Ticket naar Taiwan nu al omboeken?

26-01-2020 10:55 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma. Ik had voor deze zomervakantie een rondreis door Taiwan bedacht. Tickets zijn al een tijdje geleden geboekt. Maar nu met het coronavirus weet ik niet of dat nog wel zo verstandig is. Voor degene die geografisch niet zo goed onderlegd zijn: Taiwan is officieel een onderdeel van China alleen denken de Taiwanezen daar zelf anders over. Maar Taiwan wordt we het hele jaar door overspoeld met Chinese toeristen. Taiwan is een eiland want meteen onder China ligt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
26-01-2020 14:13
Dat dus. Ik reis alleen en bereid mijn reis altijd goed voor. Wat is leuk om naar toe te gaan, hoe is het vervoer ter plekke geregeld, inentingen enz. Ik vind het dus echt niet fijn om op het allerlaatste moment mijn bestemming te wijzigen. Ik heb nu besloten om het nog even aan te kijken, maar al wel een beetje te kijken naar een alternatief.

En zoals ik al eerder schreef: ik heb een annuleringsverzekering maar die keren alleen maar uit bij een negatief reisadvies, en dan nog met 150 euro eigen risico.
Op zich maakt het advies wat mensen hier geven niet heel erg uit natuurlijk.

Als je altijd lang van te voren je reis plant en stress krijt of onrustig wordt van de onzekerheid van je reis zal ik het lekker omboeken. Dan kan je in alle rust nieuwe planning maken, want de voorpret moet natuurlijk ook leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
26-01-2020 13:42
Ik zou me daar nou echt niet druk om maken. De mensen die er al aan zijn overleden waren oud en ziek.
Nu wil ik hier niet de discussie voeren die al in een ander topic of dit forum loopt, maar dat schijnt dus niet meer te kloppen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
26-01-2020 14:29
Nu wil ik hier niet de discussie voeren die al in een ander topic of dit forum loopt, maar dat schijnt dus niet meer te kloppen.
Er gaan op dit moment een hoop hoaxes rond inclusief nepfilmpjes, dus dat is maar de vraag...
mevrouwiglesias schreef:
26-01-2020 14:13
Dat dus. Ik reis alleen en bereid mijn reis altijd goed voor. Wat is leuk om naar toe te gaan, hoe is het vervoer ter plekke geregeld, inentingen enz. Ik vind het dus echt niet fijn om op het allerlaatste moment mijn bestemming te wijzigen. Ik heb nu besloten om het nog even aan te kijken, maar al wel een beetje te kijken naar een alternatief.

En zoals ik al eerder schreef: ik heb een annuleringsverzekering maar die keren alleen maar uit bij een negatief reisadvies, en dan nog met 150 euro eigen risico.
Houd dan alvast de ticketprijzen in de gaten van de andere bestemmingen die je mooi lijken. Dan weet je wat reële prijzen zijn.
Maar moet dat omboeken dan bij dezelfde vliegmaatschappij zijn?
Afhankelijk van met welke je vliegt, kan dat je opties sterk verminderen natuurlijk.
mevrouwiglesias schreef:
26-01-2020 12:22
Ik heb een annuleringsverzekering maar je mag alleen kosteloos annuleren als er een negatief reisadvies is. En dat is er (nog) niet. Mijn tickets omboeken kan wel, kost 150 euro. Het dilemma zit er ook in dat als ik nu omboek de tickets naar mijn nieuwe bestemming nog niet torenhoog zijn. Als ik wacht tot bijvoorbeeld mei of juni zijn tickets voor het hoogseizoen/zomervakantie ook veel duurder.
Ik denk dat het zo´n vaart niet loopt maar als jij je er beter bij voelt, zou ik omboeken.
En dan Taiwan bewaren voor een andere vakantie.
Alle reacties Link kopieren
En waar zou je dan heen willen en wie weet wat daar over een half jaar aan de hand is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Taiwan is officieel een onderdeel van China alleen denken de Taiwanezen daar zelf anders over

En hoe is deze info nuttig? Chinezen overspoelen de hele wereld tegenwoordig, dan kan je maar beter niet op vakantie gaan als je zo bang aangelegd bent.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Gewoon afwachten. Nu omboeken is onnodig.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
26-01-2020 17:11
Taiwan is officieel een onderdeel van China alleen denken de Taiwanezen daar zelf anders over

En hoe is deze info nuttig? Chinezen overspoelen de hele wereld tegenwoordig, dan kan je maar beter niet op vakantie gaan als je zo bang aangelegd bent.
En niet alleen niet op vakantie gaan; mijn dochter is 2 weken geleden aangereden door een Chinees :-?

OT: ik vind het nogal hysterisch; 2 jaar geleden zijn er alleen al in Nederland 3000 mensen overleden aan griep.
Ik ga mijn vakantieplannen in elk geval niet wijzigen. Mocht het tot een negatief reisadvies komen dan zie ik wel weer verder.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
26-01-2020 17:11
Taiwan is officieel een onderdeel van China alleen denken de Taiwanezen daar zelf anders over
Alleen volgens de Chinezen zelf.

Maar over het virus: het maakt toch niets uit wat wij zouden doen, het gaat erom waar jij je goed bij voelt en kennelijk wil je omboeken, nou doe dat dan ook.

Ter - niet ter zake doende- info: ik zou gewoon gaan. Tzt kun je dat virus overal oplopen.
Alle reacties Link kopieren
en wie zegt dat er opd e andere bestemming die jij uitzoekt over een half jaar ook niets aan de hand is?
doet me denken aan het gedicht van de tuinman en de dood
De tuinman en de dood
Een Perzisch Edelman:

Van morgen ijlt mijn tuinman, wit van schrik,
Mijn woning in: 'Heer, Heer, één ogenblik!

Ginds, in de rooshof, snoeide ik loot na loot,
Toen keek ik achter mij. Daar stond de Dood.

Ik schrok, en haastte mij langs de andere kant,
Maar zag nog juist de dreiging van zijn hand.

Meester, uw paard, en laat mij spoorslags gaan,
Voor de avond nog bereik ik Ispahaan!' -

Van middag - lang reeds was hij heengespoed -
Heb ik in 't cederpark de Dood ontmoet.

'Waarom,' zo vraag ik, want hij wacht en zwijgt,
'Hebt gij van morgen vroeg mijn knecht gedreigd?'

Glimlachend antwoordt hij: 'Geen dreiging was 't,
Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast,

Toen 'k 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan,
Die 'k 's avonds halen moest in Ispahaan.'
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Na lang wikken en wegen besloten om de vliegtickets te annuleren. Ondanks dat er geen negatief reisadvies is naar Hongkong en Taiwan zonder problemen de reissom (- 150 euro eigen risico) terug gekregen via de annuleringsverzekering.

Nu de focus op een geheel nieuwe reis, nog tijd genoeg om iets anders te bedenken.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik zou thuis blijven. Want elke plek die je nu boekt kan over een half jaar overspoeld zijn met het Corona-virus. Dus pak jezelf maar volledig in en zoek de schuilkelder maar op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven