Ticket naar Taiwan nu al omboeken?

26-01-2020 10:55 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma. Ik had voor deze zomervakantie een rondreis door Taiwan bedacht. Tickets zijn al een tijdje geleden geboekt. Maar nu met het coronavirus weet ik niet of dat nog wel zo verstandig is. Voor degene die geografisch niet zo goed onderlegd zijn: Taiwan is officieel een onderdeel van China alleen denken de Taiwanezen daar zelf anders over. Maar Taiwan wordt we het hele jaar door overspoeld met Chinese toeristen. Taiwan is een eiland want meteen onder China ligt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel nuchter wat dit soort dingen betreft en zou nu nog zeker niet omboeken.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat dus over een half jaar reizen?

Ik ben daar ook redelijk nuchter in. Niemand weet hoe het virus zich ontwikkelt, of welke andere ziektes er weer opduiken ergens te wereld.

Wordt het echt heel link om daar heen te reizen, dan komt er wel een negatief reisadvies.

Ja, er zijn mensen overleden aan dit virus. Op dit moment zijn het vooral de kwetsbare mensen, ouderen, zieken etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Pergamon schreef:
26-01-2020 11:05
Ik ben heel nuchter wat dit soort dingen betreft en zou nu nog zeker niet omboeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het nog even afwachten. In een half jaar tijd kan er veel veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Wij vliegen deze zomer met een overstap op Singapore.
Singapore bestaat voor 75 procent uit chinezen.
Ook in Singapore is het corona virus al ontdekt.

Ik denk maar zo...het duurt nog 6 maanden voordat we gaan vliegen, wie weet hoe dan de situatie is.
Als er dan een negatief reisadvies is...kunnen we dan altijd nog omboeken.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rivm.nl/coronavirus/nieuw-c ... s-in-China

De WHO heeft aangegeven dat er vooralsnog geen aanvullende maatregelen voor reizigers naar China nodig zijn. In het algemeen geldt het advies voor reizigers om markten met levende dieren te vermijden en om algemene hygiënemaatregelen te nemen.

Dus zie niet in waarom jij je er nu al druk om maakt als er geen negatief reisadvies is.
Here am I in my little bubble
Maakt het voor de prijs van het omboeken of je dat nu doet of later?

Als je je zenuwachtig maakt en je kunt vrij goedkoop omboeken naar een ander land dat je ook mooi lijkt, dan kun je dat nu al gewoon doen natuurlijk.
Ik zou niet nu al omboeken, maar ik zou wél zorgen voor een goede reis- en annuleringsverzekering.
Alle reacties Link kopieren
Kan je nu gratis omboeken?
Zo ja, dan zou je het kunnen doen, maar alleen voor je eigen geruststelling.
Zo nee, gewoon even afwachten. Grote kans dat het over een half jaar alweer voorbij is. En mocht het echt grote vormen aannemen, dan komt er een negatief reisadvies en kan je terug vallen op je reisverzekering.
Merel7 schreef:
26-01-2020 12:09
Kan je nu gratis omboeken?
Zo ja, dan zou je het kunnen doen, maar alleen voor je eigen geruststelling.
Zo nee, gewoon even afwachten. Grote kans dat het over een half jaar alweer voorbij is. En mocht het echt grote vormen aannemen, dan komt er een negatief reisadvies en kan je terug vallen op je reisverzekering.
Niet per se hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een annuleringsverzekering maar je mag alleen kosteloos annuleren als er een negatief reisadvies is. En dat is er (nog) niet. Mijn tickets omboeken kan wel, kost 150 euro. Het dilemma zit er ook in dat als ik nu omboek de tickets naar mijn nieuwe bestemming nog niet torenhoog zijn. Als ik wacht tot bijvoorbeeld mei of juni zijn tickets voor het hoogseizoen/zomervakantie ook veel duurder.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Er kan zoveel gebeuren in een half jaar. Ik zou echt niet omboeken nu al. Ik ben er ook heel nuchter onder, zeker als je pas over een half jaar gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg er een paar keer per jaar heen en ga me ook niet drukmaken. Misschien te nuchter in hoor, maar zo kan ik me wel om alles zorgen gaan maken. Het is nu ook al in Europa, dus wie weet over een paar dagen wel in Nederland. Zulk soort dingen weet je gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je een lage weerstand hebt en altijd makkelijk ziek wordt zou ik wel nu al annuleren. Anders niet.
Ik zou vooral mijn reis willen kunnen voorbereiden.

Dat kan verdomd slecht als ze een week voordien een negatief reis-advies geven en je alsnog moet switchen.

De mindset is ook helemaal anders en ik zou nauwelijks kunnen uitzien naar de reis want mogelijk gaat ie niet door of wordt je ter plekke ziek.
(Ik ga 1 keer per jaar op reis. En zo'n verre reis doe ik al helemaal nooit.)

Ik zou dus switchen.
Of het nog 2 maanden aankijken, maar in maart / april wel een beslissing nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mij daar echt nu nog geen zorgen in maken, maar wel zorgen dat je goed geïnformeerd bent.
Want zoals iemand hier al zei: als er een negatief reisadvies komt betekent dat echt niet dat je reisverzekering per se bijspringt. Wij zijn ook wel eens naar een land gegaan waar tussen boeken en gaan plots een negatief reisadvies kwam (wegens aardbeving en vervolgens uitbreken van cholera-epidemies enz....). Het negatief reisadvies hield maanden aan en onze reisverzekering kwam niet tussen (want reisADVIES, geen verplichting, was de uitleg). Terwijl ik op voorhand ook begrepen had, dat ze dat wel zouden doen.
Uiteindelijk bleken we via onze gewone verzekering wel gedekt te zijn voor mochten we in een ziekenhuis terecht komen en gerepatrieerd moeten worden.
We hebben toen besloten om af te wachten en uiteindelijk vonden we de situatie op het moment dat wij gingen stabiel genoeg en zijn we gewoon gegaan (weliswaar niet gedekt door de reisverzekering, dus).
ClumsyNinja schreef:
26-01-2020 12:04
Ik zou niet nu al omboeken, maar ik zou wél zorgen voor een goede reis- en annuleringsverzekering.
Ik hoop dat ze die al heeft. Want als ze al geboekt heeft kan ze niet nu nog een annuleringsverzekering afsluiten. Om de reden dat mensen een annuleringsverzekering gaan afsluiten alleen als er wat aan de hand is.

En ik zou niet omboeken. Het is pas over een half jaar. Wie dan leeft wie dan zorgt.
anoniem_63970887729c7 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 13:35
9.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Check ook even of de luchtvaartmaatschappij over Iran vliegt want anders kan je zomaar neergehaald worden.
Alle reacties Link kopieren
Niet om te lopen azijnpissen hoor, maar Taiwan is door meerdere landen waaronder NL erkend als onafhankelijke staat. Dus niet alleen de Taiwanezen denken er zo over.

Edit: oeps, blijkbaar niet meer door NL. Wel door Vaticaanstad en 15 andere landen.
sjardonnee wijzigde dit bericht op 26-01-2020 13:45
Reden: Verkeerde informatie
20.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me daar nou echt niet druk om maken. De mensen die er al aan zijn overleden waren oud en ziek.
Over een halfjaar zit het volgens mij al over de hele wereld. Ik vind de verspreiding snel gaan.

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6
Marloesjuh51 schreef:
26-01-2020 13:48
Over een halfjaar zit het volgens mij al over de hele wereld. Ik vind de verspreiding snel gaan.

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6
Haha ja dan kan je beter die kant op reizen dan hebben ze t daar ondertussen misschien onder controle. En dan is het in Nederland levens gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar echt niet mee bezig zijn. Ik zou gewoon nu naar Taiwan gaan als ik dat geboekt had.
Ziek worden kan altijd en kan je als je pech hebt volgende week hier ook gebeuren. Of je boekt om en over een half jaar is daar dan weer wat terwijl in China weer alles onder controle is.
De dodelijke afloop geldt op dit moment nog voor de doelgroepen waar ik niet bij hoor en ik verwacht jij ook niet want die doen vaak geen rondreizen meer naar dit soort landen.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
26-01-2020 13:02
Ik zou vooral mijn reis willen kunnen voorbereiden.

Dat kan verdomd slecht als ze een week voordien een negatief reis-advies geven en je alsnog moet switchen.

De mindset is ook helemaal anders en ik zou nauwelijks kunnen uitzien naar de reis want mogelijk gaat ie niet door of wordt je ter plekke ziek.
(Ik ga 1 keer per jaar op reis. En zo'n verre reis doe ik al helemaal nooit.)

Ik zou dus switchen.
Of het nog 2 maanden aankijken, maar in maart / april wel een beslissing nemen.
Dat dus. Ik reis alleen en bereid mijn reis altijd goed voor. Wat is leuk om naar toe te gaan, hoe is het vervoer ter plekke geregeld, inentingen enz. Ik vind het dus echt niet fijn om op het allerlaatste moment mijn bestemming te wijzigen. Ik heb nu besloten om het nog even aan te kijken, maar al wel een beetje te kijken naar een alternatief.

En zoals ik al eerder schreef: ik heb een annuleringsverzekering maar die keren alleen maar uit bij een negatief reisadvies, en dan nog met 150 euro eigen risico.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven