Schiphol ongeval ?

15-10-2024 18:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ok, soort ramptoerist nu, maar iemand enig idee wat er op Schiphol aan de hand is?
Ik reed er in de buurt en zag en hoorde allemaal ambulances, op P2000 zie ik noodsituatie Zwanenburgbaan staan.
Scary!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie op X dat er een vliegtuig vanwege een noodsituatie terug is gekeerd naar Schiphol, na 19 minuten. Kan dus ook een hartaanval of zoiets zijn.
We're just two lost souls
Ik las toevallig jouw titel en was hoopte dat het niets was, maar dit: https://alarmeringen.nl/noord-holland/k ... iphol.html
Alle reacties Link kopieren Quote
Er was ook een traumaheli onderweg dus wrs inderdaad iemand in het vliegtuig die hulp nodig heeft. Ziet er niet uit als een kaping of neerstorten of zo.
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.ad.nl/112-nieuws-haarlemmer ... ~a090cf8d/

Een vliegtuig is dinsdagavond kort na het opstijgen teruggekeerd naar Schiphol. Het ging om een noodsituatie aan boord van het vliegtuig. De brandweer en een ambulance zijn aanwezig op de Zwanenburgbaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laten we het hopen.
Er waren wel heel veel ambulances
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is normaal dat als een vliegtuig vanwege een noodsituatie terug moet keren, de gehele santenkraam in het kwadraat wordt opgeroepen. Vliegtuig is veilig geland.
monica1973 wijzigde dit bericht op 15-10-2024 19:22
9.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
nienkejj schreef:
15-10-2024 18:23
Laten we het hopen.
Er waren wel heel veel ambulances
Dat is standaard protocol.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er was een brandje aan boord, maar is op tijd geblust.
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig dat het meevalt.
Ik weet dat er altijd veel hulptroepen worden opgeroepen maar toen ik zo veel ambulances zag en hoorde vond ik het toch wel heel indrukwekkend. Zeker omdat ik net iemand van Schiphol had opgehaald.
Alle reacties Link kopieren Quote
Monica1973 schreef:
15-10-2024 19:21
Het is normaal dat als een vliegtuig vanwege een noodsituatie terug moet keren, de gehele santenkraam in het kwadraat wordt opgeroepen. Vliegtuig is veilig geland.
Op Schiphol zijn er 5 gradaties van ‘noodgeval’ vliegtuig, afhankelijk van de grootte van het toestel en de aard van de melding. Dat laatste komt ruwweg in 2 smaken: een incident waarbij de risico’s hoog zijn (‘Mayday’) of waarbij een ongeval niet waarschijnlijk is maar wel assistentie nodig is (‘Pan Pan’). Voor elke gradaties zijn er protocollen, in het ernstigste geval worden ambulances van omliggende ziekenhuizen opgeroepen en gaan alle bruggen in de omgeving niet meer omhoog (voor de ambulances).
Een aparte categorie is de ‘Medical Mayday’, waarbij het leven van een passagier door medische oorzaak in gevaar is.
Fate is just the weight of circumstances

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven