Suf, maar we moeten mee: tips voor boeken van cruise?

14-04-2022 15:08 105 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarschijnlijk zijn er hier weinig mensen te vinden die regelmatig een cruise boeken, maar wie weet.
Mijn man en ik gaan een cruise boeken voor eind mei, om mijn schoonmoeder een plezier te doen. Ze is erg broos van gezondheid en wil ontzettend graag alsnog de cruise maken die twee jaar geleden door corona niet doorging en ze vorig jaar door een ongeval niet kon maken. Het is een soort laatste wens en ze wil heel graag dat wij ook meegaan. Zij en mijn schoonzus hebben inmiddels geboekt. Ik had weerstand, vond het een slecht plan omdat mijn schoonmoeder het in mijn ogen niet aankan, en ik heb verder zelf helemaal geen verlangen naar een cruise op zo'n drijvende flat, maar allez, alles voor mijn schoonmoeder. Ze wil het zelf heel erg graag en dus gaan we mee.
Gisteren bekeken we diverse opties op internet. Vanochtend weer, helaas waren de prijzen opeens een stuk hoger. Navraag bij een van de aanbieders leerde dat er een actie was van Holland America Lijn, die vandaag is afgelopen.

Concrete vraag van mij: wie heeft ervaring met het boeken van cruises? Zitten die meestal vol (het gaat om een cruise van een week naar Noorwegen) of juist niet? Is het handig om nog te wachten met boeken omdat er wellicht last minutes komen of lopen we dan een groot risico dat de cruise vol is? Zijn er slimmigheidjes in dezen? (ik heb al gekeken via een Duitse site, zelfde prijzen) Andere tips en tricks?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het te duur is schoonzus met schoonmoeder laten gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je schoonmoeder en schoonzusje hebben al geboekt dus je hebt dan toch helemaal geen keus en je moet ook daar gewoon boeken? Jullie maken toch dezelfde cruise neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
gewoon boeken, last-minutes zijn leuk als je opties hebt. Jij hebt geen opties: je hebt 1 boot, 1 tijdstip
Alle reacties Link kopieren Quote
En een cruise kan hartstikke leuk zijn! Is niet per definitie voor bejaarden ofzo. Hangt heel erg af met welke rederij/schip je gaat. Wij zijn 2 keer geweest. Een was echt overweldigend, met norwegian. Prachtig groot schip, hele mooie stops. En een keer met een kleine boot (holland lijn volgens mij) die was saai.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt me best leuk. Er is toch genoeg vermaak aan boord en ik kan me van de tocht naar Newcastle herinneren dat het eten ook erg lekker was en ik ben een kritische eter.

Ja zou mij wel leuk en gezellig lijken zeker als je schoonmoeder al op leeftijd is en ze er zo naar uitkijkt. Ik neem aan dat ze daar ook wel rolstoelen aan boord hebben zodat het verplaatsen haar wat gemakkelijker wordt gemaakt. Gewoon leuke herinneringen maken!.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het een beetje lomp dat jullie niet samen geboekt hebben. Nu worden jullie ook als losse boeking gezien. Anyway nog geen ervaring, wel goed ingelezen want ik had voor corona een cruise willen boeken. Aanbiedingen zijn er voor mei vaak wel maar dan moet je felxibel zijn….
Alle reacties Link kopieren Quote
En wie gaat dat betalen? Noway dat ik mijn geld uitgeef aan iets wat ik niet vind kwa vakantie.
Als ik mee moet dan regelt en betaald degene maar van wie ik mee moet. Zo niet ga ik dus niet mee
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je schoonmoeder wil dat iedereen meegaat, waarom is dan niet in overleg voor iedereen geboekt? Ik vind dat erg vreemd. Ik zou geen lastminute afwachten maar boeken. Dan weet je zeker dat je in ieder geval op dezelfde boot zit. Waarom zou je schoonmoeder een cruise niet aankunnen? Het lijkt mij ideaal. Hotelkamer gaat altijd mee naar een nieuwe bestemming. Ik word zelf zeeziek dus voor mij geen cruises.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cruisen is ontzettend leuk, ik heb zelf een aantal keer geboekt via een amerikaanse discount website, www.vacationstogo.com, hele goede ervaringen mee
Alle reacties Link kopieren Quote
appelwangetje schreef:
14-04-2022 15:35
En wie gaat dat betalen? Noway dat ik mijn geld uitgeef aan iets wat ik niet vind kwa vakantie.
Als ik mee moet dan regelt en betaald degene maar van wie ik mee moet. Zo niet ga ik dus niet mee
Als schoonmoeder dat nou graag wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
appelwangetje schreef:
14-04-2022 15:35
En wie gaat dat betalen? Noway dat ik mijn geld uitgeef aan iets wat ik niet vind kwa vakantie.
Als ik mee moet dan regelt en betaald degene maar van wie ik mee moet. Zo niet ga ik dus niet mee

TO: Wie heeft er tips mbt boeken?
Viva Forum: ik zou niet gaan


Ik zou niet wachten met boeken TO, net als wat anderen ook al zeggen, als dit straks vol blijkt te zitten, dan baal je als een stekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
De cuise die je gaat maken is echt super mooi!

Helaas is het verschil in prijs een gevolg van je weerstand en uitstelgedrag en ben je nu meer geld kwijt. Ik vraag me af of het nog goedkoper zal worden of dat je straks te laat bent en niet mee kan. Dat risico zou ik zelf niet willen lopen. Gaat het om een gewone vakantie wel. Maar in dit geval, de wens van je schoonmoeder en wellicht haar laatste zou ik het niet aandurven te wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
14-04-2022 16:03
TO: Wie heeft er tips mbt boeken?
Viva Forum: ik zou niet gaan



Ik zou niet wachten met boeken TO, net als wat anderen ook al zeggen, als dit straks vol blijkt te zitten, dan baal je als een stekker.

:-D
Ervaring met boeken hier. Al een stel cruise vakanties gemaakt. Wacht niet te lang, want dan is er nog maar weinig de keuze qua hutten die beschikbaar zijn. Wij boeken altijd zo vroeg mogelijk. Dan kan de prijs wat gunstiger zijn en hebben we nog ruime keuze.

En cruisen is hartstikke leuk en niet alleen voor bejaarden (als je tenmimste een leuke maatschappij hebt) Holland Amerika Lijn is wat meer gericht op ouderen.
anoniem_63b69dd0648a4 wijzigde dit bericht op 14-04-2022 16:26
23.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
14-04-2022 16:03
TO: Wie heeft er tips mbt boeken?
Viva Forum: ik zou niet gaan


Ik zou niet wachten met boeken TO, net als wat anderen ook al zeggen, als dit straks vol blijkt te zitten, dan baal je als een stekker.
Als ik To zo lees, dan is ze juist blij.
Alle reacties Link kopieren Quote
lilalinda schreef:
14-04-2022 15:19
gewoon boeken, last-minutes zijn leuk als je opties hebt. Jij hebt geen opties: je hebt 1 boot, 1 tijdstip
Dit dus.

Off topic: zouden ze wat mij betreft die krengen mogen verbieden zo milieuvervuilend als ze zijn…
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil je zelf wel gaan? Je klinkt niet echt enthousiast. Al begrijp ik ook prima dat je dit voor je schoonmoeder zou willen doen.

Waarom is er niet gelijk met de anderen geboekt? Want wat doe je als het vol is? Of begrijp ik het verkeerd en wil ze twee keer op cruise, één keer met de anderen en één keer met jou en je partner?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je bij dir soort dingen niet mee wil, moet je dat gewoon, bijtijds, zeggen
En niet net zo lang niet boeken tot de kans er is dat je niet meer mee kunt
Dat is een vrij laffe manier.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
14-04-2022 16:00
Als schoonmoeder dat nou graag wil.
Dan had ze tijdig zelf kunnen regelen voor iedereen. No way dat ik mijn eigen gespaarde geld zou uitgeven aan een reis die ik zelf nooit zou maken. We hebben t niet over een paar euro maar een flink bedrag. En ik vind sowiso dat je andere niet kan verplichten tot iets wat jij graag wil
Alle reacties Link kopieren Quote
Direct boeken. Ik heb een cruise ook naar Noorwegen gedaan, echt super. Elke dag een nieuwe stad of nieuw dorp. Daar leuke excursies doen. Boot was mooi. Veel te beleven met theater en allerlei testaurants. Lekjer genieten op het dek.
Voor mij voor herhaling vatbaat
Alle reacties Link kopieren Quote
appelwangetje schreef:
14-04-2022 17:06
Dan had ze tijdig zelf kunnen regelen voor iedereen. No way dat ik mijn eigen gespaarde geld zou uitgeven aan een reis die ik zelf nooit zou maken. We hebben t niet over een paar euro maar een flink bedrag. En ik vind sowiso dat je andere niet kan verplichten tot iets wat jij graag wil
Dan moet je bijtijds NEE zeggen
Dat kan.prima
Maar niet als de rest al geboekt heeft. Die willen misschien wel niet, als TO en man niet meegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
14-04-2022 16:03
TO: Wie heeft er tips mbt boeken?
Viva Forum: ik zou niet gaan


Ik zou niet wachten met boeken TO, net als wat anderen ook al zeggen, als dit straks vol blijkt te zitten, dan baal je als een stekker.
Of niet :-D
‘Helaas!! Cruise was helemaal volgeboekt!! Wat jammer nou…..’
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoor altijd alleen maar enorm enthousiaste verhalen van mensen die een cruise hebben gedaan, ook van diegenen die soort van gedwongen mee moesten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow, wat een aannames weer van sommige mensen.
Wat meer info daarom dan maar: Wij zijn niet verplicht om mee te gaan. Ik had het in eerste instantie niet goed begrepen, ik dacht dat mijn schoonzus de cruise als verrassing wilde boeken voor mijn schoonmoeder. Maar laatst kon ze een middagje visite eigenlijk al niet aan, dus ik vond het een heel slecht plan. Mijn man overwoog alleen mee te gaan, maar wilde liever niet zonder mij (man en ik zijn overigens gewend ook zonder elkaar te reizen en doen dat ook zeer regelmatig, voor er weer flauwe opmerkingen komen).
Toen bleek pas dat schoonmoeder het zelf juist heel graag wilde en dat schoonzus en zij hoe dan ook zouden gaan, maar het heel leuk zouden vinden als ook wij alsnog meegingen. Dat vond ik een andere insteek, echt haar laatste wens. Ik denk nog steeds dat het voor haar te veel gaat zijn, maar het komt dus vanuit haarzelf. Het is ook precies in een week die ik met wat schuiven vrij kan maken.
Ik vind cruiseschepen vervuilend, zou het zelf niet kiezen. Maar zoals ik in de openingspost al zei, het is voor schoonmoeder. Nu wij besloten hebben inderdaad mee te gaan, zijn we op internet gaan zoeken. Maar omdat ik totaal geen idee heb van de cruisemarkt, zeg maar, mijn vraag. Tips & tricks. Als je een vliegreis zou willen boeken schijnt dat bijvoorbeeld op dinsdagen gemiddeld het goedkoopst te zijn, dat soort weetjes.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven