Reis Noordoost-Amerika & Florida in 2019

13-07-2018 16:27 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar staat een verre reis weer op ons wensenlijstje. Waarschijnlijk wederom Amerika, dat vonden we allemaal een heel prettig land en goed zelf te bereizen.
We willen een deel van het noordoosten doen, en dan graag nog een 7-10 dagen weer relaxen in een villa in Orlando (zó goed bevallen!)

Na weer eens kletsen over wat iedereen zou willen zien (allen New York en villa Orlando, manlief Niagara Falls, de oudste walvistour en de jongste wil het Witte Huis zien), kom ik tot een volgende voorlopige route:

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen. naar Gloucester (400 km)
Dag 6: - Gloucester (Whale watching tour). En evt middagje strand.
Dag 7: - door naar Green Mountains (275 km). Evt daarna alvast stukje verder rijden
Dag 8: - Via Watkins Glen State Park naar Niagara Falls. (‘s avonds verlichte falls kijken)
Dag 9: - Niagara Falls (boottour)
Dag 10: - Stop bij Hersey’s Chocolate World en naar Lancaster (550 km)
Dag 11: - naar Amish gebied en door naar Washington (200 km)
Dag 12: - Washington
Dag 13: - Washington
Dag 14: - vlucht naar Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17 : - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

* op dag 9 na de boottocht Niagara is het misschien ook een optie om alvast stukje richting Lancaster te rijden ? Of heb ik daar nog een volle dag nodig? Of middagje zwembad?
* i.pv. via Amish/Lancaster zou ik ook nog via Shenandoah NP naar Washington kunnen rijden. Is dat een leuker plan?
* op dag 13 zou ik ook nog een vroege avondvlucht (rond 18.00-19.00 uur) al naar Orlando kunnen nemen. Dat scheelt weer een reisdag. Ik denk dat we Washington in 1,5-2 dagen wel gezien hebben. Bij de bekende bezienswaardigheden geweest zijn is voor ons voldoende. En airport DCA zit vlakbij, dus dan heb je nog tot bijv. 15.00 die dag in Washington en ben je die avond bijv. rond 23.00 uur in de villa. Dat is wel een lange dag, maar de volgende dag heb je dan niks.
* het rondje omdraaien en starten in Washington, eindigen in NY kan ook. Is dit om een of andere reden een beter plan?

Dagen en data liggen nog niet vast, dus wellicht kunnen we een dagje extra erbij vrij krijgen maar daar reken ik niet op.
Tips en adviezen welkom !!
Ook als iemand nog een leuke villa weet, met zwembad en ruim terras, jacuzzi, gamesroom en een beetje moderne inrichting voor ca. € 120,= p.n. houd ik me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
Deze dag klinkt best haalbaar, dan heb je toch al wat hoogtepunten gehad? Ik heb wel altijd als ergens staat dat de gemiddelde bezoektijd 2 uur is, wij het altijd in een uur wel gezien hebben, maar goed dat kan per attractie verschillend zijn. Wat wij altijd doen is een lijstje maken met mogelijke opties, dat ga ik nu weer doen, of in de app van Eric van newyork.nl of in google maps kun je heel makkelijk favoriete plaatsen aanduiden. Even kijken wat je in de buurt nog meer wil doen en weer door. Maar sommige dingen moet/kun je ook beter reserveren. Dus er zijn dan wat vaste elementen en dan wat dingen die we optioneel kunnen doen als er tijd is.

Ik vind persoonlijk de jetlag heen altijd wel meevallen, of hebben jouw kinderen daar echt last van? Dan kun je deze drukke dag toch ook als dag 2 of 3 plannen en dag 1 in de ochtend beginnen op Grand Central en dan 5th avenue aflopen naar Central Park en daar picknicken met een broodje en dan 's middags op de terugweg wat activiteiten doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel een beetje een planning maken denk ik ja. Andere loop je verloren in zo’n stad.

Voor welke attracties moet je beter reserveren en kan dat wel met bijv. de Sightseeing Pass ?

Wat zijn een beetje de reisafstanden tussen de attracties ? Zijn er zaken op loopafstand van elkaar of overal de metro nemen?
Hoeveel tijd moet ik bijv aanhouden vanaf Times Square naar State of Liberty ? Met de metro neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
Tja dat reserveren is in mijn geval vooral voor dingen die jij misschien niet gaat doen. Fietsen in Central Park, graffiti workshop, misschien nog andere tours en ook de kaartjes om het Vrijheidsbeeld in te gaan. Bij de pas is alleen de ferry er naar toe inbegrepen.

De route en ligging van wat je wil zien is echt het handigste te zien in google maps. Zet het daar eens in neer in een lijst dan krijg je een beetje een idee/overzicht. De metro is fijn, want van al dat lopen krijg je ook pijn in je voeten op een gegeven moment. 12 jaar geleden had ik een big apple greeter in NY. Deze vrijwillgers laten je gratis hun stad zien. Deze beste man was echt geweldig en de rondleiding was super leuk, hij was al bijna 80 maar nog topfit. En dat was te merken! We zijn toen in snelwandel tempo heel de dag de stad doorgecrosst, heb de rest van de dagen pijn in m'n voeten gehad en de rest van de dagen maar veel in de metro gestapt haha.

Na 10 mei kan ik je wat meer up to date info geven over de haalbaarheid van de afstanden! Dat kan ik me nu echt niet meer herinneren helaas. Maar vanaf times square naar Battery park (waar se ferry gaat) zou ik zeker niet gaan lopen. Google maps geeft er 1,5 uur voor. Daar kan je ook de metro in zien, 27 min inclusief nog een stukje lopen. Kun je zo te zien beter opstappen op Grand Central dan hoef je niet over te stappen en kan het nog sneller.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef het Vrijheidsbeeld zelf niet in, ook niet de kroon. Dus dat hoef ik niet te reserveren/boeken.
Die ferry ernaar toe en dat je Ellis Island op kunt hoef je ook niet te reserveren toch ? Dat is gewoon aansluiten in de rij ter plaatse ?
Maar wel handig om te weten dat je ca. een halfuur met de metro vanaf TS erheen moet rekenen. Zojuist even gauw gekeken, maar dat is het wel ja.

Er zit best veel op loopafstand van ons hotel. Veel op 8 - 10 minuten lopen, heb ik de indruk. Zoals Top of The Rock, Madame Tussauds, Spyscape
Central Park en Intrepid, Museum of Modern Art, liggen op 15-20 min lopen

Maar Empire State Building, 9/11 Memorial, State of Liberty, Brooklyn Bridge, Chinatown, liggen zuidelijker, daarvoor moet ik wel echt met de metro.

Maar Intrepid Air & Space Museum geeft ie vanaf mijn hotel naar links, naar het water aan. Dat ligt dan toch niet dicht bij Battery Park en naar de boot naar Ellis Island, broodtrommeltje? Of hebben we het niet over hetzelfde?

En kun je met de Sightseeing Pass (of New York pas wat dan ook) reserveren voor de Top of The Rock en One World Observatory? Ook voor 's avonds? Ik wil dan één keer een uitzicht bij daglicht zien en een andere keer 's avonds.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik altijd doe bij reizen is op Google maps de plekken opslaan/ markeren met een ster en dan de afstanden bekijken door de route te plannen. En dan dingen gaan combineren.
Wat ik wel merk tijdens stedentrips is dat wij de eerste dagen veel lopen en dan steeds vaker de metro of bus oid pakken.
Probeer ook niet te veel van te voren in te plannen want soms is gewoon lekker ronddwalen en kijken waar je uit komt ook wel heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Dat zal ik eens bekijken.
Ik denk dat het handig is om per dag wel een globale indeling te maken zodat je wat dingen kunt bekijken die bij elkaar zitten, maar niet te strak te plannen inderdaad. Je wil als je even geen zin meer hebt, of moe bent, gewoon ook even ergens een uurtje lekker op een bankje zitten of ergens even extra een hapje/drankje nemen. En niet dat dat niet kan want we moeten alweer naar het volgende hollen.

Daarom wil ik ook graag weten welke dingen je eigenlijk wel móet reserveren en of dat kan met de verschillende assen.
Alle reacties Link kopieren
pffttttt.....nou, ik heb een avondje zitten knutselen hoor :-]

Ik heb een dagindeling gemaakt en toch maar even uitgeschreven met tijden, om te zien of iets haalbaar is. Maar ik vind het zó lastig om in te schatten hoeveel tijd je ergens doorbrengt.

De attracties/bezienswaardigheden liggen nog niet vast hoor, dit is een eerste ideetje. Lastig kiezen hoor, er is zoveel!

Dag 1
* 7.00 - 8.30 uur : Ontbijt Ellen Stardust Diner
* 9.00 - 11.00 uur : Top of the Rock bij daglicht
* 11.00 - 11.30 uur : Langs Trump Tower / St. Patricks Cathedral
* 12.00 - 15.00 uur : Lunch in Central Park (evt. korte fietstocht ?)
* 16.00 - 16.30 uur : The Beast Speedboot
* 17.00 - 18.30 uur : Intrepid Air and Space Museum
* 18.30 - 20.00 uur : diner
* 20.00 - 22.00 uur : Top of the Rock (avond)


Dag 2
* 9.00 -11.30 uur : Staten Island Ferry
* 11.30 - 12.30 uur : koffie met snack/vroege lunch
* 13.00 - 15.00 uur : 9/11 Memorial & Museum
* 15.30 - 16.30 uur : Wall Street / Financial Distrikt
* 17.00 - 18.30 uur : Brooklyn Bridge
* 18.30 -19.30 uur : diner
* 20.00 - 21.30 uur : One World Observatory (avond)


Dag 3
* 9.30 - 11.30 uur : Radio City Hall
* 12.30 - 14.00 uur : The Ride bustour
* 14.00 - 15.30 uur : Empire State Building (niet erop, alleen foto's maken)
* 15.30 - 17.30 uur : Madison Square
* 17.30 - 18.30 uur : diner
* 19.00- 21.00 uur : Circle Line Habor Lights cruise (2 uur)
* 21.30 - 22.30 uur : Times Square kort rondje

Wie wil er eens op schieten ? Qua afstanden bij elkaar, qua tijdsverblijf, wat mis ik nu écht en wat zou er af kunnen ?
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 15-11-2018 22:49
1.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat ga je 1,5 uur bij het Empire state building doen als je er niet op gaat?
Verder zou ik de speedboat niet doen want dat kan je op heel veel bestemmingen wel. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik vind dat zonde van de tijd.

Verder gingen wij eigenlijk voor het eten altijd even terug naar de kamer, even douchen en dan eten en weer op pad tot we moe waren.
Alle reacties Link kopieren
En de tijden schatten is lastig, daarom had ik de dagen niet helemaal vol gepland. Sommige dingen ben je langer of korter dan gepland. En dan als het korter is kan je bijvoorbeeld al iets van de volgende dag doen.
Alle reacties Link kopieren
Kleine aanpassing gedaan.
Ik wil die Empire State Building wel even aan de buitenkant zien en wat fotos maken. Hoort erbij toch ? Maar daar dan niet ín, omdat ik al 2 andere uitzichtpunten heb.

En terug naar de hotelkamer klinkt heel fijn, maar als je dan net bij bijv. Brooklyn bent, vind ik dat toch wel onnodig tijd in beslag nemen. Dat kan wel, als je bijv een week de tijd hebt. Maar met 3 dagen ga je dan wel veel heen en weer, toch? Maar als je erop wilt schieten en het anders kunt indelen voor meer rust danwel even tussendoor terug kunnen, ben ik daar wel benieuwd naar hoor.

Die speedboot is inderdaad geen must, en Interpid ook niet, maar het ligt wel mooi naast elkaar. En ik denk dat mijn kinderen zo'n snelle speedboot wel heel leuk vinden (en ik ook wel hahaha).
Alle reacties Link kopieren
Ja dat snap ik van Empire state building maar dat duurt toch niet zo lang, even een paar foto’s.
Ik mis trouwens het Chrysler gebouw, dat is ontzettend mooi.

Wij hadden niet zo’n strakke planning, tenminste ik had wel zo’n lijstje maar echt geen tijden erbij. Dat doe ik nooit met stedentrips. Ik zet de bezienswaardigheden op een rijtje en ga lopen.
En je hotel ligt behoorlijk centraal, dat is nou juist een voordeel om even terug te kunnen gaan. Dat zou ik inderdaad niet doen als het hotel in Queens ofzo zou liggen.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
15-11-2018 22:30
pffttttt.....nou, ik heb een avondje zitten knutselen hoor :-]

Ik heb een dagindeling gemaakt en toch maar even uitgeschreven met tijden, om te zien of iets haalbaar is. Maar ik vind het zó lastig om in te schatten hoeveel tijd je ergens doorbrengt.

De attracties/bezienswaardigheden liggen nog niet vast hoor, dit is een eerste ideetje. Lastig kiezen hoor, er is zoveel!

Dag 1
* 7.00 - 8.30 uur : Ontbijt Ellen Stardust Diner
* 9.00 - 11.00 uur : Top of the Rock bij daglicht
* 11.00 - 11.30 uur : Langs Trump Tower / St. Patricks Cathedral
* 12.00 - 15.00 uur : Lunch in Central Park (evt. korte fietstocht ?)
* 16.00 - 16.30 uur : The Beast Speedboot
* 17.00 - 18.30 uur : Intrepid Air and Space Museum
* 18.30 - 20.00 uur : diner
* 20.00 - 22.00 uur : Top of the Rock (avond)

In de ochtend en avond ben je niet zoveel tijd nodig voor Top of the Rock = ruim berekend. Reserveren kon niet. We hadden wel fast track entry met die pas. De tijden daarvoor heb je ruim gerekend. Ik zou zeker het gebouw even doorlopen. Hele imposante stijl. Heb je al een pas besloten? Want anders zou ik top overdag en empire savonds doen. Heb je namelijk net twee verschillende perspectieven.

Fietsen huren in Central Park is leuk, dien je wel te reserveren om teleurstelling te voorkomen. Mocht je ruim in je tijd zitten kan je eventueel een kijkje nemen bij Central Park Zoo of Natural History Museum-planetarium en trex. Met de fiets zeker goed te doen. Het park is echt wel heel groot.

The Beast moet je voor reserveren

Dag 2
* 9.00 -11.30 uur : Staten Island Ferry
* 11.30 - 12.30 uur : koffie met snack/vroege lunch
* 13.00 - 15.00 uur : 9/11 Memorial & Museum
* 15.30 - 16.30 uur : Wall Street / Financial Distrikt
* 17.00 - 18.30 uur : Brooklyn Bridge
* 18.30 -19.30 uur : diner
* 20.00 - 21.30 uur : One World Observatory (avond)

Ik zou persoonlijk gewoon de hop on hop off bus erbij nemen voor deze dag. Zeker als je een pas hebt. In de metro zie je weinig en op een open top bus mis je niets. Het uitzicht is birds eye view/ vogelvlucht doordat je hoog zit en je kan goede foto's nemen. Op de website van Big Bus kan je een kaart downloaden dan zie je meteen de route en volgorde van sights en attracties op route. Je kan ook de bus nemen naar de Ferry vanaf times square. En dan vandaaruit weer verder later.

Wil je dat niet dan kan je via 9/11 memoriam en museum naar het memorial park lopen, nieuwe world trade center en financial district. Het lijkt verder dan het is op de kaart. Brooklyn Bridge zit er achter.

Mocht je geen fiets hebben gehuurd in central park kan je dat hier ook vlakbij doen. Kan je de brug over fietsen.

Dag 3
* 9.30 - 11.30 uur : Radio City Hall
* 12.30 - 14.00 uur : The Ride bustour
* 14.00 - 15.30 uur : Empire State Building (niet erop, alleen foto's maken)
* 15.30 - 17.30 uur : Madison Square
* 17.30 - 18.30 uur : diner
* 19.00- 21.00 uur : Circle Line Habor Lights cruise (2 uur)
* 21.30 - 22.30 uur : Times Square kort rondje

Wie wil er eens op schieten ? Qua afstanden bij elkaar, qua tijdsverblijf, wat mis ik nu écht en wat zou er af kunnen ?
The Ride moet je zeker voor reserveren. Madison square was bij ons niet nodig maar jullie zitten in een populaire tijd dus check even wat ze aanraden op de website van de pas. Bootcruise idem
Alle reacties Link kopieren
Ja, reserveren van de Ride had ik gelezen. En ook dat dat dus bepaalde tijden zijn.
En bijv. die avoncruise begint om 19.00 uur en je moet er om 18.30 zijn stond er. Maar moet nog checken of je dat moet reserveren.

Dus dat zijn wel zaken om rekening mee te houden.

En uiteraard ga je niet zo op de klok lopen, maar ik heb het voor mezelf even gedaan om te zien hoeveel er haalbaar zou zijn op een dag.
En bijv. op dag 1 kun je bijvoorbeeld bedacht hebben om om 16.00 uur die speedboot te doen. En alles wat ervoor staat is het plan. Red je iets niet, jammer dan. En heb erna geen zin meer in Intrepid dan sla je die over en ga je eerder naar TOTR.

Oké, TOTR is wellicht wat ruim genomen en ESB ook. Nou, niet erg, kunnen we een keer even ergens een drankje doen of iets anders onverwachts meenemen. Of ergens anders langer blijven.

Ik weet nog niet zo goed welke pas te doen hoor.
- Sightseeing Pass zit TOTR en One World bij, maar geen ESB. Wel speedboot.
- New York Pass zit wél ESB maar weer geen One World en geen speedboot.

Of ben ik beter af met een Pass voor 7 of 10 attracties? Ik heb er nu 11 eigenlijk. Daar zou dus een ding af kunnen en dan nog iets anders gratis dan doen (bijv. wandeling door China Town, High Line, Little Italy, Bryant Park, of andere tips?)
Alle reacties Link kopieren
En de Hop on Hop off bus nemen op dag twee kan een optie zijn. Startpunt 1 van de rode route zit op 10 minuten vanaf ons hotel en begint om 8.03 uur. Maar dan ben ik vast niet in een halfuur bij Battery Park. En ik denk dat het handig is om daar wel tussen 9.00-9.30 uur te zijn zoniet nog eerder.

Maar misschien vanaf daar dan opstappen?
Al vraag ik me ook af of het écht handig is: volgens Google maps liggen 9/11 Memorial en Museum op ca. 6-10 minuten lopen verderop.
En vanaf daar is het weer 11 minuten lopen naar Wall Street Plaza (ik weet niet zo goed waar ik precies moet kijken voor Wall Street).
En vanaf daar weer 12 minuten lopen naar Brooklyn Bridge. En vanaf daar weer in 10 minuten naar One World Observatory.

Dus : heb ik hier wel een metrokaart nodig voor deze stukken van telkens ca. 10 minuten ertussen ? Of wachten op de Big Bus HoHo terwijl je er net zo snel lopend bent?
Of onderschat ik zaken?
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft natuurlijk ook geen metro pas te nemen, maar als je het lopen even zat bent gewoon een los kaartje kopen. Uber is ook een best betaalbare optie als je 1 keer van je hotel naar Battery park wil en daarna alles gewoon gaat lopen of een stukje de hoho bus neemt. Ondanks dat ik een metro kaart nodig heb voor ons hotel denk ik dat wij dat ook zo gaan doen, dan zie je ook nog wat onderweg!
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
16-11-2018 10:41
En de Hop on Hop off bus nemen op dag twee kan een optie zijn. Startpunt 1 van de rode route zit op 10 minuten vanaf ons hotel en begint om 8.03 uur. Maar dan ben ik vast niet in een halfuur bij Battery Park. En ik denk dat het handig is om daar wel tussen 9.00-9.30 uur te zijn zoniet nog eerder.

Maar misschien vanaf daar dan opstappen?
Al vraag ik me ook af of het écht handig is: volgens Google maps liggen 9/11 Memorial en Museum op ca. 6-10 minuten lopen verderop.
En vanaf daar is het weer 11 minuten lopen naar Wall Street Plaza (ik weet niet zo goed waar ik precies moet kijken voor Wall Street).
En vanaf daar weer 12 minuten lopen naar Brooklyn Bridge. En vanaf daar weer in 10 minuten naar One World Observatory.

Dus : heb ik hier wel een metrokaart nodig voor deze stukken van telkens ca. 10 minuten ertussen ? Of wachten op de Big Bus HoHo terwijl je er net zo snel lopend bent?
Of onderschat ik zaken?
Tja die bus kan je op en af en gaan en in het hoogseizoen rijden ze om de 20 minuten ofzo. Je kan het helemaal zelf bepalen. Dat je de tijd neemt en ruim berekend is alleen maar goed. Dan kan je altijd aanpassen op hetgeen waar je wel of geen zin meer in hebt op dat moment. Zo doen wij dat ook. Wel een planning maar cest la vie als bepaalde zaken anders gaan.

De bus vertrekt om 8 uur en de hele loop duurt 90 minuten dus dat ga je wel redden als je zorgt dat je die eerste bus pakt. Eta is dan 9 uur. En als je het ticket eenmaal hebt kan je er zelf voor kiezen waar in en uit te stappen al naar gelang je er zin in hebt/ moe bent of wat dan ook. Als je iets leuks ziet onderweg stap je lekker uit. Je komt langs Nato, Financial District, warenhuizen etc.. Je kan ook na de Brooklyn Bridhge weer opstappen als je moe of zat bent van het lopen. Als je je qua fietsen niet vast wilt leggen kan je altijd nog kijken op de dag zelf. Mocht je die andere pas nemen is het City Sightseeing qua bus. Die gaan elk half uur maar nemen ongeveer dezelfde route dus qua tijd hetzelfde.

Metrokaart hadden wij niet. Zeker als je die bus voor een dag hebt en bIJ times Square in de buurt zit heb je dat niet echt nodig tenzij iemand slecht ter been is.

Een 7 dagenpas is 32 dollar. Een enkele rit is 3. Dus reken het voor jezelf uit.

Edit, even die passen VS prijs gecheckt en als je een 7 of 10 attractiepas selecteert ben je nog niet eens zoveel goedkoper uit met 7 en zelfs iets meer voor tien? 😳 Persoonlijk hou ik dan liever de vrijheid om iets aan te passen.

Als de speedboot leuk is voor de kinderen zou ik daarvoor gaan denk ik. Het is toch een beetje actie tijdens veel sightseeing. Empire was leuk maar vond het niet onmisbaar als je ook naar de one world observatory kan. Ik zag ook nog dat je met die andere pas National Geographic hebt op times square met spectaculaire filmbeelden. Deze zou ik meepakken in de avond. Ze hebben daar altijd wisselende dingen. Ze zijn tot 10 uur open. Kan je ook doen in combi met Tussauds ipv Top of the Rock voor de tweede keer in de avond op dag 1 en het avonduitzicht dan te doen met One World of Empire te combineren. Heb je iets meer afwisseling.

Maar het zijn allemaal gewoon suggesties hé. Niets hoeft en niets moet. Als jij een attractie in gaat en je vind het niks dan ga je daar niet tegen je zin een uur of twee rondlopen. Gezien en hoppa, op naar het volgende. Je krijgt overal boekjes bij dus je ziet wat er allemaal in de buurt zit van die attracties en kan ook last minute te besluiten om nog iets anders mee te pikken :)
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... Dus zowel de TOTR en One World in het donker bezoeken raden jullie dus niet aan. TOTR voor de 2e keer is dus niet zo de moeite?

Dan is jouw tip misschien wel een leuke Broodtrommel: op dag 1 om 's avonds National Geographic Encounter: Ocean Odyssey en Madame Tussaud binnen te lopen. Of Spyscape, lijkt me ook wel leuk maar de jongste is dan 12 en alleen een beetje basisschool Engels gehad. En de oudste is dan wel 15 jr maar een drama met Engels (staat een 4.3 gemiddeld....zucht) en manlief bakt er ook niks van. Dus dan moet ik alles continue gaan lopen vertalen. En ik kan wel wat Engels, het beste van het gezin in elk geval, maar zo goed nou ook weer niet!
En een show /musical op Broadway meepakken me echt supergaaf, maar het is, zelfs met korting, erg duur nog. Of op de dag zelf ergens kijken of er voor die avond nog iets is, geen idee waar je dan over praat qua prijzen.

En drie keer varen twijfel ik ook wel over. Anderzijds is de ferry naar het Vrijheidsbeeld natuurlijk al 1 en die móet erin. En die speedboot lijkt me erg leuk voor kinderen en ook voor mezelf wel hahaha. Effe wat sensatie. En een boottocht 's avonds lijkt me ook wel idylisch en kunnen we foto's maken van het Vrijheidsbeeld in donker, ook wel leuk. Dus dan kom ik toch tot 3x....

Ik denk dat dag 2 op zich een logische volgorde/bezienswaardigheden heeft toch? En dan moet ik kiezen: het wordt ook aangeraden om vroeg naar Staten Island te varen en ook ok vroeg bij 9/11 museum te zijn. Dat kan ik niet allebei op één dag als eerste activiteit doen. Dan moet ik het verschuiven naar een andere dag, maar wordt het daardoor beter? Doe maar een voorstel hoor, ik sta overal voor open.

De prijs van de sightseeing pass van 7 attracties is op hun eigen site $ 165,- p.p. en de pas voor 3 dagen $ 199,-. Dus dat scheelt voor een gezin in totaal toch weer ca. 120,- euro. Dat is best wat, maar dan is het ook keuzes maken en er attracties afhalen. En wat meer tijd doorbrengen in de parken en shoppen denk ik. Terwijl ik daar niet wil shoppen, daar hebben we in Orlando tijd voor.

De 3e dag ben ik nog niet zo van overtuigd eigenlijk. Ik weet niet zo goed wat ik zowel van een rondleiding bij Radio City Hall als bij Madison Square Garden moet verwachten (behalve dat het de thuisbasis van sportclubs en veel concerten worden gegeven). Is dat écht de moeite, ook voor de kinderen?
Of beter vervangen door High Lane, Chelsea Market of China Town, ander mooi park of een andere must-see? Hoe deel ik die dag dan logisch in, ook qua afstanden? Die dag is wel het meest logisch om even bij het ESB te kijken, denk ik?
Tips?
Alle reacties Link kopieren
Shoppen in New York is wel duur, kan je beter bij de Outlets in Orlando doen inderdaad.

Spyscape zit niet zo heel ver van times square en vlak bij top of the rock/ rockefeller plaza en radio city music hall. Als dat je leuker lijkt dan Madison Sq. kan je ook gewoon daar naar toe.

Of je kan Spyscape ook doen op dag 1 natuurlijk als vervanging van top of the rock 2e keer en dan National geographic en Tussauds op dag drie met je rondje Times Square combineren. Heb je die dag ook wat afwisseling.

Op dag twee heb je echt voldoende tijd hoor. Je gaat namelijk dat beeld niet in dus dat scheelt enorm. Genoeg tijd inberekend voor wat je wilt zien.

En mocht je bijv toch de bus nemen dan kom je ook langs dingen zoals Trump tower, st Patrick, financial district, Navo, Brooklyn Bridge etc.. Terwijl het je een bak lopen scheelt. En eventuele metro kosten a 12 tot 24 dollar.

Op times square kan je de half price ticket booth vinden die tickets voor de dag zelf verkoopt. Maar goedkoop is het zeker niet. Denk 60 dollar per ticket ongeveer inmiddels. Maar als je kinderen geen Engels kunnen, is dat dan wel leuk voor ze?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben het even kwijt hoor jongens.
Heb volgens mij allerlei passen door elkaar gegooid.

Ik dacht van de Sightseeing Pass uit te gaan omdat daar One World bij zit (dat klopt). . Maar ik dacht dus ook The Beast Speedboot en de Harbor light cruise om 19.00 uur. Niet dus. Wel een andere speedboot RIB maar die ligt zuidelijker en dus niet naast Intrepid zoals ik mooi bedacht had. En een andere avondboot Hornblower maar die is al boarding om 17.30 uur, erg vroeg vind ik.

Dus moet ik weer gaan knutselen in mijn programma.
Als ik nu dan kies voor de New York Pass : ik vind het ineens niet meer terug of The Beast Speedboot daar wél bij zit? Ik meende toch van wel, maar ben onderhand tureluurs geloof ik. Zien jullie dat ergens staan?
En National Geographic ook niet ?
Als het de NY pas wordt, moet ik One World dus weer laten vervallen maar een avonduitzicht op TOTR óf ESB plannen.
Dus omgooien ergens.
Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Nou, weer zitten puzzelen.

Aanpassingen :
- Ik heb dag 1-2 omgedraaid. Dan lopen we door Wallstreet / Financial Distrikt op vrijdag want in het weekend niets te doen
- Central Park op zaterdag, en áls we willen fietsen is het dus autovrij.
- Geen twee keer TOTR.
- Geen boottocht naar State of Liberty want ik kom er bij andere boottochten langs


Dag 1
* 7.00 - 8.30 uur : Ontbijt Ellen Stardust Diner
* 9.00 -11.00 uur : 9/11 Museum & Memorial
* 11.15 - 12.00 uur : Wall Street, Financial Distrikt (via Charging Bull)
* 12.00 - 14.00 uur : Brooklyn Bridge + lunch
* 15.00 - 15.30 uur : RIB speedboot *
* 16.00 - 17.30 uur : One World Observatory bij daglicht
* 17.45 - 18.30 uur : reistijd terug naar Times Square
* 18.30 - 19.30 uur : diner
* 19.45- 21.00 uur : The Ride (vlg vertrek om 21.00 uur) of ???

(* RIB laatste afvaart om 16.00 uur)


Dag 2
* 8.45 - 9.30 uur : via St.Patricks Cathedral / Trump Tower
* 9.30 - 12.30 uur : lunch en wandelen in Central Park (evt. fietsen huren)
* 13.00 - 14.30 :uur : Madame Tussauds
* 15.30 - 17.00 uur : Circle Line Landcruise * (incl. langs State of Liberty varen)
* 17.15 - 18.30 uur : Intrepid Air & Space Museum
* 18.30 - 19.30 uur : diner
* 20.00 - 21.00 uur : Top of the Rock by night
* 21.00 - 22.00 uur : nog zin? Dan evt. National Geographic Encounter

(* Inchecken boot ca. 14.45, vertrek om 15.30 uur)


Dag 3
* 9.00 - 10.00 uur : Empire State Building (niet erop, even foto’s maken)
* 10.30 - 12.00 uur : Madison Square Garden tour
* 12.30 - 14.30 uur : High Line & Chelsea Market + lunch
* 14.45 - 15.15 uur : reistijd
* 15.30 - 17.15 uur : Little Italy & China Town + vast klein hapje eten
* 17.30 - 20.00 uur : Hornblower cruise by night *
* 20.00 - 20.30 uur: reistijd terug naar Times Square
* 20.30- 22.00 uur : Times Square (evt. M&M World & National Geographic)

(* inchecken om 17.30 uur, vertrek om 18.00 uur)


Wat vinden jullie hiervan? Ruim genoeg gepland of niet haalbaar?
Of zit er juist ergens ruimte teveel?
Uitgegaan van een Sightseeing Pass voor 3 dagen.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
15-11-2018 08:05
Wij landen om 21.00 uur ‘s avonds dus voordat je bij het hotel bent is het 2 uur verder denk ik zo. Dus die dag doe je niets.
Dan hebben we drie volle dagen
Dit is wel erg optimistisch. De kans is groter dat je alleen al 2 uur (of het dubbele als je de pech hebt dat er net heel veel vluchten landen met niet-Amerikanen erin, bezig bent voor je door de douane bent als je op jfk landt.

Ik zou kiezen voor een bepaald stadsdeel en dan kijken wat je in die tijd kan doen. Zelf zou ik helemaal kriegelig worden van zo'n tijdsplanning.
Zelf ben ik meerdere keren in NY geweest en ook een keer 2 weken. Nog lang niet alles gezien.
Vergeet niet om ook echt tijd te nemen voor de stad zelf ipv attracties te scoren. Dat geeft veel meer het NY gevoel dan als een idioot kruisjes te zetten.
Greenwich village is echt heel leuk, Chinatown ook.
Een ritje met de metro naar the bronx via harlem bv om naar de zoo te gaan of een honkbalwedstrijd van de yankees ook een aanrader als je het echte NY wilt zien.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
17-11-2018 18:35


Ik zou kiezen voor een bepaald stadsdeel en dan kijken wat je in die tijd kan doen. Zelf zou ik helemaal kriegelig worden van zo'n tijdsplanning.

Vergeet niet om ook echt tijd te nemen voor de stad zelf ipv attracties te scoren. Dat geeft veel meer het NY gevoel dan als een idioot kruisjes te zetten.
Eens!
Ik krijg er een Japanner gevoel bij. Het lijkt er meer om te gaan om zoveel mogelijk te kunnen zien en om te kunnen zeggen dat je er geweest bent dan dat je het echt leuk vindt.
Wij hadden een globale planning en geen NY passen oid gekocht en gewoon losse tickets voor TOTR( wel day and night) en toen we toevallig de eerste middag al ineens voor het Empire stonden en het niet druk was zijn we naar boven gegaan. We deden zowat alles lopend en als we moe waren pakten we de metro.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
17-11-2018 18:35
Dit is wel erg optimistisch. De kans is groter dat je alleen al 2 uur (of het dubbele als je de pech hebt dat er net heel veel vluchten landen met niet-Amerikanen erin, bezig bent voor je door de douane bent als je op jfk landt.

Ik zou kiezen voor een bepaald stadsdeel en dan kijken wat je in die tijd kan doen. Zelf zou ik helemaal kriegelig worden van zo'n tijdsplanning.
Zelf ben ik meerdere keren in NY geweest en ook een keer 2 weken. Nog lang niet alles gezien.
Vergeet niet om ook echt tijd te nemen voor de stad zelf ipv attracties te scoren. Dat geeft veel meer het NY gevoel dan als een idioot kruisjes te zetten.
Greenwich village is echt heel leuk, Chinatown ook.
Een ritje met de metro naar the bronx via harlem bv om naar de zoo te gaan of een honkbalwedstrijd van de yankees ook een aanrader als je het echte NY wilt zien.
Misschien wel optimistisch inderdaad. Maar wilde maar aangeven dat we die dag echt niets meer kunnen doen.

Naar mijn idee heb ik me best wel gericht op bepaalde delen bij elkaar.
De tijdsplanning zal zeker niet zo strak worden vastgehouden. Bevalt het ergens goed en willen we langer blijven, dan wordt er iets geschrapt van die dagplanning.
Maar ik heb het een beetje in tijden uitgeschreven, zodat ik weet wat bij elkaar zou kunnen die dag en hoeveel tijd iets gemiddeld genomen kost.

En de dagen kunnen ook omgedraaid worden bijv. als het onverhoopt slecht weer is en we een uitzicht beter om kunnen draaien qua dag.

En excuses, maar een dierentuin vinden we hier al niet veel aan, dus zullen we daar zeker niet op ons prioriteitenlijstje zetten. En een honkbalwedsrijd of een andere sportwedstrijd lijkt me zeker gaaf, maar kost in verhouding ook heel veel tijd. Maar wel supergaaf, dus daar wil ik nog wel even over nadenken..... the New York Yankees spelen wel als wij er zijn.....verleidelijk dus......er staat echter geen tijdstip bij, hoe laat zijn die wedstrijden meestal?
Heb jij dat gedaan en hoeveel tijd was je ermee kwijt? Wat dan weer te schrappen?

En dat moet ik ook eerlijk bekennen, wij hebben het meestal wel vlug gezien ergens. Hebben Parijs in één dag met een hopp on hopp of bus gedaan en dat vonden we prima. Niet het gevoel gehad dat we iets gemist hebben zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
17-11-2018 18:35
Dit is wel erg optimistisch. De kans is groter dat je alleen al 2 uur (of het dubbele als je de pech hebt dat er net heel veel vluchten landen met niet-Amerikanen erin, bezig bent voor je door de douane bent als je op jfk landt.

Ik zou kiezen voor een bepaald stadsdeel en dan kijken wat je in die tijd kan doen. Zelf zou ik helemaal kriegelig worden van zo'n tijdsplanning.
Zelf ben ik meerdere keren in NY geweest en ook een keer 2 weken. Nog lang niet alles gezien.
Vergeet niet om ook echt tijd te nemen voor de stad zelf ipv attracties te scoren. Dat geeft veel meer het NY gevoel dan als een idioot kruisjes te zetten.
Greenwich village is echt heel leuk, Chinatown ook.
Een ritje met de metro naar the bronx via harlem bv om naar de zoo te gaan of een honkbalwedstrijd van de yankees ook een aanrader als je het echte NY wilt zien.
TO heeft volgens mij al meerdere malen aangegeven dat ze meer een foto en op naar het volgende ding mensen zijn. Even een indruk en dan is het goed. Dan ga je sowieso al naar meer dingen op een dag. Ze zijn geen rondhangers (correct me if im wrong mama) en vinden het leuk dingen te doen qua activiteiten met wat afwisseling voor het hele gezin als ik haar topic en posts lees.

Maar tegelijkertijd denk ik wel dat je het iets veel te veel overdenkt allemaal Mama. Het is goed om te bepalen voor jezelf welke highlights je echt wilt zien/ doen zodat je die niet mist maar...

Laat die passen daar even bij los. Wat willen jullie nu echt doen en gezien hebben als dit je eerste en laatste keer NY zou zijn.

Daar kan je dan eventueel globaal dingen omheen plannen en in je achterhoofd houden. Lukt dat niet, heb je geen zin meer of? jammer dan. Een strakke tijdsplanning is sowieso a relaxed maar volgens mij zet je alleen de tijden erneer om een idee van alles te krijgen toch? Dus hoe lang iets zou duren en dan met name om er achter te komen of een pas überhaupt uit kan of los of attractie pas met x aantal attracties etc..

En Mama, als je wel graag een wedstrijd wilt zien ga je dat toch doen? Pak je de hop on hop off bus net als in Parijs. Dat is echt niet anders in New York. De highlights krijg je allemaal te zien (als je bang bent voor tijdgebrek.) Neem je gewoon geen attractiepas of 1 voor x aantal of 1 dag mocht dat voordeliger blijken toz van losse attractie entree.

Overigens wel even de prijs checken voor een wedstrijd. Is het tegen de Red Sox reken dan op een prijskaartje van 85 dollar vanaf. Tegen een onbetekenend clubje kan het al vanaf 10 dollar.

Ik was in voorgaande posts overigens uitgegaan van je eigen opgestelde dagplanning en attracties en heb daarbij suggesties gedaan. Zelf zou ik het iets anders aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Even opnieuw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven