Reizen naar VK blijft lastig

29-08-2021 13:08 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel de quarantaineplicht in het VK is afgeschaft voor gevaccineerden, blijft het een ingewikkeld gedoe. Ik wil er eigenlijk nog een paar dagen heen (Schotland) om mijn dochter te bezoeken, maar kom er niet goed uit met het testen.
Je moet vooraf laten testen, volgens mij is een sneltest voldoende. Op dag twee van je verblijf moet je dan een zelftest doen die je vooraf moet bestellen en naar je hotel laten sturen. Die test moet je per post terugsturen. Voor de terugreis is wederom een test vereist, dus als je maar drie dagen gaat, moet je een dag na die verplichte zelftest weer een test doen. Wat dan als je de uitslag van die zelftest nog niet binnen hebt?
En dan in NL weer vijf dagen in quarantaine plus weer een test (mag bij GGD). Veel gedoe voor even een paar dagen heen en weer :( Zo erg is het toch niet gesteld met de besmettingen daar. Ik begrijp het echt niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook eventjes het plan om naar London te gaan, er is een tentoonstelling die ik interessant vind.
Toch maar niet, je moet verplicht testen en van te voren een adres opgeven en dan op 2e dag ook testen
Te veel gedoe voor paar dagen
Alle reacties Link kopieren
Het is allemaal ook heel krom. Als je maar een paar dagen gaat, hoe kom je dan op tijd aan de testuitslag als je de test op moet sturen? En het raarste vind ik dat je niet eens in quarantaine hoeft in NL wanneer je gevaccineerd bent en een huisgenoot hebt met corona, je ook niet in quarantaine hoeft als je in landen als Spanje en Portugal bent geweest, maar wel als je uit de UK terugkomt. Echt, wie verzint dit soort regels? Ik heb ook een tripje naar Engeland gepland staan, maar het lijkt me niet te doen.
Wij wilde ook heel graag nog naar Engeland, maar dat is echt niet te doen zo.
Volgens mij zijn die regels nu ook zo absurd omdat ze niet meer in de EU zitten.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben het maar weer uitgesteld, maar hoeven niet veel te regelen om te gaan, dus dat was eenvoudig
IK baal wel
Alle reacties Link kopieren
dochter is nu in Londen, nadat de reis 9 maanden uitgesteld was. Het is inderdaad een heel gebeuren ondanks dat ze volledig gevaccineerd is:
- PCR test 48 voor dat je aankomt
- Test op de 2e dag waarbij je een test van te voren moet bestellen (je moet het bewijs laten zien dat je de test hebt geregeld) a 80 euro. Het resultaat komt binnen 24h via email.
- Test op de 8e dag
- een negatieve testuitslag 48 uur voor de terugreis
- quarantaine bij aankomst in NL en na 5 dagen testen

Ik heb vanmorgen nog zitten kijken op de website, en het blijkt dat de uitslag 48 uur voor de terugreis niet nodig is als je je vaccinatiebewijs kunt laten zien!
https://www.government.nl/topics/corona ... sk-country
You need a negative test result after a stay in:
  • a high-risk area within the EU/Schengen area, and you do not have either proof of vaccination or proof of recovery from COVID-19 (the EU Digital COVID Certificate, for example).
    a high risk area outside the EU/Schengen area, and you can't show proof of vaccination.
    a very high risk area without a virus variant of concern outside the EU/Schengen area.
Dat scheelt weer. Ik zou ook heel graag naar Londen willen maar ik zie er door alle testen van af tot die verplichte 2e-dag-testen in Engeland en de quarantaine in NL er van af wordt gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Londen gepland staan in de herfstvakantie maar ik vrees dat dat ook weer verzetten wordt. Ik dacht; tegen die tijd zal de test hysterie wel over zijn, maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
In Schotland werkt het anders dan in Engeland. Je moet via een website een test bestellen. Dat is een PCR-zelftest die je per post terug stuurt. De uitslag kan dus wel een tijdje duren. Als je maar kort gaat, zit je alweer in het vliegtuig terug als de uitslag binnen komt, en dan heb je dus alweer getest voor de terugreis.
Ik ga het waarschijnlijk toch doen, want ze zit er een beetje doorheen. Ze zit er een jaar en er is nog niemand op bezoek geweest, terwijl het zo dichtbij is.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
29-08-2021 14:27
In Schotland werkt het anders dan in Engeland. Je moet via een website een test bestellen. Dat is een PCR-zelftest die je per post terug stuurt. De uitslag kan dus wel een tijdje duren. Als je maar kort gaat, zit je alweer in het vliegtuig terug als de uitslag binnen komt, en dan heb je dus alweer getest voor de terugreis.
Ik ga het waarschijnlijk toch doen, want ze zit er een beetje doorheen. Ze zit er een jaar en er is nog niemand op bezoek geweest, terwijl het zo dichtbij is.
dat is precies hetzelfde als in Londen. Ze moeten het via priority post opsturen, dan is het 1 dag later in het lab. Helaas is het vandaag zondag, morgen bank holiday dus alles is gesloten. Ze zullen hem pas dinsdag kunnen opsturen. Via gewone post (brievenbus) duurt het een paar dagen voor de post er is dus die test uitslag komt pas lang nadat ze terug zijn.
Misschien domme vraag, maar maakt het uit of je al weg bent voordat de uitslag van de test op dag 2 er is? Is die niet veel meer bedoeld voor de UK zelf om te voorkomen dat je met hele verse besmetting het land binnenkomt?

Ik wil eigenlijk ook graag, ergens eind november / december. Vooraf testen heb ik niet zo’n moeite mee, dat kan dichtbij. Quarantaine erna kan ik plannen en werk toch nog steeds vanuit huis. Alleen als je ook nog moet testen voor de terugreis wordt het wel wat veel (ben volledig gevaccineerd).
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
29-08-2021 14:51
Misschien domme vraag, maar maakt het uit of je al weg bent voordat de uitslag van de test op dag 2 er is? Is die niet veel meer bedoeld voor de UK zelf om te voorkomen dat je met hele verse besmetting het land binnenkomt?

Ik wil eigenlijk ook graag, ergens eind november / december. Vooraf testen heb ik niet zo’n moeite mee, dat kan dichtbij. Quarantaine erna kan ik plannen en werk toch nog steeds vanuit huis. Alleen als je ook nog moet testen voor de terugreis wordt het wel wat veel (ben volledig gevaccineerd).
Volgens mij moet dat dan toch, om Nederland binnen te komen. Ik wilde eigenlijk met mijn jongste gaan, maar quarantaine en school is niet te combineren en ze wil niet vijf dagen binnen blijven in de herfstvakantie als ik het daarvoor zou plannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook graag naar Engeland deze herfstvakantie, maar wij zien er ook vanaf. Ik vind het teveel gedoe. Ik denk er nu aan om een midweekje naar Duitsland te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken inmiddels 2 mensen die naar Engeland zijn geweest de laatste weken en de quarantaine terug in NL niet gedaan hebben volgens mij. Ik geloof niet dat daar op gecontroleerd wordt en het slaat ook nergens op.

Zelf wilde ik ook in de herfstvakantie naar Londen gaan (stel het al 1,5 jaar uit!) maar ik boek nog niks tot de testregels versoepeld zijn. Ik ben volledig gevaccineerd en heb een bloedhekel aan testen.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
30-08-2021 07:04
Ik ken inmiddels 2 mensen die naar Engeland zijn geweest de laatste weken en de quarantaine terug in NL niet gedaan hebben volgens mij. Ik geloof niet dat daar op gecontroleerd wordt en het slaat ook nergens op.

Je gaat niet in quarantaine omdat je gecontroleerd kunt worden maar om te voorkomen dat een eventueel virus zich kan verspreiden. Of stop jij ook alleen maar voor rood omdat er geflitst kan worden en niet omdat het aanrijdingen voorkomt?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
29-08-2021 13:39
Het is allemaal ook heel krom. Als je maar een paar dagen gaat, hoe kom je dan op tijd aan de testuitslag als je de test op moet sturen? En het raarste vind ik dat je niet eens in quarantaine hoeft in NL wanneer je gevaccineerd bent en een huisgenoot hebt met corona, je ook niet in quarantaine hoeft als je in landen als Spanje en Portugal bent geweest, maar wel als je uit de UK terugkomt. Echt, wie verzint dit soort regels? Ik heb ook een tripje naar Engeland gepland staan, maar het lijkt me niet te doen.
Zo gek is dat niet. Binnen de EU is continu overleg tussen de verschillende landen dus weten we precies hoe het er elders voor staat. De UK zit niet in de EU dus die doen niet mee aan dat overleg. Moeilijker is het niet. Het lijkt me prima dat je bij onzekerheid het zekere voor het onzekere neemt.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
30-08-2021 08:12
Je gaat niet in quarantaine omdat je gecontroleerd kunt worden maar om te voorkomen dat een eventueel virus zich kan verspreiden. Of stop jij ook alleen maar voor rood omdat er geflitst kan worden en niet omdat het aanrijdingen voorkomt?

Jaja, dat argument kennen we nu wel. Maar is het niet krom dat je met een zieke huisgenoot niet in quarantaine hoeft, maar wel als je toevallig in de UK geweest bent, waar de besmettingscijfers niet hoger zijn dan in veel andere landen
Volgens mij hoeft die quarantaine niet als je dubbel gevaccineerd bent, toch? Ik vind de informatie erg onduidelijk, maar dit is wat ik eruit opmaak.
Alle reacties Link kopieren
Freya schreef:
30-08-2021 11:35
Volgens mij hoeft die quarantaine niet als je dubbel gevaccineerd bent, toch? Ik vind de informatie erg onduidelijk, maar dit is wat ik eruit opmaak.
Mijn Engelse vriendin die vorige week haar ouders in het VK bezocht dacht ook van niet (en heeft het dus ook niet gedaan). Maar in de Nederlandse informatie uit de Reisapp staat toch van wel.. dit staat in die app:

‘De kleurcode van het Verenigd Koninkrijk is oranje, want het Verenigd Koninkrijk is door het coronavirus een zeer hoogrisicogebied. Reis alleen naar het Verenigd Koninkrijk als het noodzakelijk is. U moet op dit moment verplicht in quarantaine als u naar het Verenigd Koninkrijk reist. Sinds 2 augustus 2021 is de quarantaineplicht opgeheven voor personen die vanuit ‘amber countries’ (waaronder Nederland) naar Engeland en Schotland reizen. Dit geldt alleen voor personen die volledig gevaccineerd zijn met vaccins goedgekeurd door het EMA. Als u vanuit het Verenigd Koninkrijk naar Nederland reist, moet u zich voor vertrek laten testen (ook als u gevaccineerd bent), moet u een quarantaineverklaring bij u hebben en moet u bij thuiskomst verplicht in (thuis)quarantaine. Meer informatie over de in het Verenigd Koninkrijk en Nederland geldende (reis)maatregelen vindt u in de rubriek ‘Coronavirus’. Voor het Verenigd Koninkrijk is tot en met 30 september 2021 een identiteitskaart voldoende om u te identificeren. Vanaf 1 oktober 2021 kunt u alleen met een paspoort naar het VK reizen. Lees het hele reisadvies.’
Alle reacties Link kopieren
Quarantaine de UK in, hoeft niet meer (en dat werd gecontroleerd, kwamen mensen aan de deur)
Maar terug in NL wel degelijk de verplichting
Wat vreselijk balen is dit. Het is ergens vreemd, want je hoeft niet meer in quarantaine als je met een besmet persoon in aanraking ben geweest, maar wel als je in Engeland bent geweest. Dat is toch krom?
Alle reacties Link kopieren
Freya schreef:
30-08-2021 11:59
Wat vreselijk balen is dit. Het is ergens vreemd, want je hoeft niet meer in quarantaine als je met een besmet persoon in aanraking ben geweest, maar wel als je in Engeland bent geweest. Dat is toch krom?

Ja, ontzettend krom… maar wat doen we eraan? :hamer:
Alle reacties Link kopieren
Freya schreef:
30-08-2021 11:59
Wat vreselijk balen is dit. Het is ergens vreemd, want je hoeft niet meer in quarantaine als je met een besmet persoon in aanraking ben geweest, maar wel als je in Engeland bent geweest. Dat is toch krom?
Tja, het is een risicoland he?
lilalinda schreef:
30-08-2021 13:31
Tja, het is een risicoland he?
Nederland toch net zo goed?
Alle reacties Link kopieren
Freya schreef:
30-08-2021 13:53
Nederland toch net zo goed?
Tja, maar de UK is geen EU
Alle reacties Link kopieren
Freya schreef:
30-08-2021 13:53
Nederland toch net zo goed?
en UK is Oranje, en wij Geel,
Maar zo slecht zijn de cijfers daar niet
Het is wat raar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven