Vakantie met vrienden

08-02-2019 12:56 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Deze meivakantie ben ik van plan om met nog 5 andere op vakantie te gaan voor een week. We zijn alleen allemaal best verschillend dus we willen het voor iedereen even leuk houden. We zouden t liefst van de 7 dagen 3/4 avonden willen uitgaan. Overdag zouden we ook nog een dag willen shoppen en andere activiteiten willen doen. We zijn allemaal 16. Ons budget is rond de 250-300 euro Dus met het vliegtuig ergens verweg zit er helaas niet in.. We zijn vooral aan t kijken voor vakanties in Nederland, België of andere Europese landen.
Heeft iemand misschien een leuk idee voor ons?

Alvast bedankt,

Xx
anoniem_350543 wijzigde dit bericht op 08-02-2019 13:02
3.42% gewijzigd
Zeven dagen. 1500 euro. Zes mensen. IN de meivakantie. En er moet ook nog geshopt en gestapt worden?

Dat wordt kamperen.
Bungelowpark.
Dat gaat niet lukken met zo weinig geld.
Alle reacties Link kopieren
Dat stappen zal nog wel meevallen. Als ze 16 zijn komen ze veel tenten niet in en alcohol mag er niet gekocht worden.
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
08-02-2019 13:06
Bungelowpark.
Lukt niet hoor... toevallig naar gekeken toen mijn kinderen die leeftijd hadden, je moet ouder dan 18 te zijn om dat te reserveren.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch alleen al 250-300 euro nodig voor shoppen en 4 avonden stappen?
vivapimpelmees schreef:
08-02-2019 13:10
Lukt niet hoor... toevallig naar gekeken toen mijn kinderen die leeftijd hadden, je moet ouder dan 18 te zijn om dat te reserveren.
Kunnen TO's ouders niet garant staan? Meer een vraag aan TO,
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
08-02-2019 13:11
Je hebt toch alleen al 250-300 euro nodig voor shoppen en 4 avonden stappen?
Nou idd, ik heb al 300 nodig voor het stappen
Alle reacties Link kopieren
Kampeerboerderij?
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt kamperen denk ik. En dan denk ik aan Ommen, Terschelling, Renesse. Dat soort oorden met jongerencampings.
Ik zou nog een paar jaar wachten TO want je komt inderdaad met 16 bijna nergens binnen en ik zou wat meer geld sparen als je op vakantie wilt.
Alle reacties Link kopieren
Maar is het budget alleen voor reis en verblijf? Of ook voor eten en stappen? Meivakantie is in Nederlandse bungalowparken best duur. In het buitenland kennen ze geen meivakantie, dus over de grens kijken kan best aantrekkelijk zijn. Volgens mij kom je nog wel onder de €300 pp in Turkije bijvoorbeeld.
Hier, al vanaf 192 euro pp zit je in Spanje: https://www.d-reizen.nl/zonvakantie/meivakantie

(alleen niet daarna bij 'help mijn vakantie is verpest' gaan lopen mopperen he?!)

Zijn er geen leuke jongerencampings aan de kust in Zeeland of Belgie?
Alle reacties Link kopieren
Oh dat 16 had ik overheen gelezen, ja dat is wel een dingetje ja.
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
08-02-2019 13:12
Kunnen TO's ouders niet garant staan? Meer een vraag aan TO,
Tuurlijk zullen er manieren zijn. Maar geef zo'n bungalowpark eens ongelijk. Zou jij een groep 16jarigen een week in je huis willen? Laten het meestal niet heel netjes achter en zorgen voor overlast.
Alle reacties Link kopieren
Accepteer dat je soms iets apart doet. Ik zou eens contact opnemen met Boosten Reizen en wat andere maatschappijen die met de bus naar Spanje gaan. Voor 150 pp kun je een week in Spanje zitten en ik zag ook een appartement die voor 43 euro pp de hele week open bar heeft softdrinks en bier. Wanneer je verder je eten in de supermarkt haalt lukt het je prima met je budget. Zit je lekker aan het strand en bij het zwembad.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Antwerpen vind ik een leuke stad. Winkelen op de Meir, uitgaan in de kleine kroegjes op dat grote plein, je hebt nog een paar dingen aan de kaai langs de Schelde.

Berlijn is ook super trouwens. Kun je heen treinen, vast niet duur. Uitgaan is geweldig, als je op de goede plekken bent, maar winkelen op zondag kan niet.

Haarlem is ook leuk, maar misschien kom je daar wel vandaan. Van Maastricht of Den Bosch krijg ik ook altijd een bourgondisch gevoel, leuk uitgaan en leuk winkelen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Oh jullie zijn allemaal 16? Dan mag je tegenwoordig toch niet écht stappen. Dus wat colaatjes en spa rood moeten er wel vanaf kunnen. Blijft alsnog de (jongeren) camping over. Kan nog best fris zijn in NL in de meivakantie, en niemand heeft een rijbewijs.... Het zijn geen ideale omstandigheden. Ik zou gewoon plannen dat je een weekend weggaat met z'n allen. Naar Praag ofzo.
vivapimpelmees schreef:
08-02-2019 13:20
Tuurlijk zullen er manieren zijn. Maar geef zo'n bungalowpark eens ongelijk. Zou jij een groep 16jarigen een week in je huis willen? Laten het meestal niet heel netjes achter en zorgen voor overlast.
Toch proberen, de een is de ander niet, gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
De Appelhof!
(zegt Oma)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een budget van nog geen 30 euro per dag. Daar kun je heel weinig voor.
Hebben jullie een werkvakantie overwogen?

Kunnen jullie niet allemaal een gratis adres zoeken? Bij je thuis, bij een tante? oid?
Regelen jullie het eten, zij de slaapplaats.
Kastanjez schreef:
08-02-2019 13:19
Hier, al vanaf 192 euro pp zit je in Spanje: https://www.d-reizen.nl/zonvakantie/meivakantie
Ik ben op jouw leeftijd met vriendinnen naar Renesse, Blanes & Lloret geweest. En rond mijn 18de naar Chersonissos. Met een minimaal budget.

Je kan bijvoorbeeld met de bus gaan ipv het vliegtuig. Als je naar Spanje gaat tenminste. En natuurlijk sta je dan wel met een tentje op een camping of heb je een basic appartementje. Dat vond ik destijds helemaal prima. Camping La Masia in Blanes vond ik zelfs fantastisch.

Renesse vond ik het minst leuk (midden in de zomer maar alsnog klote weer), toen was ik 15. Gelijk de laatste vakantie in NL geweest. Spanje en Kreta vond ik wel echt super leuk. Kijk even op Sunweb.nl, als het nog bestaat, daar boekten wij vroeger onze vakanties. :proud:
Als je geen ruimbagage meeneemt kun je voor onder de 100 euro retourtje Spanje boeken.
Dit lijkt mij horror de hele vakantie rekening houden met andere mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven