Tegenvallende plekken van Nederland

12-01-2020 21:27 373 berichten
De tegenhanger van de mooiste plekken van Nederland.
Welke plekken vinden jullie tegenvallen?

Bij mij staat Scheveningen toch wel hoog op mijn lijstje.
Giethoorn. Ik snap totaal niet wat er romantisch aan file varen is.
Alle reacties Link kopieren
De oostvaardersplassen
Ik vind lelijke plekken vaak juist mooi, tenzij ze gevaarlijk zijn.
Echt naar vind ik drukte, dus de Kalverstraat vind ik echt een vervelende plek om te zijn.
Zeeland.
Maar dat is misschien omdat ik er vandaan kom en het verschrikkelijk vind haha
Alle reacties Link kopieren
De waddeneilanden. Guur, kaal, klein.
Alle reacties Link kopieren
amsterdam
Alle reacties Link kopieren
Bussum vond ik enorm tegenvallen. Zo leuk wonen, zei iedereen. Brrr. Niet voor mij.
Niks mis mee opzich maar de sfeer daar kon ik niks mee.

En Alkmaar. Best mooi standje maar beetje vergane glorie.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Amsterdam.
Inderdaad Scheveningen en daarbij Den Haag, Rotterdam.

Te groot, te druk, te veel lawaai. Er zijn veel mooiere stranden en steden.
Oh ja Amsterdam snap ik ook wel.. Blij dat ik er niet woon :P
Alle reacties Link kopieren
Zandvoort.
Vergane glorie.
Alle reacties Link kopieren
Den Haag. Echt helemaal niets aan.
LevadeII schreef:
12-01-2020 21:34
Amsterdam.
Inderdaad Scheveningen en daarbij Den Haag, Rotterdam.

Te groot, te druk, te veel lawaai. Er zijn veel mooiere stranden en steden.
Ja precies.. Ik vind Scheveningen ook steeds rommeliger worden. Of ik kom er op de verkeerde momenten, dat kan ook.
De laatste keer dat ik er was, was ik naar een musical geweest. Omdat we een eindje moesten rijden maakten we er gelijk een dagje van. We liepen daar wat doelloos rond, we vonden het allemaal zo massaal en chaotisch.. Echt jammer.
Eigenlijk vind ik Nederland best wel mooi en mijn waardering begint de laatste jaren alleen maar meer te groeien hierin.
Als ik toch iets moet noemen, dan is het toch Zeeland.
Ben er als kind ooit eens op vakantie geweest (al meer dan dertig jaar geleden) en vond het echt saai.
Daarmee wil ik overigens niet beweren dat ik Zeeland helemaal niets aan zou vinden.
Maar destijds vond ik het allemaal wel bitter tegenvallen.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
12-01-2020 21:33
Bussum vond ik enorm tegenvallen. Zo leuk wonen, zei iedereen. Brrr. Niet voor mij.
Niks mis mee opzich maar de sfeer daar kon ik niks mee.

En Alkmaar. Best mooi standje maar beetje vergane glorie.
Bussum kon ik ook niet aarden. En vond ik ook enorme vergane glorie. Alkmaar is een beetje boersig, maar vind ik toch wel prettig.
Spike76 schreef:
12-01-2020 21:36
Eigenlijk vind ik Nederland best wel mooi en mijn waardering begint de laatste jaren alleen maar meer te groeien hierin.
Als ik toch iets moet noemen, dan is het toch Zeeland.
Ben er als kind ooit eens op vakantie geweest (al meer dan dertig jaar geleden) en vond het echt saai.
Daarmee wil ik overigens niet beweren dat ik Zeeland helemaal niets aan zou vinden.
Maar destijds vond ik het allemaal wel bitter tegenvallen.
Je bedoelt de provincie neem ik aan? ;) Ik vind ook niet alle plaatsen daar mooi hoor.
Kwebbeltje91 schreef:
12-01-2020 21:44
Je bedoelt de provincie neem ik aan? ;) Ik vind ook niet alle plaatsen daar mooi hoor.
Ah ik weet het weer.
Het was Burgh-Haamstede.
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam. verschrikkelijk. (En was er helemáál klaar mee toen een stuk van mijn rolstoel bleef steken (en ik een belangrijk onderdeel verloor) op de trambaan. Zegt niks over Amsterdam natuurlijk, maar ik kom er niet graag weer. )
Alle reacties Link kopieren
Ik vind veel badplaatsen erg armoedig. Je moet daar natuurlijk vaker onderhoud plegen aan schilderwerk ed, en dat doet lang niet iedereen. Ook zie je regelmatig van die lelijke jaren ‘70 bouw in die plaatsen, zoals bijv in Zandvoort. Om over Wijk aan Zee en IJmuiden maar te zwijgen.

(Er zijn ook uitzonderingen natuurlijk, zoals bijv Bergen en Schoorl, wat ik dan weer veel gezelliger aan vindt doen).
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik Zuidoost Groningen fantastisch vond, kan ik niet zo goed tegen die enorme groene vierkante platte vlaktes in Friesland en Groningen. Op de een of andere manier vind ik dat heel naargeestig. Met zo’n enkel huis er middenin, vooral aan zo’n strak kanaal met scheefgewaaide bomen erlangs, de enige bomen in de omgeving. ik kan me gewoon niet inbeelden dat je daar gelukkig kan zijn.
Spike76 schreef:
12-01-2020 21:46
Ah ik weet het weer.
Het was Burgh-Haamstede.
Heb er gewoond! Super mooie omgeving juist en prachtige natuur bij het bos en strand.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
12-01-2020 21:49
Ik vind veel badplaatsen erg armoedig. Je moet daar natuurlijk vaker onderhoud plegen aan schilderwerk ed, en dat doet lang niet iedereen. Ook zie je regelmatig van die lelijke jaren ‘70 bouw in die plaatsen, zoals bijv in Zandvoort. Om over Wijk aan Zee en IJmuiden maar te zwijgen.

(Er zijn ook uitzonderingen natuurlijk, zoals bijv Bergen en Schoorl, wat ik dan weer veel gezelliger aan vindt doen).
Bergen aan Zee vind ik zo enorm tegenvallen, eigenlijk gewoon lelijk naast Bergen.
*2020* schreef:
12-01-2020 21:29
Giethoorn. Ik snap totaal niet wat er romantisch aan file varen is.
Het is wel mooi. Alleen druk. Maakt het niet minder mooi. En wat romantiek ermee te maken heeft snap ik al helemaal niet.
Eviva1983 schreef:
12-01-2020 21:53
Heb er gewoond! Super mooie omgeving juist en prachtige natuur bij het bos en strand.
Ik praat natuurlijk wel over mijn bevindingen van ca 30 jaar terug.
Zou er nu een totaal ander (tegenovergesteld) gevoel bij hebben waarschijnlijk.
dubbel gepost
anoniem_391482 wijzigde dit bericht op 12-01-2020 21:57
95.65% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven