Reis Noordoost-Amerika & Florida in 2019

13-07-2018 16:27 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar staat een verre reis weer op ons wensenlijstje. Waarschijnlijk wederom Amerika, dat vonden we allemaal een heel prettig land en goed zelf te bereizen.
We willen een deel van het noordoosten doen, en dan graag nog een 7-10 dagen weer relaxen in een villa in Orlando (zó goed bevallen!)

Na weer eens kletsen over wat iedereen zou willen zien (allen New York en villa Orlando, manlief Niagara Falls, de oudste walvistour en de jongste wil het Witte Huis zien), kom ik tot een volgende voorlopige route:

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen. naar Gloucester (400 km)
Dag 6: - Gloucester (Whale watching tour). En evt middagje strand.
Dag 7: - door naar Green Mountains (275 km). Evt daarna alvast stukje verder rijden
Dag 8: - Via Watkins Glen State Park naar Niagara Falls. (‘s avonds verlichte falls kijken)
Dag 9: - Niagara Falls (boottour)
Dag 10: - Stop bij Hersey’s Chocolate World en naar Lancaster (550 km)
Dag 11: - naar Amish gebied en door naar Washington (200 km)
Dag 12: - Washington
Dag 13: - Washington
Dag 14: - vlucht naar Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17 : - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

* op dag 9 na de boottocht Niagara is het misschien ook een optie om alvast stukje richting Lancaster te rijden ? Of heb ik daar nog een volle dag nodig? Of middagje zwembad?
* i.pv. via Amish/Lancaster zou ik ook nog via Shenandoah NP naar Washington kunnen rijden. Is dat een leuker plan?
* op dag 13 zou ik ook nog een vroege avondvlucht (rond 18.00-19.00 uur) al naar Orlando kunnen nemen. Dat scheelt weer een reisdag. Ik denk dat we Washington in 1,5-2 dagen wel gezien hebben. Bij de bekende bezienswaardigheden geweest zijn is voor ons voldoende. En airport DCA zit vlakbij, dus dan heb je nog tot bijv. 15.00 die dag in Washington en ben je die avond bijv. rond 23.00 uur in de villa. Dat is wel een lange dag, maar de volgende dag heb je dan niks.
* het rondje omdraaien en starten in Washington, eindigen in NY kan ook. Is dit om een of andere reden een beter plan?

Dagen en data liggen nog niet vast, dus wellicht kunnen we een dagje extra erbij vrij krijgen maar daar reken ik niet op.
Tips en adviezen welkom !!
Ook als iemand nog een leuke villa weet, met zwembad en ruim terras, jacuzzi, gamesroom en een beetje moderne inrichting voor ca. € 120,= p.n. houd ik me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog tips over waar je betrouwbaar aan tickets voor basebalwedstrijden kunt komen ? Ik twijfel of ik ze vooraf zal bestellen of toch afwachten en ter plaatse aan de kassa kopen (mits nog beschikbaar dan).
Maar stel dat het die dag regent en de wedstrijd wordt afgelast, dan ben je je geld wel kwijt...

We twijfelen nog erg wat we zullen doen:
- toch eerste avond naar The Yankees (natuurlijk wel dé club)
- of in Orlando naar de Tampa Bay Rays (evt. combineren met Busch Gardens/strand)
- of naar een minor league wedstrijd van Fire Frogs (erg goedkoop, maar misschien ook leeg stadion dus geen sfeer..?)

Heb wel iets gelezen over Stubhub, maar omdat ik die app niet kan downloaden is dat niet aan te raden geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kaartjes gekocht via Stubhub (in ons geval voor een thuiswedstrijd van de Chicago Cubs in Wrigley Field).
Via de clubsite zijn ze ook te koop.

De stubhub website werkt gewoon (de app inderdaad niet). Vanaf de site kun je ze dan downloaden en anders wil de ticketoffice ze voor je uitdraaien bij het stadion zelf.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Oh....ik heb toch geld uitgegeven vandaag.... :lol:
Heb de Sightseeing Pass voor 3 dagen besteld.
Én ook nog de onbeperkte passen voor 14-dg Seaworld alvast besteld. Hier ging toch de voorkeur naar uit om die in elk geval weer te doen.
Er zit ook waterpark Adventure Island in Tampa bij, ook leuk om te gaan doen. Je hoort niet veel over dit waterpark, maar als ik de website en filmpjes bekijk, zie ik toch genoeg vette glijbanen. Mijn kinderen waren in elk geval enthousiast. En is het toch niks, dan is het jammer en gaan we lekker naar Busch Gardens.

En oh, we komen weer tijd tekort in onze dagen in Orlando!
In principe willen we proberen om in New York naar een honkbalwedstrijd van de Yankees te gaan. We hebben besloten om daar ter plaatse kaarten te kopen en even op de dag zelf aan te kijken hoe we ons voelen én of het niet regent. Lukt het niet in NY, dan kijken we of tijdens onze dagen in Orlando nog naar de Tampa Bay Rays kunnen.

En verder hebben we een beetje de volgende plannen (in willekeurige volgorde hoor !!):
Dag 1: landen ca. 20.30 uur in Orlando en naar de villa
Dag 2: boodschappen, zwemmen bij villa, middag dorpje Celebration
Dag 3: Kelly Park tubing + dorpje Winterpark
Dag 4: Adventure Island Waterpark + Busch Gardens
Dag 5: Seaworld
Dag 6: Aquatica
Dag 7: dagje rust of Busch Gardens of toch Universal Studio’s
Dag 8: Volcano Bay
Dag 9: rust, shoppen of eventueel Clearwater Little Toot / strand of iets in de herhaling
Dag 10: om 13.30 uur naar het vliegveld

Echt, waarom hebben wij maar 3 weken vakantie in totaal ?! Had zo al makkelijk 2 weken vol gekregen in Orlando :D .
Ik wil ook wel wat nieuwe dingen zien/doen, dus ik hoop nu wel Kelly Park te kunnen doen. En ik zou ook wel Celebration en Winterpark willen bekijken, heb begrepen dat dit leuke plaatsjes zijn? Wat is daar aan te raden en is een paar uurtjes voldoende zodat we het met iets kunnen combineren?
En misschien willen we wel een boottochtje met Little Toot in Clearwater doen. In Clearwater zijn we wel eerder geweest maar die dolfijnen spotten toen niet gedaan. Mooi strand, het is net poedersuiker, dus misschien leuk om nu een dagje strand i.c.m. die boottocht te doen. En eventueel zouden we dan ook nog naar de honkbalwedstrijd daar kunnen.
En Volcano Bay willen we ook wel doen, dat schijnt ook gaaf te zijn.

Maar goed, alle plannen hangen af van het weer! Vorige keer ook een mooie verdeling gemaakt waar niets van terecht kwam omdat de regen toen roet in het eten gooide.
Daarom kiezen we ervoor om alleen nu passen voor Seaworld op voorhand te kopen en verder nog niets vast te leggen.
Ik krijg zo’n zin erin ! Wat wordt het een gave reis :hyper: ! Zóveel leuke dingen gepland !
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk vooruitzicht!
Wij tellen de dagen ook af (wij zitten een week in Chicago en dalen dan af via wat nationale parken, LV en LA om te eindigen met een paar dagen San Francisco)...
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Ook een supergave reis Janena! Wat heerlijk, al die voorpret ook hè.
Alle reacties Link kopieren
@Crissiefur en Poldervrouw: hebben jullie inmiddels al passen voor New York gekocht?
Ik heb inmiddels de Sightseeing Pass voor 3 dagen gekocht. Precies op tijd, want ik zie nu dat de prijzen nu wél iets omhoog zijn gegaan. Eerder werd dat ook al tig keer aangekondigd, maar bleven de prijzen gelijk.
De 3 dagen Pass was eerder $ 199,= p.p. en is nu iets omhoog naar $ 209,= p.p.
Het scheelt mij toch weer $ 30,= dus ik hoop dat jullie ze ook net op tijd hebben aangeschaft!
Alle reacties Link kopieren
Ha wat toevallig, ik ook afgelopen weekend. Ook de sightseeiing onbeperkt pas maar dan voor 4 dagen. Kostte 657 dollar voor ons vieren (mijn kids zijn nog net geen 12 dan, dus dat scheelt). Lager is het niet geweest sinds oktober dus ik denk dat dit wel zo'n beetje de beste deal was. Enige wat ik nog niet hebben kunnen vinden is hoe de dagen precies lopen. Ik kom namelijk zondag eind van de middag al aan, dus stel dat ik dan nog iets zou willen doen 's avonds, is dan gelijk 1 hele dag weg of kan ik dan 'm dan tot donderdag gebruiken en houdt het dan op op de tijd dat ik 'm geactiveerd heb?

We gaan er nu vanuit dat we de 4 volle dagen de pas gebruiken voor alle attracties en de 5 dag waarop we weer weg moeten indelen met winkelen en andere niet pas gerelateerde dingen.

Wij zijn wel al aan het aftellen, morgen over 6 weken zijn we onderweg!

Heb jij ook de app gedownload? Ik vind het raar dat ik daarin geen lijst kan maken met favoriete attracties of doe ik iets verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
13-03-2019 15:44
@Crissiefur en Poldervrouw: hebben jullie inmiddels al passen voor New York gekocht?
Ik heb inmiddels de Sightseeing Pass voor 3 dagen gekocht. Precies op tijd, want ik zie nu dat de prijzen nu wél iets omhoog zijn gegaan. Eerder werd dat ook al tig keer aangekondigd, maar bleven de prijzen gelijk.
De 3 dagen Pass was eerder $ 199,= p.p. en is nu iets omhoog naar $ 209,= p.p.
Het scheelt mij toch weer $ 30,= dus ik hoop dat jullie ze ook net op tijd hebben aangeschaft!
nee.. nog niets.. ik heb pas komende week afspraak met mijn reismaatje om eens te gaan bekjken wat we willen bekijken en daar kiezen we dan de pas op uit ;-) Ik ga in mijn eentje dus ach.. die paar dollar..
Alle reacties Link kopieren
Chrissiefur, dit is wat ik lees: “ De pas gaat in als u de eerste attractie bezoekt. Vanaf dat moment is hij geldig op het door u gekozen aantal (aaneengesloten) dagen.”
Dus dan zou het als je em zondag gebruikt, denk ik al één dag kosten.

Ik heb de app nog niet gedownload, zal er es naar kijken. Het aftellen voor jou is inderdaad begonnen!

En succes met plannen Poldervrouw!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat was het enige dat ik ook kon vinden dus we gaan vooral het risico niet lopen! Ik heb online op de website alle favorieten onder elkaar in een lijst, maar dat lukt me dus niet in de app. Nog maar even iets anders op verzinnen...

We moeten ook nog wat verzinnen voor onze dag op Curacao. We willen graag van Willemstad naar Westpunt maar liever geen auto huren. Maar taxi's zijn duur en de bus onbetrouwbaar dus daar moet ik nog wat op verzinnen.

Ben jij al helemaal rond met de planning verder?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dan zou ik ook de eerste dag andere dingen doen waarvoor je de pas niet nodig hebt. Ik zou het hotel vragen in Curacao, misschien hebben zij een tip of een privé chauffeur die je kan halen en brengen ?

Ik heb de planning voor onze rondreis wel aardig rond ja. Dit moet het worden:

Dag 1: - aankomst New York, landen ca. 23.00 uur
Dag 2: - New York - Empire, Madison Square, High Lane, Chelsea Mkt, Yankees ??
Dag 3: - New York - 9/11 Memorial, One World, RIB, Brooklyn bridge, avondcruise
Dag 4: - New York - Time Square, Central Park, Mme Tusseauds, Intrepid, TOTR
Dag 5: - Auto ophalen. Naar Rockport
Dag 6: - Rockport - Whale watching tour
Dag 7: - naar Green Mountains
Dag 8: - via Watkins Glen, evt. Robert Treman Park, Overnachten Rochester
Dag 9 : -Niagara Falls, boottocht en evt Skylon Tower. Overnachting in Canada
Dag 10 : - Naar Hersey / Overnachten in Harrisburg
Dag 11 :- Hersey achtbanen-/waterpark
Dag 12: - Chocolate World- Gettysburg - Washington
Dag 13: - Washington
Dag 14: - Washington. Avondvlucht naar Orlando
Dag 15: - boodschappen, zwemmen bij villa, middag dorpje Celebration
Dag 16: - Kelly Park tubing + dorpje Winterpark
Dag 17: - Adventure Island Waterpark + Busch Gardens
Dag 18: - Seaworld
Dag 19: - Aquatica
Dag 20: -dagje rust of Busch Gardens of toch Universal Studio’s
Dag 21: -Volcano Bay
Dag 22: - rust, shoppen of evt. Clearwater Little Toot of iets nog een keer
Dag 23: - om 13.30 uur naar het vliegveld
Dag 24: - thuis

De dagen in Orlando zijn uiteraard een globale planning en hangen ook af van het weer enzo en waar we zin in hebben.
Zelfde voor New York, ook daar wel planning gemaakt maar we kunnen altijd dingen omdraaien enzo. En we hopen daar dus naar een basebal wedstrijd van de Yankees te gaan. Lukt dat niet, dan kunnen we in Washington óf in Tampa nog een wedstrijd bijwonen. Moet dus ergens wel een keer lukken.
Alle reacties Link kopieren
Gaaf hoor, ook lekker lang weg, ruim 3 weken, heerlijk!

Ik had inderdaad je discussie over de wedstrijd voorbij zien komen op het am forum. Maar dat zou ik inderdaad hetzelfde doen en het gewoon aankijken. Die eerste avond is toch even afwachten tot wanneer je het volhoudt en het weer moet ook nog meewerken. Dat vind ik ook nog wel spannend, we gaan natuurlijk in mei, dus het kan echt nog alle kanten op. We hopen natuurlijk op 20+ en droog, maar ja 12 graden en regen kan net zo goed. We wachten het maar af en ik denk dan maar zo met 40 graden heb ik ook geen zin om door NY te lopen dus we zien wel.

We komen op Curacao als bestemming met de cruiseboot, die hebben dat soort opties niet. Alleen een aantal vastgestelde excursies en daar zit precies niet tussen wat ik wil dus we moeten zelf wat regelen. Maar voorlopig is dat het enige dat ik echt nog moet regelen nu, dus alle tijd nog om dat even uit te zoeken.

Ben je er al uit of je toch nog naar Universal wil of niet? Ik zag het als optie staan in je schema, maar je hebt ook wel al een aantal parken staan nu en snap hoe heerlijk een dagje rust tussendoor is!
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor lekker weer in NY voor je!
Wij kunnen het idd erg warm in juli treffen, maar ja...dat is dan zo. We kunnen er wel redelijk tegen maar wie weet vinden we het ook té hoor. We zien het wel, de zomer is nu eenmaal de enige periode waarin we 3 weken weg kunnen. En behalve in NY heb ik overal een zwembad bij het hotel dus we kunnen wel regelmatig afkoelen.

We kijken ter plekke of we nog Universal (of een Disney Park, bijv. Animal Kingdom ?) doen. Dat zou sowieso toch een één-dagticket worden, dus dat kunnen we t.z.t. van een aantal dingen laten afhangen. Maar oh inderdaad, alweer dagen te kort en eigenlijk alweer een te vol programma. En ik had me nog wel voorgenomen om meer rust in te bouwen :-P Maar ja, teveel leuks om te doen !

Zou je in Curacao nog via een (lokaal) reisbureau iets kunnen boeken misschien? Of bijv. bij TUI, Arke hun excursieprogramma opvragen om te kijken of dat meer aansluit bij jullie wensen? En anders zou ik misschien toch maar die dure taxi overwegen denk ik. Als dat ervoor kan zorgen dat je kan doen wat je wil...?
Alle reacties Link kopieren
Ja kan allemaal inderdaad, het is ook gewoon Curacao, moet makkelijk zijn iets te vinden, moet er alleen even voor gaan zitten. Maar moest de afgelopen dagen even de kerstvakantie regelen, we hebben van de week bedacht toch tussen kerst en oud en nieuw een paar dagen te gaan skien dus dat heb ik vanmiddag geboekt. Zo ben ik eigenlijk altijd wel bezig met de volgende vakantie haha. We willen nog zoveel maar de tijd is beperkt en het budget helaas ook.

Maar ruim 3 weken is echt wel lekker hoor! Doordat we altijd in mei gaan hebben we maar 2 weken (nou ja 2 jaar geleden hebben we er van school een week aan mogen plakken, maar dat lukt niet elk jaar). Mijn man krijgt in de zomer nooit meer dan 2 weken vrij, dus dan doen we maar 2 keer 2 weken. Maar die 24 dagen van jou zien er ook wel heel erg aantrekkelijk uit. Ga je in de meivakantie ook nog weg? Ik meen me een topic te herinneren over een resort in Turkije?

Ik vind eerlijk gezegd Seaworld het minst leuke park in Orlando. Maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk. Wij zijn dan ook echte Universal fans, daar zou het hele gezin hier elk jaar wel heen willen. Maar ja is ook weer een keuze vanwege de tijd en het is niet goedkoop. En ja eigenlijk moet je ze dan ook allebei doen, want ze hebben allebei hun unieke attracties hihi, zo heb je geen dag meer rust. Dus vooral ook lekker tijd hebben om te genieten van je villa en het weer!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man mag naast de zomer juist maar maximaal 1 week vrij nemen door de rest van het jaar heen, dus 2 weken in de meivakantie gaat hier helaas niet.
Maar gezien wat overuren mocht hij 2 dagen extra aan de zomervakantie plakken, dus dat was heel welkom. Dus we rekken het zoveel mogelijk, hahaha.
We komen op zaterdag thuis en dan maandag moet manlief weer werken, met nog wel jetlag dus denk ik. Dat is jammer, maar ja...anders kun je nooit verder weg.

En in de meivakantie wordt het inderdaad Turkije. Was niet de bedoeling. Maar voor een week ca. 1000/1300 km rijden naar een camping in Italie/Frankrijk voor een beetje redelijk weer (en nog niet zonzeker) is wel ver. En alle kosten bij elkaar nemend was dit weekje Turkije all inclusive wel ietsje duurder maar scheelde niet eens zoveel.

Naar Seaworld wilde mijn jongste graag terug. Hij houdt van dieren en vond die shows zo mooi. Hij zei het toevallig vorige week nog dat hij die graag nog es wilde zien. En de oudste vond de achtbanen bij Busch Gardens zo vet. Tja....en dan nu wetende dat bij die drie parken (incl. Aquatica) overal ook een nieuwe attractie is gekomen én dat waterpark van BG vonden ze er ook super uitzien...dan was hun keuze niet moeilijk.

Lekker hoor, een weekje skiën rond kerst ! Daar geven wij niks om, maar ik plan ook altijd graag vakantie na vakantie :lol:
Ik denk altijd graag alvast weer na over een volgende vakantie of weekend weg, leuke camping uitzoeken, volgende verre reis, bungalowpark voor wie weet met kerst etc. etc.
Heerlijk ook om daar mee bezig te zijn. Ik kan uren zoet zijn met plannen, routes uitstippelen, reisverslagen lezen (van verre reizen) etc.
Hier wensen en ideeën genoeg, budget helaas niet...
Alle reacties Link kopieren
Ja precies dat laatste, is een soort hobby dat uitzoeken en plannen haha de voorpret is altijd al zo leuk! Maar heerlijk joh dan zit je over een paar weken ook al lekker in de zon, super! Daar verder nog plannen of wordt het echt een relax vakantie?

Daar zijn wij weer niet zo goed in, hier in huis zijn ze meer van het actieve. Dus ik plan altijd de reis en de bestemming om de dingen die we daar ter plekke kunnen doen. Zo staan nog hoog op het lijstje met de camper door Noord-Oost Amerika, safari door Kenia of Namibie, hiken door de jungle van Laos, rondtrekken Patagonie, Inca trail lopen, met sleehonden door lapland, enz. En ik heb een kind dat graag naar Japan wil dus dat zou ook nog kunnen. Maar qua budget vrees ik dat we in 2020 in Europa blijven en pas weer in 2021 ver weg gaan. Dus ik denk dat ik maar eens een staatslot ga kopen :-D . Tja en dan nog die mannen met hun onmogelijke vakantieplanning... Als we naar Yellowstone en de Rocky Mountains willen zal dat toch in de zomervakantie moeten, eind april/begin mei is het daar echt nog te koud en te kort, want dan wil ik wel minstens 3 weken. Dus voorlopig eigenlijk onmogelijk met mans huidige baan. Tja en zijn inkomen zorgt nou net voor het grootste deel van het vakantiebudget, dus laat ik daar voorlopig maar even niet te moeilijk over doen.

Maar terug naar Orlando, daar zijn uiteindelijk al die parken gaaf en doe je toch ook wat de kinderen leuk vinden en graag willen. Dagje waterpark, welke dan ook is echt heerlijk. Ik doe dan de helft mee en neem voor de rest van de tijd lekker een boek mee, iedereen z'n zin! Toen ik er voor het laatst was zijn we naar Wet 'n Wild geweest, maar dat bestaat niet meer toch? Is dat Volcano Bay geworden?
Alle reacties Link kopieren
Wet ‘n Wild is nu gesloten sinds 2016 dacht ik. En volgens mij is Volcano Bay echt een heel nieuw waterpark.
En idd...ik doe de rustige dingen mee, of ga lekker dobberen. Een niet te wilde glijbaan vind ik wel leuk,maar al die enge hoge steile gevallen en met zo’n ton....neuh...maar de mannen hier in huis kan het niet hoog, hard en wild genoeg gaan. Ik zag dat Aquatica t.z.t. dan zelfs twéé nieuwe glijbanen (voor ons) heeft, dus ze hebben er nu al zin in.

Turkije wordt echt een weekje zon en relax. Maar ook daar hebben we een hotel met tig glijbanen dus de kids stuiteren van enthousiasme. Wat verwend zijn ze toch ook :rolling: hahaha. Ach ja, we vinden het zelf ook leuk.
Daar gaan we verder niks doen, hooguit één dagje naar een stad/markt en voor de rest zwemmen, zonnen (hoop ik), eten, boeken lezen en voetballen voor hen.

Qua wensenlijstje....dat heb ik voornamelijk. De kinderen verdiepen zich werkelijk nergens in, die geloven het allemaal wel en zien het ter plekke wel. Ze vinden het allemaal geweldig en fantastisch maar lezen zich niet in ofzo. Hier in huis geldt meer “als mama het uitgezocht heeft, zal het wel goed wezen” :biggrin: .
Maar mijn man wil wel een keer naar Scandinavië, bijv. Lapland met die husky’s sleeen, Noorderlicht zien enzo. En Japan of China lijkt em ook wel wat.
Oja, en de jongste wil heel graag naar Afrika, of safari naar wilde dieren spotten. Lijkt me wel leuk, maar staat niet persé in mijn top-3 ofzo.
Ik wil wel graag es naar Thailand of Indonesie, of Sri Lanka i.c.m. Malediven, West-Amerika nog es, en de rest van Amerika :heart: , een cruise naar iets paradijselijks, of Zuid-Amerika (zag mooie foto’s van Chili/Argentinië). Of wat meer onbekendere bestemmingen, ook super. Maar Griekenland zijn we ook nog nooit geweest en lijkt me ook leuk hoor.
Oja, en ik wil ooit met kerst met mijn kont in de zon !! Curacao of Bali lijkt me dan wel iets. Dag of 10 lekker weinig doen en vooral zon, beetje snorkelen en lekker eten.
Echter....tijd en vooral geld.....
Alle reacties Link kopieren
Haha ja herkenbaar probleem. Teveel wensen, maar goed je moet ook nog wat te wensen overhouden natuurlijk, anders wordt het ook zo saai.

Dat we nu naar NY gaan is echt een wens van de kinderen, dat hoefde van ons niet zo, maar wilden zij zo graag. Vandaar dat we het dan maar combineren met wat wij graag willen, zo krijgt iedereen een beetje z'n zin :lol: . En uiteindelijk vind ik het nu super leuk hoor om weer te gaan.

Hier reist man heel veel voor z'n werk dus onze kinderen horen een hoop bestemmingen voorbij komen die ze dan ook graag een keer willen bezoeken dus hoe ouder ze worden hoe langer het verlanglijstje wordt.

Geniet er lekker van straks in Turkije, dan hoor je van mij nog wel onze tips uit NY als we weer terug zijn!
Alle reacties Link kopieren
Zeker Chrissie! Hoor het t.z.t. graag! Aftellen voor jouw reis en mijn zon-tripje kan beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Even een upje, want ik ben bezig met de aanvraag voor een tour in het Witte Huis en ik heb jullie hulp even nodig.
Iemand die zo’n aanvraag weleens gedaan heeft ?

Ik wil het proberen via senator Bill Huizinga via deze website: https://huizenga.house.gov/constituents ... equest.htm


Willen jullie even meekijken of ik het goed doe? Ik vul in:
Bij staat: MI (iets anders kan niet) en dan bij ZIP code 49418, naar het kantooradres van Huizinga volgens die website.
Bij DC hotel: daar vul ik ons hotel in, Comfort Inn Arlington.
Bij de laatste kolom ‘visiting from’: hier vul ik Arlington in, en als state vul ik in District of Columbia’. Of moet dit Virginia zijn? Hellup, ik twijfel !
En dan bij SSN number vul ik ons BSN nummer in.

Moet ik bij onze mobiele telefoonnummers ook 0031 ervoor zetten en dan volledige 06-nr?
En geboortedatum, vul je dat in als 13-02-1970 of als 02-13-1970 ?

Iemand ervaring toevallig ?
Op het allesamerika forum, zit een Nederlandse vrouw die in Washington rondleidingen op afspraak doet. Je zou daar ns kunnen informeren. Die woont daar volgens mij al 20 jaar ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op dat AA-forum idd ook al een vraag uitgezet (niet specifiek naar die Petra hoor), maar ik hoopte dat jullie ook iets weten en me kunnen helpen!
Alle reacties Link kopieren
Hey mamaonbekend,

Voor ons zit het er weer op, we zijn weer thuis. Vakantie was heerlijk, die van jullie ook?

New York was heel dubbel. Heel gaaf om er weer te zijn en het nu aan m'n kinderen te laten zien. Maar er waren jammer genoeg ook wat minpunten. Om te beginnen werd zaterdag man ziekig. De cruise zat er gelukkig op maar NY moest nog beginnen. We kwamen op zondagavond aan en toen was hij echt niet lekker. We zijn in de buurt van het hotel wat gaan eten in de hoop dat het maandag beter zou zijn. Helaas was dat niet zo, dus maandag maar heel rustig aan gedaan. Dinsdag was hij zo ziek dat hij niet uit bed kon en heeft hij een soort van antibiotica gekregen en daardoor ging het gelukkig woensdag weer iets beter zodat we weer iets konden doen, maar hierdoor hebben we lang niet alles kunnen doen wat ik wilde doen en viel de 'planning' volledig in het water. Jammer maar toch mocht het de pret niet drukken en hebben we toch erg genoten van de stad en de activiteiten.

Van wat dan zoal?

Omdat ik al eens op de Staten Island ferry was geweest vond ik het nu heel leuk om echt naar Liberty Island te zijn geweest. Ellis Island was ook leuk om eens gezien te hebben maar niet perse een must see hoor. Volgens mij ging je dit ook niet doen toch?

Het downtown rondje met de hop on hop off bus is erg leuk, je ziet een hoop van bovenaf en krijgt een goeie indruk van de stad. Houd er alleen rekening mee dat de bussen vol zijn en het erg lang duurt door het verkeer, de vele stoplichten, het steeds in en uitstappen van mensen. Je kan makkelijk 3 a 4 uur doen over het hele rondje. We hebben dus uiteindelijk alleen maar downtown gedaan omdat dat al erg veel tijd in beslag had genomen (verdeeld over 2 dagen).

Het plan om 1 toren overdag te doen en 1 's avonds is helaas ook niet doorgegaan. Man was echt te ziek om het tot de avond vol te houden, dus dan maar allebei overdag... Bij top of the rock stond zo'n lange rij, het leek de Efteling wel. Hierdoor konden we 's morgens pas een kaartje krijgen voor in de loop van de middag. Dit is wel de leukste toren om overdag te doen denk ik, omdat deze een mooi uitzicht heeft op Central Park (je ziet dit vanaf One World bijna niet). Maar ik zou even kijken wanneer het een gunstig moment is. Wij hadden duidelijk pech want 2 dagen later liepen we er weer langs en toen stond er zo goed als niemand in de rij. Het was toen wel wat meer bewolkt dan 2 dagen ervoor dus ik denk dat dat ook meespeelde.

Bij One World was het weer tegenovergesteld. We hadden ons nu ingesteld op lang wachten en gedoe met tijdsblokken, maar we hoefden niet in de rij en konden direct naar boven. Wat een verademing was dat! En wat een gave toren, ze maken er een grote show van, die begint al in de lift, echt heel erg leuk!

Als je daar bent kun je direct de memorial en het museum meepakken. Het museum had dan wel weer een hele lange rij (ongeveer een uur gestaan) en binnen leek het ook wel de keukenhof op 2e paasdag. Maar het is erg indrukwekkend en heel mooi opgezet. Dus zeker een aanrader!

Uiteindelijk was het allerleukst wat we gedaan hebben de graffiti workshop in Brooklyn. De kinderen vonden het helemaal geweldig om van een echte artist te leren hoe ze een tag moesten maken. Dat vonden we overigens zelf ook heel erg leuk hoor.

Nog wat andere dingen:

Intrepid heeft 2 gedeeltes. Als je binnenkomt direct rechts ligt een oude U-boat, dat is echt heel erg leuk om doorheen te gaan. Maar de rij was daar weer lang, dus als je kunt begin dan daar.

Je kan echt prima eten in de food court onder Grand Central Station. En dit is gewoon leuk om eens naar binnen te lopen. Maar ook Chipotle en Food Panda hebben prima eten voor een prima prijs. De Whole Foods Market is lekker om wat te lunchen te halen. Super lekkere sushi, verse broodjes en nog heel veel meer. Niet perse goedkoop maar wel goed.

Het National Museum of History was voor de kinderen ook wel heel erg leuk. Ze hebben alle delen van Night at the museum gezien dus dit was een feest van herkenning. Wederom lange rij, maar eenmaal binnen goed te doen omdat het gigantisch groot is. Je kan er zo een dag doorbrengen. Maar in jouw tempo (en het mijne) is het in anderhalf uur ook goed te doen. Ik zou zeker even binnenlopen als je bij Central Park bent.

Times square is het leukste 's avonds. Het straat theater komt dan tot leven en vooral de breakdancers zijn dan erg vermakelijk om even te blijven kijken. De kinderen vonden het wel irritant worden dat ze steeds werden belaagd door allerlei verklede figuren om mee op de foto te gaan voor geld. Dus die maakten er een sport van om die te vermijden als ze die zagen aankomen :-). Je zit er vlakbij toch? Dan kun je ook makkelijk Ripley's en Madame Toussaud meepakken. Ripley's vonden mijn kinderen heel leuk, maar die houden wel van een beetje gekkigheid. MT viel ze wat tegen omdat ze toch veel mensen niet kenden. Maar best vermakelijk om eens rond te lopen.

Wat vooral opviel mbt 13 jaar geleden is dat alles zoveel drukker lijkt te zijn geworden. Al was ik er toen in maart terwijl het nog vroor dus dat zal ook meegespeeld hebben in de drukte. Ik heb geen idee of dit in de zomer minder of juist erger is. Maar dat is wel iets om rekening mee te houden.

Het lijkt nu een beetje negatief verhaal als ik het zo teruglees, maar dat was het zeker niet hoor. Wat we hebben kunnen doen was heel gaaf, wat een super toffe stad is het toch, al een heel avontuur om er gewoon rond te lopen, dus lekker van gaan genieten! En zeker ook van alle andere dingen die je dan nog gaat doen, want dit is pas het begin natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ha Chrissie :hello:

Wat een heerlijk uitgebreid verslag, top !
Wat ontzéttend balen dat je man ziek werd. Nét als je op een verre reis bent, zo jammer, daar gaat je zorgvuldig voorbereidde planning. Kan me goed voorstellen dat je gebaald hebt, zeg. Het klinkt ook niet als in “extra paracetamolletje erin en gaan”.
Hoe was de cruise en je bezoek aan Puerto Rico?

Ons weekje in Turkije was ook super. Echt heerlijk weer gehad, niet te heet, maar gewoon echt lekker. Veel zwembad en al die glijbanen, kids vonden het heel leuk. Verder een keer een markt bezocht en meuk gekocht (kids dan hè) en voor de rest is het vooral een luier, lees, vreet en zwemvakantie. Heerlijk. Wat mij betreft voor herhaling. :proud:

In NY heb ik geen bezoek aan Ellis Island gepland nee. Ik kom met de avondcruise en met de RIB speedboot al 2x langs de Lady, dus dat vind ik wel best. Heb jij die speedboot nu niet gedaan, begrijp ik?
En ondanks de Sightseeing Pass moet je nog voor een tijdslot in de rij bij TOTR, en moet je dus een ander moment weer terugkomen, snap ik dat goed? Kost wel veel tijd dan...

Ik heb nu ook One World en 9/11 museum etc op een dag gepland, dat ligt toch bij elkaar in de buurt.
Wat gaaf die graffiti workshop! Kan me voorstellen dat de kinderen dat geweldig vonden, zeker jouw leeftijd (onder de 12 toch?).

Ik heb het National History niet specifiek gepland nu, maar misschien even meepakken in ons rondje bij Central Park.
Maar Ripley heb ik helemaal niet opgenomen. Kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen wat ik daarbij moet Verwachten. Dus: wat is er zo leuk?

Wij zitten om de hoek bij Times Square, dus dat is fijn. Al dat straattheater vind ik zelf ook altijd leuk om te bekijken. Heb je die naked cowboy nog gezien ?
En ben je ook nog bij Ellen Stardust geweest? Heb vd week nog filmpjes zitten kijken. Hoop dat het lukt in onze dagen, want lijkt me wel echt heel leuk om te doen. Maar ja, ik hou dan ook van musical, dus dit is wel echt iets voor mij.
En je verslag klinkt niet negatief hoor, je hebt superleuke dingen gedaan ! Wel heel jammer van je man natuurlijk, maar klinkt toch als een geslaagde trip aan een gave wereldstad.


Hier is de aanvraag voor t Witte Huis verzonden, nu maar duimen.
En de ESTA is aangevraagd en goedgekeurd, dus aftellen nu. Nog diverse entreekaarten al gekocht en we zijn er eigenlijk wel klaar voor !
Heeft je man jou er niet op uit gestuurd toen hij ziek werd? Zou er A geen trek in hebben dat 'n reisgenoot de hele dag om me heen hangt als ik me niet lekker voel en B het zonde van de reis van diegene vinden als ze niet zelf gewoon het programma volgt wat al in de planning stond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven