Tegenvallende plekken van Nederland

12-01-2020 21:27 373 berichten
De tegenhanger van de mooiste plekken van Nederland.
Welke plekken vinden jullie tegenvallen?

Bij mij staat Scheveningen toch wel hoog op mijn lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
12-01-2020 23:02
Ja, ik snap ook niet dat mensen met plezier op een bedrijventerrein kunnen werken. Vooral niet op kantoor daar ofzo.
Dat is ook 10x niks maar je hebt dat niet altijd voor het uitkiezen. Ik baal ook nog steeds dat er naast mijn raam een mega loods is gebouwd. In de winter is de zon helemaal weg, als ie er was.... :cry: Gelukkig werk ik ook op prachtige plekken of met heel ver uitzicht dus het wordt wel goedgemaakt.

Wat over stugheid en Texel is gezegd moet ik wel een beetje om glimlachen, herkend. De waddeneilanden vind ik véél mooier.

Mijn meest troosteloze plaats is misschien Emmeloord. De steden rond de A15 van Gorichem tot Rotterdam maken me ook niet blij.
Bataviastad is een tochtgat..
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 12-01-2020 23:26
1.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
12-01-2020 23:12
Het centrum van Den Bosch is inderdaad prachtig, misschien wel de mooiste en gezelligste binnenstad van Nederland. Daarbuiten vind ik Den Bosch niet zo heel onderscheidend. Andere steden hebben rondom het centrum nog wel wat mooie wijken, maar dat is in Den Bosch wat minder. Alsof alle aandacht naar de binnenstad gaat.
Mwah ... wij hebben toen ook gekeken naar Den Bosch maar vonden daar (helaas!!) op dat moment niets passends, maar ik vind wel dat er in de gewone woonwijken een stuk meer groen aanwezig is dan hier.
Persoonlijk hou ik daar wel van. Onderscheidend is het misschien niet, maar wel prettig wonen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Haarlem, Hilversum, Zeeuwse steden. Vooral qua winkels vind ik het tegenvallen. Koude uitstraling ook.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
12-01-2020 23:22
De steden rond de A15 van Gorichem tot Rotterdam maken me ook niet blij.
Bataviastad is een tochtgat..
Gorinchem zelf heeft wel een aardig centrum.
minnimouse schreef:
12-01-2020 23:22
Mwah ... wij hebben toen ook gekeken naar Den Bosch maar vonden daar (helaas!!) op dat moment niets passends, maar ik vind wel dat er in de gewone woonwijken een stuk meer groen aanwezig is dan hier.
Persoonlijk hou ik daar wel van. Onderscheidend is het misschien niet, maar wel prettig wonen denk ik.
Reeshof, Blaak, Zorgvlied etc zijn toch best groen?
In het kader van inspiratieloze woonwijken; nieuwegein
citronella schreef:
12-01-2020 23:25
In het kader van inspiratieloze woonwijken; nieuwegein
Voeg daar dan ook maar Houten en Maarssen aan toe.

Eigenlijk begrijp ik wel dat alle hippe mensen uit de buurt van Utrecht allemaal zijn gaan samenklonteren in dat veel te kleine centrum. Er is gewoon niks anders.
ManOpHetPrikbord schreef:
12-01-2020 23:27
Voeg daar dan ook maar Houten en Maarssen aan toe.

Eigenlijk begrijp ik wel dat alle hippe mensen uit de buurt van Utrecht allemaal zijn gaan samenklonteren in dat veel te kleine centrum. Er is gewoon niks anders.
Ik ken plekken in maarssen waar ik anders best zou willen wonen hoor, maar niet in maarssenbroek
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
12-01-2020 22:40
Ik dacht dat al die restaurants ongeveer hetzelfde zijn. Alleen die bij Best is lekker retro.
Dat Amerikaanse retro interieur met auto aan plafond :flirting: . Bij ons was de Mac op het meubelplein vroeger ook veel gaver. Met van die Amerikaanse stoeltjes en thema was de Caraïben :heart: . En oude vissersbootjes als tafeltjes en buiten lagen ze er ook ter deco. Nu is het allemaal eenheidsworst (houtlook wat eigenlijk kunststof is) met een tikje industriëel :wtf:
groentuintje wijzigde dit bericht op 12-01-2020 23:32
10.69% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Voor echt lelijke steden moet je naar het buitenland, want Nederland is vrijwel overal zorgvuldig aangelegd en keurig onderhouden. Wie is er bijvoorbeeld wel eens in Charleroi geweest? Het lijkt wel het decor van een dystopische film. Mumbai (iets verder weg) vond ik ook afschuwelijk.
Alle reacties Link kopieren
De Flevopolder. Ik heb er zelf gewoond en familie woont er helaas nog dus ik moet er nog weleens heen en iedere keer voel ik me triest worden zodra ik de polder binnen rij. Ik vind het daar zo vreselijk dat het bijna niet te omschrijven is en ben zó blij dat ik er weg ben. De Oostvaardersplassen vind ik overigens wel erg mooi.

Verder heel vreselijk: Valkenburg. Wat een belachelijk toeristische en neppe plaats is dat.
...
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
12-01-2020 23:23
Gorinchem zelf heeft wel een aardig centrum.
Ik betwijfel of ik daar ooit was, de lelijkheid komt vooral van deze flats die te zien zijn vanaf de snelweg:


https://www.google.nl/maps/@51.8450042, ... 312!8i6656
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
12-01-2020 23:33
De Flevopolder. Ik heb er zelf gewoond en familie woont er helaas nog dus ik moet er nog weleens heen en iedere keer voel ik me triest worden zodra ik de polder binnen rij. Ik vind het daar zo vreselijk dat het bijna niet te omschrijven is en ben zó blij dat ik er weg ben. De Oostvaardersplassen vind ik overigens wel erg mooi.

Verder heel vreselijk: Valkenburg. Wat een belachelijk toeristische en neppe plaats is dat.
Almere-stad vond ik ook altijd zo depri toen ik er wel eens kwam voor mijn schoonfamilie... Gelukkig wonen ze er niet meer :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
*2020* schreef:
12-01-2020 21:29
Giethoorn. Ik snap totaal niet wat er romantisch aan file varen is.
Daar waren we een poosje terug buiten het seizoen op een regenachtige dag. Ijskoud maar geen file ;-) We zagen allemaal bijzondere vogels (vooral op dat stuk aan de overkant van het grote water). Ik vond het erg leuk. Maar ik kan me voorstellen hoe anders dat is midden in de zomer met veel zon. Dan hoef ik niet denk ik.
Alle reacties Link kopieren
In het kader van lelijke steden.

Emmen wat een treurnis vind het daar allemaal zo kaal, somber en grijs gebouwd in het centrum.

De oude Dierentuin vond ik vergane glorie.
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn 15e stik chagrijnig geworden in Zeewolde. Wat een troosteloze boel. Ik weet niet hoe het nu is?
Kwebbeltje91 schreef:
12-01-2020 22:00
Oh ja, Almelo.
Verschrikkelijk.
Ja maar dat is zooo veel te doen. Het stoplicht wordt rood, het stoplicht.. etc ;)
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
12-01-2020 23:11
Veenendaal.
Oh ja en die is zelfs genoemd door Midas Dekkers als middel tegen voortijdig klaarkomen:

Denken aan vakantie in Veenendaal!
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
12-01-2020 23:35
Almere-stad vond ik ook altijd zo depri toen ik er wel eens kwam voor mijn schoonfamilie... Gelukkig wonen ze er niet meer :biggrin:
Oeh, fijn zeg! :-D
...
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
12-01-2020 23:38
Oeh, fijn zeg! :-D
:biggrin: zeg dat wel
Voor iedereen een groene tuin
MidasWolf schreef:
12-01-2020 23:35
In het kader van lelijke steden.

Emmen wat een treurnis vind het daar allemaal zo kaal, somber en grijs gebouwd in het centrum.

De oude Dierentuin vond ik vergane glorie.
Emmen is inderdaad afschrikwekkend treurig. Ik mis daar zoveel charme die in andere Drentse plaatsen wel terug te vinden is. Alhoewel, Assen is ook drie keer niks. De mooiste plekjes in Drenthe zijn de brinkdorpen
ooitverlegen schreef:
12-01-2020 23:37
Oh ja en die is zelfs genoemd door Midas Dekkers als middel tegen voortijdig klaarkomen:

Denken aan vakantie in Veenendaal!
;-D
Liliane13 schreef:
12-01-2020 22:05
Ene Mark van Wonderen heeft daar juist een boekje vol mee uitgebracht met de naam Treurtrips:

https://www.trouw.nl/cultuur-media/maak ... ~be84f10b/
Leuk! Ik wist niet dat deze bestond. Zijn eerdere boek staat hier al in de kast, prachtig :)
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
12-01-2020 23:37
Ja maar dat is zooo veel te doen. Het stoplicht wordt rood, het stoplicht.. etc ;)
:rofl:
...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de meeste steden in NL niet echt geweldig. Behalve de Hanzesteden, daar maak ik een uitzondering voor :clown:
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven