Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dat je het weer gehaald hebt! Op naar een nieuw jaar vol avonturen.
Heeft jay al bij de concurrent gesolliciteerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga je ook weer volgen!
En gefeliciteerd met het behalen van je examen!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook weer mee :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf je ook volgen, je verhalen blijven ontzettend leuk om te lezen. Als je uit dit wereldje bent moet je een boek schrijven, onder pseudoniem als je geen zin hebt in bekendheid, dat slaat vast aan! The #1 New York Times bestseller!
Sinds gisteren je volledige vorige topic gelezen. Zou ik ook je Instagram mogen?
Alle reacties Link kopieren
Dolly, blijven jullie gewoon over Irak en Iran vliegen of worden de routes aangepast ?
Uit de meelees modus...mag ik je volgen op insta?
TrolleyDolly schreef:
07-01-2020 23:17
Dan had ik een dag later nog een kans gekregen. Maar automatisch ook een waarschuwing.

Ik kan sowieso ten allen tijde mijn contract opzeggen en naar huis gaan zonder boete te betalen. De kosten van de opleiding werden van mijn loon afgehouden tijdens mijn eerste 3 maanden in het bedrijf. Na 3 jaar krijg je dat bedrag, zo'n 2500 euro, terug. Als je voor het einde van je eerste contract vertrekt (een contract is 3 jaar), krijg je dat geld niet terug.


Is een tweede contract ook weer voor 3 jaar? En zitten daar dan nog dergelijke voorwaarden aan?

Op zich best prettig zo, het voelt als een beloning straks na 3 jaar, en mocht je eerder vertrekken dan voel je dat niet echt meer dus.
viva888 schreef:
08-01-2020 04:18
Veel plezier!

Zit momenteel zelf in DBX, aan het wachten op mijn vlucht naar Brussel.
Heb je eigenlijk de regio rond Dubai al bezocht? Denk niet dat ik er iets over gelezen heb maar je weet nooit!
Nee :proud: Staat nog op de to do list.
Alle reacties Link kopieren
KLM heeft de routes naar het MO en zuid oost Azië aangepast. Ze vliegen na de gebeurtenissen van vannacht niet meer over Irak en Iran.

Ik mag hopen dat EK dat ook doet. Kan er niets over vinden. Ga begin volgende maand ook die route afleggen.

Weer jij daar al iets van, Dolly? Past EK de route ook aan?
Alles komt goed, alleen de rest niet
duizel schreef:
08-01-2020 04:52
Gefeliciteerd dat je het weer gehaald hebt! Op naar een nieuw jaar vol avonturen.
Heeft jay al bij de concurrent gesolliciteerd?
Nee, blijkbaar gaat de vacature pas weer open in Mei. Ik ga haar gelukkig nog wat maanden kunnen zien. :heart:
nimue_iparis schreef:
08-01-2020 07:25
Ik blijf je ook volgen, je verhalen blijven ontzettend leuk om te lezen. Als je uit dit wereldje bent moet je een boek schrijven, onder pseudoniem als je geen zin hebt in bekendheid, dat slaat vast aan! The #1 New York Times bestseller!
Ik ben het serieus aan het overwegen :proud:
Merel7 schreef:
08-01-2020 08:40
Dolly, blijven jullie gewoon over Irak en Iran vliegen of worden de routes aangepast ?
Ik las vanmorgen toevallig dat we de routes inderdaad aanpassen en vluchten van en naar Baghdad zijn gecancelled voor vandaag. Ik heb een kater dus het nieuws komt even niet helemaal goed binnen. Ik volg het nieuws wel op de voet de laatste dagen. Zolang mijn vader niet stuurt dat ik naar huis moet komen blijf ik kalm. Er zijn heel wat alarmerende berichten die op het internet circuleren. Veel daarvan zijn zwaar overdreven gelukkig. Maar een aantal expats hier worden nerveus. Wellicht door eerder genoemde paniekartikels.
Marana schreef:
08-01-2020 09:26
Is een tweede contract ook weer voor 3 jaar? En zitten daar dan nog dergelijke voorwaarden aan?

Op zich best prettig zo, het voelt als een beloning straks na 3 jaar, en mocht je eerder vertrekken dan voel je dat niet echt meer dus.
Telkens 3 jaar inderdaad. Tenzij je veel ziek bent geweest, of waarschuwingen in je dossier hebt staan. Dan kunnen ze ervoor kiezen om je een contract van een jaar aan te bieden. Als dat jaar beter verloopt, krijg je weer een normaal contract van 3 jaar.

---

Veel nieuws vandaag met de affaires in het midden oosten en de crash in Tehran met een Boeing 737 (waar ik zelf 6 maanden mee gevlogen heb). Mijn kater blijkt dus heel toepasselijk.

Het artikel over de crash van Ukrainian International Airlines... ik had kippenvel toen ik het las. 167 passagiers en 9 crewmembers aan boord. Allemaal omgekomen. :cry: Een paar minuten na het opstijgen. Wederom kippenvel tijdens het schrijven. Tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel. Dit is verschrikkelijk. Hoe kan dit? Wat is er gebeurd? Voorlopig nog geen informatie. En momenteel doet dat er nog niet toe. In gedachten ben ik bij de nabestaanden en de Ukraieense collega's. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet voelen als je bericht krijgt dat 1 van je toestellen gecrashed is en er geen overlevenden zijn.

Ik laat het hier even bij. Ik moet even mijn gedachten verzetten. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ja, verschrikkelijk.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
De FAA heeft al besloten dat geen enkele airline over het gebied vliegt.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Hè TrolleyDolly.. Wat een afschuwelijk naar nieuws.. Het eerste wat ik dacht 'Het zal toch niet TD zijn..'

Sterkte :rose:
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
yasmijn schreef:
08-01-2020 11:01
De FAA heeft al besloten dat geen enkele airline over het gebied vliegt.
Klopt! Had ik ook gelezen. Onze piloten hebben een mail gekregen dat TDA ook tijdelijk niet over dat gebied zal vliegen. De cabin crew moeten het lezen in de media.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 08-01-2020 12:25
9.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TrolleyDolly schreef:
08-01-2020 12:02
Klopt! Had ik ook gelezen. Onze piloten hebben een mail gekregen. De cabin crew moeten het lezen in de media.
Nou, hoop dat het in febr ook nog zo is. Dan maak ik 4 vluchten met EK.
Alles komt goed, alleen de rest niet
yasmijn schreef:
08-01-2020 12:04
Nou, hoop dat het in febr ook nog zo is. Dan maak ik 4 vluchten met EK.
Ja, voor jou is het natuurlijk het allerergst :roll:
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
08-01-2020 12:05
Ja, voor jou is het natuurlijk het allerergst :roll:
Klets toch niet. Wat weet jij wat ik denk. Zout een eind op, zeg.
Alles komt goed, alleen de rest niet
.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je je recurrent gehaald hebt en succes met de kater vandaag.... fijn dat ik je weer heb gevonden!
Ik had het vandaag echt nodig om naar huis te bellen en alle video apps die ik probeer werken niet. :cry:

Morgen in Melbourne zal ik wel kunnen bellen. Maar dat is morgen pas... Over Melbourne gesproken. Ik ga van het ene rampgebied naar het andere. :-|

Edit: oh god, en nu komen er net foto's voorbij op facebook van de collega's die vanochtend het leven hebben gelaten in de crash. Allemaal zo jong! :cry: :rose:
Jongens, ik ben een wrak vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Waarom werkt dat videobellen dan niet. Wordt dit geblokkeerd? Rustig blijven Dolly!
Flashy schreef:
08-01-2020 17:26
Waarom werkt dat videobellen dan niet. Wordt dit geblokkeerd? Rustig blijven Dolly!
Ja inderdaad. Maar meestal werkt er desondanks wel eentje.

Tijd om te gaan slapen. Een normale werkdag zal me goed doen. En na mijn vlucht kan ik fijn naar huis bellen. :heart:
Ik zou nu ook niet graag in deze regio verblijven cq er overheen vliegen om op mijn vakantiebestemming te komen.
En die neergestorte vlucht... Ik snap aan de ene kant dat het je raakt maar aan de andere kant moet je dit ook wel weer van je af kunnen zetten, Maar misschien lukt dat laatste niet zo goed door je kater ofzo? Kom op hoor, schouders er weer onder!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dolly, genoten van je verhalen in het gone flying topic. Fijn dat je hier weer verder gaat! :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven