Stedentrip in februari met mooi weer

02-08-2021 11:26 57 berichten
Ik zou graag in februari een stedentrip in mijn eentje willen maken. Vliegen is geen probleem.
Belangrijkste eis is een beetje mooi weer. Dus 15 graden plus. En een plek waar ik me een een beetje veilig kan voelen. Ik ben niet heel ervaren in alleen reizen.
Wie heeft leuke tips?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste ingeving was Tel Aviv maar dat voelt misschien niet heel veilig nu.
Hoe lang lang wil je vliegen ?
Beijing vond ik ook leuk en veilig en ook in Kuala Lumpur kun je leuk rond zwerven en ook de trein naar Singapore nemen.
Dichter bij huis is eind februari Sofia een leuk stad of Athene
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Reistijd maakt niet veel uit. Ik wil in de carnavalsvakantie gaan.
Omdat ik alleen ga vallen de kosten ook wel mee maar het moet natuurijk geen 2000 euro kosten
Alle reacties Link kopieren
Valencia!
Paar jaar geleden in februari geweest en lekker met korte mouwen op de fiets en op het terras gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Dan Rome of Athene. In de avonden kun je dan nog carnaval optochten tegenkomen heel anders dan hier. Geen hoempapa.
In Athene vond ik dat heel gezellig. In Rome alleen confetti in de straten en elke optocht misgelopen. Wel heerlijk in de zon gezeten.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Ik denk alleen trouwens dat Athene leuker is. In de wijk Plaka zijn er veel terrasjes en pleinen waar je ook lekker mensen kunt kijken
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Malaga (met tripjes naar Torremolinos, Mijas, etc) of Sevilla. Vrijwel altijd 15+, regelmatig rond de 20 graden. Als je echt pech hebt is het 12-14 graden maar dat is wel uitzonderlijk en het is dan alsnog zonnig vaak. Makkelijke, goedkope vlucht heen en goede en duidelijke OV verbindingen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
02-08-2021 11:36
Valencia!
Paar jaar geleden in februari geweest en lekker met korte mouwen op de fiets en op het terras gezeten.
Dit. Prachtige stad en lekker eten.
ExodusRedux schreef:
02-08-2021 12:04
Dit. Prachtige stad en lekker eten.
Valencia ken ik maar is zeker een overweging
Lorrelies schreef:
02-08-2021 11:49
Dan Rome of Athene. In de avonden kun je dan nog carnaval optochten tegenkomen heel anders dan hier. Geen hoempapa.
In Athene vond ik dat heel gezellig. In Rome alleen confetti in de straten en elke optocht misgelopen. Wel heerlijk in de zon gezeten.
Ik dacht dat Rome en Athene niet perse lekker weer hadden
Alle reacties Link kopieren
Marrakesh, Sevilla, Jerez de la Frontera, Cadiz, Malaga.

In Andalusië is het meestal heel aangenaam in de winter. Als je een heel week wil gaan in de carnavalsvakantie dan zou je ook nog meerdere steden kunnen combineren. De verbindingen met het OV zijn prima en een auto huren is daar ook spotgoedkoop.
Je zou dan bijvoorbeeld een combi kunne doen van:
- Sevilla, Jerez, Cadiz of;
- Sevilla, Ronda, Vejer de la Frontera of;
- Sevilla en Córdoba .
Miek_ schreef:
02-08-2021 12:15
Marrakesh, Sevilla, Jerez de la Frontera, Cadiz, Malaga.

In Andalusië is het meestal heel aangenaam in de winter. Als je een heel week wil gaan in de carnavalsvakantie dan zou je ook nog meerdere steden kunnen combineren. De verbindingen met het OV zijn prima en een auto huren is daar ook spotgoedkoop.
Je zou dan bijvoorbeeld een combi kunne doen van:
- Sevilla, Jerez, Cadiz of;
- Sevilla, Ronda, Vejer de la Frontera of;
- Sevilla en Córdoba .
Ik ben nogal een angsthaas en Marokko alleen durf ik niet aan.

Auto rijden ergens anders durf ik ook niet :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iemand die niet gewend is alleen te reizen nooit naar Marrakesh sturen, dat is voor de meeste mensen al een behoorlijke cultuurshock, laat staan als je voorzichtig eens een keertje alleen wil beginnen te reizen of weinig ervaring hebt. Ik ben ook alleen geweest in Sofia rond deze tijd, en dat was ernstig koud (denk ver onder het vriespunt), dus wellicht ook niet heel geschikt.

Wel leuk: alles in zuid Europa. Denk Lissabon, Barcelona, Rome etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het weer in Porto in die periode is, maar dat is echt een aanrader voor een paar dagen (alleen)!
Porto al twee keer geweest. Ook in februari een paar jaar geleden. Temperatuur oké wel alleen veel regen
Ik vind het wel een leuk idee om naar sevilla te vliegen en vanaf malaga of valencia terugvliegen
Alle reacties Link kopieren
Valetta, Malta? Het busvervoer op Malta is prima dus je kunt ook het eiland verkennen.
Alle reacties Link kopieren
Andalusie is qua klimaat perfect in onze wintermaanden.
Sevilla is een goede uitvalsbasis, je kunt ook makkelijk met het OV naar Cordoba of Cadiz bijvoorbeeld.
Maar alleen Sevilla is ook al prima voor een dag of drie/vier.
Alle reacties Link kopieren
vilya schreef:
02-08-2021 12:22
Ik zou iemand die niet gewend is alleen te reizen nooit naar Marrakesh sturen, dat is voor de meeste mensen al een behoorlijke cultuurshock, laat staan als je voorzichtig eens een keertje alleen wil beginnen te reizen of weinig ervaring hebt.
Niet?
Tijdens mijn eerste soloreis ging ik bijna een maand naar Marokko. Geen moment spijt van gehad ofzo. Ik zou het best aanraden, maar misschien niet als je van jezelf weet dat je een enorme angsthaas bent en vanuit de provincie een dagje Amsterdam al een hele onderneming vindt.
Ik ben drie jaar geleden voor het eerst in mijn leven alleen op vakantie geweest
Ikben 40+.ik wil maar zeggen ;-)
Dat was toen een weekje New York wat heerlijk was trouwens.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
02-08-2021 12:33
Ik vind het wel een leuk idee om naar sevilla te vliegen en vanaf malaga of valencia terugvliegen
Dat is goed te doen. Het openbaar vervoer is goed geregeld tussen de grote steden. Je hebt goede busverbindingen die rechtstreeks gaan of je pakt de trein.
Alle reacties Link kopieren
vilya schreef:
02-08-2021 12:22
Ik zou iemand die niet gewend is alleen te reizen nooit naar Marrakesh sturen, dat is voor de meeste mensen al een behoorlijke cultuurshock, laat staan als je voorzichtig eens een keertje alleen wil beginnen te reizen of weinig ervaring hebt.
Ik vond het wel meevallen. Marrakesh is zo toeristisch dat ik het prima te doen vond. Het is een ander verhaal als je echt Marokko intrekt buiten het toeristisch gebied.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
02-08-2021 12:44
Ik ben drie jaar geleden voor het eerst in mijn leven alleen op vakantie geweest
Ikben 40+.ik wil maar zeggen ;-)
Dat was toen een weekje New York wat heerlijk was trouwens.
Als je New York leuk vond is Las Vegas misschien ook wel iets! Maar dat is wel wat prijzig. Ik ben er met een vriendin geweest op citytrip in februari. Heerlijk weer gehad, aan het zwembad gelegen, shows bezocht van oa cirque du soleil, shoppen, ogen uit gekeken bij alle hotels enz. Ik vond het heerlijk om niet gehaast alles op ons gemak te bekijken en doen daar. Echt een leuke trip was het!
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
02-08-2021 12:44
Ik ben drie jaar geleden voor het eerst in mijn leven alleen op vakantie geweest
Ikben 40+.ik wil maar zeggen ;-)
Dat was toen een weekje New York wat heerlijk was trouwens.
Als je alleen reizen spannend vindt dat zijn er ook een heleboel reisorganisaties die korte rondreizen (van 5 dagen tot een week) aanbieden in Andalusië. Dan is het vervoer tussen de steden en diverse uitstapjes al geregeld. Het klimaat is in de winter heerlijk, vaak tussen de 15 - 20 graden en er is meer dan genoeg te zien.
Irregular_Choice schreef:
02-08-2021 12:56
Als je New York leuk vond is Las Vegas misschien ook wel iets! Maar dat is wel wat prijzig. Ik ben er met een vriendin geweest op citytrip in februari. Heerlijk weer gehad, aan het zwembad gelegen, shows bezocht van oa cirque du soleil, shoppen, ogen uit gekeken bij alle hotels enz. Ik vond het heerlijk om niet gehaast alles op ons gemak te bekijken en doen daar. Echt een leuke trip was het!
Las Vegas ook al twee keer geweest en niet zo mijn ding. Erg druk. Al vond ik Fremont street leuker dan the strip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven