Ski-vakantie gezin (niveau: beginner)

27-01-2020 15:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn man en ik hebben lang geleden, toen we jong waren, wel eens geskied. Kids (2 pubers) één keertje in een simpel gebiedje; ze vonden het hartstikke leuk! Nu willen we volgend jaar dus graag ipv naar de zon, weer eens naar de sneeuw.
Onze eisen:
- het hoeft geen super-skigebied te zijn; we gaan toch alleen maar van blauwe en rode pistes.
- wel graag genoeg keuze in rood en blauw en ook graag wat langere afdalingen
- goede en snelle liften
- nederlandssprekende skileraren
- enige apres ski is wel leuk, maar hoeft geen feestbeestgebeuren te zijn
- tot 10 uur autorijden vanaf Utrecht maar hoe dichterbij hoe beter
- enigszins sneeuwzeker in februari (voor zover je dat met de huidige klimaatveranderingen nog kan zeggen :( )
- hoeft niet supergoedkoop, maar och.... Lech-prijzen zit ik ook niet op te wachten
- mooie omgeving is leuk meegenomen (wandelen, zwemmen, schaatsen, museum, mooie stad.... we vinden eigenlijk álles leuk!) maar is niet per sé noodzakelijk

Wie o wie heeft een gouden tip?

Natuurlijk zijn eigenlijk alle tips en tricks hartstikke welkom!
Kirchberg
Alle reacties Link kopieren
Ischl. Maar als je echt goede info wilt, kun je je beter even melden op het wintersport forum op wintersport.nl. :)
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Soll
Idd de website wintersport.nl. Die hebben een mooie gebiedszoeker op de site. Ik vind zelf het gebied van Alpe d’Huez erg mooi. Maar Nederlandstalige skiles kan een uitdaging zijn in Frankrijk.
Alle reacties Link kopieren
Ehrwald :heart: . Fantastisch voor beginners. Veel Nederlanders. Net over de grens in Oostenrijk. Gletsjer met blauwe pistes, dus sneeuwzeker.

Maar ook op de Ehrwalder Alm piste, bij het dorp, nog veel meer hele mooie blauwe pistes met geweldige nieuwe bergalm, incl roltrap naar toilet, handig met skischoenen. Schone toiletten dmv ronddraaiende zelfreinigende toiletbril (je kent het misschien van de duitse tankstations). Heerlijke restaurants op de berg en lounge ruimte.

Echt toppie! logeer tip: Appartement Haus Brabant in Ehrwald is incl apres ski cafe met karaoke en NL eigenaren. Heel gezellig.

Tevens prachtig wandelgebied, mogelijkheid om naar Garmisch-Partenkirchen te gaan via de Gletsjer met de gondel omhoog (3000m) en dan met de trein door de berg omlaag kom je in dit leuke Duitse plaatsje.
Alle reacties Link kopieren
Ah, wat een fijne tips al!! Ik ga ze allemaal doorspitten; voorpret!
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste keer op de skies was in Gerlos :heart:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
https://www.snowplaza.nl/oostenrijk/zillertal-arena/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wellicht het Kleinwalsertal in het grensgebied van Duitsland/Oostenrijk? Goed aan te rijden vanuit Utrecht in 10 uur. Verschillende skigebieden met verschillende niveaus, beperkte maar gezellige après ski. Alleen de Nederlandstalige skilessen kan ik niet bevestigen.
Alle reacties Link kopieren
Naar Ischl zou ik dus als beginner niet naar toe gaan.... is en duur, en een veel te groot skigebied voor beginners.
Saalbach/Hinterglemm/Leogang/Fieberbrunn vond ik erg leuk, vooral bij Saalbach zit een fantastische lange blauwe piste. Tegenwoordig zit Fieberbrunn ook bij het gebied en daar zitten veel mooie gevarieerde pistes. Wel veeeel Nederlanders, daar moet je van houden.
Serfaus/Fiss/Ladis is ook echt schitterend, maar wel wat duurder.

Als je wat goedkoper wil dan moet je al snel richting Frankrijk, daar zijn de apres-ski en liften meestal wel wat minder. En vaak verder weg. Wel fijne brede pistes.
Alle reacties Link kopieren
Nauders lijkt aan je gevraagde omschrijving te voldoen! Met name het bijbehorende skigebied Schöneben is rijk aan (hele brede) blauwe en rode pistes.
De persoon die zegt dat het niet kan, moet de persoon die het aan het doen is niet voor de voeten lopen.

Alle reacties Link kopieren
Huidige klimaatveranderingen???? Afgelopen jaren ligt er elke keer onwijs veel sneeuw. Afgelopen mei zat ik nog met mn knieën in de verse sneeuw!

In februari zit je altijd wel goed.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal voor het meedenken! Ik zit al te neuzen in alle genoemde gebieden.... Krijg al helemaal zin!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven