Tips voor verblijf 3 dagen Noord-Italië - omgeving Bergamo

25-09-2024 10:19 6 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Over een paar weken ben ik in Italië voor werk en inspiratie daaromtrent (culinair). Mijn oorspronkelijke reisplan is gewijzigd, omdat nu een vriendin een paar dagen meegaat. Zij is er maar vier nachten en dus drie hele dagen. We komen 's avonds vrij laat aan en blijven daarom de eerste nacht in een hotel heel dicht bij de luchthaven Bergamo. De volgende ochtend halen we dan een huurauto op, die ik weer wil inleveren op de ochtend dat zij vertrekt. Ik vervolg mijn reis dan per OV.
Voor die drie dagen samen zoek ik een fijne bestemming in een straal van pakweg 75 km rond Bergamo. Ik zie allerlei leuke hotels en agriturismo's, gaan we aan een van de meren, of juist in een stadje zoals Verona? Hier zijn vast ook mensen met goede tips.
Een belangrijk punt is dat ik niet graag in het donker in buitengebieden rijd. Dus om 's avonds gezellig ergens te kunnen gaan eten is het wel belangrijk dat er iets in de buurt is waar we liefst te voet naartoe kunnen of slechts een heel kort stukje per auto.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bergamo-zelf is ook een leuke stad

heel mooi is Bellagio aan het comomeer
Alle reacties Link kopieren Quote
Met de trein ben je ook in een uurtje in Milaan vanuit Bergamo. Leuke stad om in enkele dagen te ontdekken.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Iseo is ook een leuke plaats. Niet al te groot, aan het meer van Iseo en van daaruit kan je ook de bergen in. En in het plaatsje zelf zijn genoeg restaurants en terrasjes om je 3 dagen te vermaken. Ook leuk om met de boot naar Monte Isola te gaan (eiland in het meer) en daar kan je een hele mooie wandeling maken het hele eiland rond, ook met voldoende stops voor een lunch of iets te drinken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga naar de alte stad boven op de heuvel. Je kunt dit lopend doen als je zin hebt, maar ook met de bus of het kabeltreintje.
Er zijn wel mooie gebouwen, je kunt daar geweldige pizza stukken eten (zit in de doorgaande straat met een uitnodigende etalage.

Wij kochten in Bergamo voor niet al te veel geld een dagkaart voor het openbaar vervoer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Como is leuk. Niet te grote stad aan een meer. Lugano zelfde verhaal. Ik vind Stresa aan het lago Maggiore ook leuk. Je kunt overdag de bergen inrijden erachter en 's avonds in het stadje lekker eten.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven