link kopieren
Kaatje: ja is onze eerste keer New York. Natuurlijk kan het allemaal langer, maar het is keuzes maken: we willen nog meer zien en doen in die 3 weken.
En ik denk dat we de bekende highlights wel in die 3 dagen gezien kunnen hebben. En anders is het een goede reden om es terug te gaan toch ?!

Ik houd Salem even in mijn achterhoofd. Misschien toch even de moeite waard, ijsje eten, even ronddwalen enzo. Yale University hoeft van mijn man niet zo, zegt hij net.

Dus wat is er verder nog de moeite waard in New Haven?
Of is een leuke shoppingmall/outlet nog ergens, bijv. als eerste stop, en dan daarna naar Salem ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even op Google maps kijken op de plek waar je zou willen stoppen of er wat te doen is. Of je bekijkt het ter plekke.
mamaonbekend schreef:
08-07-2019 18:16
Kaatje: ja is onze eerste keer New York. Natuurlijk kan het allemaal langer, maar het is keuzes maken: we willen nog meer zien en doen in die 3 weken.
En ik denk dat we de bekende highlights wel in die 3 dagen gezien kunnen hebben. En anders is het een goede reden om es terug te gaan toch ?!

Ik houd Salem even in mijn achterhoofd. Misschien toch even de moeite waard, ijsje eten, even ronddwalen enzo. Yale University hoeft van mijn man niet zo, zegt hij net.

Dus wat is er verder nog de moeite waard in New Haven?
Of is een leuke shoppingmall/outlet nog ergens, bijv. als eerste stop, en dan daarna naar Salem ofzo?
Als je van NY naar Rockport moet op 1 dag zou ik het bij Salem houden en je tijd niet gaan verdoen in outlets. Het is daar dichtbevolkt gebied dus zal een pak drukker zijn op de weg dan wat je normaal gewend bent op roadtrip denk ik.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
08-07-2019 18:16
Kaatje: ja is onze eerste keer New York. Natuurlijk kan het allemaal langer, maar het is keuzes maken: we willen nog meer zien en doen in die 3 weken.
En ik denk dat we de bekende highlights wel in die 3 dagen gezien kunnen hebben. En anders is het een goede reden om es terug te gaan toch ?!
Ik denk eerder de highlights van de highlights ;) , het is niet zoals Rome/Londen/Parijs. Snap dat je keuzes moet maken, is ook lastig. Maar persoonlijk zou ik dan iets korter naar Orlando gaan, al is het maar 1-2 dagen korter, dan heb je íets meer tijd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-07-2019 18:30
Als je van NY naar Rockport moet op 1 dag zou ik het bij Salem houden en je tijd niet gaan verdoen in outlets. Het is daar dichtbevolkt gebied dus zal een pak drukker zijn op de weg dan wat je normaal gewend bent op roadtrip denk ik.
Hmmm, ik ken het gebied niet maar je hebt misschien wel een punt ja.
Misschien beter om z.s.m. de drukte te verlaten en op het gemak richting de kust te rijden. En dan idd nog in Salem stoppen alvorens we naar het hotel gaan. En als het lekker weer is, kunnen we ook nog een paar uurtjes naar het strand ofzo?

Kaatje, alles is inmiddels geboekt, en bewuste keuze om ook 9-10 dagen in Orlando te zijn.
We willen daar ook weer veel doen, pretparken, waterparken, shoppen, er is zoveel te doen daar !
mamaonbekend schreef:
08-07-2019 19:12
Hmmm, ik ken het gebied niet maar je hebt misschien wel een punt ja.
Misschien beter om z.s.m. de drukte te verlaten en op het gemak richting de kust te rijden. En dan idd nog in Salem stoppen alvorens we naar het hotel gaan. En als het lekker weer is, kunnen we ook nog een paar uurtjes naar het strand ofzo?

Kaatje, alles is inmiddels geboekt, en bewuste keuze om ook 9-10 dagen in Orlando te zijn.
We willen daar ook weer veel doen, pretparken, waterparken, shoppen, er is zoveel te doen daar !
Als ik op Googlemaps kijk kost het aan kale reistijd al 4,5 uur om van NY via de snelste route naar Salem te komen. Als je onderweg fotostops maakt of ergens gaat lunchen mag je blij zijn uberhaupt nog een paar uur in Salem te hebben denk ik. En dan ligt het ook nog aan je vertrekpunt want ik heb gewoon NYC in gevuld maar weet natuurlijk niet of jullie gunstiger of juist ongunstiger zitten qua afstand. En hoe vroeg je s ochtends vertrekt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-07-2019 19:27
Als ik op Googlemaps kijk kost het aan kale reistijd al 4,5 uur om van NY via de snelste route naar Salem te komen. Als je onderweg fotostops maakt of ergens gaat lunchen mag je blij zijn uberhaupt nog een paar uur in Salem te hebben denk ik. En dan ligt het ook nog aan je vertrekpunt want ik heb gewoon NYC in gevuld maar weet natuurlijk niet of jullie gunstiger of juist ongunstiger zitten qua afstand. En hoe vroeg je s ochtends vertrekt.
Precies dat zei ik ook al, ze moeten ook nog Manhattan af zien te komen. Ik denk dat ze het rijden daar een beetje onderschat. Het gaat sowieso langzamer dan hier.
dolfje schreef:
08-07-2019 20:45
Precies dat zei ik ook al, ze moeten ook nog Manhattan af zien te komen. Ik denk dat ze het rijden daar een beetje onderschat. Het gaat sowieso langzamer dan hier.
Precies, het is daar wel ontzettend stedelijk volgens mij. Aan een verplaatsing van kaal 4,5 uur ben je makkelijk een dag kwijt als je regelmatig ergens een fotostopje maakt.
Of je moet in de avond (ná de spits) al gaan rijden (1 dag duur NY hotel minder) en daardoor het drukste deel al gehad hebben voor je ergens halverwege een motel in duikt. En dan de volgende dag via scenic byways en dorpjes rustig richting Salem.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-07-2019 19:27
Als ik op Googlemaps kijk kost het aan kale reistijd al 4,5 uur om van NY via de snelste route naar Salem te komen. Als je onderweg fotostops maakt of ergens gaat lunchen mag je blij zijn uberhaupt nog een paar uur in Salem te hebben denk ik. En dan ligt het ook nog aan je vertrekpunt want ik heb gewoon NYC in gevuld maar weet natuurlijk niet of jullie gunstiger of juist ongunstiger zitten qua afstand. En hoe vroeg je s ochtends vertrekt.
Klopt hoor. We halen de auto om 10.00 uur op in de 44th Street Manhattan.
Denk dat we idd maar gewoon rustig aan gaan rijden. Ergens uurtje stoppen voor lunchpauze en dan maar zien of we nog tijd hebben voor een bezoekje aan Salem of toch maar direct doorrijden naar het hotel en daar nog even gaan zwemmen/strand op.
Alle reacties Link kopieren
Ahhh jammer.....net bericht gekregen dat ons verzoek voor een rondleiding in het Witte Huis is afgewezen :"-(
Alle reacties Link kopieren
Wanneer vertrekken jullie?
Hier moeten we nog 15 dagen wachten. Voorbereiding is in volle gang (wij gaan van Chicago naar San Francisco)..
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Over twee dagen !

Vanaf Londen vliegen we om 18.00 uur verder.
Wat denken jullie, wordt er dan nog een warme maaltijd geserveerd en na hoeveel tijd zou dat dan ongeveer kunnen zijn?

Of toch beter een zak broodjes nog mee in de tas (maar wil behalve wat te snoepen en de benodigde kauwgom/lolly eigenlijk niet te veel aan eten meesjouwen).

Ook voor jou schiet het op Janena, de tijd is zo voorbij! Aftellen maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven