Reizen naar een andere stad met de auto,ma snelweg vermijden

17-11-2025 20:07 51 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al 25 jaar mijn rijbewijs en sinds 12 jaar heb ik een snelwegangst ontwikkeld.
Vroeger had ik hier geen last van, maar sinds ik moeder ben is deze angst er bij mij ingeslopen. Ondertussen krijg ik het al benauwd wanneer ik die borden zie.
Nu heb ik twee opties:
- Ik ga rijlessen volgen speciaal gericht op mensen die snelwegangst hebben.
- Of ik stel google maps in met snelweg vermijden.

Ik moet volgende week naar Rotterdam en ik heb gezien dat ik er 40 minuten over ga doen als ik de route via snelweg vermijden neem. Dit in plaats van 25 minuten als ik de snelweg neem.
Zijn er hier mensen met snelwegangst en hoe zijn jullie hiervanaf gekomen?
Adviseer mij aub niet om op zondagochtend een stukje te gaan rijden☺️

Maar hoe erg is het als ik gewoon accepteer dat dit is wie ik ben en dat ik voortaan alleen binnendoor naar andere steden toe rijd.

Hoe zien jullie dit?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
18-11-2025 21:49
Het gaat nu ook wel beter sinds ik een auto heb met meer pk. De eerste keer dat ik zware paniek kreeg (echt helemaal trillen door mijn hele lijf, lekker veilig ook haha) had ik nog een kleine Peugeot 108 die een hele vervelende koppeling had. Bij mij is het echt de angst om de controle te verliezen en dat ik dan zo een ravijn in rijd. Heb ook hoogtevrees. Maar ik heb later alweer met mijn nieuwe auto in de Ardennen en de Eifel gereden en dat ging supergoed. Het zal mijn hobby niet worden, maar de angst is stukken minder.
Wat fijn voor je. Hopelijk gaat het steeds beter. Dat weet ik nog wel, de Peugeot 108. Die moest ik altijd laten afkoelen als ik eenmaal bovenop de heuvel aangekomen was.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven