Ruimbagage bij tussenstop

15-01-2020 02:47 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vlucht op het oog binnen Europa met 2 tussenstops.
Nergens kan ik vinden of je je bagage tussendoor moet ophalen en opnieuw moet inchecken of dat het automatisch meegaat met mij.

Het zijn per enkele reis 2 vliegtuigmaatschappijen. De één is wel een dochteronderneming van de ander.

Iemand enig idee hoe dit werkt?
De tussenstops zijn relatief kort (1 uur).
Dat hangt er vanaf, soms wordt je koffer automatisch weer in het volgende vliegtuig gestopt en soms moet je hem ophalen en weer inchecken.

Vraag het de maatschappij waar je mee vliegt.
Alle reacties Link kopieren
Als je bij 1 maatschappij als 1 ticket hebt geboekt, dan zou het in 1x door moeten gaan.
Vraag het bij het inchecken inderdaad even na.

Maar 2 tussenstops op een vlucht binnen Europa??? Ben beniewd waar je heen gaat.....
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nu (of later vanochtend :P ) bij een van de airlines navragen. Dat kan bij veel maatschappijen telefonisch of via Whatsapp, mail, Messenger of Twitter. Dan krijg je het beste antwoord.

Mijn ervaring is dat het vooral bij budget maatschappijen soms niet kan.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
15-01-2020 03:23
Vraag het bij het inchecken inderdaad even na.
Ik wil het graag van tevoren weten.

Ik ga straks even contact zoeken.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Waarom 2 tussenstops op een vlucht binnen Europa? Is de blijkbaar goedkopere prijs de veel langere reistijd waard?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dit vraagt om moeilijkheden, meestal. Ik zou de gok nooit wagen!
Bel de maatschappij, en stop een extra schone set kleding en tandenborstel maar in je handbagage.
Ben heel benieuwd waarom je dit -2x overstap- overweegt.
Alle reacties Link kopieren
2x overstap kan prima TO. Nederlanders zijn dat niet gewend maar vanuit de rest van de wereld moet je vaak eerst naar Amsterdam om over te stappen
Boek je bij de airline zelf of boek je bij een bureau (cheaptickets, worldticketcenter of zo’n soort site?)
Alle reacties Link kopieren
realhwmakfsd schreef:
15-01-2020 07:31
2x overstap kan prima TO. Nederlanders zijn dat niet gewend maar vanuit de rest van de wereld moet je vaak eerst naar Amsterdam om over te stappen

Het overstappen op zich is natuurlijk geen probleem, het gaat over de ruimbaggage.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
realhwmakfsd schreef:
15-01-2020 07:31
2x overstap kan prima TO. Nederlanders zijn dat niet gewend maar vanuit de rest van de wereld moet je vaak eerst naar Amsterdam om over te stappen
Maar TO vliegt binnen Europe, en dan dus 2x overstappen.

TO, heb je al gebeld?
Met zustermaatschappijen zit het meestal wel goed. Maar het kan in jouw geval natuurlijk net anders zijn.
Hou er ook rekening mee met het niet doorlabelen, dat je genoeg tijd hebt om je bagage op te halen en weer in te checken.
Het gaat erom of de vluchten in één boeking staan of dat het verschillende losse boekingen zijn. Tussenpersonen/reisbureau’s doen vaak het laatste, omdat ze op die manier lage prijzen bij elkaar shoppen.

Als de airline de vlucht zelf op die manier aanbiedt is de airline ook verantwoordelijk voor het doorlabelen van de bagage. Ook als de andere vlucht(en) met een alliantiepartner zijn.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
15-01-2020 07:45
Het overstappen op zich is natuurlijk geen probleem, het gaat over de ruimbaggage.
En daar had ik het ook over. Ook dat is geen probleem ;-) Bij mij gaat dat tot nu toe altijd automatisch (woon niet in NL), maar dit moet je even navragen TO
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
15-01-2020 07:45
Het overstappen op zich is natuurlijk geen probleem, het gaat over de ruimbaggage.
En daar had ik het ook over. Ook dat is geen probleem ;-) Bij mij gaat dat tot nu toe altijd automatisch (woon niet in NL), maar dit moet je even navragen TO
Alle reacties Link kopieren
Is het een tussenstop of een overstap?
Bij een tussenstop blijf je als doorvlieger vaak zitten en je bagage dus ook.
Ik zou het binnen Europa wel heel veel gedoe vinden, is het ticket nou echt zo ontzettend veel goedkoper?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga straks even contact zoeken! Let jullie vragen erbij moet ik vast de juiste info krijgen!

Deze manier van reizen is letterlijk voor het goede doel.
O, dus je vliegt naar Lesbos met een tussenstop in Parijs en Athene?
Heb je het over een combinatie zoals Iberia - Iberia Express? Over het algemeen wordt er doorgelabeld en haal je pas op je eindbestemming je nagegaan op als meerdere vluchten op één boeking staan. Dacht alleen dat de èchte prijsvechters als Ryan air en Easyjet dit niet doen, maar bijvoorbeeld Transavia wel (doen vaak combi met intercontinentale vlucht van KLM).

Ik zou je beoogde vlucht even opzoeken op skyscanner, daar staat het erbij als het een “self transfer” is (dus twee losse boekingen ipv één boeking met twee vluchten).
Alle reacties Link kopieren
Stokkie schreef:
15-01-2020 08:14
Deze manier van reizen is letterlijk voor het goede doel.

Je laat je sponsoren per gereisde minuut en wil het daarom zo lang mogelijk maken? :P
himalaya wijzigde dit bericht op 15-01-2020 08:27
0.46% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
15-01-2020 08:21
Je last je sponsoren per gereisde minuut en wil het daarom zo lang mogelijk maken? :P
Of per kilo CO2 uitstoot? En daarom lekker vaak opstijgen ;-D
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
15-01-2020 08:21
Je laat je sponsoren per gereisde minuut en wil het daarom zo lang mogelijk maken? :P
Goeie, die neem ik mee in mijn overweging! ;)
Alle reacties Link kopieren
Je doet een overstap. Een tussenlanding betekent dat je in hetzelfde vliegtuig blijft wat moet landen ivm bijv tanken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Word nu toch wel nieuwsgierig.

3 vluchten dus.
Ik neem aan dat je niet een Nederlandse maatschappij vlucht.
Maar als bovenstaande bijvoorbeeld met Air France. Dan zou je via Parijs vliegen naar Athene. En dan dus verder naar Lesbos. Dat is Aegean of Olympic of Sky Express.
En in jouw geval een zuster maatschappij.
Denk wel dat de bagage door gaat automatisch. En anders in Athene zou je mogelijk het op moeten halen.

Maar ik doe nu allemaal aannames 😄
starbright schreef:
15-01-2020 08:12
Ik zou het binnen Europa wel heel veel gedoe vinden, is het ticket nou echt zo ontzettend veel goedkoper?
Soms is er geen andere keuze. Ik heb ook wel eens 2 overstappen gehad binnen Europa. Er waren geen andere vluchten beschikbaar op die dag en veel goedkoper was het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven