Tips voor eerste keer slapen op een slaapzaal in een hostel

17-06-2019 21:48 96 berichten
Binnenkort ga ik voor de eerste keer slapen op een (gemengde) slaapzaal. Het gaat maar om een nachtje dus dat is nog te overzien maar ik vind het wel spannend want ik slaap slecht/niet in een vreemd bed en dan ook nog eens met vreemden op een slaapzaal.

Ik neem zowiezo een eigen handdoek, toiletspullen, zaklamp etc mee maar ik vraag me ook af waar in m'n bril, telefoon(wekker) en leesboek zal laten tijdens het slapen. Nemen jullie daar een klein tasje voor mee die je naast je in bed legt? En wat zijn zo'n beetje de ongeschreven regels onder hostel gangers? Vanaf hoe laat is het bijvoorbeeld okee om in de ochtend te douchen als de rest nog ligt te slapen (slaapzaal is met eigen wc en badkamer)?

Ik ben geen aso of tokkie en ik hoop dat mijn kamergenoten dat ook niet zijn maar in hoeverre houd je rekening met elkaar en wat is okee?
redbulletje schreef:
18-06-2019 08:47
Daar heb je dus als ochtendmenstoerist helemaal geen zak aan. Alleen als fotograaftoerist heb je dan de stad lekker even voor jezelf alleen.
Tja, de meerderheid telt. Het kost geld om een winkel open te houden. Als nachtmens kun je in sommige dorpen misschien minder goed terecht.
TsumTsum schreef:
17-06-2019 22:29
Ai na deze verhalen twijfel ik weer of ik het wel moet doen...

Het gaat om een hostel bij het Leidseplein in de buurt en die heeft een 7+ als rating bij booking.com.
Ik neem NOOIT een hotel / hostel met een rating lager dan 8.
Ik zag dat bepaalde winkels om 9:00 open zijn en voordat ik naar huis ga moet ik ook nog even langs de wat toko's voor wat dingetjes die je hier niet kan vinden in de toko.

Hier gaan de meeste winkels om 9:30 open en op zondag om 12:00.

En ik heb wel eens in een hotel geslapen wat een 6,8 had en van mij kreeg dat hotel gewoon een 8. Het had een lage rating omdat het wat gedateerd was, je geen waterkoker of minibar op je kamer had, geen zwembad/gym, dat je niet 24 uur kon inchecken, omdat het aan een drukkere weg lag, het hotel geen bar had die 's avonds/'s nachts open was etc. Tja wat verwacht je van een budget hotel?
Sterkte, maar ik zou echt omboeken naar een hotel.
Ik verwacht dat het schoon is en dat het personeel behulpzaam is. En ook dat alle faciliteiten het doen. Dus geen kapotte airco's en zo.

Nooit van m'n leven zou ik een hostel in Amsterdam (op het Leidseplein ook nog eens - party central) boeken. In 1,5 uur met de trein ben ik thuis. Als je alleen maar naar de toko's moet, kun je dat niet gewoon beter online bestellen? Lijkt me goedkoper en relaxter. Volgens mij zit je voor toko's op het Leidseplein ook niet fantastisch. Tenzij je een Nutella-toko bedoelt ;). Of plan een keer een dagje naar Rotterdam / de Markthal.
Alle reacties Link kopieren
Oh verschrikkelijk . Wat een nachtmerrie.
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-06-2019 10:21
Ik verwacht dat het schoon is en dat het personeel behulpzaam is. En ook dat alle faciliteiten het doen. Dus geen kapotte airco's en zo.

Nooit van m'n leven zou ik een hostel in Amsterdam (op het Leidseplein ook nog eens - party central) boeken. In 1,5 uur met de trein ben ik thuis. Als je alleen maar naar de toko's moet, kun je dat niet gewoon beter online bestellen? Lijkt me goedkoper en relaxter. Volgens mij zit je voor toko's op het Leidseplein ook niet fantastisch. Tenzij je een Nutella-toko bedoelt ;). Of plan een keer een dagje naar Rotterdam / de Markthal.
Ik ook, maar ik ga m'n laatste aansluiting missen tenzij ik veel eerder voor het einde van het concert naar huis ga. Geen zin om steeds iemand op te trommelen die me ergens van een station kan halen en een taxi is wel erg duur.
Alle reacties Link kopieren
wat maakt iedereen hier een drama van zeg. Geen idee wat je gaat doen maar ik bedenk me zo dat je een avond gaat stappen ofzo? Dan is 1 nacht toch prima, enige wat je nodig hebt is een bed en een dak.

Douchen doe je dan toch gewoon als je weer thuis bent?
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
18-06-2019 11:15
wat maakt iedereen hier een drama van zeg. Geen idee wat je gaat doen maar ik bedenk me zo dat je een avond gaat stappen ofzo? Dan is 1 nacht toch prima, enige wat je nodig hebt is een bed en een dak.

Douchen doe je dan toch gewoon als je weer thuis bent?
Dit dus, helemaal mee eens. Het is een nacht, geen drie weken.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-06-2019 22:07
Met kans op jankende kinderen gedurende de nacht of is er wel 'n minimumleeftijd?
Vaak een minimumleeftijd en als kinderen wel toegestaan zijn, dan slapen ze op een familiekamer met enkel de ouders. Zo niet, dan is het geen goed hostel.

To, ik zou zelf kiezen voor een female dorm met max 6-8 slaapplaatsen. Maar voor één nachtje, dan komt het vast wel goed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
guppekop schreef:
18-06-2019 11:15
wat maakt iedereen hier een drama van zeg. Geen idee wat je gaat doen maar ik bedenk me zo dat je een avond gaat stappen ofzo? Dan is 1 nacht toch prima, enige wat je nodig hebt is een bed en een dak.

Douchen doe je dan toch gewoon als je weer thuis bent?
Precies, dat zei ik ook al. Leuk om eens mee te maken.
Ik heb inmiddels het hostel gevraagd of het mogelijk was om toch op een kamer met alleen vrouwen te slapen en dat kon geregeld worden. Daar zag ik nog het meeste tegen op. Niet dat ik er vanuit dat er iets gebeurd maar toch.

Ik heb dit geboekt onder het nom van dan heb ik heb ik in ieder geval een slaapplek en is het echt niks dan neem ik gewoon de eerste trein terug naar huis. Heb als puber met een hele groep wel eens de halve nacht doorgebracht op Amsterdam Centraal maar nu ben ik alleen en het lijkt me nu niet meer zo'n goed idee.
TsumTsum schreef:
18-06-2019 11:13
Ik ook, maar ik ga m'n laatste aansluiting missen tenzij ik veel eerder voor het einde van het concert naar huis ga. Geen zin om steeds iemand op te trommelen die me ergens van een station kan halen en een taxi is wel erg duur.
Gewoon een Ibis oid boeken.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
18-06-2019 11:15
wat maakt iedereen hier een drama van zeg. Geen idee wat je gaat doen maar ik bedenk me zo dat je een avond gaat stappen ofzo? Dan is 1 nacht toch prima, enige wat je nodig hebt is een bed en een dak.

Douchen doe je dan toch gewoon als je weer thuis bent?
Dat zei ik dus al eerder. Het is maar voor een nachtje, wat kan je nu overkomen? Dat je een nacht wat minder slaapt?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
18-06-2019 11:49
Dat zei ik dus al eerder. Het is maar voor een nachtje, wat kan je nu overkomen? Dat je een nacht wat minder slaapt?
Dan kun je toch net zo goed diezelfde nacht terug naar huis rijden? Ga je de dag van het concert gewoon wat vroeger om te gaan shoppen.
redbulletje schreef:
18-06-2019 11:58
Dan kun je toch net zo goed diezelfde nacht terug naar huis rijden? Ga je de dag van het concert gewoon wat vroeger om te gaan shoppen.
Ze gaat de laatste trein missen, schrijft ze. Dus 's nachts terug was geen optie.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-06-2019 11:58
Dan kun je toch net zo goed diezelfde nacht terug naar huis rijden? Ga je de dag van het concert gewoon wat vroeger om te gaan shoppen.
misschien wil ze wel wat drinken en dus niet meer rijden? of heeft ze geen auto? Daarnaast is naar een concert gaan met je shoppingtassen ook niet zo praktisch ;-)
Dat shoppen is gewoon een idee voor de volgende dag want in Amsterdam heb je wat winkels die je in mijn woonplaats niet hebt. En zo vaak kom ik niet in Amsterdam. Dit jaar ben ik al iets vaker geweest maar normaal is 1 a 2x per jaar al veel.

En ik heb geen rijbewijs maar gezien de parkeerkosten in Amsterdam enzo was ik waarschijnlijk zowiezo met de trein gegaan.
Waar zit dat concert waar je naartoe gaat? Kun je op het tijdstip dat dat is afgelopen is niet nog met de trein (of taxi) naar een buiten de stad gelegen goedkoper en rustiger hotel?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-06-2019 12:24
Waar zit dat concert waar je naartoe gaat? Kun je op het tijdstip dat dat is afgelopen is niet nog met de trein (of taxi) naar een buiten de stad gelegen goedkoper en rustiger hotel?
Je wilt wel heel graag dat TO niet in een hostel gaat slapen he?
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gestress. Probeer het een keer als je zo goedkoop mogelijk uit wil zijn.

In het ergste geval lig je de hele nacht wakker van in- en uitlopende mensen, of de herrie.

Nou, dan slaap je een nacht niet en boek je geen hostel meer.

Klaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
MeredithGrey schreef:
18-06-2019 12:25
Je wilt wel heel graag dat TO niet in een hostel gaat slapen he?
Mijn innerlijke ramptoerist wil het juist wél, dat geeft vast leukere reacties nadien op dit forum! ;-D
Alle reacties Link kopieren
TO, gewoon gaan. Neem die oordoppen mee en ga ervan uit dat je slecht slaapt, dan kan het nog altijd meevallen.
Dan heb je het een keer geprobeerd,.

Bevalt het? Hartstikke leuk, wellicht voor herhaling vatbaar. Bevalt het niet? Dan weet je dat ook weer en heeft het je een nacht gekost. Dat is toch wel te overzien?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Hostel in centrum Amsterdam?

No-way.

Ik zou een B&B boeken net buiten Amsterdam ( bijv in Waterland of Oostzaan of Landsmeer of Den Ilp) en met de bus of Noord-Zuid lijn gaan.
Of naar huis rijden.

Maar ik ben geen 20 meer en ik heb een auto en geld voor een B&B.
To áls je nog kan cancellen en je geeft datum en budget kunnen we hier meezoeken of er een beter optie is.

Als je niet meer dan cancellen. Tja dan ga je er dus slapen :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven