Rome

16-03-2024 19:08 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga naar Rome! Uiteraard de geijkte dingen doen zoals naar het Varticaan museum, Sixtijnse kapel, Colosseum, enz

Ik ben vooral op zoek naar de plekjes en bezienswaardigheden die de moeite waard zijn maar niet zo bekend.
Of eettentjes waar je enorm lekker hebt gegeten.

Kortom: wat zijn jullie tips?
Als je van schilderkunst houdt Galleria Borghese.

Een stukje buiten het centrum kun je catacomben bezoeken, ook wel interessant.
Alle reacties Link kopieren Quote
De crypte van de Kapucijnen
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
16-03-2024 19:15
De crypte van de Kapucijnen
Ja, deze wilde ik ook zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind een gids echt noodzaak, Rome is overweldigend

Als je een paar dagen gaat, net buiten Rome: https://www.ostiaantica.beniculturali.i ... U96BAggEAQ
Ostia Antica, de oude Romeinse havenplaats
Alle reacties Link kopieren Quote
Sowieso Galleria Borghese, ook als je niet meteen jezelf onder ‘kunstliefhebber’ zou scharen is het echt een niet te missen museum. Ik kan me herinneren dat zelfs alle ‘coole jongens’ tijdens onze middelbare schoolreis onder de indruk waren. Wel ruim op tijd boeken! Het is vaak al vol.


Als je er wat langer bent is een keertje eten bij Fraterna Domus ook heel leuk. Eten wat de pot schaft bij de nonnen. Echt Italiaans en ook veel locals die er zitten.
Maar niet het romantische pizza/pasta tentje dus je moet ervan houden.
Jaren geleden kon je gewoon aanbellen maar even kijken of je tegenwoordig moet reserveren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh en ALs het lekker weer is koffie doen op het terras boven op de Engelenburcht.
Voor de kwaliteit van het eten zou ik er niet gaan zitten (vandaar de koffie) maar het uitzicht op het Sint Pieterplein is heel mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ostia was heel leuk. Ik vond het ook grappig om de koepel van de Sint Pieter te beklimmen. Bovenin kun je dan cappuccino drinken en een kitscherige sleutelhanger kopen. Gewoon een kaartje in de kerk zelf kopen, bij een priester. Duur is het niet.
Ik vond het Forum Romanum ook leuk. En voor de rest kun je op elke straathoek een schitterende kerk bekijken.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vooral rondlopen en straatjes in duiken! Een aanrader is ook de markt bij Campo di Fiori en de oude Joodse wijk daar. Een geweldige ravioli met truffelsaus bij Il Duco in Trastevere en lekker lunchen in een klein zaakje aan de straat Lungotevere Testaccio.

Als je de grote dingen wil zien, zou ik online een combinatiekaartje kopen voor Colosseum, Forum Romanum en Musei Vaticani; scheelt niet alleen geld maar ook in de rij staan.

Galleria Borghese en het park erbij is een echte aanrader! Net als Ostia Antica bij meer tijd, ligt echt buiten Rome.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je al een plek om te slapen? Ik zou overnachten in Trastevere. Dan loop je zo van één van de vele leuke restaurantjes naar je slaapplek. En hoef je niet laat ver of door vervelende stukjes te lopen.
Het is verder ook op loopafstand van veel trekpleisters.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vaticaan museum: vooraf kaartje kopen, hoef je niet in de rij.

Thermen van caracalla : ik heb daar een opera voorstelling gezien. Nog nooit bij een opera geweest, hoef ik ook niet meteen nog een keer, maar de ambiance en locatie was fantastisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
200Gradi voor het lekkerste broodje (vlakbij Vaticaanstad).

Gelateria Della Palma - voor monsterlijk veel keuze in het lekkerste ijs (nabij Pantheon).

Met de lift bovenop het Monument Vittorio Emanuele II (dat witte ding) voor een mooi uitzicht over de stad

Kerk Sant'Ignacio (nabij Pantheon) voor het prachtige 3D-plafond

Giardini degli Aranci (Sinasappeltuin) voor wederom een mooi uitzicht
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een fietstocht gemaakt (Baya Bikes geloof ik). Verder ben ik naar het kattencafé geweest (ook lekker veganistisch eten) en naar de Zoo.

Ik heb veel gewandeld , maar niet in de drukte en bij de toeristische plekken.

Top trip gehad in mijn eentje.

Veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren Quote
Top. Rome staat hier hoog op lijstje van volgende bestemmingen
Alle reacties Link kopieren Quote
De prachtige San Clemente—een kerk met meerdere lagen uit verschillende periodes. En buiten bij de ingang de beroemde Bocca della Verita.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het museo nazionale romano, palazzo massimo mooi. Op de bovenste verdieping allemaal fresco's uit de romeinse tijd. Dit is een minder bekend museum maar echt de moeite waard. Met 1 kaartje kun je ook naar de andere vestigingen. Volgende keer dat ik in Rome ben wil ik ook naar palazzo altemps.
Alle reacties Link kopieren Quote
Scavi onder de st Pieter wel vooraf reserveren!
Fiets huren op de via appia
Alle reacties Link kopieren Quote
Villa d'este wil je dan ook echt gezien hebben.
Buiten Rome, te doen met de trein.

https://www.cosiddetto.be/reizen-in-ita ... in-tivoli/
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven