Reis Noordoost-Amerika & Florida in 2019

13-07-2018 16:27 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar staat een verre reis weer op ons wensenlijstje. Waarschijnlijk wederom Amerika, dat vonden we allemaal een heel prettig land en goed zelf te bereizen.
We willen een deel van het noordoosten doen, en dan graag nog een 7-10 dagen weer relaxen in een villa in Orlando (zó goed bevallen!)

Na weer eens kletsen over wat iedereen zou willen zien (allen New York en villa Orlando, manlief Niagara Falls, de oudste walvistour en de jongste wil het Witte Huis zien), kom ik tot een volgende voorlopige route:

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen. naar Gloucester (400 km)
Dag 6: - Gloucester (Whale watching tour). En evt middagje strand.
Dag 7: - door naar Green Mountains (275 km). Evt daarna alvast stukje verder rijden
Dag 8: - Via Watkins Glen State Park naar Niagara Falls. (‘s avonds verlichte falls kijken)
Dag 9: - Niagara Falls (boottour)
Dag 10: - Stop bij Hersey’s Chocolate World en naar Lancaster (550 km)
Dag 11: - naar Amish gebied en door naar Washington (200 km)
Dag 12: - Washington
Dag 13: - Washington
Dag 14: - vlucht naar Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17 : - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

* op dag 9 na de boottocht Niagara is het misschien ook een optie om alvast stukje richting Lancaster te rijden ? Of heb ik daar nog een volle dag nodig? Of middagje zwembad?
* i.pv. via Amish/Lancaster zou ik ook nog via Shenandoah NP naar Washington kunnen rijden. Is dat een leuker plan?
* op dag 13 zou ik ook nog een vroege avondvlucht (rond 18.00-19.00 uur) al naar Orlando kunnen nemen. Dat scheelt weer een reisdag. Ik denk dat we Washington in 1,5-2 dagen wel gezien hebben. Bij de bekende bezienswaardigheden geweest zijn is voor ons voldoende. En airport DCA zit vlakbij, dus dan heb je nog tot bijv. 15.00 die dag in Washington en ben je die avond bijv. rond 23.00 uur in de villa. Dat is wel een lange dag, maar de volgende dag heb je dan niks.
* het rondje omdraaien en starten in Washington, eindigen in NY kan ook. Is dit om een of andere reden een beter plan?

Dagen en data liggen nog niet vast, dus wellicht kunnen we een dagje extra erbij vrij krijgen maar daar reken ik niet op.
Tips en adviezen welkom !!
Ook als iemand nog een leuke villa weet, met zwembad en ruim terras, jacuzzi, gamesroom en een beetje moderne inrichting voor ca. € 120,= p.n. houd ik me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
ririanneke schreef:
21-10-2018 14:30
Bedoel je Universal en Volcano Bay in 1 dag of beiden 1 dag?
Beiden 1 volle dag. Ik vind 2 parken op 1 dag geen goed plan.
Alle reacties Link kopieren
Maar iemand ervaring hier met boeken van vlucht + auto op bij British Airways?
Is dit aan te raden, ook qua betrouwbaarheid, inbegrepen verzekeringen etc. ?
Alle reacties Link kopieren
Kun je toch beter de 2 dagen 3 parken tickets kopen? Kun je ook de Studio-en Adventureparken op 1 dag doen.
Alle reacties Link kopieren
Daar schiet ik toch niks mee op? Ik zou dan 1 volle dag Universal Studio’s en 1 volle dag het waterpark doen. Dan zijn die 2 dagen toch al vol, wanneer moet ik dan die andere doen?
Als we voor deze parken kiezen hoor. Maar lijkt mij wel leuk, iets anders dan vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
Omdat die combinatie goedkoper is dan zoals jij het wil. En in 1 dag kun je met goed plannen zowel Studio als Adventure doen. Was maar een suggestie hoor. Maar hé als je het allemaal zo goed weet snap ik niet dat je hier vraagt om mee te denken. Succes verder!
Alle reacties Link kopieren
Oh, maar dat schrijf je er niet bij dat dat voordeliger is. Ik dacht dat het jou erom ging om ook die andere parken dan mee te pakken. Maar als jouw optie goedkoper is, dan kan ik er zeker naar kijken. Heb je een linkje waar je voordelige tickets hebt?
Want voor beide gewoon losse dagtickets kopen kom ik voor 4 personen (volw) uit op € 700,=.
Ik vermoed dat ik duurder uit ben met zo’n combipas voor 2 of 3 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels geboekt, dus de voorpret kan beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen is het merendeel van de hotels geboekt.
Ik zoek alleen nog iets in de twee dagen van Gloucester naar Niagara Falls.
Daar tussen moet ik nog 2 (verschillende) overnachtingen plannen. Liefst via Watkins Glen, dat lijkt me wel mooi. De Gorge trail is dan een optie.

Tips of suggesties voor een mooie route/verblijfplaatsen in 2 dagen van Gloucester —> Niagara Falls?
Alle reacties Link kopieren
Leuke reis ga je weer maken, gaaf hoor! Ik heb bij de vorige ook meegeschreven maar heb dit topic helemaal gemist.

Hoe heb je het nu uiteindelijk gedaan met de vliegtickets? Wij gaan in de meivakantie naar New York en Puerto Rico, maar hoe lang we ook hebben zitten zoeken en puzzelen, uiteindelijk was 2 retourtjes toch het voordeligst.

Waar ga je slapen in NY? En ben je er al uit wat je gaat doen in Orlando? Het is duur maar Universal Studio's (beide parken) is echt elke dollar waard. Niet te vergelijken met welk park dan ook, maar daar is de prijs dan ook niet voor niks naar.
Alle reacties Link kopieren
Chrissiefur schreef:
11-11-2018 19:13

Waar ga je slapen in NY? En ben je er al uit wat je gaat doen in Orlando? Het is duur maar Universal Studio's (beide parken) is echt elke dollar waard. Niet te vergelijken met welk park dan ook, maar daar is de prijs dan ook niet voor niks naar.
Grappig hoe smaken verschillen wij hebben vorig jaar deze 2 parken op 1 dag gedaan. $800,00 armer, achteraf gezien vonden wij het zonde van het geld. In de toekomst zullen wij hier niet meer voor kiezen, wij zijn duidelijk geen pretpark mensen.
Ook de hotels waren zo massaal....brrr
Alle reacties Link kopieren
Haha zeker grappig, maar wij houden dan ook erg van pretparken en doen er maar 1 per dag. We zijn later in Los Angeles ook speciaal weer naar Universal geweest, onze tieners kan je ook nergens blijer mee maken... Ieder z'n ding dus duidelijk :-D
Alle reacties Link kopieren
20 jaar geleden zijn wij ook in Universal geweest in LA.
Wij dachten dat het nu weer zoiets was, de set van de films...dom natuurlijk van ons, want in Orlando worden de films niet opgenomen.
Het viel ons daarom erg tegen.
Alle reacties Link kopieren
Chrissiefur schreef:
11-11-2018 19:13
Leuke reis ga je weer maken, gaaf hoor! Ik heb bij de vorige ook meegeschreven maar heb dit topic helemaal gemist.

Hoe heb je het nu uiteindelijk gedaan met de vliegtickets? Wij gaan in de meivakantie naar New York en Puerto Rico, maar hoe lang we ook hebben zitten zoeken en puzzelen, uiteindelijk was 2 retourtjes toch het voordeligst.

Waar ga je slapen in NY? En ben je er al uit wat je gaat doen in Orlando? Het is duur maar Universal Studio's (beide parken) is echt elke dollar waard. Niet te vergelijken met welk park dan ook, maar daar is de prijs dan ook niet voor niks naar.
Hai !

Ja, gave reis hè!
We konden de tickets (en auto) uiteindelijk niet reserveren bij BA, lukte niet met de creditcard om onduidelijke redenen.
Maar inmiddels via een reisorganisatie een Fly & Drive geboekt, dus blij mee!

Ik heb een voorlopig hotel gereserveerd bij Times Square in NY. Maar weet nog niet zeker of ik die reservering behoud. Wil wel op Times Square slapen; we halen daar ook onze auto op.
In Orlando is de villa gereserveerd, zalig! Ik heb wel wat plannen. Zo wil ik nu graag naar Kelly Park, en de plaatsen Celebration en Winterpark. En weer shoppen....

De parken Busch Gardens/Seaworld/Aquatica hebben we de vorige keer gedaan, dus mijn voorkeur gaat nu uit naar een ander pretpark. Alhoewel de kids zo terug willen en zij het wel prima vinden :)
Dus ik overweeg nu Universal Studio's en Volcano Bay. Maar kan ook nog Epcot of Animal Kingdom worden met één vd waterparken van Disney. Een dag waterpark moet er zeker in.
Maar gezien de prijzen worden het losse entrees voor de parken, denk ik, i.p.v. een meerdaagse pas. Dat is wel voordeliger als je vaak wilt gaan, maar kost ook altijd fors meer dan twee losse dagen voor 2 verschillende water-/pretparken.
We hebben er maar 8 volle dagen en ik wil niet élke dag volgepland hebben. En met Kellypark, Celebration, Winterpark, dag pretpark, dag waterpark, shoppen, kom ik stiekem toch al weer richting volgepland....
En daarnaast hebben we in de route ook al een dag Hersheypark opgenomen, dat is een combinatie van pretpark (met veel achtbanen) én een waterpark, dus de kinderen komen niks tekort denk ik zo.

Maar jij gaat NY en Puerto Rico combineren? Ook gaaf zeg ! Die combi zou ik nooit opkomen eigenlijk. Is 2 weken meivakantie daarvoor haalbaar?
Alle reacties Link kopieren
Zeker gaaf, klinkt echt leuk allemaal! Ik had nog nooit van Volcano Bay gehoord, maar het is ondertussen alweer bijna 4 jaar geleden dat ik voor het laatst in Florida was en ik lees dat het nog best nieuw is, ziet er tof uit! Wij zijn toen in Wet 'n Wild geweest wat dus nu niet meer bestaat lees ik net. Goh ik moet maar weer eens gaan geloof ik :lol:

Waar zit je ongeveer in Orlando? Ik vond het in Kissimmee ook altijd gezellig om een rondje Old Town te doen, je dagen zijn daar zo om en ik snap je dat je die niet te vol wilt proppen!

Slapen op Times Square, oei dat is niet eens in me opgekomen eerlijk gezegd, ligt ietwat buiten budget hier :-$ . Of hen je iets betaalbaars gevonden? Ik heb nu een hotel in LIC dan zitten we zo in Manhatten met de metro. Maar ik heb ook 5 dagen dus ook alle tijd om even de metro te pakken. Met 3 moet je er iets sneller doorheen en dan snap ik dat het handiger is wat centraler te zitten. Ik ga nog maar even rustig verder zoeken, kan het altijd weer annuleren als ik wat beters vind. Ik zit ook te kijken voor van die activiteitenpassen, daar heb je er ook een hoop van, ben er nog niet uit welke nou het gunsigste is. De rest van het oosten heb ik nooit gedaan, dus laat zeker weten hoe het was dan zet ik dat weer op het (lange) wensenlijstje hier!

De kinderen wilden heel graag naar NY en mijn man en ik wilden heel graag weer eens cruisen. Maar dat hebben we vanuit Florida al 2 keer eerder gedaan, dus dan kom je weer een beetje op hetzelfde rondje uit als je vanaf daar vertrekt. Vandaar Puerto Rico. We vliegen dan heen bijna gelijk door daarheen via NY, zijn we daar bijna 2 dagen, dan een week op de boot en dan op de terugweg nog 5 dagen NY. We mogen van school 1 dag smokkelen dus we gaan de vrijdag voor de meivakantie al weg en dan past het allemaal precies.

Leuk he die vakantievoorpret!
Alle reacties Link kopieren
We zitten in Davenport, dus wel centraal gelegen denk ik. Nette villa met zwembad en gamesroom, dat was een wens van de kinderen.

Wij zijn drie volle dagen in NY dus ik moet nog een planning maken.
Ik heb ook zitten kijken naar die verschillende passen. lastig hoor. Welke kies je nu, ze zijn tenslotte niet goedkoop.
Of is losse entrees goedkoper? Ik moet er nog es voor gaan zitten. Voordeel van een pas is dat je vlugger even ergens nog binnenloopt, dan dat je je beperkt tot een aantal bezienswaardigheden. Maar ja, daar hangt ook een ander prijskaartje aan, en ik heb maar drie dagen...

Ik heb voorlopig het Skyline Hotel geboekt. Dit is een van de weinige hotels met queensize bedden. We hebben gemerkt dat de standaard tweepersoonsbedden toch wel erg krapjes zijn. Liefst had ik zelfs 2x kingsize bedden maar dat bestaat kennelijk nergens.

Zoals je wellicht hebt gelezen overwogen wij ook om een cruise te doen. En dan gewoon puur es voor de ervaring en dan naar de Bahama’s ofzo.
Maar dat was toch wel erg prijzig moet ik zeggen, zeker met een pakket van eten en drinken erbij. Dat kostte voor 3-4 dagen toch wel rond de 1.600,= voor vier personen (en dat was dan nog zonder eten, dacht ik, weet ik niet zeker meer). Dus dat komt ooit nog wel een keer.
Maar lijkt me ook een supercombi die jullie gaan doen! Ben je dan ook nog in Puerto Rico zelf of vooral op het cruiseschip?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit even te kijken maar dat Skyline hotel is 12 minuten lopen vanaf Times Square, dat is toch prima? Toch dichtbij en ver genoeg om niet in die drukte te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook wel.
Ik had eigenlijk een ander hotel, wat dichterbij, op het oog. Maar die had alleen maar standaard tweepersoonsbedden en mijn man had toch wel voorkeur voor wat fatsoenlijkere bedden, zeker voor 4 nachten. Vorig jaar ook weleens standaard bedden gehad en dat is toch wel krap hoor, met tweetjes in zo’n smal bed.
En het moest een beetje betaalbaar blijven natuurlijk.
Dus keuzes maken en dan maar een paar minuten verderop gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Toen wij naar New York gingen heb ik ook 1 of 2 hotels geboekt en geannuleerd voor ik redelijk tevreden was. Wij zaten ongeveer ook daar in de buurt alleen iets dichter bij Broadway waar ook eem metrostation was.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg er alweer helemaal zin in door er zo over te schrijven. Ga ook echt nog eens zo'n villa boeken, een eigen flipperkast ofzo zouden die jongens van mij ook helemaal te gek vinden!

Wat jammer dat die cruise zo tegen viel qua prijs, in het voorseizoen is het juist heel erg betaalbaar. Maar we hadden dit keer ook wel een hele goeie aanbieding en dat zijn echt hele andere bedragen dan in de zomer helaas. Eten en 'basis' drinken als water en lemonade is ook gewoon inbegrepen. Maar dat zal wel per maatschappij verschillen misschien. We komen zaterdagochtend aan in San Juan en vertrekken zondagavond met de boot dus we gaan daar zeker nog even rondkijken want op de terugweg vliegen we de zondag dat we terugkomen gelijk 's middags terug naar NY.

12 minuten lopen voor times square is toch echt super voor NY, dat zou ik lekker zo houden. Ik heb ook even gekeken, ziet er goed uit maar is voor ons 100 euro per nacht duurder dan ik nu betaal, dat is me iets dichterbij zitten dan weer niet waard...

Ik ben nog aan het kijken welke pas voor NY, maar ga ze wel zeker nemen. Los al die dingen gaat ons meer kosten ben ik al achter en wat je ook zegt, dat even ergens binnenlopen zonder dat het wat extra kost is ook wel ideeal. Dan doen we 1 toren met uitzicht overdag en 1 's avonds bijvoorbeeld, gewoon omdat het kan. En ik zag ook al ergens een leuke graffiti workshop en een coole speedboat tour die ik dan ook maar even meepak terwijl we dat normaal dan niet zo snel zouden doen.

Succes met alle voorbereidingen nog en geniet van de voorpret!
Alle reacties Link kopieren
Ja, die cruises vonden wij erg duur. Had het opgeschreven. Bij cruisewinkel voor een 4-daagse cruise (3 n) voor een buitenhut kwam het op € 1.676,=. Vind ik veel geld voor 3 nachtjes (excl. fooien in mijn herinnering). En dan heb je die dag aan land nog niks gedaan/excursie ondernomen.
Maar ik zou het wel graag ooit es ervaren. Waar heb jij je cruise geboekt dan?

Ik denk dat ik het hotel voorlopig laat staan ja. Welk hotel zit jij in NY dan?
Welke pas neig je nu naar? Wat wil jij allemaal gaan zien/doen?
Ik probeer deze week es te bekijken naar losse entrees versus een pas. Kijken wat het uitmaakt. Maar ik moet keuzes maken, want ik heb maar 3 dagen. Vind zo’n hopp on hop off bus ook heel fijn, zie je ook heel veel, maar kost ook veel tijd, dus dat weet ik nog niet. En in ene bepaalde pas zit die erbij dacht ik. Een speedboot doen is ook wel gaaf zeg!
Alle reacties Link kopieren
Oei dat betaal ik nu voor 7 nachten inclusief alle fooien (1639 zelfs). Ik heb direct bij Royal Caribbean geboekt, dat was het goedkoopst omdat ze toen een aanbieding hadden voor kinderen gratis. Dit is wel dus exclusief sterke drank en frisdrank, maar dat drinken we toch amper dus dat zullen de kosten voor ons niet zijn. En omdat we o.a. naar Aruba en Curacao gaan ga ik de meeste excursies zelf boeken, is makkelijk te doen online en scheelt weer en hoop met direct bij de cruisemaatschappij. Ik bedenk me wel, de eerste keer dat wij gingen hebben wij ook 3 nachten Bahama's en Key West gedaan met Thanksgiving, toen waren we wel ongeveer evenveel kwijt als nu voor 7 nachten dus het ligt ook echt aan het seizoen. Dit wordt onze 3e cruise en ik vind het een hele relaxte manier van reizen. Elke dag ergens anders rondkijken zonder er zelf moeite voor te doen. Maar you love it or you hate it. Ik ken ook mensen in de laatste categorie en die snap ik ook. Wie weet kom je nog eens een keer een goeie aanbieding tegen! De app van cruise.com vind ik wel fijn om een beetje te vergelijken. De ene rederij is nou eenmaal ook duurder/goedkoper dan de andere.

Maar goed terug naar jouw topic, ik ben nu wel erg gecharmeerd van de sightseeiing pas omdat daar de hop on hop off bus alle dagen dat je pas geldig is is inbegrepen. Dan kan je dus eigenlijk elke dag een stukje zo'n bus pakken zonder gelijk het hele rondje te moeten doen. Behalve Empire State building zijn alle overige attracties volgens mij wel inbegrepen. Nou dan doen we dus geen Empire State maar One World en Top of the Rock dan hebben we waarschijnlijk wel genoeg uitzichtpunten gehad. Wat ik nu nog moet doen eigenlijk is een beetje globale dagplanning maken met wat een beetje bij elkaar ligt zodat we niet elke dag kris kras door de stad crossen. En even kiezen wat ik met het vrijheidsbeeld wil. Ik ben zelf iets van 12 jaar geleden al eens in NY geweest en mijn man komt er geregeld voor zijn werk dus wij hebben allebei wel wat van de stad gezien, maar we zijn allebei nog nooit naar Liberty Island en Ellis Island geweest. Dus ondanks dat dat veel tijd gaat kosten wil ik dat eigenlijk wel graag doen.

We hebben nu een optie op het Best Western Plaza in Long Island City. Als ik de site moet geloven in 15 minuten met de metro in Mahattan en voor 165 per nacht inclusief ontbijt. Skyline Hotel op mijn data kost precies 100 euro meer per nacht. Maar ik heb dan ook geen zwembad, de kamer is de helft qua oppervlakte en ik zit niet echt centraal. Daar bezuinigen we dan weer op, ben toch waarschijnlijk alleen op die kamer om te slapen.

Maar in 3 dagen kun je toch ook echt al een hoop doen en zien. Je schrijft al eerder ergens dat je ook wel van het "oke foto, gezien, leuk en weer door bent". Nou dan heb je meer dan genoeg tijd lijkt me! Hebben de pubers niet ook een lijstje met wat ze willen doen? Hier vinden ze alles best als we maar een keer gaan lunchen bij Katz's deli haha. Joh en ik moet na 5 dagen lopen weer naar huis, jij hebt dan nog een heerlijke vakantie om een beetje bij te komen van al het lopen!
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
12-11-2018 22:17
Ja, die cruises vonden wij erg duur. Had het opgeschreven. Bij cruisewinkel voor een 4-daagse cruise (3 n) voor een buitenhut kwam het op € 1.676,=. Vind ik veel geld voor 3 nachtjes (excl. fooien in mijn herinnering). En dan heb je die dag aan land nog niks gedaan/excursie ondernomen.
Maar ik zou het wel graag ooit es ervaren. Waar heb jij je cruise geboekt dan?

Ik denk dat ik het hotel voorlopig laat staan ja. Welk hotel zit jij in NY dan?
Welke pas neig je nu naar? Wat wil jij allemaal gaan zien/doen?
Ik probeer deze week es te bekijken naar losse entrees versus een pas. Kijken wat het uitmaakt. Maar ik moet keuzes maken, want ik heb maar 3 dagen. Vind zo’n hopp on hop off bus ook heel fijn, zie je ook heel veel, maar kost ook veel tijd, dus dat weet ik nog niet. En in ene bepaalde pas zit die erbij dacht ik. Een speedboot doen is ook wel gaaf zeg!

Nee hoor kost juist niet zoveel tijd, want je kan van die bus af en tussendoor dus allerlei attracties doen. Kies voor een drie dagenpas en niet voor apart attracties. In mijn ervaring is dat uiteindelijk toch duurder. Ik had het al eerder in dit topic geschreven hoe je dat het beste aan kan pakken.

Universal qua attractieparken is onze duidelijke favoriet. Animal Kingdom is ook wel leuk maar daar staan voor de nieuwste attracties rijen van 3 tot 4 uur (was geen hoogseizoen) dus tenzij je daarvoor een fastpas boekt... Dat zijn die Avatar attracties. Echt, het was niet uit te houden in die rij.

Qua Gloucester geen tips. Wij zijn via Montreal en Toronto gegaan. Maar twee dagen is denk ik te weinig. Al rijden we wel vaak al een uurtje of drie in de avond (pp de helft ergens eten) om de volgende dag nog een uurtje of 1,2 te moeten rijden. Dan op een plaats de dag door te brengen en weer verder te rijden als het moet.
Alle reacties Link kopieren
@ Chrissiefur: grappig, ik heb ook vandaag naar die passen zitten kijken!

Pfftttt.. wat een geld allemaal voor die passen hè.
Ik zat ook te kijken naar de Sightseeing Pass, maar dan wel de Flexx versie voor 7 attracties. Denk ik. Die kost dan $ 165,= p.p. voor volwassenen.
Als je de volledige onbeperkte pas doet voor 3 dagen is dat alweer $ 199,= p.p. Ongeveer prijs en hetzelfde principe volgens mij als de New York Pass, zoals Broodtrommeltje ook voorstelt.

Dat is toch, met een gezin van vier, alweer $ 140,= duurder in totaal. Alles tikt toch lekker aan. Het is zeker makkelijk dat je onbeperkt binnen kunt lopen overal, maar of ik die onbeperkte pas er in drie dagen uithaal?

Naar het Vrijheidsbeeld kun je ook gratis, heb ik begrepen. De Staten Island Ferry is een gratis veerpont die 24 uur per dag, 7 dagen per week heen en weer vaart tussen Manhattan en Staten Island.
Dus als ik een pas van 7 attracties doe (of 6) en die gratis ferry pak, zou ik dan voldoende highlights kunnen zien? Een keer een uitzicht meepakken is wel een must inderdaad, en ik dacht zelf aan Top of the Rocks omdat je dan op het Empire uitkijkt.

En mijn volgende plan was, net als jij, uitzoeken waar wat zit zodat je een logische planning kunt maken voor die 3 dagen. Mijn kinderen (en man eigenlijk ook) zijn er allemaal niet zo mee bezig. Het is eigenlijk hier “mama heeft alles uitgezocht, dus dan zal het wel goed zijn en wij volgen wel”. Maar de oudste wil wel naar Ground Zero, die vindt de beelden van 9/11 toch wel indrukwekkend en de jongste wil het Vrijheidsbeeld zien. Dat is zo ongeveer alles wat hier aan input voorbij komt :-]
Ze vinden New York supergaaf maar hebben niet direct zo een beeld erbij wat er te zien en te doen is.
En Katz Deli ken ik niet, waarom is dat een must see/do ? En hoe oud zijn jouw kids?

Iemand tips hiervoor een goede indeling in die drie dagen?
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
13-11-2018 16:51

Universal qua attractieparken is onze duidelijke favoriet. Animal Kingdom is ook wel leuk maar daar staan voor de nieuwste attracties rijen van 3 tot 4 uur (was geen hoogseizoen) dus tenzij je daarvoor een fastpas boekt... Dat zijn die Avatar attracties. Echt, het was niet uit te houden in die rij.

Qua Gloucester geen tips. Wij zijn via Montreal en Toronto gegaan. Maar twee dagen is denk ik te weinig. Al rijden we wel vaak al een uurtje of drie in de avond (pp de helft ergens eten) om de volgende dag nog een uurtje of 1,2 te moeten rijden. Dan op een plaats de dag door te brengen en weer verder te rijden als het moet.
Ik moet me nog es verdiepen in de pretparken. Zoveel keus he!
Maar 3-4 uur wachten voor een attractie, no way! En die fastpass zal wel weer niet gratis zijn en dan denk ik algauw laat maar. Niet zo’n dag nóg duurder maken als het niet hoeft.

Waarom denk je dat Gloucester 2 dagen te weinig is? Wij rijden vanuit NY daar naartoe. Is een uurtje of 4 rijden geloof ik. Eigenlijk naar Rockport want daar heb ik nu een hotel geboekt. Die dag hoeven we verder niks, alleen reizen en bij aankomst lekker naar het strand, beetje rondkijken, eten etc. En de volgende dag de walvissentour en verder niks. Kunnen we weer naar het strand ofzo. Lijkt me wel prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Chrissie !
Tip voor jou !

Ik heb zojuist mijn hotel in New York gewijzigd voor een superdeal!
Ik zit nu in The Gallivant Hotel in een Family suite, met 2 tweepersoonsbedden én een stapelbed. Dus de kids kunnen ook nog es apart slapen. Kamergrootte 35 m2, dus redelijk groot voor NY.
Echt zowat óp Times Square en dichtbij de metro’s.
Ik heb nu gekozen voor niet-annuleerbaar en zit er voor € 552,= (!!) voor 4 nachten (en komt nog € 113,= resort fee ter plaatse bij). Dus voor een mooie 665,= totaal zit ik in een hotel met betere ligging en € 335,= goedkoper !
Ik ga blij slapen ! (Lig normaal nooit zo laat op bed, maar dit wilde ik niet gokken tot morgen hahaha).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven