Roadtrip Engeland tips and tricks

25-03-2024 21:07 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké, vriend is nog niet helemaal overtuigd, maar toch wil ik dolgraag een roadtrip naar Engeland maken voor ongeveer 2 weken aankomende september.

Nu dacht ik zelf aan Noord-Engeland en dan steden bezoeken als York en NewCastle en dan natuurlijk de nationale parken met oa LakeDistrict.

Iemand ervaring ? Tips ?

Ik moet vriend nog overtuigen. Hij denkt dat Engeland saai is met veel regen.
Ik zei al tegen hem dat de natuur daar prachtig is en dat je echt mooi kan wandelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede regenkleding.

Het is geluk hebben of pech hebben wat het weer betreft.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben momenteel in Zuid-Engeland. Toen ik gisteren vertrok was het in Nederland grijs, regen en hagel. Hier is het droog en zonnig! Eigenlijk is dat altijd mijn ervaring met Engeland. Het weer is net zo of beter dan in Nederland. Mooie landschappen, aardige mensen, veel dingen te zien en te doen.
Omgeving York en Yorkshire Dales is ook prachtig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het kan verrassend mooi weer zijn in de herfst in Engeland. En Lake District en Yorkshire zijn geweldig! York is een heel leuke stad; Castle Howard, Whitby, Robin Hood’s Bay en een rondrit door de mooie Yorkshire Dales (Hawes, Grassington, Hemsley) raad ik van harte aan!

Lake District: Grasmere, Hill Top House waar Beatrix Potter woonde en werkte. Wastwater, Hard Knott Pass.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tip: rij links.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooit in oktober een paar dagen in de Codwalds geweest. Zo prachtig :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor beter weer, ga naar Zuid-Engeland
En dan zuid-oost, niet zuid-west
Geen garantie, wel meer kans op goed weer
Alle reacties Link kopieren Quote
De wandeling met deze gids vonden we allemaal erg leuk:
https://www.whitbywalks.com/ghost-walk/
In Lake District en Yorkshire Dales kan je heerlijk wandelen, dat hebben wij dan ook vooral gedaan. Waarschijnlijk liggen er bij je huisje/hotel/camping wel mappen met wandelingen. Daar zitten vaak pareltjes tussen die gebruik maken van de paden die dwars door de weilanden lopen. En dan halverwege bij een kleine pub lunchen. Neem wel goede schoenen mee, iets hoger en waterdicht, als je door die weilanden gaat wandelen.
Newcastle als stad vond ik niet zo bijzonder, de Geordies zijn dan wel wat apart.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben zo’n ghost walk gedaan in York. Was hilarisch! Echt een aanrader

Verder hebben wij alleen maar de ervaring dat het prima weer is. Net als hier wel eens een regendag, maar niets raars of extreems.

Yorkshire Dales zijn inderdaad prachtig, een Lake District ook. Al is die laatste wel erg druk dus ik zou niet in Windermere gaan zitten ofzo.

Verder heeft Engeland alles: prachtige natuur, cultuur, historie, eten, verstaanbaar entertainment. Echt een aanrader dus
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
26-03-2024 07:37
Lake District ook. Al is die laatste wel erg druk dus ik zou niet in Windermere gaan zitten ofzo.
Eens! Zodra je maar een paar kilometer buiten Windermere zit is het al veel rustiger. Er zijn weinig supermarkten in Lake District en die er zijn, zijn ook niet de goedkoopste. Maar in die kleine dorpjes, ver buiten Windermere dus, kan je in allerlei kleine en oude pubs prima eten. Blij slecht weer is het daar s avonds ook gezellig.
Engeland heeft veel industrieel erfgoed, ook in Lake District.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt erg leuk allemaal 😀
Net even gekeken wat de ferry kost maar daar schrik ik dan toch wel van. Maar wellicht even andere data kiezen dat dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt ook met de tunnel hè. Dan is noord Engeland wat ver, maar is zuid-west goed te doen. Misschien met een overnachting tussendoor en dan door naar Cornwall. Is ook prachtig.
Alle reacties Link kopieren Quote
muts87 schreef:
26-03-2024 09:18
Klinkt erg leuk allemaal 😀
Net even gekeken wat de ferry kost maar daar schrik ik dan toch wel van. Maar wellicht even andere data kiezen dat dat scheelt.
De ferry is inderdaad prijzig maar die moet je zien als je hotelovernachting en die van je auto. Het is heel relaxt, je gaat slapen en als je wakker wordt, ben je er.
De huisjes zijn dan weer niet zo duur in Engeland.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven