Tips gezocht - alleenstaande moeder op vakantie met zoon (7)

09-03-2019 23:43 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik kom er maar niet uit waar ik heen wil op vakantie samen met mijn zoontje.

Ik heb gekeken voor een alleenstaande ouder vakantie o.a. via Estivant maar ik vind het erg prijzig.

Voor mijn zoontje lijkt het me leuk om naar een camping te gaan en dan wel de clamping-variant ;-) aangezien ik geen kampeerder ben. Ik wil niet naar een te grote en massale camping. We willen graag met het vliegtuig erheen. Met de auto op vakantie is geen optie aangezien mijn zoontje heel snel wagenziek is.
Italie lijkt me leuk, Spanje of Portugal.

Of kan ik beter voor een all inclusive hotel gaan? Ik weet het gewoon niet.

Wie o wie heeft er goede tips voor mij?
Alvast bedankt!
Estivant is wel fijn hoor, zeker met zo’n jong enig kind. Anders ben je de hele vakantie zelf het animatieteam en als alleenstaande moeder heb je vaak niet zoveel aanspraak van andere volwassenen. Ik vond het een uitkomst in ieder geval. Ik ben geen tentkampeerder, maar Estivant/Cirkel heeft ook altijd wel een locatie met stacaravans of appartementen.
Als je per se goedkoper wilt zou ik een kleinschalig appartementencomplex zoeken, op Kreta of zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar zomer alleen met mijn twee kinderen op vakantie geweest naar corfu. Ik had geen zin in rompslomp, dus heb voor all in gekozen . Het hotel waar wij zaten heet Sandy beach resort. Alles is super geregeld daar . 3 zwembaden , 2 restaurants en je zit op 2 min lopen van het strand vandaan . Misschien is dit wat voor jullie ? Waren ook veel Nederlandse gezinnen met jonge kinderen aanwezig . Top vakantie gehad ! Succes met vakantie zoeken.
Alle reacties Link kopieren
En als aanvulling . Ik weet niet hoeveel je te besteden hebt , maar ik was voor 2 kinderen en 1 volwassene rond de €1800 kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met de kinderen naar de Waddeneilanden geweest....Ameland. Op een camping in een stacaravan. Heerlijke vakantie gehad. Zon, zee en strand. Goede combi. De kids gingen hun gang waardoor ik ook tijd voor mijzelf had om eens een goed boek te lezen ipv een tijdschrift.
Dwarrel75 schreef:
10-03-2019 07:27
Ik ben met de kinderen naar de Waddeneilanden geweest....Ameland. Op een camping in een stacaravan. Heerlijke vakantie gehad. Zon, zee en strand. Goede combi. De kids gingen hun gang waardoor ik ook tijd voor mijzelf had om eens een goed boek te lezen ipv een tijdschrift.
Wij zijn afgelopen jaar naar Drenthe geweest, was nog nooit in Nederland gebleven voor vakantie. Maar dochter had het zo naar haar zin! Meer vriendinnetjes dan op de Franse campings waar we altijd heen gingen. In Frankrijk was het vaak zo dat we net tussen allemaal Fransen zaten en daar speelt dochter toch niet zo snel mee. Of er waren Nederlandse kindjes, maar die gingen dan al snel weer weg, of ze hadden broertjes/zusjes/vriendjes mee. Ook hadden we daar vaak echt een eigen plek, terwijl we hier in Nederland een veldje hadden. Dat maakt sneller contact heb ik gemerkt en er was gewoon meer keus in kindjes. Veel meer Nederlandse gezinnen hier :) het is ons in Nederland dus heel goed bevallen! Komend jaar gaan we naar Duitsland, ben benieuwd hoe het dan weer gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee
Pilletje tegen reisziekte erin en een bestemming kiezen waar je kind zich de hele dag kan vermaken: dan heb jij ook een relaxte vakantie.

Als je naar Duitsland, België, Frankrijk gaat (bijv max 5-6 uurtjes rijden), zoek dan een camping met Nederlands eigenaren. Daar zijn vaak veel Nederlanders. Kamperen in NL is natuurlijk ook een optie.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat veel valt of staat met wat je budget is, hoe lang je weg wil en vanaf welke luchthaven je eventueel kan vliegen en wanneer.

Wil je wel samen met kind in een hotelkamer? Of liever appartement dat jullie niet op 1 kamer slapen? Maakt kind snel contact of niet? Zou wel kijken of er sowieso iets van animatie is.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Waarom ga je niet gewoon naar 'n hotel als je geen kampeerder bent. Goddank waren mijn ouders dat ook niet en gingen wij gewoon in hotels (ik had gelijk een eigen kamer in het begin toen ik 3 was met tussendeur maar vanaf 'n jaar of 6 gewoon de kamer naast of tegenover die van m'n ouders). We gingen wel altijd naar kleinschalige hotels met zwembad.
Wij hadden vorig jaar een huisje/appartement dat wel gewoon dagelijks werd schoongemaakt, schone handdoeken e.d., maar waar je ook zelf een klein keukentje had. Dat was echt ideaal, niet de beperkingen van een hotel, qua ruimte en mogelijkheid eigen eten op te bergen, maar wel een schone kamer en ‘s morgens ontbijtbuffet. Ik was alleen met mijn 13-jarige die niet veel behoefte heeft aan leeftijdsgenoten maar op het resort (was huisjes + camping) was ook een animatieteam, en volop jonge kinderen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-03-2019 10:24
Waarom ga je niet gewoon naar 'n hotel als je geen kampeerder bent. Goddank waren mijn ouders dat ook niet en gingen wij gewoon in hotels (ik had gelijk een eigen kamer in het begin toen ik 3 was met tussendeur maar vanaf 'n jaar of 6 gewoon de kamer naast of tegenover die van m'n ouders). We gingen wel altijd naar kleinschalige hotels met zwembad.
O_O bizar
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
carrie-bradshaw schreef:
10-03-2019 12:02
O_O bizar
Redbulletje heeft de haat naar kinderen toe niet van een vreemde, zullen we maar zeggen ;)
Whomi schreef:
10-03-2019 12:05
Redbulletje heeft de haat naar kinderen toe niet van een vreemde, zullen we maar zeggen ;)
:rofl:
carrie-bradshaw schreef:
10-03-2019 12:02
O_O bizar
Wat is daar bizar aan? Ik deed geen oog dicht als ik samen met mijn ouders op de kamer moest (wel 'ns op doorreis geen 2 kamers beschikbaar) Ben blij dat ik altijd mijn rust en privacy heb gekregen. We gingen dan ook niet naar massale all in toestanden, maar naar kleine familiehotels in Oostenrijk/Zwitserland. Overdag gingen we op uitstap en aan 't eind van de middag ging ik zwemmen in 't hotelzwembad en daar trof ik ook andere kinderen waar ik soms mee speelde.

Vind het juist bizar dat tegenwoordig gezinsvakanties niet om qualitytime en uitstappen met het gezin draaien maar het kind in 'n kinderrijke omgeving pleuren waar het zich zelf maar moet vermaken. Met kinderen spelen kun je thuis al het hele jaar.
Canarische eilanden misschien wij zijn op lanzarote geweest en super vakantie gehad, maar hebben geen kinderen
Hyde park lane leuke accommodatie en veel gezinnen met kinderen
Alle reacties Link kopieren
Je gaat toch niet een kind van 6 alleen op een hotelkamer laten verblijven.

- kind kan bang worden/naar dromen
- kind kan ineens (heel) ziek worden
- kind kan gedesoriënteerd wakker worden en verkeerd lopen, meegenomen worden door kwaadwillende of in het zwembad belanden
- kind kan ontvoerd worden
- brand, kortsluiting etc

En daar krijg je dan allemaal niks van mee als je ligt te pitten in een andere kamer aan de overkant.

Zelfs voor onze meiden van 10 overweeg ik dat de komende 2 jaar nog niet. Wij hebben gewoon altijd een accommodatie met een woon/slaapkamer of meerdere slaapkamers. Je mag niet eens een kamer boeken zonder volwassenen erbij voor alleen een klein kind. Ik snap ook prima dat hotels dat niet wenselijk vinden.

Ik hoop oprecht dat je er in je geheugen een beetje naast zit en je al een heel stuk ouder was. 6 is echt nog heel erg jong. :(
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
carrie-bradshaw schreef:
10-03-2019 12:28
Je gaat toch niet een kind van 6 alleen op een hotelkamer laten verblijven.

- kind kan bang worden/naar dromen
- kind kan ineens (heel) ziek worden
- kind kan gedesoriënteerd wakker worden en verkeerd lopen, meegenomen worden door kwaadwillende of in het zwembad belanden
- kind kan ontvoerd worden
- brand, kortsluiting etc

En daar krijg je dan allemaal niks van mee als je ligt te pitten in een andere kamer aan de overkant.

Zelfs voor onze meiden van 10 overweeg ik dat de komende 2 jaar nog niet. Wij hebben gewoon altijd een accommodatie met een woon/slaapkamer of meerdere slaapkamers. Je mag niet eens een kamer boeken zonder volwassenen erbij voor alleen een klein kind. Ik snap ook prima dat hotels dat niet wenselijk vinden.

Ik hoop oprecht dat je er in je geheugen een beetje naast zit en je al een heel stuk ouder was. 6 is echt nog heel erg jong. :(
In mijn kindertijd was dat normaal hoor. Net zo normaal als zonder gordel op de achterbank (auto's hadden nog niet eens gordels achterin) Godzijdank ben ik in die tijd opgegroeid en heb ik nooit kamers hoeven delen!
Ik sliep juist prima als ik maar alleen gelaten werd.
Alle reacties Link kopieren
Voor estivant en dergelijke betaal je een meerprijs, kan het wel waard zijn maar ik koos voor de gewone reisbureaus ala Tui en kras. Stuk goedkoper en kinderen zochten zelf wel vriendjes.
Op aanspraak voor mezelf zit ik persoonlijk ook niet te wachten.

Kan me voorstellen dat het voor anderen wel fijn is.

Ik vind kwa landen Griekenland wel een aanrader en Kaapverdie was vorig jaar ook leuk. Relaxte bevolking.

Dit jaar ga ik voor het eerst een groepsreis doen met mijn 3 zonen, al zijn we de eerste en laatste week wel op onszelf omdat ik er extra dagen voor en achteraan heb geplakt, zal mij benieuwen! Mijn kinderen zijn overigens niet heel jong meer (10,13,26)
Mijn eerste vakantie met de jongens alleen ging naar een all inclusive keet, Voor hun fantastisch en daarom voor mij ook relaxed.
Live long and prosper
Ik sliep weliswaar met zus ook al jong op een eigen kamer in een hotel hoor. Ik ben geen kinderhater maar vond dat juist leuk. Vanaf een jaar of 6/7 wel. Nooit bang geweest. Zusje was jonger. Dus zo gek vind ik het niet wat RB schrijft.
Bij mijn eigen kinderen doe ik het niet. Maar we gaan dan ook nooit naar een hotel.
Alle reacties Link kopieren
El Delphine Verde in Spanje is een grote camping, maar met werkelijk een mooi glamping gedeelte.
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
10-03-2019 12:28
Je gaat toch niet een kind van 6 alleen op een hotelkamer laten verblijven.

- kind kan bang worden/naar dromen
- kind kan ineens (heel) ziek worden
- kind kan gedesoriënteerd wakker worden en verkeerd lopen, meegenomen worden door kwaadwillende of in het zwembad belanden
- kind kan ontvoerd worden
- brand, kortsluiting etc

En daar krijg je dan allemaal niks van mee als je ligt te pitten in een andere kamer aan de overkant.

Zelfs voor onze meiden van 10 overweeg ik dat de komende 2 jaar nog niet. Wij hebben gewoon altijd een accommodatie met een woon/slaapkamer of meerdere slaapkamers. Je mag niet eens een kamer boeken zonder volwassenen erbij voor alleen een klein kind. Ik snap ook prima dat hotels dat niet wenselijk vinden.

Ik hoop oprecht dat je er in je geheugen een beetje naast zit en je al een heel stuk ouder was. 6 is echt nog heel erg jong. :(
Ik heb de zelfde ervaring als redbulletje.

Thuis slaap je toch ook niet met zijn allen op een kamer.

Dus waarom zou je in een hotel niet op een andere kamer kunnen slapen.

Je kind zit niet opgesloten of zo die kan gewoon even naar je kamer lopen en op de deur kloppen als er wat is.

Of in het geval van kamers naast elkaar is 1 bonk op de muur ook voldoende.
sugarmiss schreef:
10-03-2019 14:47
Ik heb de zelfde ervaring als redbulletje.

Thuis slaap je toch ook niet met zijn allen op een kamer.

Dus waarom zou je in een hotel niet op een andere kamer kunnen slapen.

Je kind zit niet opgesloten of zo die kan gewoon even naar je kamer lopen en op de deur kloppen als er wat is.

Of in het geval van kamers naast elkaar is 1 bonk op de muur ook voldoende.
Bovendien hadden hotelkamers ook in de jaren 70 al telefoon waarmee je naar kamernummer kon bellen. En anno nu heeft iedereen een eigen smartphone.
Alle reacties Link kopieren
Marislife biedt ook een-ouder vakanties aan. Zowel eigen vervoer als vliegreizen. Je kunt vooraf ook zien wie er ook heeft geboekt. Dwz man/vrouw, jongen/meisje en leeftijden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips en reacties! Ik ga ze allemaal bekijken.

Mijn kind speelt graag met andere kinderen en maakt heel snel contact. Ik vind wel fijn voor hem als er andere kinderen zijn waar hij mee kan spelen.

Dwarrel75: we zijn vorig jaar op Vlieland geweest, was erg leuk! Waddeneilanden vind ik sowieso leuk maar je weet nooit of het in Nederland mooi weer is. Ik wil echt zon als ik op vakantie ga.

MinkeDeWit: waar ben je vorig jaar geweest?

Janena: naar welk land ga je met de groepsreis? Is dat speciaal voor gezinnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven