Tegenvallende plekken van Nederland

12-01-2020 21:27 373 berichten
De tegenhanger van de mooiste plekken van Nederland.
Welke plekken vinden jullie tegenvallen?

Bij mij staat Scheveningen toch wel hoog op mijn lijstje.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
12-01-2020 23:25
Reeshof, Blaak, Zorgvlied etc zijn toch best groen?
Mwah ...
Alle reacties Link kopieren
Hengelo is ook vreselijk, nog erger dan Almelo. En dan vooral het marktplein o_o

In dit soort treurigheid is NL goed in.

Afbeelding
groentuintje wijzigde dit bericht op 12-01-2020 23:45
44.90% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
12-01-2020 23:34
Ik betwijfel of ik daar ooit was, de lelijkheid komt vooral van deze flats die te zien zijn vanaf de snelweg:


https://www.google.nl/maps/@51.8450042, ... 312!8i6656
Lijkt Rotterdam wel :proud:
makreel schreef:
12-01-2020 22:46
Ik geloof je meteen.
Direct en een beetje stug. En soms: heel stug.
Ik hou ervan maar als je er niet mee bent opgevoed, kan het heel bot en ongezellig overkomen.
Moet je nog koffie? Nou alleen als je hebt. En dat is dan een gezellig gesprek.
Ik kom zelf uit de kop van Noord Holland en ik moest gewoon hardop lachen om die laatste zin. Het is zeker waar. Al verbaasde ik mij wel toen ik hier las over stug en direct zijn, maar wellicht zit er een kern van waarheid in als ik dit nu lees. Verder geen nuttige bijdrages voor dit topic. Ik heb gewoond in de twee regio's die hier het vaakst als lelijk worden bestempeld, maar voor mij voelt het als thuis :heart:
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
12-01-2020 23:32
Voor echt lelijke steden moet je naar het buitenland, want Nederland is vrijwel overal zorgvuldig aangelegd en keurig onderhouden. Wie is er bijvoorbeeld wel eens in Charleroi geweest? Het lijkt wel het decor van een dystopische film. Mumbai (iets verder weg) vond ik ook afschuwelijk.
Ja, heerlijk.
Ik hou van die troosteloze sfeer in sommige Belgische steden.
Alle reacties Link kopieren
Kale grauwe grote pleinen, daar ligt NL vol mee. En maar zeuren en klagen dat mensen de stad mijden.. :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
12-01-2020 23:43
Hengelo is ook vreselijk, nog erger dan Almelo. En dan vooral het marktplein o_o
Ik dacht er ook al aan maar jij schrijft het al voor mij! De laatste jaren is Hengelo wel achteruit gegaan maar Almelo zou ik opnieuw moeten bekijken. Een paar jaar geleden viel het mij mee want ik verwachtte natuurlijk het allerergste.

Op het marktplein door kunstenaars gemaakte beren. Een paar meningen:

https://www.facebook.com/radiohengelotv ... 917511499/
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 12-01-2020 23:53
21.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
12-01-2020 23:47
Ik dacht er ook al aan maar jij schrijft het al voor mij! De laatste jaren is Hengelo wel achteruit gegaan maar Almelo zou ik opnieuw moeten bekijken. Een paar jaar geleden viel het mij mee want ik verwachtte natuurlijk het allerergste
Almelo heeft een leuk stadshart, daarbuiten is het ook niet veel soeps..Al heeft het wel veel mooie oude stadsvillas. Hengelo is een en al betonnen ellende (gelukkig kom ik er nooit :biggrin: )
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
12-01-2020 23:43
Mwah ...
Bij Slot Haverleij en Lelienhuyze woon je mooi in het groen:

Afbeelding

Afbeelding

En in de woonwijken bedoelde ik dit, kan even niet een hele goede foto vinden, maar veel van die grasveldjes in de wijken met bomen en planten en struiken (vaak voor een autovrije voordeur):

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Almelo heeft veel water, dat maakt ook wel sfeer:
Afbeelding

Dat mis ik wel in ‘mijn stad’ (grootste van Twente)’
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
12-01-2020 23:52
Almelo heeft een leuk stadshart, daarbuiten is het ook niet veel soeps..Al heeft het wel veel mooie oude stadsvillas. Hengelo is een en al betonnen ellende (gelukkig kom ik er nooit :biggrin: )
Dan herinner ik mij toch wel goed dat het centrum wel oké was. Hengelo ben ik aan ontsnapt maar ik weet er alles van. Jeffrey Spalberg heeft nog geprobeerd om het imago te verbeteren maar dat is het buitengebied!

https://www.youtube.com/watch?v=Qc2qgFLhRGs
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
12-01-2020 23:57
Dan herinner ik mij toch wel goed dat het centrum wel oké was. Hengelo ben ik aan ontsnapt maar ik weet er alles van. Jeffrey Spalberg heeft nog geprobeerd om het imago te verbeteren maar dat is het buitengebied!

https://www.youtube.com/watch?v=Qc2qgFLhRGs
Dat nummer zong hij een keer in Enschede op het podium op de oude markt. Hij werd alleen bekogeld door (edit) bier :hihi:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
13-01-2020 00:00
Dat nummer zong hij een keer in Enschede op het podium op de oude markt. Hij werd alleen bekogeld door eieren :hihi:
Ik begreep dat Enschede hem nog heeft gevraagd om ook een nummer te schrijven maar dat heeft hij geweigerd. De nijd zit er nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
13-01-2020 00:04
Ik begreep dat Enschede hem nog heeft gevraagd om ook een nummer te schrijven maar dat heeft hij geweigerd. De nijd zit er nog steeds.
Ja er staan filmpjes op YouTube :mrgreen:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
13-01-2020 00:05
Ja er staan filmpjes op YouTube :mrgreen:
Was niet zo handig om dat daar te zingen maar ik ga wel stuk nu ik het zie :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
13-01-2020 00:10
Was niet zo handig om dat daar te zingen maar ik ga wel stuk nu ik het zie :mrgreen:
:rofl: “..verder was hij niet bang maar moest met politiebegeleiding worden terug gebracht naar zijn auto”
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
13-01-2020 00:12
:rofl: “hij moest met politiebegeleiding worden terug gebracht naar zijn auto”
Ja wat een bak!
Alle reacties Link kopieren
Den helder vind ik echt naargeestig en almere vind ik net een dementor uit Harry Potter. Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
12-01-2020 23:23
Haarlem, Hilversum, Zeeuwse steden. Vooral qua winkels vind ik het tegenvallen. Koude uitstraling ook.
Haarlem??? Die stad is meerdere keren uitgeroepen tot beste/mooiste winkelstad.
Alle reacties Link kopieren
lieverdanlief schreef:
12-01-2020 23:37
Op mijn 15e stik chagrijnig geworden in Zeewolde. Wat een troosteloze boel. Ik weet niet hoe het nu is?
Ooit bedacht dat het leuk zou zijn om op vakantie te gaan in Zeewolde. Wat een in-en-inslecht idee was dat :proud:

Op 2: Capelle aan den IJssel
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
12-01-2020 23:02
Ja, ik snap ook niet dat mensen met plezier op een bedrijventerrein kunnen werken. Vooral niet op kantoor daar ofzo.
Ik zou er niet willen werken, maar nog veel vreemder daar vind ik het af en toe te aanschouwen verdwaalde huis. Wie gaat daar voor de lol wonen? Wat is de afweging geweest?
Overigens vind ik bedrijventerreinen wel heerlijk om te wandelen of rond te rijden. Je kan er zo een uur verdwijnen. Nou woon ik ook in het Noorden dus misschien ben ik wel zozeer gewend aan lege vlaktes dat zelfs een bedrijventerrein mij niets meer doet ;) .
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hadden eens een verrassingsweekend geboekt. Wij helemaal blij ons koffertje gepakt, kwamen we in Delfzijl....
Wonen daar wel mensen? Op zaterdagmiddag in het "centrum" kon je een kanon afschieten en niemand raken. Nou ja, ons, en dat leek me op dat moment totaal geen afschrikwekkend idee.
Alle reacties Link kopieren
Nou heb al heel wat van Nederland befietst en welke stad mij het meest tegenviel, zijn er eigenlijk 2. Roermond en Eindhoven, grauw en grijs. Onder Roermond wordt het dan trouwens wel snel heel mooi, fietsend langs de Maas.

Trouwens elke stad heeft wel een iets, vaak kom ik een stad binnen gefietst via woonwijken, kun je overdag altijd een kanon afschieten is niemand. En dan maakt het niet uit of het nou Amsterdam, Rotterdam, Maastricht, Parijs, Berlijn, Munchen etc etc stad is. Die woonwijken doen mij altijd denken aan the Matrix deel 1.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
12-01-2020 23:23
Haarlem, Hilversum, Zeeuwse steden. Vooral qua winkels vind ik het tegenvallen. Koude uitstraling ook.
Middelburg vond ik anders ook heel leuk.

Lijkt wel of ik juist de plaatsen die anderen niet leuk vinden fijn vind.
Alle reacties Link kopieren
Maar Den Helder en Hengelo zijn niet tegenvallend want daar heeft toch niemand van te voren positieve beelden bij?
Scheveningen is een echte tegenvaller en Den Bosch bijvoorbeeld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven