Toverland of mondo Verde (attractie Limburg)

05-08-2021 19:50 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi
We zijn in Limburg bij Heerlen op vakantie en willen graag naar een attractiepark. Wordt 1e keer voor de Kids van net 8 en net 5. Keuze tussen toverland en mondo Verde.
Toverland lijkt alsof de "coole" attracties zoals achtbaan niet voor hun leeftijd is. Mondo Verde lijkt op site leuk maar lees slechte recensies.
De valkenier in Valkenburg is dicht, sprookjesbos zijn we vorig jaar geweest. Kinderstad trekt ons niet ivm verplicht mondkapje hele dag.

Aanrader of andere tips? Mogelijk gaia zoo?
Mijn kinderen vonden Toverland ontzettend leuk op die leeftijd. Genoeg te doen voor alle leeftijden. Qua grootte vind ik het ook perfect, van die heel uitgestrekte parken houd ik niet zo.
Kind van 8 kan gewoon in de Troy neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
Toverland is leuk voor die leeftijden.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
06-08-2021 10:22
Mijn kinderen vonden Toverland ontzettend leuk op die leeftijd. Genoeg te doen voor alle leeftijden. Qua grootte vind ik het ook perfect, van die heel uitgestrekte parken houd ik niet zo.
Kind van 8 kan gewoon in de Troy neem ik aan?
Daar mogen ze al snel in, mijn zoon is een ondermaats garnaaltje in lengte (en gewicht) en toen hij 8 was mocht hij net in de Troy. In de Dwervelwind mogen ze vanaf 1 meter (onder begeleiding) en vanaf 1.20 zelfstandig. Die boomstamwaterbaan al vanaf 90 cm.

Er zijn geloof ik net twee attracties waar ze niet in mogen, de Fenix en de boosterbikes. Voor de boosterbikes is mijn tienjarige nog te klein.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
globetrotter80 schreef:
05-08-2021 21:46
Ja, die stond op nr 1! Alleen moet je nu een vaccinatie of negatief testuitslag tonen en dat gaat beetje tegen onze zin in. Plus de inreisbeperking naar Duitsland. Dus die slaan we over, ander jaartje heen!
Ja dat kan ik me voorstellen. Hopelijk komt het er een keertje van terwijl ze wel nog de leeftijd hebben dat het leuk voor ze is.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Even een tegengeluid 🙈
Wij vinden toverland erg tegenvallen. We hebben normaal een eftelingabbo en hebben in 2018, ter Afwisseling, een toverlandabbo gehad, dus we waren er vaak. Naar onze ervaring heeft toverland niet echt sfeer (behalve tijdens Halloween, dat doen ze echt goed. Maar de zomeravonden zijn dan vergeleken bij de efteling weer eigenlijk niks), moet je als het een beetje druk is echt lang wachten, is een deel van het personeel bepaald niet vriendelijk, mogen kinderen onder de 1m erg weinig en is het, het gewoon allemaal net niet. De klantenservice is Naar onze ervaring ruk, als er wat is heb je gewoon pech.
Ik zou in jouw geval ook irrland aanraden. Zó leuk, maar inderdaad nu wat lastig.
lemoos2 schreef:
06-08-2021 12:17
Daar mogen ze al snel in, mijn zoon is een ondermaats garnaaltje in lengte (en gewicht) en toen hij 8 was mocht hij net in de Troy. In de Dwervelwind mogen ze vanaf 1 meter (onder begeleiding) en vanaf 1.20 zelfstandig. Die boomstamwaterbaan al vanaf 90 cm.

Er zijn geloof ik net twee attracties waar ze niet in mogen, de Fenix en de boosterbikes. Voor de boosterbikes is mijn tienjarige nog te klein.
Ik begon al aan mijzelf te twijfelen. Mijn nu 8-jarige ging volgens mij al jaren geleden in de Troy, maar ik zat nu te twijfelen of ik niet in de war was met zijn broer. Maar het is inderdaad vanaf 1.20 m zie ik.
Alle reacties Link kopieren
Toverland!
Ook voor kleinere kinderen is er veel te doen. (Voir pubers alweer minder, behalve 2 ruigete achtbanen).
Mondoverde is zó achterhaald. Duur. En het (verplichte) eten is niet te vreten.
(Sorry).
Gaiazoo is dan wel weer een mooie dierentuin.

Ook leuk: de alpinecoaster bij snowworld
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
06-08-2021 09:16
Wow jouw kinderen zijn dan bijzonder groot! Mijn 5 en 7 jarige (115 en 125) vonden Toverland beide erg leuk. Genoeg ook te doen voor beide!
Jaaa vooral de jongste is echt lang (1.41m)!! De oudste is 1.46m. Ik blijf kleding kopen 😁😁
Alle reacties Link kopieren
Even een update, we zijn vandaag naar toverland geweest, dankzij verjaardag zoon voor hem gratis entree. Echt een superleuk park. Schoon, mooi aangekleed en voldoende te doen. Dank voor alle tips!!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn woensdag naar Toverland geweest en het was enorm hutjemutje. Vol, lange wachtrijen overal, voor elke attractie. De app met wachttijden klopte niet, voor sommige attracties langer dan 1,5 uur moeten wachten. Zo was er bij Merlin opeens een storing van minstens 20 minuten maar er werd niets gecommuniceerd. Twee van mijn drie kinderen vonden het geweldig, mijn middelste kind haatte het, vooral het lange wachten maakte hem zo gefrustreerd.
Mondo Verde daarentegen vonden ze geweldig. Haast geen wachtrijen, ze konden wel 100x in de boomstam itt Toverland waar je voor een ritje van 1,5 minuut 80 minuten in de wachtrij staat. In Mondo Verde is nu de nieuwe Pirate Splash, dat vonden mijn kinderen ook geweldig. Het eten viel mee.
Ons favoriete museum is Discovery (voormalige Continium), daar vermaken ze zich elke keer weer. Wij hebben allemaal een museumkaart dus we gaan vaak een zondagmiddag als het regent. Gaia Zoo vonden ze ook leuk.

De Valkenier is helaas dicht vanwege de waterschade en gaat hoogstwaarschijnlijk ook niet meer open. Darteldome in Kerkrade bestaat niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven