Tips stedentrip Salzburg begin mei

24-04-2026 16:23 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi hoi,

Begin mei ga ik met de trein naar Salzburg, ik heb drie hele dagen in Salzburg.

Ben benieuwd of jullie nog leuke tips voor me hebben, of absoluten dont's

Ik wil even relaxen en genieten van cultuur m natuur en lekker eten
Geboortehuis van Mozart vond ik wel leuk, Schloss Hellbrun en als je klaar bent in de stad een halve dagtour doen naar het Adelaarsnest.
Je kunt een Salzburg card kopen als je echt alle dingen wil zien en bezoeken. Ik vond de dierentuin altijd wel leuk, Hellbrunn, de Untersbergbahn is wel leuk, de burcht. Als je dat allemaal los koopt, zit je al ongeveer op de prijs van zo'n kaart.

Ook eventueel leuk: de trein naar Golling nemen en daar naar de waterval wandelen. Dat is prima te belopen, door een mooi dal, en de waterval is prachtig. Er is ook nog een kloof in de buurt.
Si abra la puerta hay lobos.
Tof, leuke tips al, Adelaarsnest dagtochten beginnen helaas zoals het er nu naar uit ziet als ik alweer weg ben.
Een afspraak maken bij Edelweiss cookingschool voor een workshop Apfelstrudel maken. Midden in de stad en echt superleuk.
Bij het vliegveld kun je gratis naar de Red Bull tentoonstelling.
De waterspelen in de tuin van Hellbrun.
Naar boven wandelen op de Kapuzinerberg aan de andere kant van de rivier met uitzicht op Höhe Salzburg.
Het kasteel bezoeken.
Met het liftje naar Mönschberg voor mooi uitzicht over stad en kasteel.
Salzburger nöklern eten.
Mirabell garten
Naar Berchtesgaden en Konigssee
En natuurlijk een lekker stukje Sachertorte eten op terras van het Sacherhotel! Met een sachercaffee.
Altstadt

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven