Aanstaande maandag 11 november wordt er gepland onderhoud uitgevoerd aan het forum. Hierdoor is het forum op maandagochtend enkele uren onbereikbaar.

Thessaloniki

25-10-2024 12:34 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Is iemand hier wel eens in Thessaloniki geweest en heeft iemand tips? En hoe lang zou je verblijven?

Ik heb volgend jaar daar een bruiloft, op een zaterdag. Ik zat zelf te denken aan aankomst op donderdagavond en zondag eind van de middag terug.
Ik ben er heel vaak geweest. Het is niet perse een hele mooi stad, maar je kunt er prima een paar dagen verblijven. Je hebt wel wat leuke buurten met markten, bezienswaardigheden en er een strand relatief dichtbij. Bovendien is het een hele goede plek voor goed eten!
Auto huren en richting Chalkidiki rijden? Is echt goed te doen en heel erg mooi. Fijn rijden ook en de zee lijkt er wel als uit een Bountyreclame.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Ik ben er een middag geweest en vond dat genoeg :proud:
Nijlpaard schreef:
25-10-2024 12:53
Ik ben er heel vaak geweest. Het is niet perse een hele mooi stad, maar je kunt er prima een paar dagen verblijven. Je hebt wel wat leuke buurten met markten, bezienswaardigheden en er een strand relatief dichtbij. Bovendien is het een hele goede plek voor goed eten!
Oeh tips voor lekker eten ontvang ik graag!
Ik zit er ook aan te denken volgend jaar voor een paar dagen heen te gaan. Was van plan musea te gaan bezoeken en een paar dagexcursies te gaan doen.
Ik ben er vorig jaar 3 dagen geweest. Ik vond het een leuke stad voor een paar dagen, de meeste bezienswaardigheden zijn goed lopend te doen. Ik vond vooral de 'bovenstad' met de burcht erg leuk, met prachtig uitzicht over de stad. Thessaloniki is een erg drukke, beetje chaotische stad, typisch Grieks, leuk voor een paar dagen. Na mijn verblijf in Thessaloniki ben ik nog 4 dagen in Kavala geweest, daar verbleef ik in een schattig huisje in de oude stad op het schiereiland, met kleine smalle straatjes en steegjes, en op de top een burcht. Ik vond het hier leuker dan in Thessaloniki. Ik heb vanuit Kavala ook een bezoek gebracht met de bus, half uur rijden, aan de archeologische site van Philippi. Als je hiervan houdt, is dit zeker de moeite waard.
Ik weet niet in welke maand je gaat, maar ik was er in februari en er waren toen niet veel toeristen, maar alle bezienswaardigheden waren open en ook de meeste restaurantjes.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven