Treinreis Boedapest en Praag

26-05-2024 11:32 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen volgend jaar met het gezin een stedentrip maken naar Boedapest en Praag. We willen graag met de trein en ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben daarmee.

Via Google zie ik verschillende aanbieders, maar het blijft een beetje zoeken.
Zo kwam ik 'toevallig', via een reclame op social media op EuropeanSleepers uit. Zijn er meer van dit soort reisaanbieders?

Ga ik deze reis zelf bij elkaar puzzelen, of ga ik naar een reisbureau?

Hoor graag jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Interrailkaart als je wat meer wilt reizen. Juist met kinderen heel voordelig.
En de website van deutschebahn (db) gebruiken om je route uit te stippelen.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben toen we naar Praag gingen met de trein gewoon via Deutsche Bahn geboekt. We stapte in deventer op en gingen via berlijn naar Praag. De trein van Berlijn naar Praag ging ook verder nog naar Budapest. Dit is veel goedkoper dan met een speciale trein, maar vooral in een stuk naar Budapest of terug is vrij lang. Ik vond rechtstreeks van Praag naar Deventer al lang (maar wel goed te doen omdat de reis wordt onderbroken in Berlijn).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een keer met de trein naar Wenen geweest met overstap in Frankfurt. Vanuit Wenen kon je vervolgens makkelijk verder naar Boedapest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben recent met de trein naar Budapest geweest, ik vond het een hele prima reis en verbinding. Eén keer overstappen buiten Nederland (alleen in Wenen, maar je kunt ook over Berlijn denk ik).
Ik ging met de nachttrein naar Wenen en nam daar aansluitend een Railjet naar Budapest. Rond 12 uur 's middags was ik er, het ging heel soepel. Als je de aansluiting mist in Wenen, kun je gewoon mee op de volgende, die gaat een uur later al.

Ik heb gewoon geboekt bij de ÖBB ('de Oostenrijkse NS'), dan heb je beide tickets in één boeking en hoef je niks bij elkaar te puzzelen. Op Wien Hauptbahnhof is een groot infocentrum waar ze je prima kunnen helpen als er toch een kink in de kabel komt.

In de goedkoopste categorie betaalde ik 55 euro per enkele reis. Dat is bijna goedkoper dan vliegen.
stippensokken wijzigde dit bericht op 26-05-2024 13:21
12.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
26-05-2024 11:36
Interrailkaart als je wat meer wilt reizen. Juist met kinderen heel voordelig.
En de website van deutschebahn (db) gebruiken om je route uit te stippelen.
Lees dan ook even dit:

https://www.trouw.nl/tijdgeest/help-ik- ... ~b2a3c033/
Alle reacties Link kopieren Quote
Catalina schreef:
26-05-2024 11:53
Ik ben een keer met de trein naar Wenen geweest met overstap in Frankfurt. Vanuit Wenen kon je vervolgens makkelijk verder naar Boedapest.
Dit doe ik ook, de nachttrein vanuit Deventer. Stoppen in Wenen en daar een nachtje blijven en dan verder.
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
26-05-2024 11:36
Interrailkaart als je wat meer wilt reizen. Juist met kinderen heel voordelig.
En de website van deutschebahn (db) gebruiken om je route uit te stippelen.
Ik dacht dat interrail alleen voor jongeren was. Goede tip! En ook de website van de Deutsche Bahn is goed ingericht. Dat helpt wel. Dank!
Alle reacties Link kopieren Quote
stippensokken schreef:
26-05-2024 13:18
Ik ben recent met de trein naar Budapest geweest, ik vond het een hele prima reis en verbinding. Eén keer overstappen buiten Nederland (alleen in Wenen, maar je kunt ook over Berlijn denk ik).
Ik ging met de nachttrein naar Wenen en nam daar aansluitend een Railjet naar Budapest. Rond 12 uur 's middags was ik er, het ging heel soepel. Als je de aansluiting mist in Wenen, kun je gewoon mee op de volgende, die gaat een uur later al.

Ik heb gewoon geboekt bij de ÖBB ('de Oostenrijkse NS'), dan heb je beide tickets in één boeking en hoef je niks bij elkaar te puzzelen. Op Wien Hauptbahnhof is een groot infocentrum waar ze je prima kunnen helpen als er toch een kink in de kabel komt.

In de goedkoopste categorie betaalde ik 55 euro per enkele reis. Dat is bijna goedkoper dan vliegen.
Super, dank voor je tips. De nachttrein is idd wel handig, hopelijk kan je dan wat uren slaap meepakken. ÖBB ga ik ook eens bekijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
26-05-2024 13:20
Lees dan ook even dit:

https://www.trouw.nl/tijdgeest/help-ik- ... ~b2a3c033/
Dank! Is niet altijd gunstig dus ...
Alle reacties Link kopieren Quote
In ieder geval niet met greencitytrip.nl. Vriendin ging hiermee naar Praag. Ze stapten in Amsterdam in. In Utrecht bleek dat er bij hun 2 leden van een gezin kwamen en de andere twee zaten in een andere coupe, gezin vroeg dus of ze wilden ruilen. Wat ze natuurlijk, heel vriendelijk, deden.
De trein was oud, kapot en vies, maar goed, wel goedkoop.
In de eerste coupe hebben ze uiteraard niet geslapen. Wel kregen ze achteraf een rekening omdat ze wat vernield zouden hebben aan het bovenste bed. Ze hebben terug gemaild dat ze van coupe geruild hadden met het andere gezin. Dat klopt, zei de maatschappij, maar die waren het niet. Zij hebben verklaard dat jullie het gedaan hebben, dus jullie moeten betalen.
Vriendin heeft terug gemaild, dat zij het hele bovenste bed niet gebruikt hebben en het niet gedaan hebben, dus dat ze niet gingen betalen en dat ze het zelf maar uit moesten zoeken. Sindsdien niks meer gehoord. Inmiddels een half jaar geleden ofzo, maar ze is nog steeds bang dat ze straks opeens een brief van een incassobureau krijgt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor het delen. Dat klinkt niet heel goed inderdaad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb altijd veel aan treinreiswinkel.nl.
Ze verkopen tickets, passen maar ook volledige vakanties en hebben veel kennis van zaken.
Live long and prosper

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven