Vakantie omboeken, reis is nu goedkoper

20-06-2021 09:59 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een maand geleden een week Rhodos geboekt voor augustus..
Nu is dezelfde reis 360 euro goedkoper, daar baal ik wel even heel erg van..
Nu kan ik wel omboeken naar een andere dag(vluchten zijn dan weer minder gunstig) dan krijg je voor het resterende bedrag een voucher die 12 maanden geldig is..
Maar zou dat ook gelden als ik het tweede deel nog niet betaald heb?
Of zou het dan in mindering worden gebracht op het tweede deel?

Kan het ook aan de reisorganisatie vragen natuurlijk maar dat duurt dagen voordat je antwoord hebt...
En eigenlijk wil ik gewoon dezelfde reis opnieuw boeken maar dat zal wel niet mogelijk zijn..
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad balen, maar zo werkt de reiswereld.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Balen is een n understatement haha, ik vind het echt megaveel geld hoor..
Ik zou mezelf eerst afvragen hoeveel tijd me de ongunstige vluchten gaan kosten. Je gaat maar 1 week. Als je nu een gunstige heen- en terugreis hebt, houdt dat in dat je dus minder tijd op locatie hebt als je een ongunstige vlucht neemt. Ja, het is veel geld, maar ik zou niet omboeken als het zou betekenen dat ik op mijn aankomst- en vetrekdag een halve dag moet inleveren. Dan zou mijn "echte vakantie" plots van 7 dagen naar 5 gaan. En dat vind ik kostbare tijd.
Ik zou het laten. Blijkbaar kon je die €360 missen en dit is wat er nou eenmaal gebeurd in de reisbranche. Prijzen schommelen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
mimali wijzigde dit bericht op 20-06-2021 10:33
99.05% gewijzigd
Gewoon zo laten en gaan genieten van de voorpret

Prijzen van vakanties blijven veranderlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het scheelt niet meer in tijd, nu heb ik vroeg heen en tussen de middag terug, als ik omboek heb ik laat heen en laat terug.. Ik ga ach dagen dus ben er in beide gevallen ongeveer 7 dagen..
Ik zit nu verder te kijken, als ik een week later ga en dan 11 dagen, vroeg heen en laat terug kost het 110 euro meer.. Vind ik ook nog een optie..
Maar goed dan moet ik ook weer langer parkeren dus dat komt er ook nog bij..
En dan kom ik zondagnacht terug en moet ik dinsdag weer werken..
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
20-06-2021 10:29
Gewoon zo laten en gaan genieten van de voorpret

Prijzen van vakanties blijven veranderlijk.
Dit. Je maakt jezelf toch helemaal gek door naar prijzen te blijven kijken als je al eenmaal iets geboekt hebt?
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
20-06-2021 10:30
Dit. Je maakt jezelf toch helemaal gek door naar prijzen te blijven kijken als je al eenmaal iets geboekt hebt?
Ik snap ook oprecht niet waarom je dat zou doen. Als je een auto koopt ga je toch ook niet daarna kijken of hij inmiddels goedkoper is. Dat is gewoon jezelf kwellen.
Alle reacties Link kopieren
In de reiswereld en vluchten werkt het met vraag en aanbod. Dus als we veel vraag is, stijgen de prijzen.

Het vliegtuig is soort bah ingedeeld in zones. Voor bedrag X gaan een aantal stoelen weg. Als dat heel snel gaat (veel vraag) dan worden de volgende cluster stoelen duurder. Duurt het lang voordat cluster stoelen X weg gaat, dan wordt het weer wat goedkoper. Onder andere dat kan een verschil in prijs van het ene moment en het andere moment verklaren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ook niet want ik heb die auto dan al gekocht 😉ik koop nooit nieuwe auto's..
Maar ik vind het serieus veel geld, en zie nu ook dat als ik een week later ga, 8 dagen, precies hetzelfde scheelt het zelfs 430 euro.. Dan ben je toch een dief van je eigen portemonnee als je dat laat liggen..
De reis was al aan de dure kant maar dat voor kreeg genomen omdat ik toch echt wel graag even weg ga met mijn dochter..
Mimali schreef:
20-06-2021 10:57
De reis was al aan de dure kant maar dat voor kreeg genomen omdat ik toch echt wel graag even weg ga met mijn dochter..
En dus had je niet nogmaals moeten gaan kijken naar de huidige prijzen. Prijzen schommelen nou eenmaal, kwestie van vraag en aanbod. Je kan/kon het bovendien betalen en je had het er voor over.
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
20-06-2021 10:57
Dat kan ook niet want ik heb die auto dan al gekocht 😉ik koop nooit nieuwe auto's..
Maar ik vind het serieus veel geld, en zie nu ook dat als ik een week later ga, 8 dagen, precies hetzelfde scheelt het zelfs 430 euro.. Dan ben je toch een dief van je eigen portemonnee als je dat laat liggen..
De reis was al aan de dure kant maar dat voor kreeg genomen omdat ik toch echt wel graag even weg ga met mijn dochter..
Jij was hartstikke blij met je vakantie en nu baal je er een beetje van, omdat je het gevoel hebt dat je teveel betaalt. Kan me voorstellen dat dat baal-gevoel blijft als je omboekt en ook als je niet omboekt. Zou volgende keer gewoon niet meer kijken, gekocht is gekocht en geboekt is geboekt, je hebt betaald wat je er toen voor over had.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
20-06-2021 11:11
En dus had je niet nogmaals moeten gaan kijken naar de huidige prijzen. Prijzen schommelen nou eenmaal, kwestie van vraag en aanbod. Je kan/kon het bovendien betalen en je had het er voor over.
Dat laatste staat er toch los van?
Ik vind 430 euro in de put gooien echt wel heel zonde als het niet hoeft..en dat is het in dit geval..
Ze bieden een mogelijkheid om om te boeken dus...
Mimali schreef:
20-06-2021 10:57
Dat kan ook niet want ik heb die auto dan al gekocht 😉ik koop nooit nieuwe auto's..
Maar ik vind het serieus veel geld, en zie nu ook dat als ik een week later ga, 8 dagen, precies hetzelfde scheelt het zelfs 430 euro.. Dan ben je toch een dief van je eigen portemonnee als je dat laat liggen..
De reis was al aan de dure kant maar dat voor kreeg genomen omdat ik toch echt wel graag even weg ga met mijn dochter..

Je zit het jezelf best lastig te maken. Maak een beslissing: of stop met vergelijken en slik de bitterheid even door of bel morgen met het reisbureau en vraag of je kunt omboeken naar een goedkopere variant en welke voorwaarden daarbij horen en beslis daarna pas wat je doet.
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
20-06-2021 11:14
Dat laatste staat er toch los van?
Ik vind 430 euro in de put gooien echt wel heel zonde als het niet hoeft..en dat is het in dit geval..
Ze bieden een mogelijkheid om om te boeken dus...

Nou, dan doe je dat.

Slotje?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mimali schreef:
20-06-2021 11:14
Dat laatste staat er toch los van?
Ik vind 430 euro in de put gooien echt wel heel zonde als het niet hoeft..en dat is het in dit geval..
Ze bieden een mogelijkheid om om te boeken dus...

In de put gooien is niet nodig, alleen ook niet wat je zou doen als je niet zou omboeken. Je had het product immers gekocht en op dat moment vond je het waard.
En als je niet aan dagen vastzit (omdat die nu eenmaal opgenomen zijn / vrij zijn), dan boek je toch om? Wat is dan het probleem???
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
20-06-2021 11:13
Jij was hartstikke blij met je vakantie en nu baal je er een beetje van, omdat je het gevoel hebt dat je teveel betaalt. Kan me voorstellen dat dat baal-gevoel blijft als je omboekt en ook als je niet omboekt. Zou volgende keer gewoon niet meer kijken, gekocht is gekocht en geboekt is geboekt, je hebt betaald wat je er toen voor over had.
Denk dat ik niet baal hoor als ik het een week verzet...
Die 430 euro blijft staan, en word na een jaar uitbetaald als je dat zou willen..
Dus ik kan dit gewoon volgend jaar weer gebruiken bij deze organisatie.
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
20-06-2021 11:14
Dat laatste staat er toch los van?
Ik vind 430 euro in de put gooien echt wel heel zonde als het niet hoeft..en dat is het in dit geval..
Ze bieden een mogelijkheid om om te boeken dus...
Waarom dit topic dan als je al besloten hebt?
Honey, you should see me in a crown
Mimali schreef:
20-06-2021 11:14
Ze bieden een mogelijkheid om om te boeken dus...
Maar dan doe je dat toch gewoon?

Ik snap niet zo goed waarom je dit topic opent als je die andere periode ook weg kan, het goedkoper is èn je de omboekmogelijkheid hebt. Morgen dus gewoon even bellen en omboeken.
Alle reacties Link kopieren
Het was maar een vraag hoor..
En trouwens de oorspronkelijke vraag was niet eens wat ik zal doen maar of ik ook een voucher zal krijgen als ik het tweede deel van de reis nog niet betaald heb..
Dacht misschien heeft iemand dat als eens gedaan..
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
20-06-2021 11:19
Maar dan doe je dat toch gewoon?

Ik snap niet zo goed waarom je dit topic opent als je die andere periode ook weg kan, het goedkoper is èn je de omboekmogelijkheid hebt. Morgen dus gewoon even bellen en omboeken.
Dat was de vraag niet of ik om zal boeken of niet...ik snap niet dat mensen niet goed lezen..
En er staat ook bij dat ik wellicht hier sneller antwoord heb(van iemand die het wellicht al eens gedaan heeft) dan van de reisorganisatie want daar kom je amper doorheen..
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
20-06-2021 11:18
Waarom dit topic dan als je al besloten hebt?
Dat had ik niet toen ik dit topic opende en de vraag was ook niet wat zal ik doen...
Lezen is ook moeilijk blijkbaar..
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
20-06-2021 11:21
Het was maar een vraag hoor..
En trouwens de oorspronkelijke vraag was niet eens wat ik zal doen maar of ik ook een voucher zal krijgen als ik het tweede deel van de reis nog niet betaald heb..
Dacht misschien heeft iemand dat als eens gedaan..
Dan check je even de boekings-/annuleringsvoorwaarden van de organisatie waar je geboekt hebt.
Honey, you should see me in a crown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven