Tent inpakken tijdens regen

16-07-2017 13:57 30 berichten
Hoi!
Onze eerste kampeervakantie... en het bevalt goed! Eigenlijk zouden we maar een midweekje gaan maar we hebben bijgeboekt tot donderdag.

Nu zie ik dat er woensdag en donderdag aardig wat regen kan vallen... dus een vraag aan de ervaren kampeerders, waar moeten we op letten als het niet gaat lukken de tent droog in te pakken?
We hebben een heavy cotton tent, zwaargewicht dus, een tunneltent.

Echte groentjes nog hier, dus alle tips zijn welkom! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem thuis gelijk weer opzetten en hem daar goed laten drogen.
Inpakken en zsm thuis bij droog weer opzetten. Wij sprayden de tent nadien ook helemaal weer in met impregneer.
Nat inpakken en thuis opnieuw opzetten en de tent laten drogen.
Oja, en als het daarna nog lang regent; alsnog opzetten. Als het weer in het tentdoek komt krijg je het er nooit weer uit,
Of de tent thuis op zolder uithangen om te drogen, als het regent.
Een zolder hebben we helaas niet, wonen in een appartement, wel ruim opzich maar de tent is ook heel groot ;)

Zo snel mogelijk weer opzetten dus, gaan we doen!
Niet in de zak stoppen, maar losjes opvouwen en los in de auto. Thuis gelijk uithangen/leggen of opzetten en goed laten drogen.
Alle reacties Link kopieren
Als je hem niet meteen weer kan uithangen/ opzetten in ieder geval niet in de hoes laten zitten. En als het past in de auto neem ik helemaal geen moeite om de boel op te rollen :D
Trouwens, als ik 'm uit zou hangen (zou hier deels over het balkon / waslijnen / over de balkonrand heen kunnen misschien) dan zit je alsnog met het probleem dat je 'm niet helemaal strak uit kunt hangen natuurlijk. Misschien inderdaad handiger om hem nog een keer op te zetten. Nog handiger is natuurlijk droog inpakken ;)
lilyjo schreef:
16-07-2017 14:16
Trouwens, als ik 'm uit zou hangen (zou hier deels over het balkon / waslijnen / over de balkonrand heen kunnen misschien) dan zit je alsnog met het probleem dat je 'm niet helemaal strak uit kunt hangen natuurlijk. Misschien inderdaad handiger om hem nog een keer op te zetten. Nog handiger is natuurlijk droog inpakken ;)
Wij zetten hem nooit opnieuw op, nu leggen we hem in de tuin bij mooi weer, maar toen we nog geen tuin hadden, legden we hem uit over de tafel en banken. Hoeft niet helemaal strak.
Nadeel van katoen is dat dit 's ochtends altijd vochtig is, je kan bijna nooit droog inpakken als je 's ochtends vertrekt op een camping. Wij hebben onze tent eigenlijk altijd nog uitgelegd thuis, om zeker te zijn dat hij echt goed droog is.
reisa1978 schreef:
16-07-2017 14:20
Wij zetten hem nooit opnieuw op, nu leggen we hem in de tuin bij mooi weer, maar toen we nog geen tuin hadden, legden we hem uit over de tafel en banken. Hoeft niet helemaal strak.
Nadeel van katoen is dat dit 's ochtends altijd vochtig is, je kan bijna nooit droog inpakken als je 's ochtends vertrekt op een camping. Wij hebben onze tent eigenlijk altijd nog uitgelegd thuis, om zeker te zijn dat hij echt goed droog is.
Oh dat is ook nog een optie Reisa. Dat moet makkelijk passen!
Overigens hoeven we niet 's morgens weg, dus we proberen sowieso een droog momentje te pakken om alles in te pakken. Al vertrekken we 's avonds pas, dat maakt niets uit. Maar als het net zulke buien worden als afgelopen week, zullen er weinig droge momentjes zijn :P
Ik zou het weer goed in de gaten houden en woensdag voor de bui inpakken.
Wij vertrokken om die reden nooit in de ochtend of avond, vaak te klam om de tent droog in te kunnen pakken. We begonnen in de ochtend met inpakken en als laatste, tegen de middag de tent als hij kurkdroog is. Dan nog even lekker lunchen en gaan met die banaan.
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
16-07-2017 13:57
Inpakken en zsm thuis bij droog weer opzetten. Wij sprayden de tent nadien ook helemaal weer in met impregneer.

Waarom opnieuw impregneren ? Een katoenen tent kan prima tegen regen.

Wij kamperen al jaren waaronder in een de waard tent. Als je die nat inpakt direct opzetten thuis. Iig binnen 24 uur niets aan de hand

De tent is gewoon weer waterdicht na opdrogen
Anna Karenina schreef:
16-07-2017 14:00
Nat inpakken en thuis opnieuw opzetten en de tent laten drogen.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Wij houden het weerbericht in de gaten en gaan liever een dagje eerder naar huis met een droge tent. Maar die ene keer dat het niet kon, hebben we hem gewoon ingepakt (giga pakket anders niet te vervoeren) en thuis in het zonnetje te drogen gelegd en een aantal keer gedraaid (tent past opgezet niet in de tuin). Ook een zware katoenen tent.
Alle reacties Link kopieren
Afgezien van de al genoemde tips: Sommige delen al de dag van te voren af breken als het dan wel nog droog is. De luifel bijvoorbeeld. Sibling en ik hebben wel eens op ons luchtbed in de voortent geslapen ipv eigen koepeltent zodat die nog droog waren. Luifel was toen ook al in gepakt. Dan moet je uiteindelijk wel nog een deel laten drogen als je weer thuis bent, maar het scheelt wel alvast werk.

Oh, en bij ons paste het niet in huis of in de tuin, dus hier werd alles weer op gezet om te drogen op het nabijgelegen speelveld. Deed iedereen daar tijdens de zomer :mrgreen:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Handdoek, douchespullen en droge kleren bij de hand houden zodat je kunt douchen als die natte kledder eenmaal is ingepakt.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Los in de auto. Mijn ouders legden hem altijd zo snel mogelijk in de zon te dronen , ook wel eens onderweg tijdens een pauze als het dan mooi weer was.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
reisa1978 schreef:
16-07-2017 14:08
Niet in de zak stoppen, maar losjes opvouwen en los in de auto. Thuis gelijk uithangen/leggen of opzetten en goed laten drogen.
Even tussendoor, het is ons nog nooit gelukt om een tent na gebruik weer in de bijgeleverde zak te krijgen. Wat doen we fout of waar stop ik dat ding dan voortaan in?

Onze nieuwe tent zat vrij ruim in de zak maar echt met geen mogelijkheid kregen we hem laatst terug daarin. Nu maar opgerold en met een touwtje vastgezet.
dolfje schreef:
17-07-2017 11:43
Even tussendoor, het is ons nog nooit gelukt om een tent na gebruik weer in de bijgeleverde zak te krijgen. Wat doen we fout of waar stop ik dat ding dan voortaan in?

Onze nieuwe tent zat vrij ruim in de zak maar echt met geen mogelijkheid kregen we hem laatst terug daarin. Nu maar opgerold en met een touwtje vastgezet.
Wij hebben elke tent weer in de originele zak terug gekregen. Heel netjes en strak opvouwen. Goed kijken hoe breed de zak is en goed vouwen en rollen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi 'm altijd over de droogmolen heen, weer of geen weer. Helemaal kurkdroog is 'ie toch niet na het kamperen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Haha Dolfje, volgens mij zou dat toch echt goed moeten kunnen hoor! Eerst plat leggen, zo vierkant/rechthoekig mogelijk maken door samen (ieder aan een kant) de schuine flappen naar binnen te vouwen. Dan uitmeten hoe breed de zak is en de hele tent in 3-en of 4-en vouwen (ook met zijn tweeen, ieder aan een kant). Daarna zo strak mogelijk oprollen.
Oefenze, deze zomer! :)

Nog even on topic: is het een enkeldaks of dubbeldaks tent? Als je namelijk een binnentent hebt, kun je die vaak loshalen van de buitentent en apart opvouwen. Dan is die in ieder geval wel droog.

(krijg helemaal zin om te gaan kamperen van dit topic!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven