Sunnycars meerdere bestuurders

07-12-2024 15:40 66 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil voor volgend jaar een huurauto boeken, liefst via Sunnycars. Nu loop ik er bij het oriënteren op de prijs tegenaan dat ik (waarschijnlijk) pas prijsinformatie over extra’s kan zien als ik al mijn persoonlijke gegevens heb ingevuld. Ik zie het nu in elk geval niet.
Dochter en ik gaan samen, maar zij heeft het meeste zin om te rijden. In IJsland kan dat vanaf 20 in een huurauto, maar de voorwaarde is dat de credit card op naam van de hoofdbestuurder staat. Dochter heeft geen credit card. Dan kan ik wel op mijn naam huren, maar ik heb in het begin van het boekingstraject (nog) niet de optie van meerdere bestuurders.
Heeft iemand ervaring met deze site en komt die optie alsnog als je je gegevens invult. Aan welke meerprijs moet ik dan ongeveer denken?
Je kunt toch gewoon verder de boeking invullen?

Gewoon niet de allerlaatste stap doen en op boeken klikken.
Maar als dochter hoofdbestuurder wordt, dan kan je de auto toch niet op jou naam huren? Dan zal ze toch zelf een creditcard moeten gaan regelen? Of ben ik nu kippig?
Er zal dan ook wel een ander huurbedrag uit komen, omdat dochter jonger is.
Irregular_Choice schreef:
07-12-2024 16:01
Maar als dochter hoofdbestuurder wordt, dan kan je de auto toch niet op jou naam huren? Dan zal ze toch zelf een creditcard moeten gaan regelen? Of ben ik nu kippig?
We gaan wel allebei rijden, dus daar maak ik me geen zorgen over. De prijs blijft gek genoeg hetzelfde als ik invul 25-99 of 20 bij leeftijd hoofdbestuurder.
07-12-2024 16:01
Nee hoor, dat maakt echt niet uit.
Dat maakt doorgaans wel uit:
+Het is algemeen bekend dat je bijna altijd een creditcard nodig hebt om de borg voor je huurauto te betalen. Maar wist je dat het ook echt de persoonlijke creditcard van de hoofdbestuurder moet zijn om ter plaatse de huurauto mee te krijgen? We leggen je uit hoe dat zit.

Dit staat ook op de site van Sunny Cars.

https://www.sunnycars.nl/handig-om-te-w ... -autohuur/

Maar het kan misschien zo zijn dat die ene verhuurder waar jij wil huren (via Sunny Cars) een ander beleid heeft.
.
Star⁴ schreef:
07-12-2024 16:14
Nee hoor, dat maakt echt niet uit.
Als dat een eis is bij sunny cars, dan zou het wel een probleem kunnen worden als blijkt dat daarmee gesjoemeld is lijkt me. Zeker als er problemen zijn.
Sunny Cars is sowieso véél te duur, maar dat terzijde.
.
impala schreef:
07-12-2024 16:28
Sunny Cars is sowieso véél te duur, maar dat terzijde.
Maar, mijn ervaring, wel echt goed geregeld. Geen gekke kosten achteraf of belachelijk veel borg betalen.
Mousse28 schreef:
07-12-2024 16:35
Maar, mijn ervaring, wel echt goed geregeld. Geen gekke kosten achteraf of belachelijk veel borg betalen.
Eens! Wij hebben ook een keer een ongeluk gehad, geen grote schade verder. Maar allemaal netjes afgehandeld. Ook de communicatie met hen verliep top! Werd ook meteen als eerste gevraagd hoe het met ons ging en of ze iets konden doen ipv meteen over de schade aan de auto te beginnen. Vond dat echt fijn en die service is me wel veel waard ook :)
Mousse28 schreef:
Daar heb je Sunny Cars niet voor nodig. Elke vergelijkingsite zoals Rental Cars geeft aan welke voorwaarden (borg) er gelden bij verschillende verhuurders en ook hoe die verhuurders gewaardeerd en gereviewd worden. Afkopen eigen risico doe je gewoon met een losse verzekering bij een verzekeraar (dat doet Sunny Cars zelf ook) , dat kost veel minder dan bij verhuurder, en heeeel veel minder dan bij Sunny Cars. En vaak is er dan ook nog meer gedekt.
Heb meerdere keren schade gehad, en is altijd netjes afgehandeld.
.
07-12-2024 16:26
Als dat een eis is bij sunny cars, dan zou het wel een probleem kunnen worden als blijkt dat daarmee gesjoemeld is lijkt me. Zeker als er problemen zijn.
We willen nergens mee sjoemelen. Waarschijnlijk rijden we 50/50 maar de credit card staat nu eenmaal op mijn naam. Ik heb er ook geen probleem mee als zij alles rijdt maar als 50/50 nodig is, doen we dat.
KamilleT schreef:
07-12-2024 16:48
We willen nergens mee sjoemelen. Waarschijnlijk rijden we 50/50 maar de credit card staat nu eenmaal op mijn naam. Ik heb er ook geen probleem mee als zij alles rijdt maar als 50/50 nodig is, doen we dat.
Hoe kunnen zij nou weten hoeveel elk van jullie heeft gereden? Vraag me ook af of dat er toe doet.
Hoofdbestuurder betekent gewoon: hoofdhuurder, degeen die aansprakelijk te stellen is.
impala wijzigde dit bericht op 07-12-2024 16:52
15.35% gewijzigd
.
Je dochter kan toch gewoon een CC regelen? Ik zie het probleem niet.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Wij hebben een paar maanden terug ook een auto gehuurd via Suuny Cars. Hoofdboeker moet een creditcard op naam hebben. Later in het reserveringsproces kun je een 2e bestuurder opgeven. Dan betaal je iets extra.
Wij hebben tot nu toe een goede ervaring met Sunny Cars.
Ik snap het probleem niet zo. Jij boekt een auto bij Sunnycars met jouw creditcard. Als tijdens het boekingsproces duidelijk wordt dat je een tweede bestuurder kunt bijboeken kan je dit aanklikken. Anders kan je ter plekke bij afhalen van de auto een tweede bestuurder bijboeken.

Wie hoeveel rijdt is geen issue.

Je lijkt erg moeilijk te doen, of ik begrijp je probleem niet.
Mousse28 schreef:
Woensdag een huurauto bij Enterprise opgehaald, gehuurd via Sunny Cars.
We moesten toch echt 250 euro borg betalen.

Maar geen klachten over Sunny Cars. Altijd goed geregeld inderdaad.
Ik begrijp het probleem ook niet. Jij kan de auto toch huren met jouw creditcard? En dan je dochter als tweede bestuurder opgeven.
Wie er hoeveel rijdt doet er niet toe.
Je betaald bij sunnycars helemaal niet extra voor een extra bestuurder.
Gewoon boeken op jou naam. Jou creditcard en jij bent dan verantwoordelijk verder niks.
Hier boeken we altijd op naam man en ook zijn cc en wie meeste rijd word niet bijgehouden
Nova schreef:
07-12-2024 17:05
Ik begrijp het probleem ook niet. Jij kan de auto toch huren met jouw creditcard? En dan je dochter als tweede bestuurder opgeven.
Wie er hoeveel rijdt doet er niet toe.
Dat will ik dan bij het boeken regelen omdat ik anders niet zeker weet of ze een 20-jarige bestuurder accepteren.
Ga je het binnenland in? Dan hoop ik wel dat je dochter handig is. IJsland is echt een ander kaliber dan hier. Je moet dan echt letterlijk dwars door rivieren heen. Beetje rijervaring kan geen kwaad.
Als je op de ring blijft dan valt het wel mee.
Vorige week 7 dagen een auto gehuurd via Sunny cars. € 100,00, 2 bestuurders, geen borg (wel 74.50 voor de brandstof). Het was wel een fiat 500 die wat moeite had met de bergen,..maar dat vonden we niet erg.
Max.Daffie schreef:
07-12-2024 17:39
Vorige week 7 dagen een auto gehuurd via Sunny cars. € 100,00, 2 bestuurders, geen borg (wel 74.50 voor de brandstof). Het was wel een fiat 500 die wat moeite had met de bergen,..maar dat vonden we niet erg.
Voor 74 euro brandstof in een Fiat 500? In een land met waarschijnlijk ook nog een lagere benzineprijs dan hier?
Sowieso altijd een slechte zaak, als je moet betalen voor brandstof bij ophalen van de auto. Je schiet er altijd bij in. Verbaast me dat je dat via Sunny zo krijgt.
Normaal is: met volle tank halen en afgetankt terugbrengen. En dus alleen betalen voor wat je zelf verbruikt hebt.
impala wijzigde dit bericht op 07-12-2024 17:53
27.03% gewijzigd
.
KamilleT schreef:
07-12-2024 17:17
Dat will ik dan bij het boeken regelen omdat ik anders niet zeker weet of ze een 20-jarige bestuurder accepteren.
Dan mail je ze. Zij weten het zelf beter dan wat forummers hier.

Er zijn trouwens hele goede locale verhuurders. En ik zou zeker niet bezuinigen op een auto. 4WD is erg prettig als je van plan bent om van de ring af te gaan.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
KamilleT schreef:
07-12-2024 17:17
Heb je nou die boeking al verder ingevuld? Ik kan me zo voorstellen dat je dat dan vanzelf wel ziet. En anders doe je sunnycars even een mailtje.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven