Stedentrip Stockholm of Kopenhagen
woensdag 7 januari 2026 om 23:07
Wij willen met onze 2 tieners in de meivakantie naar Stockholm of Kopenhagen voor 4 dagen. We hebben al veel stedentrips gedaan maar nooit in Scandinavië geweest dus vind het lastig om te kiezen.
We houden van mooie stadswandelingen, lokale lekkernijen en lekkere koffie, shoppen, museum, lekker eten, markten, vintage winkels.
Help me kiezen
We houden van mooie stadswandelingen, lokale lekkernijen en lekkere koffie, shoppen, museum, lekker eten, markten, vintage winkels.
Help me kiezen
donderdag 8 januari 2026 om 06:53
Ik ben fan van Stockholm
Met de pontjes kun je van eiland naar eiland.
Genoeg musea, aanraders: Skansen, Vasamuseet, Kon.paleis
Je kunt een boot pakken naar een van de eilandjes die voor Stockholm liggen
Shoppen in Gamla Stan,
De Zweden houden van 2e hands winkeltjes.
Wij waren in Kopenhagen eerder uitgekeken.
Met de pontjes kun je van eiland naar eiland.
Genoeg musea, aanraders: Skansen, Vasamuseet, Kon.paleis
Je kunt een boot pakken naar een van de eilandjes die voor Stockholm liggen
Shoppen in Gamla Stan,
De Zweden houden van 2e hands winkeltjes.
Wij waren in Kopenhagen eerder uitgekeken.
ballon wijzigde dit bericht op 08-01-2026 08:18
Reden: Spelling
Reden: Spelling
0.32% gewijzigd
donderdag 8 januari 2026 om 07:37
donderdag 8 januari 2026 om 12:36
donderdag 8 januari 2026 om 13:51
Ik denk dat Stockholm heel erg leuk is! Ik wil er graag heen, vooral sinds ik De vrouwen van het Grand-Hotel en De vrouwen van het Luxe Warenhuis heb gelezen. Twee romans die enigszins op de waarheid berusten en heel mooi het interbellum in Stockholm beschrijven.
Vind ik altijd echt leuk wanneer ik ergens heen ga, om romans over die stad of streek te leven. Reisgidsen vind ik vaak saai, maar door romans gaat een stad leven.
Vind ik altijd echt leuk wanneer ik ergens heen ga, om romans over die stad of streek te leven. Reisgidsen vind ik vaak saai, maar door romans gaat een stad leven.
donderdag 8 januari 2026 om 14:22
Wat een goede tip. Allebei de boeken staan op Storytel en die ga ik luisteren.ladadieladieda schreef: ↑08-01-2026 13:51Ik denk dat Stockholm heel erg leuk is! Ik wil er graag heen, vooral sinds ik De vrouwen van het Grand-Hotel en De vrouwen van het Luxe Warenhuis heb gelezen. Twee romans die enigszins op de waarheid berusten en heel mooi het interbellum in Stockholm beschrijven.
Bedankt!
donderdag 8 januari 2026 om 16:54
donderdag 8 januari 2026 om 17:17
Ik denk dat je dat met elke omgeving houdt, als je meer wil dan all inclusive bij het zwembad hangen van een groot complex.
Er zijn bestemmingen waar ik al jaren kom en ik ontdek er nog steeds nieuwe dingen. Sterker nog, in mijn eigen omgeving ontdek ik nog steeds nieuwe dingen.
donderdag 8 januari 2026 om 18:02
donderdag 8 januari 2026 om 18:05
En wat je zeker moet doen is fika in een cafe in een buurt waar mensen wonen. Södermalm bijvoorbeeld. Dan ervaar je het beste hoe het in Zweden is.
En wat ook leuk is: designmeubelwinkels bezoeken waarbij de prijzen eerder serienummers lijken. Nordisk Galleriet bijvoorbeeld.
donderdag 8 januari 2026 om 20:01
Ik heb net Stockholm geboekt! Helemaal zin in!
Wij doen eigenlijk altijd 4 dagen (behalve New York, daar zijn we 10 dagen geweest)
Ik hoef zelf niet heel lang, ga dan liever nog een keer over een paar jaar. En in een ander seizoen, dan ziet een stad er ook weer anders uit.
We vliegen om 9 uur en zijn om 11 uur al daar. En terugvlucht pas om 19.00 uur, dus wel 4 hele dagen.
Iedereen onwijs bedankt voor alle tips tot nu toe.
Wij doen eigenlijk altijd 4 dagen (behalve New York, daar zijn we 10 dagen geweest)
Ik hoef zelf niet heel lang, ga dan liever nog een keer over een paar jaar. En in een ander seizoen, dan ziet een stad er ook weer anders uit.
We vliegen om 9 uur en zijn om 11 uur al daar. En terugvlucht pas om 19.00 uur, dus wel 4 hele dagen.
Iedereen onwijs bedankt voor alle tips tot nu toe.
donderdag 8 januari 2026 om 20:08
Veel plezier! En vergeet niet een aantal prachtige metrostations te bezichtigen
https://www.blog.solontravel.nl/europa/ ... stockholm/
https://www.blog.solontravel.nl/europa/ ... stockholm/
Ik adviseer je een kat.
donderdag 8 januari 2026 om 20:13
Op zich niet zo gek maar zelf zou ik een stad als Stockholm wat langer aan willen doen. Maar goed, ik ben dan ook erg van het 's ochtends heel rustig opstarten en vervolgens een paar uur in koffietentjes zitten en zo. Ik houd er gewoon niet zo van om als een malle door zo'n stad te gaan. Zo heb ik ooit eens een week alleen Ueno (Tokio) aangedaan.
En ja, je kunt inderdaad altijd nog een keer.
donderdag 8 januari 2026 om 21:01
Dat is dan weer niet mijn / ons ding. Wij gaan na het ontbijt lekker de stad in.Lady_Day schreef: ↑08-01-2026 20:13Op zich niet zo gek maar zelf zou ik een stad als Stockholm wat langer aan willen doen. Maar goed, ik ben dan ook erg van het 's ochtends heel rustig opstarten en vervolgens een paar uur in koffietentjes zitten en zo. Ik houd er gewoon niet zo van om als een malle door zo'n stad te gaan. Zo heb ik ooit eens een week alleen Ueno (Tokio) aangedaan.
En ja, je kunt inderdaad altijd nog een keer.
En tuurlijk, lekker van alle koffietentjes en bakkerijtjes genieten doen wij ook graag.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in