Reis Noordoost-Amerika & Florida in 2019

13-07-2018 16:27 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar staat een verre reis weer op ons wensenlijstje. Waarschijnlijk wederom Amerika, dat vonden we allemaal een heel prettig land en goed zelf te bereizen.
We willen een deel van het noordoosten doen, en dan graag nog een 7-10 dagen weer relaxen in een villa in Orlando (zó goed bevallen!)

Na weer eens kletsen over wat iedereen zou willen zien (allen New York en villa Orlando, manlief Niagara Falls, de oudste walvistour en de jongste wil het Witte Huis zien), kom ik tot een volgende voorlopige route:

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen. naar Gloucester (400 km)
Dag 6: - Gloucester (Whale watching tour). En evt middagje strand.
Dag 7: - door naar Green Mountains (275 km). Evt daarna alvast stukje verder rijden
Dag 8: - Via Watkins Glen State Park naar Niagara Falls. (‘s avonds verlichte falls kijken)
Dag 9: - Niagara Falls (boottour)
Dag 10: - Stop bij Hersey’s Chocolate World en naar Lancaster (550 km)
Dag 11: - naar Amish gebied en door naar Washington (200 km)
Dag 12: - Washington
Dag 13: - Washington
Dag 14: - vlucht naar Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17 : - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

* op dag 9 na de boottocht Niagara is het misschien ook een optie om alvast stukje richting Lancaster te rijden ? Of heb ik daar nog een volle dag nodig? Of middagje zwembad?
* i.pv. via Amish/Lancaster zou ik ook nog via Shenandoah NP naar Washington kunnen rijden. Is dat een leuker plan?
* op dag 13 zou ik ook nog een vroege avondvlucht (rond 18.00-19.00 uur) al naar Orlando kunnen nemen. Dat scheelt weer een reisdag. Ik denk dat we Washington in 1,5-2 dagen wel gezien hebben. Bij de bekende bezienswaardigheden geweest zijn is voor ons voldoende. En airport DCA zit vlakbij, dus dan heb je nog tot bijv. 15.00 die dag in Washington en ben je die avond bijv. rond 23.00 uur in de villa. Dat is wel een lange dag, maar de volgende dag heb je dan niks.
* het rondje omdraaien en starten in Washington, eindigen in NY kan ook. Is dit om een of andere reden een beter plan?

Dagen en data liggen nog niet vast, dus wellicht kunnen we een dagje extra erbij vrij krijgen maar daar reken ik niet op.
Tips en adviezen welkom !!
Ook als iemand nog een leuke villa weet, met zwembad en ruim terras, jacuzzi, gamesroom en een beetje moderne inrichting voor ca. € 120,= p.n. houd ik me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
siep1234 schreef:
16-07-2018 16:59
Hier geen tips, maar wel even nieuwsgierig als dat mag... Wij zouden ook graag volgend jaar of in 2020 een mooie reis door Amerika maken met de kinderen. Jouw reis ziet er heel tof uit! Mag ik zo brutaal zijn te vragen wat voor budget je aanhoudt?
Euh....geen idee wat alles precies gaat kosten!
Ik houd voorlopig rond de 10.000,= / 11.000,= aan, ongeveer hetzelfde als onze rondreis door Florida.

E.e.a hangt ook af van de ticket prijzen, overnachtingen en hoeveel excursies/uitstapjes of entrees je ook doet. Misschien wordt het nu wel iets duurder, want New York zal niet goedkoop zijn en -met mijn voorkeursroute- ook een binnenlandse vlucht.
En misschien valt dat tegen en gaan we toch een iets andere route doen helemaal met de auto.

Vorig jaar was dit onze globale route : Miami-The Keys-Everglades-Cape Coral-Clearwater- Orlando-Cocoa Beach-Ft Lauderdale-Miami.
We waren ca. 10.800,= kwijt inclusief alles (tickets, accomodaties, pretparken, autohuur, benzine, eten/drinken), boothuur, souvenirs etc).
Was echt super, ik kan het je van harte aanraden !
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je uitgebreide reactie, ik had inderdaad rond de € 10.000 verwacht. Nog even sparen, maar ik heb je suggesties opgeslagen :-) Jullie heel veel plezier met de voorbereidingen!
Alle reacties Link kopieren
Jij ook!

Ik ga er trouwens nu vanuit dat terug vliegen van een andere locatie niet veel duurder is. Vorig jaar waren we voor een retour DUS-MIA ca. € 685,= p.p. kwijt.
Kan ik ongeveer een vergelijkbare prijs aanhouden voor een heenvlucht op New York en terug vanaf Orlando?
Iemand tips waar ik dan specifiek rekening mee moet houden bij het boeken?

(Zoals mijn route nu is hebben we halverwege de reis nog een extra binnenlandse vlucht, maar die boek je het best los, heb ik begrepen ?)
Alle reacties Link kopieren
In negen op de tien gevallen is een binnenvlucht goedkoper als je ze apart boekt, maar check het voor de zekerheid altijd eens. Af en toe is het bij ons al goedkoper geweest om de binnenvlucht mee te boeken.

Heen op de ene plek en terug op de andere is normaal ietsje duurder, maar probeer 10 maanden voor vertrek te boeken dan zijn de prijzen het laagst. Bij sommige maatschappijen kun je 11 of 12 maanden op voorhand boeken, maar dan zijn nog niet alle prijzen van alle maatschappijen er, dus best wachten tot 10 maanden op voorhand. (Ik zit ook al te wachten tot ik in september mag boeken, voor volgende jaar :) )

Ik hou onze budgetten niet echt bij, maar ik denk dat het ook ergens tussen de 10.000 en 12.000 euro was voor 3 weken met 4 in het hoogseizoen. Maar, @siep, wij namen wel altijd 2 kamers (of uitzonderlijk een appartement), zodat de kinderen een aparte kamer hadden. Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar dat kan dus ook nog wel wat schelen.
Hou er ook mee dat de Oostkust veel duurder is dan het binnenland en in New York schieten je uitgaven echt meteen gigantisch de hoogte in. Wij gingen de eerste ochtend ontbijten en we waren ruim 100 dollar kwijt :)
Alle reacties Link kopieren
the4ofus schreef:
17-07-2018 10:58

Hou er ook mee dat de Oostkust veel duurder is dan het binnenland en in New York schieten je uitgaven echt meteen gigantisch de hoogte in. Wij gingen de eerste ochtend ontbijten en we waren ruim 100 dollar kwijt :)
Wat en waar had je in vredesnaam gegeten? Wij vonden ( maar is al 8 jaar geleden dus gunstigere dollarkoers) het met de prijzen in NY wel meevallen.
Alle reacties Link kopieren
the4ofus schreef:
17-07-2018 10:58
In negen op de tien gevallen is een binnenvlucht goedkoper als je ze apart boekt, maar check het voor de zekerheid altijd eens. Af en toe is het bij ons al goedkoper geweest om de binnenvlucht mee te boeken.

Hou er ook mee dat de Oostkust veel duurder is dan het binnenland en in New York schieten je uitgaven echt meteen gigantisch de hoogte in. Wij gingen de eerste ochtend ontbijten en we waren ruim 100 dollar kwijt :)
Dat ga ik zeker doen. Boeken jullie bij aanbieders als Momondo, Cheaptickets, Tix, Schipholtickets of rechtstreeks bij de vliegmaatschappij ?

Zijn de hotelovernachtingen in het noord-oosten zoveel duurder dan?

En ontbijten voor 100 dollar? Had je zeker champagne en kaviaar :-D ?
Iets even halen bij de Subway, Dunkin Donuts, Ponderosa, Starbucks is wat mij betreft prima hoor. Dat zal toch ook wel in New York zitten ?!
Alle reacties Link kopieren
Neem een flinke portomonee mee Amerika is heel duur. De meeste Amerikanen werken 6/7dagen per week om rond te komen.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
17-07-2018 11:18

Iets even halen bij de Subway, Dunkin Donuts, Ponderosa, Starbucks is wat mij betreft prima hoor. Dat zal toch ook wel in New York zitten ?!
Op elke straathoek zowat :)

Wij ontbeten zowat elke dag hier( zaten hier om de hoek in een hotel) http://www.applejackdiner.com/menu.html
En ook een keer bij Sbarro het ontbijtbuffet. Uit mijn hoofd was dat toen onder de 10$ pp.
Op Hawaii hebben we en keer bij ihop ontbeten, dikke pannenkoeken met slagroom. Zaten de rest van de dag vol ;-D zit ook in NY.
Alle reacties Link kopieren
Blondie222 schreef:
17-07-2018 11:22
Neem een flinke portomonee mee Amerika is heel duur. De meeste Amerikanen werken 6/7dagen per week om rond te komen.
nou.... dat valt wel mee hoor.. Zo duur is het niet om in de VS op vakantie te gaan.. Dat het leven voor de Amerikanen duur is (ziektekosten bijv.) is heel wat anders dan voor ons Europeanen om daar op vakantie te gaan..
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
17-07-2018 11:45
nou.... dat valt wel mee hoor.. Zo duur is het niet om in de VS op vakantie te gaan.. Dat het leven voor de Amerikanen duur is (ziektekosten bijv.) is heel wat anders dan voor ons Europeanen om daar op vakantie te gaan..
Precies. Nederland is een stuk duurder denk ik.
Het ligt er natuurlijk wel aan waar je zit in de Vs omdat elke staat zijn eigen tax heeft en dat komt er nog bovenop, net als de fooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij zo voorstellen dat als je het vergelijkt met Azië ofzo het duur is.
Vooral eten en drinken is erg goedkoop. Bij Denny`s kun je heerlijk ontbijten of dineren. Niet duur, voor ieder wat wils en genoeg aanbod qua groente.
Alle reacties Link kopieren
Eten en drinken vond ik redelijk geprijsd. Ene keer duurder dan de andere.
Bij Dennys rond de $ 65,= maar bij de Cheesecake Factory toch wel rond de $ 100,=.

Ik vind een uitgebreid ontbijt bij Ihop of Dennys (ca. $ 55,=) wel erg lekker, maar ook heel veel. Dan volstaat iets kleins bij de lunch wel!

Iemand een idee wat een ticket naar New York en terug vanaf Orlando ongeveer zal kosten ? Is uitgangspunt rond de € 650,= redelijk of kan het voordeliger?
Misschien iemand die dit al eens gedaan heeft?
Alle reacties Link kopieren
Dat ontbijt waren gewoon eieren en zo, hoor, maar wel op een hyper-toeristische plek (dus we hadden het op voorhand kunnen weten)
Maar over het algemeen viel New York echt niet mee qua prijzen 2 jaar geleden. Tien jaar geleden waren we er ook en toen viel het mij minder op.
De laatste keer was het gewoon een immens verschil met pakweg Memphis of Santa Fe, maar zelfs met Washington.

650 zou moeten lukken. Wij hadden voor heen New York, terug LA voor ongeveer 770 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het Noordoosten niet maar ben wel 2x 2 weken in de Smoky Mountains geweest (kamperen en wandelen). Als Europeaan vond ik er niet veel aan. Niet echt bergen, meer uit de kluiten gewassen heuvels. Gatlinburg een grote toeristische bende.
Als je toch door de Smokies rijdt zorg dan dat je een (volle) dag in Cherokee hebt. Daar is een Indian Village een een Indian museum waar je heel veel informatie over de Cherokee Indianen krijgt. Dat vond ik zeker de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Liza,
Die kant is niet mijn voorkeur. Liefst doe ik de route uit de OP.

Via de GSM zou de alternatieve route zijn, als we geen binnenlandse vlucht willen maar het hele stuk met de auto doen.
Alle reacties Link kopieren
Met de auto is wel erg ver hoor. Je mag er niet zo hard rijden als hier.
Mijn ouders hebben het ooit gedaan van Ny naar Florida maar zij waren een dikke maand weg. Terug vlogen ze wel.
liza schreef:
18-07-2018 05:27
Ik ken het Noordoosten niet maar ben wel 2x 2 weken in de Smoky Mountains geweest (kamperen en wandelen). Als Europeaan vond ik er niet veel aan. Niet echt bergen, meer uit de kluiten gewassen heuvels. Gatlinburg een grote toeristische bende.
Als je toch door de Smokies rijdt zorg dan dat je een (volle) dag in Cherokee hebt. Daar is een Indian Village een een Indian museum waar je heel veel informatie over de Cherokee Indianen krijgt. Dat vond ik zeker de moeite waard.
Ik vond Cherokee juist erg toeristisch. Wel heel leuk, voor even, maar dan heb je genoeg dreamcatchers gezien voor de rest van je leven ;-D

Ik vond de Smoky's juist heerlijk, prachtig met die herfsttinten. Nu ben ik nog nooit in de Alpen geweest met de herfst, dus dat kan ik niet vergelijken, maar de Amerikaanse wegen en en sfeer in combinatie met bergen en herfst was voor mij een toppertje.
dolfje schreef:
18-07-2018 08:33
Met de auto is wel erg ver hoor. Je mag er niet zo hard rijden als hier.
Mijn ouders hebben het ooit gedaan van Ny naar Florida maar zij waren een dikke maand weg. Terug vlogen ze wel.
Vanuit Washington DC is het maar 12,5 uur rijden volgens Google Maps. Okee, da's de kortste route en je zou dus een paar dagen om kunnen rijden door de Smoky's of juist om naar Charleston of Savannah of Cumberland Island te gaan.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-07-2018 08:33
Met de auto is wel erg ver hoor. Je mag er niet zo hard rijden als hier.
Mijn ouders hebben het ooit gedaan van Ny naar Florida maar zij waren een dikke maand weg. Terug vlogen ze wel.
Als ik alleen met de auto zou gaan wordt het de alternatieve route. Dus zonder Gloucester en Niagara Falls. Denk ik. Het kan wel, maar dan zouden we net een dag 2-3 langer vrij moeten hebben...en of dat kan??
Zucht. Had mijn man maar 4 weken vakantie (net als ik), dan wist het wel. Nu is het toch meer keuzes maken.

Dus vooralsnog houd ik de route uit de openingspost aan, want de Niagara Falls willen we eigenlijk wel opnemen, want in die hoek verwachten we niet gauw ooit meer te komen. Als het ooit eens Canada wordt, dan waarschijnlijk het westen met Vancouver.
Dus vandaar dat we er nu relatief in de buurt zijn, dat wel een voorkeur is om op te nemen.
Alle reacties Link kopieren
In de afgelopen periode nog eens nagedacht maar we zijn r redelijk over uit dat dit de route moet worden:

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen. naar Gloucester (400 km)
Dag 6: - Gloucester (Whale watching tour)
Dag 7: - door naar Green Mountains (275 km). Overnachten Utica (270 km)
Dag 8: - naar Watkins Glen State Park (220 km) en Niagara Falls (250 km). Bekijken in de avond + vuurwerk
Dag 9: - Niagara Falls (boottour ochtend). Door naar Hersey (475 km)
Dag 10: - Hersey pretpark
Dag 11: - Hersey’s Chocolate World - Gettysburg (80 km) - Washington (ca. 200
km).
Dag 12: - Washington
Dag 13: - Washington. Avondvlucht naar Orlando
Dag 14: - Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17 : - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

Een optie is ook nog om het beginstuk om te draaien en te starten in Washington en vanaf NY door te vliegen naar Orlando.
Het lijkt er nl. op dat de autohuur vanaf Washington best wat voordeliger is dan huren vanaf NY.
We moeten natuurlijk ook de ticketprijzen binnenkort gaan bekijken en zien of het voordeliger is om op Washington te vliegen of op NY. Maar als dit niet veel uitmaakt, maar de kosten van de autohuur vanaf locatie A of B wél een groot verschil maakt, dit wel een reden om de route (hoewel niet helemaal onze voorkeur) toch om te draaien.

Intussen ben ik druk aan het zoeken naar hotels in New York en Washington. Tips over hotels zijn erg welkom dus!
Moet je voor de boottocht niet de grens over? Toen wij daar waren (maar dat was in de jaren 90 :mrgreen: ) had je alleen de Maid of the Mist die standaard vanaf de Canadese kant vertrok.
Een stukje verderop, ook aan Canadese kant, ligt Niagara-on-the-lake. Dat vond ik, als tiener destijds, ook een erg leuk dorp. We hebben daar een prachtige fietstocht gemaakt destijds en in een soort gammel kabelbaantje over het meer gesuist. Vraag me af of dat allemaal nog bestaat
Alle reacties Link kopieren
Je slaat een heel mooi stuk van de VS over als je gaat vliegen. Waarom niet, zoals RB ook al aangaf, rijdend naar Florida via Charleston, Savannah en eventueel Augusta? Erg leuke typische zuiderlijke plaatsen met veel historie.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik Louise. Ik zou het ook graag in de route opnemen, maar dat kost me zeker 4-5 dagen. En dan houden we erg weinig (te weinig vinden we) tijd over in Orlando. Als we een week langer vakantie zouden hebben, zou ik het inderdaad opnemen en dus geen binnenlandse vlucht nemen, maar dat stuk met de auto doen.
Helaas zijn we gebonden aan 3 weken en kiezen we ervoor om een stukje over te slaan...

Liubi, volgens mij kun je aan zowel de Amerikaanse kant als aan de Canadese kant een boottour doen. Ik ben nog aan het nadenken aan welke kant ik een hotel wil boeken. De Canadese kant is erg toeristisch maar ook wel gezellig denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat denken jullie: is 3 volle dagen nodig in New York of zou ik er aan 2 ook genoeg hebben?
We willen alleen echt de bekende highlights zien )moet nog uitzoeken welke pas daarbij het handigst is).
Wij zijn van het type “gezien, foto’s gemaakt en doorrrr”. Vinden een hopp-on-hopp-of bus dan ook heel handig hiervoor bijvoorbeeld, maar ik weet nog niet of ik die in NY ook wil doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 5 dagen in NY geweest en hebben vooral veel gedaan: o.a. stand-up comedy show, naar bluesbar geweest, ijshockeywedstrijd in MSG, geschaatst op ijsbaantje op een van de beroemde pleinen. Dit naast de geijkte toeristendingen. Jammer om naar NY te gaan en er dan als een gek doorheen te sjezen en wat foto's te maken. Maar dat ben ik ;-).

In jouw geval ben je binnen twee dagen wel klaar dan.
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven