Tips voor eerste keer slapen op een slaapzaal in een hostel

17-06-2019 21:48 96 berichten
Binnenkort ga ik voor de eerste keer slapen op een (gemengde) slaapzaal. Het gaat maar om een nachtje dus dat is nog te overzien maar ik vind het wel spannend want ik slaap slecht/niet in een vreemd bed en dan ook nog eens met vreemden op een slaapzaal.

Ik neem zowiezo een eigen handdoek, toiletspullen, zaklamp etc mee maar ik vraag me ook af waar in m'n bril, telefoon(wekker) en leesboek zal laten tijdens het slapen. Nemen jullie daar een klein tasje voor mee die je naast je in bed legt? En wat zijn zo'n beetje de ongeschreven regels onder hostel gangers? Vanaf hoe laat is het bijvoorbeeld okee om in de ochtend te douchen als de rest nog ligt te slapen (slaapzaal is met eigen wc en badkamer)?

Ik ben geen aso of tokkie en ik hoop dat mijn kamergenoten dat ook niet zijn maar in hoeverre houd je rekening met elkaar en wat is okee?
Ik heb met een vriendin ook weleens een hele slaapzaal voor mezelf gehad.
Ai na deze verhalen twijfel ik weer of ik het wel moet doen...

Het gaat om een hostel bij het Leidseplein in de buurt en die heeft een 7+ als rating bij booking.com.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
17-06-2019 22:29
Het gaat om een hostel bij het Leidseplein in de buurt en die heeft een 7+ als rating bij booking.com.
Ik ben een doorgewinterde hostelganger en ik slaap doorgaans als een blok, maar op die locatie had ik dus echt nooit een slaapzaal geboekt.

Kun je nog annuleren? Of omboeken?
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
17-06-2019 22:29
Ai na deze verhalen twijfel ik weer of ik het wel moet doen...

Het gaat om een hostel bij het Leidseplein in de buurt en die heeft een 7+ als rating bij booking.com.
Gewoon een keertje proberen joh. Wat kan je nu overkomen? Misschien maak je wel kennis met andere buitenlandse gasten en heb je de meest interessante gesprekken.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik heb best veel ervaring met slapen in hostels want ik vind het prima (ik slaap echt overal - zelfs in bussen of vliegtuigen) en het scheelt zoveel geld. Als het even kan neem ik een vrouwen slaapzaal (omdat mannen echt harder kunnen snurken) en een hostel waarbij de bedden gordijntjes hebben zodat je wat privacy hebt. Feesthostels vermijd ik.

Bij het Leidseplein en dan zo’n laag cijfer zou ik niet echt om staan te springen. Klinkt alsof de kans groot is dat er veel jong feestpubliek zal zitten met kans op veel lawaai s nachts.

Ik heb op reis altijd een lakenzak bij me zodat ik lekker daarin kan liggen ipv beddengoed dat misschien niet 100% schoon is, en een leeslampje (ik heb er een die oplaadt op zonne-energie).
Telefoon/portemonnee/paspoort enz liggen naast of onder mijn kussen als ik slaap.
anoniem_65f95e3d19661 wijzigde dit bericht op 17-06-2019 22:39
9.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Minstens een kussenhoes mee, liefst lakenzak (de horror, een smerig bed!) Slippers, oordoppen en slaapmasker ook niet vergeten.
Wel te rusten!
Alle reacties Link kopieren
7+ bij Booking is inderdaad wel een laag cijfer. Daar had ik even overheen gelezen. Mijn hostels moeten minimaal een 8 hebben, en nog liever een 9. Die zijn er ook altijd en overal wel te vinden als je even iets verder kijkt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Wow, midden in Amsterdam, dan kun je je lol wel op denk ik met zuipende stappende jongeren die wellicht nog niet vies zijn van drugs ook.

Ik zou 's avonds terug naar huis rijden of een fatsoenlijk hotel boeken buiten het centrum.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
17-06-2019 22:37
Ik heb best veel ervaring met slapen in hostels want ik vind het prima (ik slaap echt overal - zelfs in bussen of vliegtuigen) en het scheelt zoveel geld. Als het even kan neem ik een vrouwen slaapzaal (omdat mannen echt harder kunnen snurken) en een hostel waarbij de bedden gordijntjes hebben zodat je wat privacy hebt. Feesthostels vermijd ik.

Bij het Leidseplein en dan zo’n laag cijfer zou ik niet echt om staan te springen. Klinkt alsof de kans groot is dat er veel jong feestpubliek zal zitten met kans op veel lawaai s nachts.

Ik heb op reis altijd een lakenzak bij me zodat ik lekker daarin kan liggen ipv beddengoed dat misschien niet 100% schoon is, en een leeslampje (ik heb er een die oplaadt op zonne-energie).
Telefoon/portemonnee/paspoort enz liggen naast of onder mijn kussen als ik slaap.
Wat is in hemelsnaam een lakenzak?
Whatsinaname1988 schreef:
17-06-2019 23:14
Wat is in hemelsnaam een lakenzak?
Een soort slaapzak van hele dunne stof. Het is een klein pakketje dus je kan het makkelijk meenemen en na wassen is het in no time weer droog. Je gaat er in liggen als je in goedkope hotels gaat slapen of in slaaptreinen ofzo, zodat je lekker schoon ligt. Er zit ook een stuk aan dat je over je kussen heen kan trekken.
En als je kampeert blijft je slaapzak schoon.

https://www.bever.nl/c/uitrusting/lakenzakken.html
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
17-06-2019 23:14
Wat is in hemelsnaam een lakenzak?

Een laken in de vorm van een slaapzak, en dus een slaapzak van lakenstof.

Edit: o, mosterd
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier misschien al een aantal keer gezegd, maar oordoppen meenemen is een must! Daarnaast ook eventueel een slaapmaskertje ofzo (tegen licht).
Verder heb je in de meeste hostels naast je een soort nachttafeltje waar je je gsm/leesboek/bril en dergelijke op kwijt kan.
Het is ook aan te raden om een slotje mee te nemen (je weet nooit wanneer dat van pas komt), hoewel de meeste hostels ook wel kluisjes voorzien.
leeg
Hostel in het centrum van Amsterdam zou ik ook niet doen....
may_ka schreef:
17-06-2019 23:19
Een laken in de vorm van een slaapzak, en dus een slaapzak van lakenstof.

Edit: o, mosterd
Je kunt ook gewoon in een dekbedhoes slapen.
Ik zou het gewoon doen TO! Maal je dat ook eens mee. Lachen toch, leuk verhaal voor later.
Ik heb de reviews nog eens na gelezen en helaas staat er bij de heel slechte ratings geen verhaal waarom men het slecht vond en eentje had het hostel een 3 gegeven omdat er geen 2 persoonsbed was op de 2 persoons kamers of geen wasmachine waar je als gast je was kan doen.

De meeste recente reviews zijn over het algemeen wel 8+
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 18-06-2019 00:01
19.85% gewijzigd
Vergeet je slippers niet.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen, maar mijn bril leg ik altijd in een brillenkoker naast me/onder mijn kussen. Telefoon ook, gebruik ik o.a. als zaklantaarn dus wil ik binnen handbereik hebben.

En douchen, vanaf een uurtje of acht lijkt mij? Neem iig slippers mee voor het douchen..
Seriously?
Ik was eerder van plan om rond 7 uur te douchen zodat ik vroeg kan ontbijten en hopelijk de drukte voor ben omdat de meeste nog liggen te slapen na een avond feesten. Kan ik ook ruim op tijd uit checken en nog even langs wat winkels voordat ik de trein naar huis neem.
Winkels gaan daar toch pas hartstikke laat open? Uur of 10?
redbulletje schreef:
18-06-2019 00:10
Winkels gaan daar toch pas hartstikke laat open? Uur of 10?
Dat wist ik niet, kom niet vaak in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
wat erg lijkt me dat; ik bleef nog liever op straat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
TsumTsum schreef:
18-06-2019 00:17
Dat wist ik niet, kom niet vaak in Amsterdam.
Amsterdam. Winkels in Amsterdam mogen zelf hun openingstijden bepalen, maar de meeste winkels zijn geopend van dinsdag tot en met zaterdag van 10.00 tot 19.00 uur. Op maandag en zondag openen de meeste winkels hun deuren een uur tot twee uur later.

Ooit op zondag geweest en toen pas om 12 uur open! Zelfs op ons dorp is alles om 9 uur open op zondag.
redbulletje schreef:
18-06-2019 08:37
Amsterdam. Winkels in Amsterdam mogen zelf hun openingstijden bepalen, maar de meeste winkels zijn geopend van dinsdag tot en met zaterdag van 10.00 tot 19.00 uur. Op maandag en zondag openen de meeste winkels hun deuren een uur tot twee uur later.

Ooit op zondag geweest en toen pas om 12 uur open! Zelfs op ons dorp is alles om 9 uur open op zondag.
Toeristen in Amsterdam zijn niet zo vroeg wakker. Het loont voor winkels nou eenmaal meer om ‘s avonds langer open te zijn. De supermarkt is gewoon om 8 uur open in ieder geval. Maar mensen winkelen hier nou eenmaal niet om 8 uur.
Nitflex schreef:
18-06-2019 08:45
Toeristen in Amsterdam zijn niet zo vroeg wakker. Het loont voor winkels nou eenmaal meer om ‘s avonds langer open te zijn.
Daar heb je dus als ochtendmenstoerist helemaal geen zak aan. Alleen als fotograaftoerist heb je dan de stad lekker even voor jezelf alleen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven