Roadtrip Denemarken, tips leuke plekken

23-01-2022 22:11 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zomer willen we naar Denemarken! Nog nooit geweest en sowieso is het noorden helemaal nieuw voor ons. We zijn gek op pretparken, dus die staan er een aantal op de planning. We willen vanaf huis richting Rostock in Duitsland rijden. Daar naar Karls Rövershagen en dan vanaf daar de ferry nemen naar Gedser. Dan richting Kopenhagen voor de stad en uiteraard Tivoli. Vanaf daar gaan we naar links, via het eiland Funen denk ik richting Djurs Sommerland wat richting Grenaa ligt (rechts op het “vaste land” zeg maar). Daarna naar linksboven via Aalborg en dan naar Fårup Sommerland. Daarna willen we nog Legoland doen en dat kan via de kust links of weer via Aalborg terug door het midden. Vanaf Legoland en Lalandia gaan we dan weer richting huis.
Dit zijn de pretparken die we dus sowieso willen bezoeken. Maar ik heb geen idee wat daar tussenin te doen is zeg maar :mrgreen: we hebben 3 weken, genoeg tijd voor een mooi rondje denk ik. Is bijvoorbeeld de kust links op het “vaste land” leuk om te doen? Is er op Funen iets leuks te beleven qua natuur of leuke steden? Misschien heeft iemand hier wel leuke tips wat we echt moeten zien in Denemarken :) we gaan met de auto en plan is om hotels, b&b, appartement of misschien een hutje op een camping te doen. Accommodatie maakt niet echt uit, ook hiervoor zijn tips welkom uiteraard! We gaan normaal altijd met de caravan, dus dit is een nieuw soort vakantie voor ons. Dochter van 10 gaat mee ook, denk dat we daar al genoeg leuks voor hebben ingepland maar tips voor kinderen (musea in Kopenhagen misschien?) zijn ook welkom. Eigenlijk alles over Denemarken is welkom dus :rofl:

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Het (pre)historisch openluchtmuseum Lejre is mooi, als je daarvan houdt. Een soort Archeon, maar met (veel) meer ruimte en minder entertainment. Alsof je echt even in de IJzertijd rondloopt.

https://lejremuseum.dk/
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Een wandeltocht door het water naar het eilandje Aebelo.
Alle reacties Link kopieren
Tvp wij willen ook naar DM
.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee! Ik hoop in mei een festival te bezoeken in Kopenhagen maar wil er een rondreis Denemarken aan vastplakken. Ik hou erg van treinreizen, nog mensen met ervaring daarmee?
Alle reacties Link kopieren
Laat Legoland links liggen en ga naar Lego House. Veel leuker, ben je zo een dag zoet. Reserveer bij binnenkomst een tafel in het restaurant. Dat is een belevenis op zich.
Alle reacties Link kopieren
ES1977 schreef:
29-01-2022 13:33
Laat Legoland links liggen en ga naar Lego House. Veel leuker, ben je zo een dag zoet. Reserveer bij binnenkomst een tafel in het restaurant. Dat is een belevenis op zich.
Er staan 4 achtbanen in Legoland. Die ga ik echt niet links laten liggen als ik zo dichtbij ben :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Het zandsculptuur festival in Søndervig gaat ook weer door dit jaar lijkt het.

https://sandskulptur.dk/forside.aspx
Alle reacties Link kopieren
En Denemarken met hond?
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen herfstvakantie naar Denemarken geweest, en positief verrast! Hadden via air B&B een schattig rood houten huisje direct aan het strand, dat was al een heerlijke ervaring.
Legoland was erg druk, maar zeker met kinderen top om eens te doen. Had kotingsbon voor 2e kaartje gratis via MP gekocht. Kasteel Egeskov, ook leuk. Er zijn op het terrein nog diverse andere musea, dus niet alleen het kasteel. Prachtige tuinen.
Het vikingdorp bij Ribe ook leuk. Mooi detail is dat het grootste deel van de mensen die je daar ziet, daar niet voor betaald worden. Je huurt een weekend, midweek of week een plekje en leeft daar als in de middeleeuwen. Zit uiteraard een strenge selectie op, qua houding, gedrag en kleding. Ze zijn letterlijk de hele dag bezig met brood bakken, hout snijden en mutsen breien. En zitten vol in hun rol. Slapen ook daar.

Eiland Mons vonden wij een fijne plek om te zijn. Behalve de indrukwekkende kliffen (wees er voor 09.00 uur, beste licht en minste mensen) ook talloze grafheuvels en fijne wandelingen.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
29-01-2022 15:47
Het zandsculptuur festival in Søndervig gaat ook weer door dit jaar lijkt het.

https://sandskulptur.dk/forside.aspx
Oew, leuk!! Dank je :)
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
29-01-2022 21:10
En Denemarken met hond?
Is dit een vraag of een tip? Als tip schiet ik er niks mee op, want wij hebben geen hond. Als vraag, wat is de vraag precies?
Alle reacties Link kopieren
suzy1977 schreef:
30-01-2022 08:29
Wij zijn afgelopen herfstvakantie naar Denemarken geweest, en positief verrast! Hadden via air B&B een schattig rood houten huisje direct aan het strand, dat was al een heerlijke ervaring.
Legoland was erg druk, maar zeker met kinderen top om eens te doen. Had kotingsbon voor 2e kaartje gratis via MP gekocht. Kasteel Egeskov, ook leuk. Er zijn op het terrein nog diverse andere musea, dus niet alleen het kasteel. Prachtige tuinen.
Het vikingdorp bij Ribe ook leuk. Mooi detail is dat het grootste deel van de mensen die je daar ziet, daar niet voor betaald worden. Je huurt een weekend, midweek of week een plekje en leeft daar als in de middeleeuwen. Zit uiteraard een strenge selectie op, qua houding, gedrag en kleding. Ze zijn letterlijk de hele dag bezig met brood bakken, hout snijden en mutsen breien. En zitten vol in hun rol. Slapen ook daar.

Eiland Mons vonden wij een fijne plek om te zijn. Behalve de indrukwekkende kliffen (wees er voor 09.00 uur, beste licht en minste mensen) ook talloze grafheuvels en fijne wandelingen.

Veel plezier!
Dank je! Ribe en het kasteel heb ik meegenomen in de planning al :) eiland ga ik even opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
30-01-2022 08:42
Is dit een vraag of een tip? Als tip schiet ik er niks mee op, want wij hebben geen hond. Als vraag, wat is de vraag precies?
Is een vraag.
Wij willen ook naar Denemarken en nemen de hond mee. Ik weet dat er hondenstranden zijn, maar mag de hond bijv mee naar het open lucht museum. Kon dat op de site niet vinden.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
ES1977 schreef:
29-01-2022 13:33
Laat Legoland links liggen en ga naar Lego House. Veel leuker, ben je zo een dag zoet. Reserveer bij binnenkomst een tafel in het restaurant. Dat is een belevenis op zich.
Waarom vind je deze veel leuker? Wij gaan sowieso naar Legoland, maar ik twijfel of we nog een dag Billund gaan doen en dan Lego House (en daarvan gaat mede afhangen waar we willen zitten). Het lijkt vooral een groot museum waar je ook zelf met lego aan de knutsel kan, maar misschien mis ik iets? Onze kinderen zijn 4 en 8 trouwens, misschien dat dat nog uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
29-01-2022 21:10
En Denemarken met hond?
heel Denemarken is echt super hondvriendelijk.
Bijna overal mogen ze mee, als hij maar vast zit. Hund I snor :-D
Alle reacties Link kopieren
Legoland is echt super duur (vooral geen Lego kopen daar!) en verder valt het tegen. Achtbanen gaan allemaal eerder dicht, veel van die Lego items zijn vies of stuk.

Vikingcenter Ribe is erg leuk.

Ik vind Roskilde een heel leuk plaatsje.

Kopenhagen; let op waar je parkeert! Ik was ineens 30 euro krijg voor anderhalf uur.
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
30-01-2022 08:49
Is een vraag.
Wij willen ook naar Denemarken en nemen de hond mee. Ik weet dat er hondenstranden zijn, maar mag de hond bijv mee naar het open lucht museum. Kon dat op de site niet vinden.
Over het algemeen heel hond vriendelijk. Zijn op de stranden nergens verboden voor honden borden tegen gekomen. In Legoland mogen ze mee, maar Lego house niet. Ik geloof in de meeste dierentuinen ook. Honden moeten wel bijna overal aangelijnd behalve in de hondenbossen en speelplaatsen en de meeste mensen houden zich daar veel beter aan dan in Nederland. Behalve op een rustig strand ofzo maar dan heeft niemand er last van.
Alle reacties Link kopieren
En Mons Klint.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk al wel dat Denemarken erg duur is. Of ik kan de juiste accomodaties niet vinden. Zit nu voor 20 dagen al op 2700 euro met accomodaties en 1 overtocht met de ferry :( En ik kan niet echt iets goedkopers vinden of het ligt niet handig. Heb nu een route waarbij we vanaf thuis naar Rostock rijden. Daar pretparkje mee pikken. Dan de ferry naar Gedser en door naar Kopenhagen. Daar 3 nachten een hotel (op 15 minuten met de trein vanaf het centrum). Vanaf daar willen we richting Aarhus en daar verblijven we dan 4 nachten. Gaan dan naar Djurs Sommerland en Den gamle by. Dan richting het noorden, naar Hjørring voor een week. Vanaf daar willen we een keer naar Skagen, Fårup Sommerland, misschien een aquarium en gewoon wat wandelen enzo. Dan als laatste naar Lalandia voor 5 nachten. Zag daar wel een mooie aanbieding met 5=4, dus is niet super duur. Maar goed, alles bij elkaar dus wel. Misschien wordt het dan toch maar gewoon de camping in Frankrijk ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Je zou kunnen kijken of huisjes goedkoper zijn. Wij hebben net 14 dagen voor 1700,- geboekt, maar ik zag ook voor 1200 voor 2 week. Veel huisjes hebben ook een sauna, vind ik heerlijk.

Kijk op sologstrand.com of home2go bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
01-02-2022 19:42
Je zou kunnen kijken of huisjes goedkoper zijn. Wij hebben net 14 dagen voor 1700,- geboekt, maar ik zag ook voor 1200 voor 2 week. Veel huisjes hebben ook een sauna, vind ik heerlijk.

Kijk op sologstrand.com of home2go bijvoorbeeld.
Het probleem is denk ik ook dat ik geen 2 weken bij dezelfde accommodatie blijf. Denk dat dat al snel duurder is, omdat het korte periodes zijn. Maar ik ga die sites nog even bekijken!
Alle reacties Link kopieren
Je kan zeker bij home2go ook veel korter, zelfs 1 nacht als je wil. Die nemen ook airbnb's mee.

Sologstrand is denk ik per week, weet ik niet helemaal zeker.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
01-02-2022 18:03
Ik merk al wel dat Denemarken erg duur is. Of ik kan de juiste accomodaties niet vinden. Zit nu voor 20 dagen al op 2700 euro met accomodaties en 1 overtocht met de ferry :( En ik kan niet echt iets goedkopers vinden of het ligt niet handig. Heb nu een route waarbij we vanaf thuis naar Rostock rijden. Daar pretparkje mee pikken. Dan de ferry naar Gedser en door naar Kopenhagen. Daar 3 nachten een hotel (op 15 minuten met de trein vanaf het centrum). Vanaf daar willen we richting Aarhus en daar verblijven we dan 4 nachten. Gaan dan naar Djurs Sommerland en Den gamle by. Dan richting het noorden, naar Hjørring voor een week. Vanaf daar willen we een keer naar Skagen, Fårup Sommerland, misschien een aquarium en gewoon wat wandelen enzo. Dan als laatste naar Lalandia voor 5 nachten. Zag daar wel een mooie aanbieding met 5=4, dus is niet super duur. Maar goed, alles bij elkaar dus wel. Misschien wordt het dan toch maar gewoon de camping in Frankrijk ofzo.
Grappig, laatste stuk vanaf Hjørring willen wij hetzelfde doen. We hebben ook al geboekt. Ik vond het juist qua prijs erg meevallen. Heb je ook al eens bij buro scanbritt gekeken voor accomodaties?
Alle reacties Link kopieren
Moneypenny36 schreef:
04-02-2022 14:48
Grappig, laatste stuk vanaf Hjørring willen wij hetzelfde doen. We hebben ook al geboekt. Ik vond het juist qua prijs erg meevallen. Heb je ook al eens bij buro scanbritt gekeken voor accomodaties?
Ja, heb ik gekeken en ook een paar accomodaties via hen die ik wil boeken. Wij gaan normaal met onze eigen caravan, dan is alles duur :biggrin: vorig jaar stond ik 3 weken op een camping voor €900,-. Ben geen accomodaties gewend in de zomervakantie dus had geen idee van de prijzen. Maar dan is dit dus wel ineens vrij prijzig voor de vakantie. Ga morgen even met mijn man zitten om te kijken wat we precies gaan doen en hopelijk ook boeken dan :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven