Tips gezocht: Rotterdam met kinderen tijdens lockdown

15-04-2021 09:22 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de vakantie ga ik met mijn kinderen een nachtje naar Rotterdam. Normaal zou ik dan richting Blijdorp/euromast/Maritiem museum oid gaan. Nu is dat natuurlijk allemaal dicht.
Ik vind dat niet zo'n probleem, we vermaken ons ook wel met een gezellige wandeling en afsluitend een filmpje en diner op de kamer. Maar ik ken Rotterdam niet zo goed, dus tips gezocht, wat zijn leuke routes voor de kinderen?

Ik was van plan om in ieder geval een watertaxi te nemen en langs de euromast te lopen, maar wat mag ik verder echt niet missen?

Kinderen zij zo rond de 10 jaar, iets jonger.
Alle reacties Link kopieren
Rond het Maritiem Museum liggen ook veel oude boten, dus leuk om te kijken. De kubuswoningen zijn ook grappig om te zien.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan je ook stadsspeurtochten doen momenteel. Is vast wel online te vinden. En een bezoekje aan de markthal.
Keep on dreaming!
Alle reacties Link kopieren
De havens zijn altijd fascinerend. Zowel in de stad zelf naar bootjes kijken of met de auto naar de maasvlakte rijden
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je kunt ook met de waterbus naar Kinderdijk. Moet je nog wel een keertje overstappen op een veertje geloof ik. Is een leuke route.
Alle reacties Link kopieren
Speeldernis!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips!

Zie nu ook dat het wereldmuseum een testen voor toegang locatie is op de dag dat we aankomen, misschien is dat ook nog wel leuk!

Speeldernis lijkt me ook erg leuk, alleen gaat pas om 15.00 uur open als we er zijn, even kijken of dat in de planning gaat passen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je ook verdiepen in geochaching en dan een route door Rotterdam kiezen. Soort speurtocht door de stad. Ik heb er een via de app AdventureLabs gedaan en de kinderen vonden het erg leuk.

Kunstroute, zoals deze? https://www.uitagendarotterdam.nl/kunstroute/

En dan je kinderen een opdracht geven, zoals een foto maken, een kunstwerk natekenen, een quiz of zoiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven