Tips voor wellness retreat gezocht

13-03-2024 14:07 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil in januari graag een meerdaagse wellness retreat gaan doen. Ik heb uiteraard al gegoogled, maar wie weet heeft iemand hier de gouden tip?
Mijn wensen:
- meerdere dagen in januari 2025 (duur en welke dagen maakt niet zoveel uit)
- mag in binnen- of buitenland, maar wel goed bereisbaar in mijn eentje vanaf bijv een vliegveld. In binnenland ben ik flexibel, ik heb een eigen auto.
- ik houd van sporten en yoga en lekker eten
- detox liever niet, ook is een stilteretraite niks voor mij
- een uitgebreid saunalandschap wil ik heel graag (dus liever niet een hotel waar maar 1 sauna bij is)

Heeft iemand misschien ervaring en aanraders of afraders? Alvast heel erg bedankt!
octaviana wijzigde dit bericht op 13-03-2024 15:28
Reden: toegevoegd dat ik eigen vervoer heb in binnenland
1.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Het probleem met saunalandschappen is natuurlijk dat ze vaak wat achteraf liggen.

Ik ga zelf graag naar Thermae 2000 in Valkenburg. Een redelijk losse sfeer, veel opgietingen, heel wat opties qua massage (niet op de laatste dag boeken want ze zijn aardig druk, maar de indiase hoofdmassage is een aanrader). Station in Valkenburg en het is te doen om te lopen, half uurtje door het centrum dus beslist geen vervelende wandeling. Maar je moet wel omhoog, de Cauberg op.
Ze hebben een eigen hotel.

Ook fijn: Elaisa, in België. Dat ligt juist beneden, aan een meer. De sfeer is wat ingetogener. Als je alleen bent maak je niet snel contact, dus het is net wat je fijn vindt. Ik denk, op basis van je OP, dat die je wel zou kunnen aanspreken. Ze zijn wel wat duurder. En ze hebben er een edelstenenshop met prachtige spullen, dus neem een extra zak met geld mee. Het ligt niet ver van het outlet Maasmechelen (als je nog geld over hebt ;-D ) en ze hebben er een vakantiepark bij. Ook goed te lopen, maar er is ook een shuttle bus.

En ik was een tijd terug bij Spa Sereen in Maastricht, maar die vond ik persoonijk niet geschikt voor meerdere dagen. Is meer een fijne voor na het werk. Wel ook een fijne, gemoedelijke sfeer.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
ttps://www.bookyogaretreats.com/nl/all/c/spiri ... 2XEALw_wcB

Een kennis heeft ooit eens op Sicilië een retreat gedaan waar ze heel enthousiast over was. Ik heb er even op gegoogled en kwam bovenstaande tegen, maar ik weet zo niet meer bij welk resort zij was. Kan het nog wel navragen eventueel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, dank jullie wel! Ik ga je link eens uitpluizen Yella78, en jouw tips ook bekijken Ceylon. Ik heb een eigen auto (heb het nog even toegevoegd in de OP), dus jouw locaties zijn sowieso prima te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
10 jaar geleden, of langer, ben ik ooit op een yoga retrait in /op Ibiza geweest. Ben zelf niet zo van de yoga, maar het was heel erg relaxed.

Mooie villa met ieder een kamer voor zichzelf. Mooi uitzicht. In de ochtend bij zonsopkomst yoga op het dak. De kok kookte eurverdisch(als ik het goed schrijf). Privé zwembad. Rest van de dag kon jezelf doen waar je zin in had. In de avond weer yoga op het dak bij ondergaande zon.

Ook een keer yoga op het strand, bij zonsopkomst gedaan. Je kon je laten masseren, in de buitenlucht met mooi uitzicht. Helemaal zen.

Iedere keer waren er weer andere yoga vormen.

Ben nog steeds niet van de yoga, maar het was een leuke ervaring.

Zit nu trouwens heel hard na te denken hoe het ook alweer heette. Het was een Nederlandse vrouw die dit had opgezet. Maar ik weer dus niet meer hoe het heet. Misschien dat als je googled op yoga retrait ibiza het kunt vinden.
It is
what it is.
Accept it
and move on!
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk, zoiets klinkt top Lookie! Mocht je nog bedenken hoe het heette dan hoor ik het graag
Alle reacties Link kopieren Quote
Lookie schreef:
15-03-2024 16:44
De kok kookte eurverdisch(als ik het goed schrijf).
Dat moet ayurvedisch zijn geweest.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
To, ik weet het weer! Retreat yourself, is de naam. Ze waren toen pas begonnen, maar zie dat ze ondertussen al behoorlijk uitgebreid zijn. Wie weet vind je het wat.

Yella78, dankje, ayurvedisch is het idd!

https://retreatyourself.nu/
It is
what it is.
Accept it
and move on!
Alle reacties Link kopieren Quote
Super, ik ga eens kijken!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven