Stakingen Frankrijk - wat merk je ervan als toerist?

06-12-2019 09:57 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgend weekend naar Frankrijk (naar Lille om precies te zijn) en ik las gisteren dat de stakingen die er nu zijn, wel eens tot rond de kerst kunnen duren.

Gelukkig gaan we niet met de trein, dus daar hebben we niets mee te maken. Maar stel dat dit volgende week allemaal nog steeds speelt, dan ben ik wel benieuwd wat je van zulke stakingen merkt als toerist. Moeten we ergens rekening mee houden? Dichte musea en winkels? Uitpuilende vuilnisbakken? Benzinestations die niet meer bevoorraad zijn?

Ervaringen zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn schreef:
15-12-2019 22:53
Ik kom aan op gare du nord en moet naar gare d austerlitz in een uur tijd.
Een uur is niet veel, maar in de normale situatie wel te doen. Heb niet zo'n zin om te stranden in Parijs.
Lijn 5 van gare du nord naar Austerlitz rijdt bv niet en deed dat de vorige dagen ook niet nauwelijks.

Ik hoop niet dat je in een weekend aankomt
Alle reacties Link kopieren
Het wordt nog niet echt beter lijkt het.
Waarom niet in een weekend, is het dan nog slechter??
Ik ben er zaterdag over een week rond de middag, vrees het ergste...

Hoe is het trouwens in de metro en andere lijnen in Parijs? Op internet zien die schema's er wel overzichtelijk uit, maar is dat ook zo of is het overal grote chaos? Ik ben wel met m'n kind en wil liever niet teveel risico lopen.
Alle reacties Link kopieren
Is een taxi een optie?
Alle reacties Link kopieren
Taxis profiteren er van en maken de prijzen duurder.
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn schreef:
17-12-2019 19:21
Het wordt nog niet echt beter lijkt het.
Waarom niet in een weekend, is het dan nog slechter??
Ik ben er zaterdag over een week rond de middag, vrees het ergste...

Hoe is het trouwens in de metro en andere lijnen in Parijs? Op internet zien die schema's er wel overzichtelijk uit, maar is dat ook zo of is het overal grote chaos? Ik ben wel met m'n kind en wil liever niet teveel risico lopen.
Ik weet niet hoe ik de foto's moet plaatsen om je een voorbeeld te geven van afgelopen dagen van de ratp/ sncf
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding lukt niet
disney1 wijzigde dit bericht op 17-12-2019 21:57
96.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De foto zie ik niet, maar zag wel de krant, dat zie ik dus niet zitten.
Vermoed dat de taxi dus duur is en dat Parijs vast staat a midi.
appeltaartmetrozijn wijzigde dit bericht op 18-12-2019 06:41
Reden: Herkenbaarheid
53.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En voor de taxi's sta je trouwens wel lang in de wacht. Stervens druk.


Volg op twitter of Facebook de pagina van de ratp , ook elke metrolijn heeft een eigen twitter account.
Dus zo kan je bv de lijn 5 volgen van gare du nord naar Austerlitz en die ligt er sinds 5 dec helemaal uit. Helaas


Je hebt nog 1,5 week. Duimen dat het minder wordt die stakingen.....

Vandaag zouden ze meer laten weten over de trein reizen welke geannuleerd en of door zouden gaan. Maar dat zijn reizen tot 26 déc
Alle reacties Link kopieren
Heb je nieuws over je trein?
Alle reacties Link kopieren
Lijn 5 is nog steeds dicht.


Je kan bv de 4 naar Odeon nemen, daar overstappen op lijn 10 naar Austerlitz
Alle reacties Link kopieren
De intercite vanaf austerlitz is geannuleerd, dus de reis was sowieso geen optie meer.
Bovendien reden er zo weinig metro's met kans op oververzzadiging dat ik het ook niet gegokt zou hebben met maar één uurtje tijd.

Het lijkt nu iets beter te worden geloof ik, maar ben jij de staking niet beu?
Voor Nederlandse begrippen vind ik het echt ongelooflijk dat ze zomaar door blijven staken, er worden zoveel mensen getroffen, niet alleen de reizigers maar ook winkeliers, hotelseigenaren enzovoorts.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is heel vermoeiend.
Gelukkig heb ik er geen last van als ik moet werken. Busmaatschappij hier is geen ratp of sncf.

Het is nu iets beter rijden wat meer metro's en rer's overdag , maar savonds na een uur of 18-19 rijdt er niks meer.
De rer hier naar Parijs was eerst alleen van 6:30-9h/9:30 en van 15:45-18:30
Nu rijdt ie elke 30 min tussen 6:30-18:30

Sommige metro's in Parijs zijn weer gedeeltelijk geopend voor het eerst sinds een maand

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven