Tips camping Duitsland met kind van 5

22-07-2018 20:04 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, over 3 weken gaan partner, ik en zoon van 5 jaar naar Duitsland op vakantie. Althans dat is het idee. We hebben nog niks geboekt. Nu kunnen we dat zo laten, maar misschien zijn er ook wel goede tips hier op het forum. Zo hebben we al eerder een keer een hele leuke accommodatie gevonden. We gaan met de vouwwagen en willen meerdere campings aan doen. Vereisten voor een camping zijn:

- een zwembad (of een strandje)
- niet al te groot
- animatie is niet verplicht
- mooie omgeving
- een aantal Nederlandse kinderen zou een pre zijn

Dankjewel voor de reacties alvast!
Als je Nederlandse kinderen een pre vind, dan blijf je toch in NL lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
Nederlanders zitten overal. :lol: Verwacht dus dat dat wel goed gaat komen. Willen bij voorkeur niet een camping met alleen maar Nederlanders.
Champing Kirchzarten. Geen idee of er nog plek is want veel mensen boeken daar vooruit.

Zwembad naast de camping, beekje met water tot de enkels op de camping. Wel wat groter, animatie en redelijk veel Nederlandse kinderen. De omgeving is het zwarte woud.
Alle reacties Link kopieren
Kirchzarten zit rond deze tijd altijd vol en sanitair is echt smerig.

Wij vinden camping Teutoburgerwald in Barntrup heel erg leuk. En ben al op vele campings in Duitsland geweest.
Alle reacties Link kopieren
Camping Prumtal in Oberweiss, was erg leuk, veel voor de kids, veel wandelroutes, leuk beekje langs de camping.
Heksenketels schreef:
22-07-2018 21:00
Kirchzarten zit rond deze tijd altijd vol en sanitair is echt smerig.
Hier juist op sanitair gebied totaal andere ervaring. Nog nooit zo’n schoon sanitair gehad. Ligt er misschien aan welk gebouw je gebruikt. Ik ben iemand die zodra er iets vies is bij de wc spontaan niet meer hoeft. Dat heb ik daar niet mergemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
23-07-2018 07:36
Hier juist op sanitair gebied totaal andere ervaring. Nog nooit zo’n schoon sanitair gehad. Ligt er misschien aan welk gebouw je gebruikt. Ik ben iemand die zodra er iets vies is bij de wc spontaan niet meer hoeft. Dat heb ik daar niet mergemaakt.
Dat probleem heb ik ook. Heb er zelfs foto's van gemaakt, zo erg was het.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond op kirchzarten de plaatsen best klein, maar het sanitair wel schoon. Prima vermaakt daar, ook met een zoon van 5.

Andere leuke campings (volgens eerdere forum-tpoics over Duitsland):
Camping Schwarzwalderhof
Camping Sonnenberg
Camping Warsberg
Camping Wirfftal
Camping Holländischer Hof
Camping Gugel
Camping Prumtal
Camping Langenwald
Alle reacties Link kopieren
Wanneer waren jullie op Kirchzarten, ik in 2016
2016 en 2017. En we hadden een grote plaats op het oude gedeelte.
Alle reacties Link kopieren
Camping Prumtal zijn er 2 van in hetzelfde gebied, Oberweiss is klein, Waxweiler is heel groot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven