Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Reizen
Welkom op de pijler Reizen. Op deze overzichtspagina vind je alles dat te maken heeft met reizen en verblijf.

Welk land is geschikt om alleen rond te reizen, welk park is kindvriendelijk, wat is jouw favoriete bestemming, welke steden zijn de moeite waard en wat is onmisbaar in je backpack? Praat mee over al deze en andere zaken op het gebied van reizen.

Tenerife tips

26-03-2017 10:58 49 berichten
Link kopieren Quote
De titel zegt het al X-D

Zijn er mensen die tips hebben voor 10 dagen Tenerife?

Wat moet je zien/doen? Leuke restaurantjes, knusse dorpjes, mooi strand? We gaan over een week dus hopelijk is de temperatuur aangenaam :-]
Link kopieren Quote
De Teide op met de kabelbaan is een aanrader!
Link kopieren Quote
Hou je van wandelen? Ik zou gewoon de Teide op lopen, een paar honderd meter rechts naast het benedenpunt van de kabelbaan loopt een pad omhoog. Als je het eenmaal boven zat bent, kun je alsnog met de kabelbaan naar beneden gaan.

Verder de Mascakloof, erg leuk wandelen.
Link kopieren Quote
Nogmaals: de Teide! X-D
Link kopieren Quote
De dierentuin, prachtig! Veel plezier....
Link kopieren Quote
Teide idd. Loro parque ook een aanrader.. lago martianes in puerto de la cruz.. zowizo een hele leuke stad!

Veel plezier
Link kopieren Quote
Ik lees mee, ga ook over een week!
Link kopieren Quote
De Teide is tof, maar kijk dan of je nog aan een permit kunt komen om tot aan de top te mogen lopen! Schijnt de moeite waard te zijn, als je niet net zoals wij zo'n dikke mist hebt dat je niet eens je vingertoppen kunt zien als je je handen voor je uitstrekt ;-)

Whale watching tour vanuit Puerto Colón in Costa Adeje. Mijn favoriete boten zijn Maxi Cat en de Freebird One 4 You. Let alleszins op het gele vlaggetje bovenaan de mast: dit is een keurmerk voor organisaties die verantwoord omgaan met wildlife. En vergeet je zeeziekte-tabletjes niet als je daar last van hebt. Maak een langere cruise waarbij je halverwege een swim stop hebt, mocht je zeeziek worden is dat echt een verademing.

Maak een try dive met Zero Gravity, ook bij Puerto Colón. Als je de keuze hebt: bij El Puertito zitten vaak zeeschildpadden.

Als je van roadtrippen houdt: rondrijden bovenaan Los Gigantes. Prachtige uitzichten op de valleien en op de vulkaan.

De Masca trail is ook de moeite waard. Het makkelijkste is om een taxi te nemen naar Masca. Vanaf daar maak je een wandeling (ongeveer twee uur als ik me het goed herinner) naar beneden. Onderaan in de baai word je opgepikt door een bootje die je terugbrengt naar de haven van Los Gigantes. Daar kun je lekker wat drinken en wat winkelen. Er gaat een bus vanaf Los Gigantes terug, maar met een taxi ben je sneller terug waar je zijn moet.

Ik heb stagegelopen op Tenerife en het eiland voelt nog steeds een beetje als thuis. Als je specifieke vragen hebt, kom maar door! :)
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Link kopieren Quote
Swlwd schreef op 26 maart 2017 @ 11:49:

Teide idd. Loro parque ook een aanrader.. lago martianes in puerto de la cruz.. zowizo een hele leuke stad!

Veel plezier
Loro Parque zou ik niet aanraden... Het is mooi, het is impressive, maar het dierenwelzijn is niet om over naar huis te schrijven. Als je weet waar je moet zoeken is Tenerife een dierentuin op zichzelf: wildlife genoeg! Als je toch een dagje toeristische attractie wilt zou ik Siam Park aanraden.
Link kopieren Quote
Volg
“The truth is, everyone is going to hurt you. You just got to find the ones worth suffering for.” ― Bob Marley
Link kopieren Quote
Siam waterpark kun je je een hele dag vermaken. Glijbanen genoeg en als je daar niet van houd lekker luieren in de lazy river of golfslagbad :-]
Link kopieren Quote
Leuke tips! Bedankt :-]

Ik ga nu naar een verjaardag maar vanavond ga ik goed kijken en antwoord geven!

Wat leuk _Vogeltje_ dat je daar hebt stage gelopen. Ik kom zeker terug met nog wat vragen ;-]
Link kopieren Quote
Masca kloof is een aanrader maar ik heb nog nooit zo'n spierpijn gehad! Het was trouwens wel langer lopen dan 2 uur, wij waren met een groep en zijn er ongeveer 3-4 uur mee bezig geweest om beneden te komen. Hadden een Nederlandse gids die leuk kon vertellen.

Verder hebben wij een auto gehuurd en zijn zelf rondom de Teide gaan rijden, niet naar boven want veel en veel te druk.

Wij zijn ook met een catamarantocht meegegaan en hebben de pilotwhales gezien.
Link kopieren Quote
Kan je makkelijk met het ov bij de Teide komen?
“The truth is, everyone is going to hurt you. You just got to find the ones worth suffering for.” ― Bob Marley
Link kopieren Quote
Ik volg wij mogen over 2 maanden
Link kopieren Quote
Als plaatsje: Candelaria vond ik leuk. En de piramides van Guimar kun je ook eens kijken. Masca kloof hebben wij helaas gemist. Het was er zo druk dat we de auto niet konden stallen. Daarnaast een dag de zee op om walvissen en dolfijnen te spotten!
Link kopieren Quote
Ik heb daar een toer gedaan met de onderzeeër, ook erg leuk!

Voor lekkere cocktails raad ik het Hard Rock Café aan, hadden vaak happy hour en een heerlijk dakterras.
Link kopieren Quote
Dan zie ik jullie daar, wij gaan a.s. woensdag :)

Iemand nog een restaurant tip in Costa Adeje met een peuter?
Link kopieren Quote
Restaurante Rosso Sul Mare is ideaal met een peuter. Google het maar.

Het heeft een kleine speeltuin voor het terras.
Link kopieren Quote
Dank je wel! Gaan we zeker proberen.
Link kopieren Quote
Veel plezier. Jullie hebben in ieder geval mooi weer.

Wij zitten er nu 9 dagen en het al heel lang niet meer zo bewolkt en koud geweest sinds tijden. Vanaf dinsdag wordt het prima
Pessimist tot in de kist
Link kopieren Quote
Oja, restaurante las Gangarras is ook leuk met je peuter. Typisch canarisch en met een prachtige tuin. Maar dan zul je een taxi moeten nemen.
Link kopieren Quote
Hallo iedereen,

Bedankt voor de tips! X-D de kabelbaan gaan we wellicht doen! Autootje huren is absoluut een must, toch? We houden van wandelen. Maar momenteel niet dat we daar uren mee bezig willen zijn (zijn net in NY geweest en dat was best intens :-]) maar de Mascakloof ziet er echt prachtig uit!

We houden niet echt van die water/dieren parken dus daar gaan we sowieso niet heen. Maar we willen wel heel graag naar de binnenlandse stadjes/dorpjes.

Het is zeker een must om een auto te huren volgens mij en om cultuur te snuiven. Waar kan je dat vooral doen? En om te verblijven in het zuiden omdat daar het meest zon is. Jij weet daar wel meer van toch _Vogeltje_?

We willen graag relaxen en zon, maar niet 24/7 aan het strand liggen en niks doen weet je wel. Zijn beide mensen die graag cultuur opsnuiven en van het binnenland houden met veel geschiedenis.

Moet je bij de Masca kloof perse een gids hebben? Of kan je op eigen been?

Eigenlijk moeten we een soort route hebben met dag 1:.... dag 2:.... maar ook dat we af en toe kunnen relaxen.

Weet iemand leuke restaurantjes/barretjes? En kunnen we airbnb doen of een hotel?

Verder denk ik dat het beter is om in april in het zuiden te verblijven.

Annette78 en Espana misschien tot dan! X-D
Link kopieren Quote
Skippybal10 schreef op 26 maart 2017 @ 21:17:

Het is zeker een must om een auto te huren volgens mij en om cultuur te snuiven. Waar kan je dat vooral doen? En om te verblijven in het zuiden omdat daar het meest zon is. Jij weet daar wel meer van toch _Vogeltje_?

We willen graag relaxen en zon, maar niet 24/7 aan het strand liggen en niks doen weet je wel. Zijn beide mensen die graag cultuur opsnuiven en van het binnenland houden met veel geschiedenis.

Moet je bij de Masca kloof perse een gids hebben? Of kan je op eigen been?

Ik heb alles met ov gedaan tijdens mijn stage, alleen voor ons werk werden we met de auto naar de haven gebracht vanuit een dorpje iets hoger in de bergen, maar in de weekenden deed ik dezelfde route met de bus. Dat was allemaal in de gemeente Arona. Dat is ook het deel met de meeste toeristische (bad)plaatsen.

Als je er waarde aan hecht om snel op de plaats van bestemming te zijn is een auto wel een aanrader, want de bus duurt vaak wel lang.

Het zuiden is het zonnigste, dat zou ik wel aanraden. De bewolking blijft nog wel eens achter de vulkaan hangen, waardoor het noorden vaker regen ziet. Je merkt dat overigens wel als je over het eiland rijdt: het noorden is veel groener.

Masca kan ook in je uppie zonder gids, wel even van tevoren de watertaxi boeken. Je zou daar even bij de vvv moeten vragen hoe dat in z'n werk gaat, want dat is me eerlijk gezegd helemaal ontschoten.
Link kopieren Quote
www.titsa.com

de bussen op Tenerife funcioneren best goed maar het is natuurlijk altijd makkelijker om een auto te huren.

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven