Vakantie Duitsland

13-06-2020 12:55 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze geboekte vakantie naar Corfu verschuiven we naar volgend jaar dus nu ben ik me een beetje aan het oriënteren om met de auto naar Duitsland te gaan in september.

We zijn twee keer in Berlijn geweest maar wil daar best terug want nog lang niet alles gezien , Cochem was leuk voor een keer en hoef ik niet nog eens heen al was de omgeving wel mooi. Verder eens een Sauerland geweest maar wat is verder een leuke stad, streek om te bezoeken?
Wat mij betreft staat alles nog open. Weet ook niet wat ik wil stad of natuur of een combinatie. Hebben 3 weken de tijd.
Liefst wel een appartement of vakantiewoning dus geen hotel. Kunnen ook nog een tent meenemen maar liever niet want heb niet zo’n zin in gesjouw.
Dus wie heeft een leuke tip?

*Ik ga er even vanuit dat reizen naar en in Duitsland dan weer gewoon mogelijk is.
Berchtesgadener Land is een van mijn favoriete stukjes Duitsland. Afhankelijk van waar je zit, kan je ook een dagje Salzburg doen.
Alle reacties Link kopieren
De Harz!
Dorpen/stadjes als Goslar, Wernigerode, Quedlinburg. Prachtig!
En echte bergen, mooi om te wandelen, mountainbiken, etc.

Het ligt halverwege Berlijn, best dichtbij, maar er wordt ten onrechte vaak overheen gekeken.
Alle reacties Link kopieren
rond Hamburg is leuk, en dan naar Lubeck, dat is een Hanzestad, en ze hebben er de bekende marsepein
en rond Regensburg, Neurenberg en Dresden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die voor mij onbekende steden en streken. Ik sla ze allemaal op op Google maps.
Alle reacties Link kopieren
Zwarte woud en Beieren vind ik erg leuk. Prachtige natuur en leuke plaatsen zoals Titisee (wel erg toeristisch, maar leuk), Fussen,
Berchtesgaden, Garmisch Partenkirchen en een bezoek aan Salzburg.
IN Beieren zit je echt tegen de Oostenrijkse grens aan en de natuur is ook al echt bergachtig. Heel mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit zelf aan de Eiffel te denken, voor een paar dagen in augustus. Iemand ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Oostzeekust, Rügen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
13-06-2020 13:21
Ik zit zelf aan de Eiffel te denken, voor een paar dagen in augustus. Iemand ervaring mee?
De Eifel is ook mooi voor een paar dagen.
Glooiende heuvels en ook bossen met bochtige wegen.
Je kan van daaruit ook gemakkelijk naar Luxemburg. Plaatsen als Monchou, Trier en Bad Munstereifel zijn leuk om te bezoeken.
En je bent er zo natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zwarte woud. Freiburg is een mooie grote stad met er om heen veel natuur, dorpjes en dingen om te doen.

Eifel is ook prachtig.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Bodensee.... En München vin ik ook een erg leuke stad
Alle reacties Link kopieren
crunchie schreef:
13-06-2020 13:14
Zwarte woud en Beieren vind ik erg leuk. Prachtige natuur en leuke plaatsen zoals Titisee (wel erg toeristisch, maar leuk), Fussen,
Berchtesgaden, Garmisch Partenkirchen en een bezoek aan Salzburg.
IN Beieren zit je echt tegen de Oostenrijkse grens aan en de natuur is ook al echt bergachtig. Heel mooi!
Dit! Ik kan het Zwarte Woud echt aanbevelen. Freiburg is mooi, Regensburg en Deggendorf zijn ook leuk (verder naar 't oosten). München is ook zeer de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in augustus een weekje naar Triberg, in het zwarte woud. Daar zijn we al eerder geweest. Prachtige omgeving om te wandelen en te fietsen en leuke dorpjes er omheen.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook kijken voor een autorondreis via de ANWB bijvoorbeeld. Je hoeft daar niet te boeken maar dan krijg je wel een idee van bezienswaardigheden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook helemaal weg van het zwarte woud. De omgeving is prachtig. Je kunt er heerlijk gaan wandelen en genieten van de natuur. Je hebt ook nog genoeg steden om te gaan bezichtigen. Het eten is er heerlijk. Wijn proeven, bier proeven, taart proeven, kastelen bezoeken, rodelen, blotevoetenpad, watervallen bezichtigen. Er is zoveel te doen.

Je hebt daar van die typische duitse houten huisjes, erg zweervol. Je hebt ook genoeg campings waar je in een houten huisje kunt gaan zitten.

Ik heb zelf bij eurocamp en bij belvilla wel eens geboekt.

Hier even een voorbeeld van de bezienswaardigheden:
https://www.reisroutes.be/blog/zwarte-w ... arte-woud/
Zwarte Woud is mooi maar weinig leuke steden, wij vonden twee weken daar echt te lang. Eifel/Luxemburg is prachtig qua natuur en cultuur, daar hebben wij ons twee weken lang prima vermaakt. Ik zou die twee combineren en dus twee huisjes achter elkaar boeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat wij ook wel eens deden was: een aantal nachten zwarte woud, een aantal nachten in zwiterland en in oostenrijk. Hele mooie reis om te maken in 2 weken tijd.

Bijv: Triberg - Interlaken - Innsbruck - Salzburg.

Bij Triberg heb je de watervallen, typische stad voor het zwarte woud. Bij Interlaken zit je tussen 2 meeren in, is echt prachtig. Bij Innsbruck zit je midden in Tirol en Salzburg is echt een prachtige typische oosternrijkse stad.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed allemaal. Ben normaal echt van zon zee strand dus we gaan eens iets anders proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ceci schreef:
13-06-2020 13:39
Dit! Ik kan het Zwarte Woud echt aanbevelen. Freiburg is mooi, Regensburg en Deggendorf zijn ook leuk (verder naar 't oosten). München is ook zeer de moeite waard.
oh, hier gingen wij als kind altijd op 'boerderijvakantie'. Goede herinneringen aan :-]

Dit jaar hebben we met de hele familie (van grootouders tot achterkleinkind) een huis gehuurd in de Eiffel.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
eifel. hartz. swartzwalt
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
13-06-2020 14:31
Klinkt goed allemaal. Ben normaal echt van zon zee strand dus we gaan eens iets anders proberen.
Bij Riol is een recreatie iets. Met een installatie om te waterskiën zonder boot.. in de buurt van Trier ook in de omgeving wijnproeverij, rivier, Luxemburg, overdekte vlindertuin en een dierentuin/wolvenpark
Alle reacties Link kopieren
Ik kan straks niet kiezen met al die tips :P
Heb nu een beetje idee om 3/4 plaatsen te zoeken. Wil een mix maken van actief en relaxen.
Alle reacties Link kopieren
MrsNiceGuy schreef:
13-06-2020 14:46
oh, hier gingen wij als kind altijd op 'boerderijvakantie'. Goede herinneringen aan :-]

Dit jaar hebben we met de hele familie (van grootouders tot achterkleinkind) een huis gehuurd in de Eiffel.
Bij boer Reidinger (weet niet of ik 't goed schrijf)? Op een steile hoge heuvel?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
13-06-2020 16:32
Ik kan straks niet kiezen met al die tips :P
Heb nu een beetje idee om 3/4 plaatsen te zoeken. Wil een mix maken van actief en relaxen.
En je gaat normaal voor zon zee strand?
Ga voor de bodensee!
Veel natuur. Enorm groot meer, waar je kunt zwemmen, met een boot, eilanden bezoeken. Maar ook steden er aan vast. Friedrichshaven, ravensburg enz.
Kun je toch zonnen en zwemmen, maar er is genoeg te doen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het allemaal opzoeken!
Kijk en dan is het zo’n weer als nu met die plensbuien en dan weet ik weer waarom we altijd naar de zon vliegen en waarom ik niet met de eigen tent op pad wil dit jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven